AUDI TT Roadster 2018-Present

AUDI TT Roadster 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćAUDI TT Roadster 2018-Present

W 2018 roku Audi zaprezentowało facelifting swojej trzeciej generacji modelu TT, obejmujący wersje coupe oraz roadster. Ulepszenia dotyczyły wielu obszarów, a także wprowadzono kilka drobnych zmian w wyglądzie zewnętrznym.

Zmiany w wyglądzie zewnętrznym były subtelne, wprowadzając nowy, trójwymiarowy design grilla radiatora Singleframe oraz większe boczne wloty powietrza. Nowy, opcjonalny pakiet zewnętrzny S line podkreślał sportowy charakter auta. Zawierał pełnowymiarowy splitter z przodu, grill w kolorze czarnym tytanowym oraz charakterystyczne progi boczne z wkładkami, a także sportowy tył. Z tyłu dodano szerszy dyfuzor.

Wewnątrz kierowca miał do dyspozycji Audi Virtual Cockpit, który posiadał dodatkowy wyświetlacz sportowy, dostarczający informacji o mocy silnika, momencie obrotowym i przeciążeniach. W centralnej części deski rozdzielczej, w otworach wentylacyjnych, umieszczono wyświetlacze pokazujące temperaturę, przepływ powietrza i prędkość wentylatora. To świetne rozwiązanie oszczędzające miejsce. System infotainment, nazwany MMI, został uproszczony i miał tylko sześć przycisków na konsoli centralnej, pomiędzy przednimi fotelami. Zintegrowano go z panelem dotykowym umieszczonym na górze pokrętła. Z powodu składanym dachu, przestrzeń bagażowa była mniejsza niż w wersji coupe. Oferowała zaledwie 280 litrów (9,9 stóp sześciennych) przestrzeni.

Model z 2018 roku był wyposażony w ten sam silnik turbo o pojemności 2,0 litra i oferował trzy warianty mocy. Mógł być połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową skrzynią S-Tronic. Oferowano również specjalną wersję TT RS z silnikiem o pojemności 2,5 litra, połączoną ze standardową automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.

 Dwadzieścia lat po premierze pierwszej generacji Audi TT, trzecia odsłona modelu otrzymuje kompleksowe aktualizacje. Ikona designu prezentuje się z nowym, sportowym i wyszukanym wyglądem, mocniejszymi silnikami oraz rozszerzonym zakresem standardowego wyposażenia.

Pierwsza generacja Audi TT zadebiutowała w 1998 roku. Trzy lata wcześniej Audi zaprezentowało model TT jako samochód koncepcyjny – Coupé pokazano na targach IAA we Frankfurcie, a Roadster na Tokyo Motor Show. Wkrótce po wprowadzeniu na rynek, Audi TT Coupé zdobyło szczyt segmentu.

Audi TT symbolizuje przyjemność z jazdy, design i dbałość o detale: aluminiowe elementy w przestronnej kabinie, nowoczesny design felg, krótka, kulista gałka zmiany biegów, charakterystyczna klapa paliwa oraz okrągłe, podwójne końcówki wydechu to typowe cechy tego kompaktowego samochodu sportowego. Design z wyraźnymi, geometrycznymi formami ma fanów na całym świecie.

Wyszukany, ulepszony, rozszerzony

Dokładnie na czas z okazji 20-lecia pierwszego Audi TT, marka szczególnie podkreśla sportowy charakter nowego modelu. Audi odpowiednio udoskonaliło design nowego TT, zwiększyło jego osiągi i rozszerzyło zakres standardowego wyposażenia. Oprócz skierowanego do kierowcy wirtualnego kokpitu Audi, podstawowa wersja nowego modelu oferuje teraz dynamiczny system Audi drive select, czujnik deszczu i światła, podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz wielofunkcyjną kierownicę plus, dzięki której można w pełni obsługiwać system info-rozrywkowy i sterowanie głosowe. W standardzie znajdują się również podświetlane porty USB oraz Bluetooth do bezprzewodowego parowania urządzeń.

Sportowy i ekspresyjny: design zewnętrzny

Nowe TT jest bardziej męskie, nowoczesne i sportowe niż kiedykolwiek wcześniej. Z przodu znajduje się trójwymiarowa kratka chłodnicy Singleframe. Duże boczne wloty powietrza podkreślają szerokość nawet w podstawowej wersji.

Z tyłu poziome linie ponownie akcentują szerokość nowego Audi TT. Pod klapą paliwa z klasycznym designem TT nie ma wieczka; kierowca może włożyć końcówkę dystrybutora paliwa bezpośrednio do otworu – typowy element sportowego samochodu. Reflektory z technologią LED lub Matrix LED są dostępne opcjonalnie. Dynamiczne kierunkowskazy to wizualny efekt w tym przypadku.

Nowo zaprojektowany, opcjonalny pakiet zewnętrzny S line jeszcze bardziej podkreśla sportowy charakter Audi TT. Zawiera pełnowymiarowy splitter z przodu, pionowe wloty powietrza, kratkę chłodnicy w kolorze czarnym tytanowym oraz specyficzne progi boczne z dodatkowymi elementami, a także sportowy tył. Dodano szerszy dyfuzor oraz pionowe wloty powietrza pod tylnymi światłami z trzema poziomymi finami.

