Trzecia generacja Audi TT zadebiutowała w 2014 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Została opracowana na platformie MQB, która jest stosowana w wielu innych modelach grupy Volkswagen.
Oryginalny design TT został stworzony przez Petera Schreyer’a w 1994 roku, kiedy pracował dla Audi, zanim przeszedł do Kii jako szef działu designu. Idea stojąca za tym konceptem zakładała samochód z niskim położeniem siedzeń, dwiema miejscami, silnikiem z przodu oraz napędem na przednie lub wszystkie koła. Koncepcja została zachowana, a technologia ewoluowała.
TT Roadster był wyposażony w nowy, pojedynczy grill z poziomymi żebrami. Emblemat czterech pierścieni został przeniesiony na maskę, aby oczyścić obszar grilla. Wyraźnie zarysowane reflektory zawierały LED-owe światła do jazdy dziennej. Mimo że nadwozie miało kilka zaokrąglonych linii, reflektory były kanciaste. Istniała opcja pełnego oświetlenia LED lub systemu Matrix-LED. Z boku, duże nadkola uwydatniały przestrzeń między nimi, podkreślając duże koła. W przeciwieństwie do swojego rodzeństwa TT, TTS miał srebrne lusterka, niezależnie od koloru nadwozia. Pod tylnym zderzakiem znajdowała się para podwójnych okrągłych końcówek wydechowych, z szerokim dyfuzorem między nimi.
Wnętrze wyposażono w nowy Audi Virtual Cockpit dla zestawu wskaźników. Duży wyświetlacz TFT służył jako ekran dla jednostki multimedialnej, nazwanej MMI. Najnowsza generacja została zaprojektowana wspólnie z firmą Nvidia i korzystała z procesora graficznego Tegra 30. Deska rozdzielcza miała pięć otworów wentylacyjnych w designie turbinowym. Standardowo TT wyposażono w zestaw sportowych foteli kubełkowych, a fotele S-sport były dostępne w opcji. Za fotelami zainstalowano dwa srebrne łuki ochronne.
Silnik 2.0 TFSI (bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny turbodoładowany) oferował moc 310 KM. Standardowo był połączony z 6-biegową skrzynią manualną, a w opcji dostępna była 6-biegowa automatyczna.
Audi TTS Roadster
Czystość w najpiękniejszej formie: Audi prezentuje nowego TT Roadstera oraz TTS Roadstera na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 2014 roku. Kompaktowy dwumiejscowy samochód wyznacza nowe standardy w zakresie designu, napędu i zawieszenia. Szczególnym wyróżnikiem trzeciej generacji TT jest wirtualny kokpit Audi. Po raz pierwszy cyfrowy zestaw wskaźników dostarcza wszystkie informacje w polu widzenia kierowcy – koncepcja, która wzbudza sensację. To już zaowocowało przyznaniem Audi TT nagrody Car Connectivity Award oraz tytułu Innowacja Wnętrza Roku na Automotive Interiors Expo Awards.
“Koncepcja zaprojektowania kompaktowego roadstera zgodnie z jasnymi zasadami geometrycznymi była pierwotnym pomysłem na Audi TT jesienią 1994 roku,” mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu ds. rozwoju technicznego w AUDI AG: “Od pierwszej generacji był to samochód sportowy dla zmysłów – maszyna do jazdy z autentycznym designem. Z nowym TT Roadster rozwinęliśmy tę koncepcję w konsekwentny sposób i jeszcze bardziej poprawiliśmy techniczne doświadczenie w samochodzie dzięki innowacjom, takim jak wirtualny kokpit Audi.”
Design pełen charakteru łączy się z ponadczasową estetyką – trzecia generacja TT Roadstera i TTS Roadstera to kontynuacja wspaniałej tradycji. Projektanci Audi reinterpretują styl tego klasycznego pojazdu, uzupełniając go innowacyjnymi komponentami.
Nowość od podstaw: system sterowania
System sterowania w nowym Audi TT Roadster i TTS Roadster w pełni koncentruje się na kierowcy. Dostępne są dwie wersje nowego wielofunkcyjnego koła kierownicy. Dzięki fundamentalnej przebudowie logiki sterowania, poprawiony terminal MMI posiada sześć twardych przycisków. Naturalne polecenia głosowe ułatwiają także obsługę systemu podczas jazdy.
