AUDI TTS Coupe 2018-Present

AUDI TTS Coupe 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćAUDI TTS Coupe 2018-Present

Dwadzieścia lat po wprowadzeniu na rynek oryginalnego Audi TT, ten kompaktowy coupe wciąż wygląda świeżo i nowocześnie. W 2018 roku Audi zaprezentowało model TTS, który jest mocniejszy i szybszy niż wcześniej. Zewnętrzne zmiany są subtelne, a nowy, trójwymiarowy design kratki chłodnicy Singleframe oraz większe boczne wloty powietrza przyciągają uwagę.

W edycji Black TTS wprowadzono dodatkowe ulepszenia, takie jak nowy, pełnowymiarowy splitter z przodu, otoczony pionowymi wlotami powietrza, ekskluzywne progi boczne z wstawkami, a z tyłu – pionowe wloty powietrza z poziomymi finami poniżej tylnych świateł oraz zmodyfikowany dyfuzor.

W środku, kierowca ma do dyspozycji Audi Virtual Cockpit, który zawiera dodatkowy sportowy wyświetlacz, dostarczający informacji o mocy silnika, momencie obrotowym i przeciążeniach. W desce rozdzielczej, w centralnej części nawiewów, projektanci zainstalowali wyświetlacze pokazujące temperaturę, przepływ powietrza oraz prędkość wentylatora. To sprytne rozwiązanie oszczędzające miejsce.

Jednak zazwyczaj ci, którzy kupują coupe sportowe, są bardziej zainteresowani osiągami. Chociaż TTS straciło 4 konie mechaniczne w porównaniu do wersji sprzed faceliftingu, model z 2018 roku miał moc 306 KM. Zyskał nieco na przyspieszeniu od 0 do 100 km/h (0-62 mph). Może to wynikać z nieco wyższego momentu obrotowego lub standardowej 7-biegowej skrzyni automatycznej DSG (z podwójnym sprzęgłem).

TTS był wyposażony w system napędu na wszystkie koła quattro od Audi oraz miał obniżone zawieszenie o 10 mm (0,4 cala) w porównaniu do pozostałych modeli TT. Dodatkowo zastosowano w nim adaptacyjne sterowanie amortyzatorami Audi magnetic ride.

 Audi TT, wchodząc w drugi dziesięciolecie, jest w doskonałej formie, a aby to utrzymać, trzecia generacja tego przełomowego Coupe i Roadstera przeszła gruntowną modernizację. W roku okrągłej rocznicy ulepszenia w designie zewnętrznym, zwiększona moc oraz podniesiony standard wyposażenia sprawiają, że kompaktowy samochód sportowy staje się jeszcze bardziej kuszący. Do najnowszej oferty dodano specjalną edycję 'TT 20 lat’, inspirowaną jednym z pierwszych samochodów koncepcyjnych, która będzie dostępna w limitowanej liczbie 999 egzemplarzy na całym świecie.

Oryginalny Audi TT z pierwszej serii podniósł poprzeczkę w projektowaniu samochodów sportowych na niemal każdym poziomie. Zachwycał świat od momentu, gdy pierwszy raz pojawił się jako samochód koncepcyjny w formie Coupé i Roadster w 1995 roku, a jeszcze bardziej, gdy w 1998 roku trafił na drogi w wersji produkcyjnej, praktycznie niezmieniony. Do dziś pozostaje jednym z wyróżniających się symboli XX wieku w projektowaniu motoryzacyjnym.

Szerokie udoskonalenia

W tym przełomowym roku, trzecia generacja modelu, będąca następcą pionierskiego oryginału, zyskała subtelny lifting wizualny. We wszystkich wersjach pojazdu zaktualizowano design trójwymiarowej kratki chłodnicy Singleframe, większe wloty powietrza po bokach oraz nowe opcje kół i kolorów.

Modele S line i Black Edition różnią się od swoich poprzedników nowym, pełnowymiarowym przednim splitterem z pionowymi wlotami, ekskluzywnymi progami bocznymi z wstawkami oraz, z tyłu, pionowymi wlotami powietrza z poziomymi finami poniżej tylnych świateł i zmodyfikowanym dyfuzorem. W wersji S line nowy projekt 19-calowych kół odświeża sylwetkę, a specyfikacja Black Edition, ulokowana o stopień wyżej, również zyskuje na atrakcyjności dzięki większym 20-calowym kołom. Dodatkowo, model TTS Black Edition zyskuje stały spojler tylny, wcześniej zarezerwowany dla potężnego TT RS, zastępujący obecny aktywny spojler uzależniony od prędkości, który teraz staje się opcją bez dodatkowych kosztów. Do zmian zewnętrznych dodano także nowy lakier turbo blue, zarezerwowany dla modeli S line i Black Edition, a paleta kolorów wzbogaciła się o nowe odcienie cosmos blue i pulse orange.

Wewnątrz, szereg ulepszeń detali wzmacnia atrakcyjność TT jako sportowego coupé, które doskonale radzi sobie z codziennymi obowiązkami. Wersje Sport i S line są wyposażone w składane lusterka oraz podgrzewane fotele, a specyfikacja S line zyskuje na dodatkowych, jeszcze bardziej wspierających fotelach Super Sports. Wersja Black Edition oferuje nowy, czarny fortepianowy wykończenie oraz szare akcenty w elementach wnętrza.

