AUDI TT RS Coupe 2019-Present

AUDI TT RS Coupe 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćAUDI TT RS Coupe 2019-Present

Najwyższa wersja trzeciej generacji Audi TT przeszła lifting w 2019 roku, a większość zmian dotyczyła wyglądu modelu, przy zachowaniu większości elementów technicznych bez zmian.

Zarówno przednia, jak i tylna część pojazdu zostały przeprojektowane, choć w subtelny sposób, typowy dla Audi, bez radykalnych zmian. Z przodu logo quattro zyskało matowego wykończenia przypominającego tytan i znajduje się w dolnej części grilla, który ma błyszczący czarny kolor, otoczony charakterystycznym matowym czarnym Singleframe.

Bok pojazdu, w porównaniu do poprzednika, ma powiększone wloty powietrza, które są podzielone na części przez pionowe paski, co sprawia, że samochód wygląda na jeszcze szerszy. Spoiler przedni jest w tym samym kolorze co reszta nadwozia, ale można go opcjonalnie pomalować na matowy odcień aluminium, czarny błyszczący lub nawet na kolor włókna węglowego.

Standardowe reflektory LED zostały zaktualizowane, a opcjonalne reflektory matrycowe LED są jeszcze bardziej responsywne. Z tyłu można zamówić matrycowe światła OLED, które mają charakterystyczny trójwymiarowy design i mogą stworzyć spektakularne widowisko za każdym razem, gdy samochód jest uruchamiany.

Większość wnętrza pozostała niezmieniona, chociaż Audi wprowadziło ulepszony pakiet RS jako opcję. Wśród różnych ulepszeń zewnętrznych, pakiet dodaje czerwone lub niebieskie akcenty do wlotów powietrza, pasów bezpieczeństwa i dywaników, a rozszerzona wersja pakietu zawiera również kontrastowe elementy designu na siedzeniach i konsoli centralnej.

2019 Audi TT RS Coupe

Ciagły przedni spojler, który jest mocno wyciągnięty na bokach, wyraźnie opuszcza przedni zderzak, nadając samochodowi charakterystyczny, inspirowany motorsportem wygląd. Standardowo łopatka pomalowana jest w kolorze nadwozia, ale dostępna jest również w matowym aluminium lub błyszczącej czerni. Model RS ma błyszczący czarny wkład w nowo zaprojektowanym progu bocznym. Osłony lusterek zewnętrznych dostępne są w kolorze nadwozia, matowym aluminium, błyszczącej czerni oraz w węglu.

Z tyłu uwagę przyciąga nowo zaprojektowane stałe tylne skrzydło z bocznymi skrzydełkami. W ramach koncepcji aerodynamiki wspiera ono charakterystyczne dla RS osiągi i wydajność. Po obu stronach, nad nowym dyfuzorem specyficznym dla RS, znajdują się pionowe elementy stylistyczne. Dwa duże owalne końcówki wydechu tworzą typowe wykończenie RS.

Reflektory LED są standardem. Opcjonalne jednostki LED matrycowe inteligentnie i elastycznie regulują światła drogowe. Opcjonalne matrycowe światła LED do cofania (organic light emitting diode) z 3D designem rozprzestrzeniają swoje intensywne światło z niezwykłą jednorodnością i precyzją. Kiedy zapłon jest włączony, światła OLED do cofania prezentują spektakularny pokaz. Wnętrze samochodu wyposażone jest w nową czerwoną oznaczenie 12:00 na obręczy kierownicy.

Nowe Audi TT RS dostępne jest w ośmiu różnych kolorach, w tym w nowym, specyficznym dla RS kolorze Kyalami green oraz w nowych kolorach Pulse orange i Turbo blue. Na życzenie, matowe aluminium i błyszczące czarne pakiety stylizacyjne podkreślają łopatkę i tylne skrzydło. Pakiet stylizacyjny w błyszczącej czerni obejmuje czarne pierścienie Audi oraz logo modelu TT RS z przodu i z tyłu jako opcję. Tkaninowy dach TT RS Roadster jest czarny. Program Audi exclusive oferuje różne dodatkowe możliwości personalizacji.

Nagrodzona osiągi: 2.5 TFSI

Pięciocylindrowy silnik, moc 294 kW (400 koni mechanicznych), moment obrotowy 480 Nm (354,0 lb-ft), napęd quattro na wszystkie koła – Audi TT RS imponuje wewnętrznymi wartościami i oferuje wyjątkowe osiągi. Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h (0 do 62,1 mph) w zaledwie 3,7 sekundy. Muzykalne tło to charakterystyczny dźwięk pięciocylindrowego silnika: 1-2-4-5-3. Z powodu tej sekwencji zapłonu, zapłon naprzemiennie następuje pomiędzy sąsiadującymi cylindrami i tymi leżącymi daleko od siebie. Ten unikalny rytm to muzyka dla uszu wielu purystów mocy.