W połączeniu z MMI navigation plus, MMI touch – panel dotykowy umieszczony na górze pokrętła – jest również dostępny. Kierowca może go używać do przewijania list, powiększania map i wprowadzania znaków. Struktura menu inspirowana jest układem smartfona i obejmuje wyszukiwanie tekstowe. Wszystkie kluczowe funkcje można osiągnąć zaledwie kilkoma kliknięciami, a przyciski z boku dają dostęp do inteligentnie powiązanych funkcji i opcji.
Kolejną nowością w nowej generacji TT jest wirtualny kokpit Audi. Dzięki różnorodnym, szczegółowym przedstawieniom, cyfrowy zestaw wskaźników zastępuje analogowe wskaźniki i monitor MMI. Można przełączać się pomiędzy dwoma poziomami wyświetlacza o przekątnej 12,3 cala. Klasyczny widok dominuje nad tachometrem i obrotomierzem, podczas gdy tryb „infotainment” koncentruje się na takich tematach jak mapa nawigacji. TTS Roadster oferuje trzeci, szczególnie sportowy widok, koncentrujący się na obrotomierzu jako ważnym instrumencie wyścigowym.
Kolejnym wyróżnikiem nowej generacji jest uproszczona obsługa głosowa. System rozumie sformułowania z codziennego języka, co oznacza, że setki wariantów poleceń są możliwe dla każdej funkcji. Na przykład w menu telefonu, do skontaktowania się z osobą wystarczy powiedzieć „Chcę rozmawiać z Peterem” lub „Połącz mnie z Peterem.” Naturalne polecenia głosowe są także zintegrowane z menu nawigacji, radia i multimediów, zapewniając klientom spójną kontrolę językową.
Przyjemność prowadzenia z otwartym dachem: koncepcja
Nowy TT Roadster łączy dynamiczną jazdę samochodu sportowego z doświadczeniem jazdy dwumiejscowym kabrioletem. Podstawą tego są podpory w podwoziu i nadwoziu, które znacznie poprawiają zarówno sztywność skrętną, jak i komfort jazdy.
Nowy TT Roadster jest sportowy, kompaktowy i nisko osadzony na drodze. Ma 4,177 milimetra długości, co czyni go o 21 milimetrów krótszym od swojego poprzednika. Rozstaw osi wydłużył się natomiast o 37 milimetrów do 2,505 milimetrów. Zwiastuny są odpowiednio krótkie. Przy szerokości 1,832 milimetrów, nowy TT Roadster jest o 10 milimetrów węższy od swojego poprzednika i ma wysokość 1,355 milimetrów (o 3 milimetry mniej). Jego współczynnik oporu powietrza wynosi tylko 0.30 przy zamkniętym dachu – to najlepszy wynik w segmencie kompaktowych samochodów sportowych. Dzięki unikalnemu połączeniu charakterystycznego designu z doskonałą aerodynamiką, Audi osiągnęło ten wynik.
Przód kabrioletu emanuje siłą i energią przez swoje podkreślone poziome linie. Podobnie jak w Audi R8, podwójna osłona grilla jest szeroka i płaska – cztery pierścienie umieszczono na masce w stylu samochodu sportowego wysokiej wydajności. W standardowej wersji wloty powietrza są połączone i podzielone przez dwa pionowe żebra.
Dwa pionowe elementy oświetleniowe umieszczono również w reflektorach, emitujące światła dzienne. Audi opcjonalnie dostarcza reflektory w technologii LED. Reflektory będą również dostępne w nowej technologii Matrix LED niebawem po wprowadzeniu na rynek – w tym przypadku, drogowe światło produkowane jest przez małe, indywidualnie kontrolowane diody emitujące światło. W reflektorach Matrix LED, wskaźnik z dynamizowanym wyświetlaniem – innowacja marki – działa w wybranym przez kierowcę kierunku.
Płaski i napięty dach nowego TT Roadstera i TTS Roadstera kontrastuje wyraźnie z nadwoziem i jest zdefiniowany przez krótki kształt bocznych szyb, typowy dla TT Roadstera. Z boku wiele detali nawiązuje do pierwszej generacji tego klasyka designu. Barki mają muskularny wygląd, a kształt progu tworzy mocną, załamującą światło krawędź. Szerokie nadkola tworzą swoje własne geometryczne byty: Nadkole przednie przerywa szczelinę maski, która kontynuuje się jako linia tornada aż do tylnej części pojazdu. Kierowca nie musi już wykręcać korka pod klasycznym okrągłym wlewem paliwa po prawej stronie. Bezpośrednie tankowanie odbywa się w prawdziwie wyścigowym stylu.