Audi Virtual Cockpit z dodatkowym wyświetlaczem sportowym

Te zmiany wzmacniają już atrakcyjną listę standardowego wyposażenia, która obejmuje w pełni cyfrowy Audi Virtual Cockpit, teraz z dodatkowym wyświetlaczem sportowym dostarczającym informacji o mocy silnika, momencie obrotowym i przeciążeniach, a także skórzaną tapicerkę z Alcantary, system bezkluczykowy, interfejs Audi Music dla wygodnego dostępu do playlist oraz radio MMI z dotykowym panelem sterującym MMI Touch. Również ważne funkcje skoncentrowane na jeździe, takie jak reflektory ksenonowe w modelach Sport oraz diody LED dla S line i wyżej, światła do jazdy dziennej, tempomat, czujniki parkowania z tyłu oraz system dynamicznego zarządzania Audi drive select są również częścią standardowej specyfikacji.

Ekskluzywna specyfikacja zarezerwowana dla modeli TTS i TTS Black Edition również została uwzględniona w planach rozszerzenia – obie wersje zyskują na nowym Pakiecie Technologicznym, który obejmuje nawigację MMI Navigation Plus na dysku twardym, trzyletnią subskrypcję wielu internetowych usług informacyjnych Audi Connect oraz bezprzewodowe ładowanie urządzeń mobilnych w Audi Phone Box. Oprócz nowego stałego spojlera tylniego, TTS Black Edition zyskuje także większe 20-calowe koła oraz nowe elementy wykończenia wnętrza w kolorze szarym fortepianowym i czarnym fortepianowym.

Wysoka moc: silniki TFSI

Zmiany „dotykowe” w najnowszym TT idą w parze z mniej zauważalnymi ulepszeniami. Silnik TFSI 1.8 o mocy 180 KM, który dotychczas napędzał modele podstawowe, został zastąpiony silnikiem 2.0 TFSI o mocy 197 KM, a istniejący 2.0 TFSI o mocy 230 KM został zwiększony do 245 KM. Oba jednostki z nowymi mocami są klasyfikowane zgodnie z najnowszą konwencją nazewnictwa Audi, co oznacza, że wersja 197 KM jest oznaczona jako 40 TFSI, a 245 KM jako 45 TFSI. Wspólnie z pozostałą gamą Audi, model sportowy „S” zachowuje swoją pierwotną nazwę.

Wszystkie najnowsze silniki benzynowe są wyposażone w filtr cząstek stałych (OPF) – w Audi TTS i TTS Black Edition ma to wpływ na nieznaczne zredukowanie mocy do 306 KM (z 310 KM), ale jednocześnie przyspieszenie 0-100 km/h zostało nieznacznie poprawione zarówno w wersjach Coupé, jak i Roadster – odpowiednie czasy sprintu wynoszą teraz 4,5 sekundy i 4,8 sekundy, co daje przyspieszenie o jedną dziesiątą sekundy szybsze niż wcześniej.

W połączeniu z silnikiem TFSI 197 KM klienci mogą wybierać między sześciobiegową manualną skrzynią biegów a siedmiobiegową skrzynią S tronic z podwójnym sprzęgłem; jednostka o mocy 245 KM jest dostępna zarówno z manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła, jak i ze skrzynią S tronic oraz stałym napędem quattro na wszystkie koła opartym na sprzęgle wielopłytkowym. Obie wersje TTS są standardowo wyposażone w napęd quattro.

W obu typach skrzyni biegów, krótkie przełożenia dolnych biegów umożliwiają mocne przyspieszenie, podczas gdy szerokie przełożenie najwyższego biegu redukuje prędkość obrotową silnika, a tym samym zużycie paliwa.

Chwytliwa reakcja: zawieszenie i napęd quattro

Zawieszenie sportowe jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji TT, a w wersjach S line i Black Edition jako opcję bez dodatkowych kosztów można zamówić zawieszenie sportowe S line obniżone o dodatkowe 10 mm. Modele Audi TTS i TTS Black Edition z zawieszeniem typu 'S-specific’ i napędem quattro są również wyposażone w adaptacyjne sterowanie dampers Audi Magnetic Ride dla optymalnego komfortu podczas jazdy.

Zwiększona responsywność kierownicy jest standardem w całej gamie, co zapewnia lepszą reakcję w zakrętach i zmniejsza obciążenie podczas manewrów przy niskich prędkościach, a wszystkie wersje obejmują także kontrolę momentu obrotowego na kołach, która optymalizuje prowadzenie na podstawie precyzyjnych interwencji hamulcowych na odciążonych kołach w zakręcie.

Portfolio systemów wspomagania kierowcy odzwierciedla filozofię TT: odciążają one kierowcę, co pozwala mu w pełni skupić się na drodze. W skład oferty wchodzą asystent zmiany pasa Audi side assist, system ostrzegania o opuszczeniu pasa Audi active lane assist oraz rozpoznawanie znaków drogowych, a także asystent parkowania z wyświetlaniem otoczenia i kamerą tylną.

Klasyka: TT Roadster i TTS Roadster z miękkim dachem

Jak każdy otwarty Audi, nowy TT Roadster i TTS Roadster są wyposażone w miękki dach w kolorze czarnym lub szarym. Dach miękki ma napięte dopasowanie, a jego doskonała izolacja akustyczna czyni go „dachem akustycznym”. Przy wadze 39 kilogramów jest bardzo lekki i nie wpływa na przestrzeń bagażową, gdy chowa się za naciśnięciem przycisku w ciągu około dziesięciu sekund przy prędkości do 50 km/h.

„Model jubileuszowy TT 20 lat”

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.