Audi TT Coupé i TT Roadster mają po 4,19 metra długości. Obie wersje nadwozia mają krótkie zwisy; ich rozstaw osi wynosi 2,51 metra. Nowe TT opuszcza fabrykę na 17-calowych felgach; Audi oraz Audi Sport opcjonalnie oferują felgi o średnicy 18, 19 i 20 cali. Trzy nowe kolory uzupełniają paletę lakierów: kosmiczny niebieski, pulsujący pomarańczowy i turbo niebieski (tylko S line).

Mocne silniki

Dla nowego TT Audi przygotowało gamę silników benzynowych o różnych poziomach wydajności, sparowanych z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową. W obu wariantach skrzyń biegów, krótkie przełożenia dolnych biegów umożliwiają dynamiczne przyspieszenie, podczas gdy szeroki zakres najwyższego przełożenia każdej skrzyni utrzymuje niskie obroty silnika. Wszystkie nowe silniki są wyposażone w filtr cząstek stałych.

Sportowy w łatwy sposób: zawieszenie i napęd quattro

Nowe Audi TT oferuje zarówno dynamiczną, jak i precyzyjną obsługę. Jeśli klient wybierze sportowy pakiet S line lub Audi magnetic ride, nadwozie zostanie obniżone o dziesięć milimetrów. Inne wyróżnienia zawieszenia to progresywne wspomaganie kierownicy, tylne zawieszenie na czterech wahaczach oraz elektroniczna kontrola stabilności (ESC). Kontrola momentu obrotowego selektywnie na kołach jest aktywowana podczas szybkiego pokonywania zakrętów, poprawiając obsługę dzięki precyzyjnym interwencjom hamulcowym na nieobciążonych kołach wewnętrznych zakrętu.

Skierowany do kierowcy: kokpit i systemy wsparcia

Sportowy charakter podkreśla również skierowane do kierowcy wnętrze z wyraźnymi liniami. Smukła deska rozdzielcza przypomina skrzydło samolotu; okrągłe wentylatory z wbudowanymi kontrolkami nawiązują do silników odrzutowych – klasyczny detal TT.

Fotele sportowe z wbudowanymi zagłówkami są standardem w Audi TT. Fotele S sportowe (standard w pakiecie S line sport) z pneumatycznie regulowanymi bocznymi podparciami są dostępne opcjonalnie. Bagażnik w wersji 2+2 ma pojemność 305 litrów pod rozciągającą się klapą, podczas gdy Roadster oferuje 280 litrów.

Wszystkie wskaźniki są wyświetlane w formie cyfrowej na 12,3-calowym wyświetlaczu wirtualnego kokpitu Audi. Kierowca może wybierać między dwoma trybami: w klasycznym widoku, prędkościomierz i obrotomierz zajmują centralne miejsce. W trybie „Infotainment” treści takie jak mapa nawigacyjna są powiększane. Nowy wyświetlacz sportowy jest dostępny opcjonalnie i dostarcza informacji na temat aktualnie wykorzystywanej mocy silnika, momentu obrotowego oraz sił g.

Terminal MMI na konsoli centralnej ma zaledwie sześć przycisków. Najwyższej jakości system MMI nawigacja plus z MMI touch integruje panel dotykowy na górnej powierzchni pokrętła/klawisza, który rozpoznaje ręczne wejścia i pozwala na powiększanie, na przykład. System sterowania głosowego rozumie sformułowania z codziennej mowy.

Audi connect dostarcza różne usługi online na pokład za pośrednictwem szybkiego LTE. Interfejs Audi smartphone łączy smartfony z samochodem i może bezproblemowo przesyłać treści do wirtualnego kokpitu Audi przez USB. Najwyższej jakości rozwiązaniem w zakresie systemów hi-fi jest system dźwiękowy Bang & Olufsen. Jego wzmacniacz oferuje 680 watów mocy oraz łącznie 14 kanałów. Wypełnia wnętrze dźwiękiem za pomocą dwunastu głośników, w tym dwóch głośników centralnych i dwóch odtwarzaczy basowych.

Systemy wspomagające kierowcę odzwierciedlają filozofię TT: odciążają kierowcę z obowiązków, aby mógł w pełni skupić się na drodze. Oferta obejmuje między innymi asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist, system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu Audi active lane assist oraz rozpoznawanie znaków drogowych, aż po asystent parkowania z wyświetlaniem otoczenia i kamerą cofania.

Klasyczny: Audi TT Roadster z miękkim dachem

Jak każdy kabriolet Audi, nowy Audi TT Roadster wyposażony jest w miękki dach w kolorze czarnym lub szarym. Dach jest napięty, a jego doskonała izolacja dźwiękowa czyni go „dachem akustycznym”. Przy wadze 39 kilogramów jest bardzo lekki i nie ogranicza przestrzeni bagażowej. Standardowo elektryczny napęd otwiera i zamyka dach w około dziesięć sekund przy prędkości pojazdu do 50 km/h.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.