Z tyłu poziome linie ponownie podkreślają szerokość otwartego sportowego samochodu. Belki w standardowych tylnych lampach LED, które przyjmują motyw reflektorów, są na stałe oświetlone. Trzecie światło hamowania – płaska listwa na krawędzi pokrywy bagażnika – łączy sylwetkę świetlną z tyłu. Dyfuzor incorporates rurki układu wydechowego. Przy prędkościach 120 km/h i powyżej, spojler elektrycznie wysuwa się z pokrywy bagażnika, aby zapewnić dodatkowy docisk na tylnej osi.
Lekkość i cisza: dach składany
Jak we wszystkich modelach Audi Cabriolet, nowy TT Roadster i TTS Roadster również posiadają elektrycznie sterowany dach z materiału. Jest on standardowo dostępny w kolorze czarnym, szarym tytanowym i jive, i doskonale wpisuje się w linię designu. Z części wykonanych z magnezu, aluminium, stali i plastiku, miękki dach waży zaledwie 39 kilogramów i jest o 3 kilogramy lżejszy od swojego poprzednika. To pozytywnie wpływa na całkowitą masę pojazdu i środek ciężkości otwartego dwumiejscowca.
Podczas otwierania, dach tworzy kształt litery Z, składając się w płaski pakiet. Po schowaniu w aluminiowej tacy, nie zajmuje miejsca w bagażniku o pojemności 280 litrów. Elektryczny napęd z dwoma silnikami elektrycznymi wykonuje otwieranie i zamykanie w ciągu 10 sekund, nawet podczas jazdy z prędkością do około 50 km/h. Dzięki skomplikowanej technologii zaciskowej, zamknięty dach jest całkowicie napięty nawet przy dużych prędkościach – ma jednolity wygląd, który ukrywa poprzeczne belki.
Akustyczny dach jest już standardowo montowany w Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster i charakteryzuje się wyjątkowo dobrą izolacją termiczną oraz niskim poziomem hałasu, zwłaszcza w zakresie częstotliwości przepływu powietrza. Gruba warstwa flausza na czarnej podsufitce zapewnia komfort. W zależności od częstotliwości, poziom hałasu we wnętrzu został zmniejszony o nawet 6 dB w porównaniu z poprzednikiem. Anteny do odbioru radia są ukryte przed wzrokiem przez dach składany. Elektryczny siatkowy deflektor wiatru i sportowe fotele S, w tym ogrzewanie głowy, są opcjonalnie dostępne.
Inteligentna konstrukcja kompozytowa: nadwozie
Nadwozie TT Roadstera i TTS Roadstera to nowa ewolucja Audi Space Frame (ASF) oparta na modułowej matrycy poprzecznej (MQB). Ultra-wysokowy komponenty wykonane ze stali w gorącym kształtowaniu wzmacniają przednią część i podłogę kabiny pasażerskiej. Kabina pasażerska oraz wszystkie części zewnętrzne i montażowe wykonane są z klasycznych półwyrobów aluminiowych: odlewów, profili i blachy.
W wersji z 2.0 TFSI i manualną skrzynią biegów, masa własna TT Roadstera (bez kierowcy) wynosi tylko 1,320 kilogramów. Inżynierowie Audi poprawili także bezpieczeństwo podczas zderzeń dzięki inteligentnej koncepcji kompozytowej w TT Roadster.
W porównaniu z Coupé, nadwozie Roadstera zostało zmodyfikowane w ważnych obszarach. Aluminiowe słupki A kryją wewnątrz drugi słupek stalowy, w którym znajduje się solidna stalowa rura. Wewnętrzne wzmocnienia stalowe zapewniają aluminium dużą wytrzymałość. V-kształtne stalowe wsporniki wzmacniają strefy pod komorą silnika i bagażnika, łącząc nośniki osi.
W TT Roadster i TTS Roadster solidna ściana z dwóch profili oddziela wnętrze od bagażnika, zastępując dolny poprzeczny człon, który występuje w Coupé. Górna część tej ściany mieści stalowe słupki przeciwkapotażowe, których elegancko zaokrąglony kształt stanowi kolejny klasyczny motyw designu. Płyty montażowe uszczelniają otwory w tylnej ścianie, która ma standardowe przezładunki.
