AUDI TT RS Coupe 2016-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

AUDI TT RS Coupe 2016-2019

Przejdź do galerii zdjęćAUDI TT RS Coupe 2016-2019

Mały TT od Audi rozpoczął swoją karierę w 1998 roku z silnikiem o mocy 180 KM. W 2017 roku TT RS Coupe miał ich dwa razy więcej.

Audi ma długą historię z silnikami 5-cylindrowymi, które zostały zainstalowane w pierwszym Audi Coupe pod koniec lat 70. XX wieku. Zainstalowano je także w małym Coupe TT RS, osiągając bardzo dobre wyniki na torze.

TTRS można było rozpoznać po większych wlotach powietrza w przednim zderzaku, z niższym srebrnym spojlerem. Pokrywy lusterek również pomalowano na srebrno. Z boku, TTRS był wyposażony w specjalne 20-calowe lekkie felgi, które idealnie przylegały do nadwozia. Na klapie bagażnika znalazł się duży spojler, a aby podkreślić sportowy charakter, TTRS miał dwa duże owalne rury wydechowe po obu stronach dużego dyfuzora.

Wnętrze kabiny przyciągało uwagę kierownicą z Audi R8, która miała na sobie czerwony przycisk uruchamiania. Audi Virtual Cockpit był standardem w TTRS. Fotele kubełkowe były starannie wykończone w skórze i Alcantarze.

Jednak głównym powodem, dla którego TTRS był pożądany, były jego osiągi. Z silnikiem o mocy 400 KM przekazywanymi na wszystkie cztery koła przez 7-biegową skrzynię biegów S-Tronic, TTRS był małym supersamochodem, stanowiącym zagrożenie dla Audi R8, które w niektórych wersjach było tylko o 0,1 sekundy szybsze w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h (0-62 mph) niż najlepsza wersja TT.

Audi wprowadza na rynek najsilniejsze TT w historii. Jego nowo opracowany silnik pięciocylindrowy generuje moc 400 KM – towarzyszy mu niepodrabialny dźwięk silnika. Audi TT RS Coupé i Roadster miały swoją światową premierę na Targach Motoryzacyjnych w Pekinie w 2016 roku.

Potężny przód, duże wloty powietrza, nisko umieszczony spoiler, stałe tylne skrzydło

Z pierwszego spojrzenia widać, że Audi TT RS kryje pod swoją opływową karoserią dużą moc. Nowy aluminiowy silnik pięciocylindrowy generuje 400 KM, co oznacza wzrost o 60 KM w porównaniu do poprzedniego modelu. Moment obrotowy wynosi pełne 480 niutonometrów (354,0 lb-ft) i jest rozdzielany na przednie i tylne koła przez system kontroli trakcji, który zarządza jego dystrybucją, aby zapewnić maksymalne przyspieszenie przy minimalnym poślizgu. W rezultacie Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h (62,1 mph) w zaledwie 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. Żadne inne TT nie było w stanie osiągnąć takiego wyniku. Wspaniały moment obrotowy towarzyszy typowy dźwięk pięciocylindrowego silnika – który jest muzyką dla uszu purystów mocy. Dźwięk przechodzi przez układ wydechowy RS i jest kierowany na zewnątrz przez dwa duże owalne końcówki wydechu. Inne wyróżniające się cechy z tyłu to nowe światła OLED w designie 3D, które są po raz pierwszy stosowane w produkcyjnym Audi.

Tak duża moc wymaga sztywnej konstrukcji podwozia

Przy wysokości zaledwie 1,34 metra (4,4 ft) Audi TT RS jest niskie i zwrotne, doskonale pokonując zakręty. Bezpośredni stosunek przekładni kierowniczej daje kierowcy wrażenie jedności z drogą. Niezależnie od tego, jak intensywnie kierowca obraca sportową kierownicą, nisko umieszczone sportowe siedzenie z mocnymi konturami bocznych podparć trzyma go na miejscu. W Roadsterze przełącznik uruchamia przyjemność jazdy na świeżym powietrzu. Otwiera miękki dach samochodu – nawet podczas jazdy z prędkością do około 50 km/h (31,1 mph).

Wnętrze Audi TT RS ma niezwykle sportowy charakter

Z aluminiowymi lub węglowymi akcentami wykończenia oraz logo RS. Tak jak w Audi R8, kierowca uruchamia silnik bezpośrednio z kierownicy – cecha inspirowana wyścigami samochodowymi. System obsługi pojazdu można również obsługiwać z dodatkowego zestawu przycisków satelitarnych. Jeśli kierowcy chcą, mogą zmieniać charakter TT RS w czterech trybach – od komfortowego po wyraźnie dynamiczny. Przyrządy są całkowicie ukierunkowane na kierowcę. W pełni cyfrowe Audi wirtualne kokpit z 12,3-calowym ekranem gromadzi wszystkie kluczowe informacje – od prędkości jazdy po obroty silnika i nawigację. I to nie wszystko. Specjalny ekran RS wyświetla informacje o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym i przeciążeniach. Gdy osiągnięty zostanie limit obrotów silnika, kontrolka zmiany biegu przypomina kierowcy o konieczności zmiany biegu za pomocą łopatki na kierownicy lub dźwigni zmiany biegów. Warunkiem jest, aby tryb manualny był aktywny dla skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem, która ma sportowo krótkie przełożenia w niższych biegach.

Aby zawsze być na bieżąco, kierowca może korzystać z rozbudowanej zawartości infotainment

2.5L quattro 7AT AWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność480 Cm3
Moc294.2 Kw @ 5850-7000 Rpm
400 Hp @ 5850-7000 Rpm
395 Bhp @ 5850-7000 Rpm
Moment obrotowy354 Lb-Ft @ 1700-5850 Rpm
480 Nm @ 1700-5850 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (S Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35 R19
Długość165 In (4191 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość52.9 In (1344 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.6/60.7 In (1
Rozstaw osi98.6 In (2504 Mm)
Pojemność bagażnika10.8 Cuft (306 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle36 Ft (11.0 M)
Masa własna3175 Lbs (1440 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4057 Lbs (1840 Kg)
Spalanie miasto20.8 Mpg Us (11.3 L/100Km)
Spalanie trasa36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Emisja CO2160 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.