W ubiegłym roku Audi Sport po raz dziewiąty z rzędu otrzymało pożądane „Międzynarodowe Wyróżnienie Silnika Roku” dla silnika 2.5 TFSI. Silnik turbodoładowany czerpie moc z pojemności skokowej wynoszącej 2,480 cm3. Maksymalny moment obrotowy silnika wynoszący 480 Nm (354,0 lb-ft) jest dostępny w zakresie obrotów od 1,950 do 5,850 rpm. Prędkość maksymalna jest regulowana na poziomie 250 km/h (155,3 mph) lub opcjonalnie 280 km/h (174,0 mph).

Siły pięciocylindrowego silnika przekazywane są za pomocą siedmiobiegowej skrzyni S tronic do stałego napędu na wszystkie koła quattro, który rozdziela moc w zależności od potrzeb pomiędzy osiami za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Kontrola momentu obrotowego selektywna dla kół sprawia, że obsługa jest jeszcze bardziej zwinna i bezpieczna. Kierowca może użyć systemu dynamicznego zarządzania Audi drive select, aby wpływać na napęd quattro i inne komponenty, takie jak układ kierowniczy, S tronic, charakterystyka silnika oraz klapy wydechowe. Dostępne są cztery tryby: komfort, auto, dynamiczny i indywidualny.

Czysta dynamika: Zawieszenie

Niska masa (1,450 kg (3,196.7 lb), TT RS Coupé bez kierowcy) oraz konsekwentnie sportowe zawieszenie stanowią podstawowe warunki dla doskonałej obsługi Audi TT RS. Postępowe wspomaganie kierownicy dostosowane specjalnie do wersji RS zapewnia bliski kontakt z drogą. Na osi przedniej działają wentylowane i perforowane tarcze stalowe za 19- lub 20-calowymi kołami. Zaciski hamulcowe standardowo malowane są na czarno, ale dostępne są również w kolorze czerwonym jako opcja. Opcjonalnie dostępne jest sportowe zawieszenie RS plus z adaptacyjnymi amortyzatorami w technologii Audi magnetic ride. Ich technologia sterująca jest również zintegrowana w dynamicznym systemie zarządzania Audi drive select.

Zainspirowane motorsportem: Wnętrze

Kontrolki i wyświetlacze w nowym TT RS są całkowicie skoncentrowane na kierowcy. Sportowe fotele RS z rombowym wzorem w Alcantarze lub opcjonalnie z wzorem w plaster miodu w finezyjnej skórze Nappa oraz loga RS na fotelach, kierownicy, wykończeniach progów drzwi i dźwigniach podkreślają sportowy charakter pojazdu 2+2. Specjalne wyświetlacze RS w standardowym Audi virtual cockpit z 12,3-calowym ekranem dostarczają informacji o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym i przeciążeniach g. W trybie ręcznym wyświetlacz zmiany biegów informuje kierowcę o konieczności zmiany biegu, gdy osiągnięta zostanie maksymalna prędkość obrotowa silnika. Oprócz przycisków wielofunkcyjnych, skórzana kierownica sportowa RS z łopatkami do zmiany biegów posiada dwa satelity do włączania i wyłączania silnika, a także do systemu dynamicznego zarządzania Audi drive select.

Nowy pakiet designu RS dodaje czerwone lub niebieskie akcenty do samochodu na drzwiach wentylacyjnych, pasach bezpieczeństwa i dywanikach z logo RS. Rozszerzony pakiet designu RS oferuje również kontrastowe elementy wzornicze na fotelach i konsoli centralnej.

Na czasie: System infodainment

Audi oferuje również wiele funkcji infodainment. Opcje obejmują MMI navigation plus z MMI touch, w tym wyszukiwanie tekstu oraz naturalną obsługę głosową, a także hotspot Wi-Fi i moduł internetowy Audi connect. Usługi online docierają do pojazdu za pośrednictwem szybkiego standardu LTE. Interfejs Audi smartphone łączy smartfony z Audi TT RS i może bezproblemowo przesyłać treści do Audi virtual cockpit przez USB. System dźwiękowy Bang & Olufsen zapewnia doskonałe wrażenia dźwiękowe na pokładzie o mocy 680 watów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.