Potężne i efektywne: silniki
Nowy TT Roadster wprowadzany jest z dwoma turbodoładowanymi silnikami czterocylindrowymi, TDI i TFSI. Potężny TFSI zapewnia efektywny napęd w TTS Roadster. O mocy między 135 kW (184 hp) a 228 kW (310 hp) wyraźnie przewyższają swoje odpowiedniki w zakresie mocy, a jednocześnie znacząco obniżają zużycie paliwa.
Wykorzystując modułową matrycę poprzeczną, wszystkie silniki są montowane w tym samym miejscu – lokalizacja ich instalacji ma duże zalety w zakresie pakowania. System start-stop jest standardowo wbudowany. W połączeniu z opcjonalnym systemem dynamiki jazdy Audi drive select (standardowo w TTS Roadster), regulowany dźwięk silnika sprawia, że dźwięk staje się jeszcze bardziej melodyjny.
Silnik 2.0 TDI ultra generuje moc 135 kW (184 hp) oraz 380 Nm (280.3 lb-ft) momentu obrotowego. Jak wszystkie silniki nowej rodziny TT, silnik diesla o pojemności dwóch litrów spełnia normę Euro 6. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4.3 litra na 100 kilometrów (54.7 US mpg), co przekłada się na emisję CO2 wynoszącą 114 gramów CO2 na kilometr (183.5 g/mi) – to nowy rekord w swojej klasie.
Silnik 2.0 TFSI produkuje 169 kW (230 hp) i 370 Nm (272.9 lb-ft) momentu obrotowego w TT Roadster; w TTS Roadster te wartości osiągają 228 kW (310 hp) i 380 Nm (280.3 lb-ft). Najmocniejszy model wchodzi w strefę wysokich osiągów, przyspieszając od 0 do 100 km/h (62.1 mph) w 4.9 sekundy, osiągając elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h (155.3 mph). Przełączane klapy w układzie wydechowym podkreślają sportowy dźwięk.
Silnik 2.0 TFSI napędza manualną skrzynię biegów o sześciu biegach; moc można opcjonalnie przekazać na sześciobiegową skrzynię S tronic. Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem błyskawicznie zmienia biegi bez odczuwalnych przerw w mocy napędowej i może być sterowana przy pomocy łopatek na kole kierownicy, jeśli zajdzie taka potrzeba. W trybie efektywności w systemie Audi drive select, S tronic toczy się, gdy kierowca zdejmie nogę z gazu.
Nowa technologia: stały napęd quattro na wszystkie koła
Stały napęd quattro został całkowicie przebudowany; jest opcjonalnie dostępny w połączeniu z silnikiem 2.0 TFSI w TT Roadster oraz standardowo w TTS Roadster. Podczas normalnej jazdy jego elektrohydrauliczne sprzęgło wielotarczowe optymalnie rozdziela moment obrotowy między przednią a tylną osią, w zależności od warunków jazdy, charakterystyki drogi i stylu jazdy kierowcy.
Przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo są połączone na nowym poziomie dzięki zarządzaniu sprzęgłem elektronicznym. Więcej mocy jest kierowane na tylną oś podczas sportowej jazdy, dosłownie napędzając nowy TT Roadster oraz TTS Roadster w zakręty. Bezpieczne, kontrolowane poślizgi są możliwe na nawierzchniach o niskim współczynniku przyczepności.
Trzecia generacja TT jest pierwszą, w której stały napęd na wszystkie koła jest zintegrowany z dynamicznym systemem obsługi Audi drive select. Kierowca może przełączać charakterystyki silnika i działanie wspomagania kierownicy pomiędzy trybami komfortu, automatycznym, dynamicznym, efektywnym i indywidualnym. Audi drive select uzyskuje również dostęp do szeregu opcjonalnych modułów technicznych, w tym do adaptacyjnego zarządzania amortyzatorami Audi magnetic ride (standardowo w TTS Roadster) i sześciobiegowego S tronic.
W amortezatorach krąży syntetyczny olej węglowodorowy z mikroskopijnie małymi cząstkami magnetycznymi. Każdy z przednich amortezatorów zawiera 154 mililitry, a tylne amortezatory po 185 mililitrów. Po nałożeniu napięcia na cewkę, powstaje pole magnetyczne, w którym układ cząstek zmienia się tak, aby były one prostopadłe do przepływu oleju, a tym samym hamowały jego przepływ przez kanały amortyzatora.
