AUDI TT RS Plus Roadster 2013-2014

AUDI TT RS Plus Roadster 2013-2014

Przejdź do galerii zdjęćAUDI TT RS Plus Roadster 2013-2014

Audi wprowadziło rozwiniętą wersję TTS Roadster na początku 2012 roku jako model na rok 2013, oferując więcej mocy oraz odświeżony wygląd swojego kompaktowego roadstera.

Dzięki rosnącemu popytowi na sportowe, kompaktowe pojazdy premium, Audi osiągnęło sukces z modelem TT i TT Roadster. Jednak wkrótce klienci zaczęli domagać się więcej. Wtedy na rynku pojawiły się wersje TTS i TTS Plus.

Dzięki agresywnej sylwetce oraz unikalnemu wyglądowi przedniego zderzaka i dolnej osłony, roadster TTS RS Plus zapowiadał osiągi na najwyższym poziomie. Srebrne akcenty na dolnej krawędzi spojlera oraz siatka grilla w diamentowy wzór, otoczona przez dwa duże wloty powietrza, wyróżniały tę wersję. Jak każdy model RS, miał matowo-srebrne lusterka, a z tyłu, na pokrywie bagażnika znajdował się stały spojler. Co ciekawe, nie miał specyficznych progów bocznych, ale standardowo był wyposażony w obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy 19 cali. Na koniec, z tylnej osłony wystawał zestaw owalnych końcówek wydechowych.

Wnętrze było zaprojektowane dla dwóch osób, oferując sportowe fotele kubełkowe z wysokimi podpórkami. Roll-bary za siedzeniami były podobne do tych z pozostałych modeli TT Roadster. Dodatkowe emblematy i logo pojawiły się na fotelach, w obrotomierzu oraz na listwach progowych drzwi. System informacji dla kierowcy był specyficzny dla modelu RS i zawierał wskaźnik ciśnienia doładowania turbo, temperaturę oleju oraz zegar okrążenia.

Model RS napędzany był silnikiem turbo o pojemności 2,5 litra, który generował 335 KM. Silnik był połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią S-tronic (z podwójnym sprzęgłem), a moc trafiała na wszystkie koła. W zakresie hamulców producent zastosował czterotłoczkowe stałe zaciski oraz perforowane tarcze na przedniej osi.

Audi TT RS plus

Jeszcze bardziej mocny, jeszcze szybszy, jeszcze bardziej dynamiczny: Na początku 2012 roku zadebiutuje Audi TT RS plus. Ten kompaktowy samochód sportowy, dostępny zarówno w wersji Coupé, jak i Roadster, wyróżnia się oszałamiającymi osiągami. Jego wzmocniony pięciocylindrowy silnik turbo generuje 265 kW (360 KM), co wystarcza do osiągnięcia prędkości maksymalnej 280 km/h (173,98 mph).

Silnik 2.5 TFSI w Audi TT RS plus to jednostka wysokowydajna. W porównaniu do silnika, na którym jest oparty, ten doładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem dostarcza o 15 kW (20 KM) więcej mocy. Generuje 465 Nm momentu obrotowego, co stanowi wzrost o 15 Nm (11,06 lb-ft) w porównaniu do wcześniej. Klienci mogą wybierać pomiędzy manualną sześciobiegową skrzynią biegów a siedmiobiegową skrzynią S tronic z błyskawicznymi zmianami biegów. Skrzynia z podwójnym sprzęgłem wyposażona jest w funkcję startu z miejsca, która optymalizuje przyspieszenie. System stałego napędu na cztery koła quattro, działający z wielopłytkowym sprzęgłem, przekazuje moc silnika na drogę w doskonałym stylu.

Audi TT RS plus łączy dynamikę i efektywność w najbardziej imponujący sposób. W otoczeniu charakterystycznego ryku i pomruków pięcicy silnika, Coupé z S tronic przyspiesza z miejsca do 100 km/h (62,14 mph) w 4,1 sekundy (z manualną skrzynią: 4,3 sekundy). Roadster wykonuje tę samą sztukę w 4,2 sekundy (z manualną skrzynią: 4,4 sekundy). Prędkość maksymalna jest ograniczona do 280 km/h (173,98 mph) dla wszystkich wersji samochodu. Coupé z S tronic zużywa średnio zaledwie 8,5 litra paliwa na 100 km (27,67 mpg); Roadster potrzebuje 8,6 litra na 100 km (27,35 mpg).

Oprócz licznych działań poprawiających efektywność, te doskonałe wyniki są przede wszystkim efektem bardzo lekkich nadwozi Audi Space Frame (ASF) wykonanych z aluminium z przodu i blachy stalowej z tyłu. Coupé z manualną skrzynią, włącznie z napędem quattro, waży zaledwie 1450 kilogramów (3196,70 lb); jego stosunek mocy do wagi wynosi 4,0 kilogramów (8,82 lb) na konia mechanicznego. Stosunek mocy do wagi Roadstera to 4,2 kilogramów (9,26 lb) na konia mechanicznego.

Wysokowydajny system hamulcowy jest w stanie poradzić sobie z mocą silnika w każdej sytuacji. Na przedniej osi zainstalowano czterotłoczkowe stałe zaciski w połączeniu z perforowanymi tarczami hamulcowymi. Audi TT RS plus jest wyposażone w 19-calowe aluminiowe obręcze w pięcioramiennym wzorze „Rotor”; są malowane na czarno z kontrastującymi czerwonymi obrzeżami. Opony mają rozmiar 255/35. Opcjonalnie dostępny jest adaptacyjny system tłumienia znany jako Audi magnetic ride. Duży, stały tylny spojler zwiększa docisk na tylnej części samochodu.

Grill chłodnicy Singleframe również wyróżnia Audi TT RS plus pod względem wizualnym: jego siatka w diamentowym wzorze jest w wysoko polerowanym antracycie, a ramka ma matowe wykończenie w aluminiowym stylu. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z kompozytu wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Dwurodzajowy sportowy system wydechowy ma czarne owalne końcówki. Klapa dźwiękowa dodatkowo intensyfikuje dźwięk silnika. Pakiet designu węglowego nadaje przedziałowi silnika bardziej ekskluzywny wygląd. Gałka na dźwigni zmiany biegów ma obręcz w aluminiowym wyglądzie oraz emblemat TT RS plus.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.