AUDI TT RS Plus 2012-2016

AUDI TT RS Plus 2012-2016

Przejdź do galerii zdjęćAUDI TT RS Plus 2012-2016

Druga generacja Audi TT przeszła liczne ulepszenia oraz wprowadziła wersje dla tych, którzy oczekiwali większej wydajności.

W 2009 roku Audi zaprezentowało drugą generację Audi TT. Była to rewolucja w porównaniu do poprzednika, z ulepszonym układem napędowym oraz lepszą aerodynamiką. Pierwsza generacja miała problemy z tymi aspektami i cierpiała z powodu podnoszenia aerodynamicznego przy dużych prędkościach. Ale nie tym razem. Co więcej, Audi odważyło się zaoferować samochód w wersji wyczynowej, takiej jak TT RS Plus.

Na początek, zmieniono wygląd zewnętrzny. Zainstalowano szary spojler przedni oraz czarne lusterka boczne, aby odróżnić go od pozostałych wersji nie-Plus. Z tyłu, stałe skrzydło pomogło samochodowi uzyskać lepszą przyczepność na tylnej osi przy dużych prędkościach. Zainstalowano także konkretne, 19-calowe koła z lekkiego stopu.

Wnętrze pojazdu wyróżniało się sportowymi fotelami z wysokim podparciem na zewnętrznych bokach, które miały utrzymać pasażerów na miejscu podczas ostrego pokonywania zakrętów. Fotele inspirowane były wyścigowymi siedzeniami i miały dwa wycięcia na górze, aby zamontować pasy wyścigowe. Jednak pasy te były niedostępne. Kierowca miał do dyspozycji zestaw wskaźników z dwoma dużymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza.

Pod maską, TT RS Plus posiadało silnik o pojemności 2,5 litra, który generował do 360 KM, współpracując z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną (DSG – z podwójnym sprzęgłem). Zawieszenie z kontrolą magnetyczną było dostępne jako opcja.

Audi TT RS plus

Jeszcze mocniejszy, szybszy i bardziej dynamiczny: na początku 2012 roku zadebiutuje Audi TT RS plus. Ten kompaktowy samochód sportowy, dostępny zarówno w wersji Coupé, jak i Roadster, wyróżnia się niesamowitymi osiągami. Jego wzmocniony pięciocylindrowy silnik turbo generuje 265 kW (360 KM), co wystarcza do osiągnięcia prędkości maksymalnej 280 km/h (173,98 mph).

Silnik TFSI o pojemności 2.5 litra w Audi TT RS plus to jednostka wysokowydajna. W porównaniu z silnikiem, na którym bazuje, ta turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem generuje o 15 kW (20 KM) więcej mocy. Moment obrotowy wynosi 465 Nm (342,97 lb-ft), co stanowi wzrost o 15 Nm (11,06 lb-ft) w porównaniu do poprzednika. Klienci mogą wybierać między manualną skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami a siedmiobiegową skrzynią S tronic, która zapewnia błyskawiczne zmiany biegów. Skrzynia z podwójnym sprzęgłem posiada funkcję launch control, która optymalizuje przyspieszenie z miejsca. System quattro z napędem na wszystkie koła, działający na bazie wielotarczowego sprzęgła, genialnie przenosi moc silnika na drogę.

Audi TT RS plus łączy dynamikę i efektywność w imponujący sposób. W kontekście charakterystycznego ryków i warczeń silnika pięciocylindrowego, Coupé z S tronic przyspiesza z miejsca do 100 km/h (62,14 mph) w 4,1 sekundy (z manualną skrzynią: 4,3 sekundy). Roadster osiąga ten sam wynik w 4,2 sekundy (z manualną skrzynią: 4,4 sekundy). Prędkość maksymalna we wszystkich wersjach samochodu jest ograniczona do 280 km/h (173,98 mph). Coupé z S tronic zużywa średnio jedynie 8,5 litra paliwa na 100 km (27,67 US mpg); Roadster potrzebuje 8,6 litra na 100 km (27,35 US mpg).

Oprócz licznych działań poprawiających efektywność, te znakomite wyniki są przede wszystkim efektem niezwykle lekkich nadwozi Audi Space Frame (ASF) wykonanych z aluminium z przodu i blachy stalowej z tyłu. Coupé z manualną skrzynią, w tym napędem quattro, waży zaledwie 1,450 kilogramów (3,196.70 lb); jego stosunek mocy do wagi wynosi 4,0 kilogramów (8,82 lb) na koni mechanicznej. Stosunek mocy do wagi Roadstera wynosi 4,2 kilogramów (9,26 lb) na koni mechanicznej.

Wysokowydajny system hamulcowy jest w stanie poradzić sobie z mocą silnika w każdych warunkach. Na przedniej osi zamontowane są stałe zaciski hamulcowe z czterema tłoczkami, współpracujące z perforowanymi tarczami hamulcowymi. Audi TT RS plus wyposażone jest w 19-calowe odlewane felgi w pięcioramiennym wzorze „Rotor”; są one malowane na czarno z kontrastującymi czerwonymi obrzeżami. Koła są wyposażone w opony 255/35. Opcjonalnie dostępny jest adaptacyjny system amortyzacji Audi magnetic ride. Duży, stały tylny spojler zwiększa docisk na tylnej części samochodu.

Grille chłodnicy Singleframe wizualnie wyróżnia Audi TT RS plus: jego siatka w diamentowym wzorze jest wykończona w wysoko polerowanym antracycie, a ramka ma matowe wykończenie w stylu aluminium. Obudowy zewnętrznych lusterek wykonane są z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Podwójny sportowy układ wydechowy ma czarne owalne końcówki. Klapka dźwiękowa dodatkowo potęguje brzmienie silnika. Pakiet Carbon nadaje komorze silnikowej bardziej ekskluzywny wygląd. Pokrętło na dźwigni zmiany biegów ma obręcz wykończoną w stylu aluminium oraz emblemat TT RS plus.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.