AUDI TT RS Coupe 2016-2019

AUDI TT RS Coupe 2016-2019

Przejdź do galerii zdjęćAUDI TT RS Coupe 2016-2019

Mały TT od Audi rozpoczął swoją karierę w 1998 roku z silnikiem o mocy 180 KM. W 2017 roku TT RS Coupe miał ich dwa razy więcej.

Audi ma długą historię z silnikami 5-cylindrowymi, które zostały zainstalowane w pierwszym Audi Coupe pod koniec lat 70. XX wieku. Zainstalowano je także w małym Coupe TT RS, osiągając bardzo dobre wyniki na torze.

TTRS można było rozpoznać po większych wlotach powietrza w przednim zderzaku, z niższym srebrnym spojlerem. Pokrywy lusterek również pomalowano na srebrno. Z boku, TTRS był wyposażony w specjalne 20-calowe lekkie felgi, które idealnie przylegały do nadwozia. Na klapie bagażnika znalazł się duży spojler, a aby podkreślić sportowy charakter, TTRS miał dwa duże owalne rury wydechowe po obu stronach dużego dyfuzora.

Wnętrze kabiny przyciągało uwagę kierownicą z Audi R8, która miała na sobie czerwony przycisk uruchamiania. Audi Virtual Cockpit był standardem w TTRS. Fotele kubełkowe były starannie wykończone w skórze i Alcantarze.

Jednak głównym powodem, dla którego TTRS był pożądany, były jego osiągi. Z silnikiem o mocy 400 KM przekazywanymi na wszystkie cztery koła przez 7-biegową skrzynię biegów S-Tronic, TTRS był małym supersamochodem, stanowiącym zagrożenie dla Audi R8, które w niektórych wersjach było tylko o 0,1 sekundy szybsze w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h (0-62 mph) niż najlepsza wersja TT.

Audi wprowadza na rynek najsilniejsze TT w historii. Jego nowo opracowany silnik pięciocylindrowy generuje moc 400 KM – towarzyszy mu niepodrabialny dźwięk silnika. Audi TT RS Coupé i Roadster miały swoją światową premierę na Targach Motoryzacyjnych w Pekinie w 2016 roku.

Potężny przód, duże wloty powietrza, nisko umieszczony spoiler, stałe tylne skrzydło

Z pierwszego spojrzenia widać, że Audi TT RS kryje pod swoją opływową karoserią dużą moc. Nowy aluminiowy silnik pięciocylindrowy generuje 400 KM, co oznacza wzrost o 60 KM w porównaniu do poprzedniego modelu. Moment obrotowy wynosi pełne 480 niutonometrów (354,0 lb-ft) i jest rozdzielany na przednie i tylne koła przez system kontroli trakcji, który zarządza jego dystrybucją, aby zapewnić maksymalne przyspieszenie przy minimalnym poślizgu. W rezultacie Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h (62,1 mph) w zaledwie 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. Żadne inne TT nie było w stanie osiągnąć takiego wyniku. Wspaniały moment obrotowy towarzyszy typowy dźwięk pięciocylindrowego silnika – który jest muzyką dla uszu purystów mocy. Dźwięk przechodzi przez układ wydechowy RS i jest kierowany na zewnątrz przez dwa duże owalne końcówki wydechu. Inne wyróżniające się cechy z tyłu to nowe światła OLED w designie 3D, które są po raz pierwszy stosowane w produkcyjnym Audi.

Tak duża moc wymaga sztywnej konstrukcji podwozia

Przy wysokości zaledwie 1,34 metra (4,4 ft) Audi TT RS jest niskie i zwrotne, doskonale pokonując zakręty. Bezpośredni stosunek przekładni kierowniczej daje kierowcy wrażenie jedności z drogą. Niezależnie od tego, jak intensywnie kierowca obraca sportową kierownicą, nisko umieszczone sportowe siedzenie z mocnymi konturami bocznych podparć trzyma go na miejscu. W Roadsterze przełącznik uruchamia przyjemność jazdy na świeżym powietrzu. Otwiera miękki dach samochodu – nawet podczas jazdy z prędkością do około 50 km/h (31,1 mph).

Wnętrze Audi TT RS ma niezwykle sportowy charakter

Z aluminiowymi lub węglowymi akcentami wykończenia oraz logo RS. Tak jak w Audi R8, kierowca uruchamia silnik bezpośrednio z kierownicy – cecha inspirowana wyścigami samochodowymi. System obsługi pojazdu można również obsługiwać z dodatkowego zestawu przycisków satelitarnych. Jeśli kierowcy chcą, mogą zmieniać charakter TT RS w czterech trybach – od komfortowego po wyraźnie dynamiczny. Przyrządy są całkowicie ukierunkowane na kierowcę. W pełni cyfrowe Audi wirtualne kokpit z 12,3-calowym ekranem gromadzi wszystkie kluczowe informacje – od prędkości jazdy po obroty silnika i nawigację. I to nie wszystko. Specjalny ekran RS wyświetla informacje o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym i przeciążeniach. Gdy osiągnięty zostanie limit obrotów silnika, kontrolka zmiany biegu przypomina kierowcy o konieczności zmiany biegu za pomocą łopatki na kierownicy lub dźwigni zmiany biegów. Warunkiem jest, aby tryb manualny był aktywny dla skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem, która ma sportowo krótkie przełożenia w niższych biegach.

Aby zawsze być na bieżąco, kierowca może korzystać z rozbudowanej zawartości infotainment

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.