Jednostka sterująca ciągle analizuje właściwości jezdne i stan drogi. W zależności od ustawienia w Audi drive select, jazda nowym Audi TT Roadster i TTS Roadster jest względnie komfortowa, wyważona lub zdecydowanie napięta. Tryb dynamiczny ujawnia pełny potencjał dynamiki. Celowe usztywnienie poszczególnych kół podczas szybkiego pokonywania zakrętów mocno przywiązuje Roadstera do drogi. W dużej mierze tłumi przechyły i sprawia, że reakcja na kierownicę jest jeszcze bardziej spontaniczna. Audi magnetic ride zmniejsza przechył nadwozia podczas hamowania.
Sportowe i stabilne: zawieszenie
Zastosowano zasadę McPhersona w przednim zawieszeniu nowego Audi TT Roadster i TTS Roadster. Aluminiowe komponenty redukują masę niesprężystą. Szyna kierownicza standardowego progresywnego układu kierowniczego została zaprojektowana tak, aby współczynnik kierowania stawał się coraz bardziej bezpośredni podczas skręcania. Tylną oś, która posiada cztery stalowe łączniki na koło, może oddzielnie obsługiwać siły podłużne i poprzeczne.
Wraz z progresywnym układem kierowniczym, zaawansowane zawieszenie i napięte dostrojenie prowadzą do wysokiej precyzji dynamicznej jazdy. W TTS Roadster nadwozie jest obniżone o 10 milimetrów, w połączeniu z pakietem sportowym S line i Audi magnetic ride. TT Roadster 2.0 TFSI oraz TT Roadster 2.0 TDI toczą się na lekkich kołach o średnicy 17 cali, z których każde waży tylko 8.7 kilogramów; rozmiar opon wynosi 225/50. W TTS Roadster rozmiar to 18 cali, a rozmiar opon 245/40; dostępne opcje sięgają aż do formatu 20 cali. Nowo zaprojektowane opony charakteryzują się poprawioną wydajnością oraz znaczną optymalizacją oporu toczenia.
Hamulce, które można precyzyjnie dozować i które zapewniają napięte odczucie pedału, znajdują się za dużymi kołami. Wentylowane tarcze przednie mają średnicę od 312 do 338 milimetrów w zależności od wersji silnika. TTS Roadster jest wyposażony w nowo zaprojektowane, szczególnie lekkie hamulce o stałym zacisku na przedniej osi. Innowacją są także elektryczne hamulce postojowe, które działają na tylne koła, niezależnie od wersji silnika.
Elektroniczna kontrola stabilizacji (ESC), którą można częściowo lub całkowicie wyłączyć, doskonale uzupełnia sportowe właściwości obsługi pojazdu. Kontrola momentu obrotowego selektywna dla kół działa podczas pokonywania zakrętów: w razie potrzeby może rozdzielać moment obrotowy z przedniego koła wewnętrznego w zakręcie na przednie koło zewnętrzne w zakręcie (w przypadku napędu na przednią oś). W przypadku napędu quattro, jest to również realizowane na tylnym kole. Samochód łatwo zakręca dzięki różnicy w siłach napędowych, co jest korzystne dla kierowcy. To umożliwia bardziej precyzyjne i neutralne pokonywanie zakrętów, a TT Roadster osiąga znaczną poprawę w zakresie dynamiki i stabilności. Tryb sportowy ułatwia szczególnie sportową jazdę, ułatwiając kierowanie i kontrolę podczas driftu.
Nowa linia: design wnętrza
Wnętrze nowego TT Roadstera i nowego TTS Roadstera dostosowuje się do kierowcy jak garnitur szyty na miarę. Posiada intymny i ochronny charakter, szczególnie gdy dach materiałowy jest zamknięty, nie ograniczając jednocześnie swobody. Wysokość zawieszenia jest wysoka, a nowo zaprojektowane fotele sportowe zintegrowane z zagłówkami są zamontowane nisko. Wraz z nimi ważą pięć kilogramów mniej niż fotele w poprzedniku. Fotele S sportowe są dostępne opcjonalnie (standardowo w TTS Roadster) i charakteryzują się szczególnie mocnymi, pneumatycznie regulowanymi bocznymi oparciami.
Z lekkimi, niemal unoszącymi się liniami, wnętrze kontynuuje linię zewnętrzną. Centralnym koncepcie wnętrza jest skupienie się na kierowcy. Wszystkie elementy sterujące są grupowane wokół kierowcy – to stwierdzenie na rzecz sportowej, dynamicznej jazdy. Wykończenia drzwi i konsola centralna mają płynne kształty, które ze sobą współgrają.
Z góry, smukła deska rozdzielcza przypomina skrzydło samolotu; okrągłe wloty powietrza – kolejna tradycyjna cecha TT – przypominają silniki odrzutowe. Ukrywają one obsługę klimatyzacji oraz opcjonalnej luksusowej automatycznej klimatyzacji. Wysokiej precyzji wloty powietrza stanowią przykład wysokich standardów, do których dąży Audi w zakresie funkcji, designu i wykonania całego wnętrza.
Wysoka jakość: kolory i wykończenia
Nowe Audi TT oferuje znacznie bardziej wyrazistą i różnorodną gamę kolorów niż jego poprzednik. W ofercie znajduje się 11 kolorów zewnętrznych, z których jeden jest ekskluzywny dla S line. Siedem z kolorów w palecie jest nowością dla TT, a dwa z nich są całkowitymi nowościami dla Audi: nano gray i tango red. Panther black, crystal effect oraz ekspresyjny Sepang blue są również dostępne dla TTS.
Dostępna jest również nowa paleta kolorów dla wnętrza. Do wyboru są trzy kolory wnętrza dla TT i TTS. Oprócz czarnego są to rock gray i palomino brown. Po raz pierwszy klienci mogą wybrać drugi kolor – rotor gray – w połączeniu z pakietem S line, oczywiście także ze sportowymi kontrastowymi szwami. Klienci TTS mogą również wybrać sportowy odcień skóry express red.
Wyposażenie nowego TTS obejmuje rozszerzone elementy wnętrza, które dodają indywidualnie dobierane akcenty kolorystyczne do wykończeń siedzeń S sportowych, boków konsoli centralnej i pierścieni wlotów powietrza. Audi oferuje klientom o wysublimowanych gustach liczne opcje personalizacji. Wybór obić z różnych rodzajów tkanin, Alcantary i skóry jest dostępny dla foteli; są także trzy pakiety skórzane. Fotele S sportowe mają charakterystyczny diamentowy wzór na wysokiej jakości skórze Nappa w centralnej części.
Wybór designu admiral blue to szczególny wyróżnik, robiący wrażenie dopasowanymi kolorami skóry, naprzemiennymi kontrastowymi szwami, ciemnym aluminium, dopasowanym wykończeniem lakieru oraz specjalną matą podłogową.
Dla TTS inżynierowie designu Audi opracowali innowacyjną teksturę laserową na skrzydłach deski rozdzielczej. Tekstura ta ma strukturę przypominającą plastry miodu, lekko podniesioną, co nadaje TTS niezrównany sportowy urok.
Wygodne: wyposażenie
W Niemczech sprzedaż nowego TT Roadstera rozpocznie się podczas wystawy paryskiej w październiku 2014 roku; TTS Roadster pojawi się na początku 2015 roku. Cena podstawowa modelu 2.0 TFSI wynosi 37,900 €. Bogate wyposażenie standardowe, obejmujące reflektory xenon plus, klimatyzację i radio MMI, można rozszerzyć o liczne sportowe, praktyczne i wygodne opcje dodatkowe.
Opcjonalne systemy wspomagania kierowcy są także nowoczesne. Audi side assist, standardowo dostępny w 2.0 TFSI i TTS, zapewnia bezpieczne zmiany pasa dzięki pomiarom radarowym w kierunku tylnym, a Audi active lane assist utrzymuje otwarte dwumiejscowe auto w swoim pasie przy drobnych interwencjach w kierownicę. Asystent parkowania z wyświetlaniem otoczenia automatycznie kontroluje samochód podczas parkowania. Rozpoznawanie znaków drogowych to kolejny opcjonalny system; asystent uwagi jest dostępny standardowo.
Na szczycie modularnego programu infotainment znajduje się MMI navigation plus z MMI touch. Wykorzystuje on już drugą generację modularnego programu infotainment z procesorem graficznym Tegra 30 od partnera Audi, firmy Nvidia. Oczywiście Audi TT posiada nowoczesny standard komunikacji LTE (Long Term Evolution). Dodatkowy moduł Audi connect oferuje znane usługi online – od Google Earth i Google Street View po dostęp do Twittera i Facebooka. Nową funkcją jest streaming mediów online. Aplikacja MMI connect umożliwia dostęp do usług takich jak Aupeo! i Napster.