AUDI TTS Roadster Competition Plus 2020-Present

AUDI TTS Roadster Competition Plus 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćAUDI TTS Roadster Competition Plus 2020-Present

Pod koniec 2020 roku Audi zaprezentowało nową wersję swojego uznanego kompaktowego roadstera, TTS.

Od chwili wprowadzenia w 1998 roku, Audi TT było jednym z najbardziej chwalonych samochodów w ofercie niemieckiego producenta. Jego kształty, początkowo zaprojektowane przez Petera Schreyera, wyróżniały się na tle innych kompaktowych coupe na rynku. Następnie nastąpiła ewolucja, a w 2020 roku samochód zdobył trzecią generację, która zadebiutowała w 2014 roku. Pomimo pandemicznej sytuacji na świecie, Audi nie zwalniało tempa i wprowadziło model Competition Plus do serii TTS.

Niemiecki producent zamontował standardowe reflektory LED oraz czarne pierścienie Audi z przodu. Na dolnej części zderzaka umieszczono czarny splitter. Z boku, TTS Roadster Competition Plus prezentował standardowe 20-calowe lekkie, 10-ramienne felgi, a za nimi znajdowały się zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono. Jego miękki dach o wadze 39 kg (86 lbs) mógł być otwierany i zamykany w 10 sekund przy prędkościach do 50 km/h (31 mph). Z tyłu, zamocowane skrzydło na klapie bagażnika podkreślało sportowy charakter samochodu. Pod samochodem, oddzielone błyszczącym czarnym dyfuzorem, umieszczono cztery owalne rury wydechowe.

W środku, kierowca siedział przed 12.3-calowym wirtualnym kokpitem, który zastąpił analogowe wskaźniki jako standardowe wyposażenie auta. Skórzana tapicerka Nappa z czerwoną lub niebieską kontrastową nicią podkreślała wygląd wnętrza. Zwrócono dużą uwagę na szczegóły, a projektanci postanowili dodać haftowany znacznik godziny 12 w kolorze czerwonym lub szarym na kierownicy z płaskim dołem.

TTS Roadster Competition Plus był wyposażony w magnetic ride control do zawieszenia oraz system napędu na wszystkie koła Quattro. Moc pochodziła z silnika 2.0 TFSI, który generował 320 KM, przekazywaną za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni S-Tronic (dwusprzęgłowej).

 Stylowy i bardziej wyrazisty: Audi wprowadza sportową linię wyposażeniową oraz model specjalny o zorientowanym na design dla rodziny TT. Audi TTS competition plus to sportowy szczyt osiągnięć. Nowa wersja „bronze selection” dla TT i TTS emanuje pewną elegancją.

Nowa linia wyposażeniowa „competition plus” podkreśla sportowy charakter Audi TTS dzięki celowym detalom w designie. Audi TTS ma teraz silnik TFSI o mocy 235 kW (320 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm (295.0 lb-ft). Coupé przyspiesza od zera do 100 km/h (62,1 mph) w 4,5 sekundy (Roadster: 4,8 sekundy). Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h (155,3 mph). Na pokładzie standardowo znajduje się siedmiobiegowa skrzynia S tronic, stały napęd quattro oraz system kontrolowanych amortyzatorów Audi magnetic ride.

Standardowe wyposażenie TTS competition plus obejmuje reflektory LED, owinięte obręcze Audi na progach, przyciemniane szyby (tylko w Coupé), czerwono malowane zaciski hamulcowe oraz 20-calowe koła w czarnym połysku z dziesięcioma szprychami. Stały tylny spojler oraz inne zewnętrzne szczegóły w ciemnych kolorach, takie jak czarne obręcze Audi z przodu i z tyłu, na pierwszy rzut oka podkreślają dynamiczne ambicje.

Do wyboru dostępne są kolory lakieru nadwozia: szary Chronos, biały lodowiec, czerwony tango oraz niebieski turbo.

Uderzające akcenty: wnętrze

Kierowca spogląda na 12,3-calowy wirtualny kokpit Audi z regulowanymi trybami wyświetlania informacji o jeździe i komputerze pokładowym. Ekskluzywne skórzane wykończenie i detale dodatkowo podnoszą sportowy charakter wnętrza TTS competition plus. Wysokiej jakości skóra Nappa w odcieniu hebanowym z kontrastowym przeszyciem w kolorze czerwonym lub niebieskim łączy się z wzorem rombów oraz tłoczeniem S na oparciach przednich siedzeń. Elementy wykończenia foteli i konsoli centralnej dostępne są w chromowanym wykończeniu, odcieniu szarym (wysokiej jakości malowanie, szary dla Roadstera), wykończeniu satynowym, niebieskim turbo lub w połyskującym czerwonym tango (wyłącznie dla Coupé). Dodatkowo, wstawki są dostępne w projekcie z włókna węglowego jako standard. Wewnętrzne obręcze wlotów powietrza są malowane w satynowym kolorze niebieskim turbo lub połyskującym czerwonym tango (wyłącznie dla Coupé). Gałka dźwigni zmiany biegów wykonana jest z Alcantary. Dzięki połączeniu Alcantary i skóry z Audi exclusive, kierownica z płaskim dnem doskonale leży w dłoniach kierowcy. Oznaczenie godziny 12 w szarości lub czerwieni (z niebieskim lub czerwonym wyposażeniem wnętrza) w połączeniu z kontrastowym przeszyciem w kolorze niebieskim ara lub czerwonym tango dodaje kolejny akcent do skoncentrowanego na kierowcy kokpitu. W przypadku wnętrza w kolorze czerwonym tango, dywaniki mają kontrastowe przeszycia w odpowiednim kolorze i są wykończone trwałą sztuczną skórą.

Stylowy: Audi TT i TTS „bronze selection”

Kolejnym elementem designerskim, który uzupełni atrakcyjne portfolio w drugim kwartale, jest model specjalny „bronze selection”, oferowany przez Audi Sport GmbH, który będzie dostępny zarówno dla Audi TT, jak i Audi TTS. Zgodnie z nazwą, elementy wykończenia siedzeń, konsoli centralnej i wlotów powietrza wewnątrz mają finezyjne malowanie w kolorze brązowym, a kontrastowe przeszycia w miedzi zdobią sportowe fotele plus. Paleta kolorów nadwozia obejmuje szary Chronos, biały lodowiec i czarny mythos, które harmonizują z eleganckim brązowym odcieniem 20-calowych kół w pięcioramiennym wzorze. Owinięte obręcze Audi w tym samym kolorze na progach przyciągają wzrok.

Oprócz reflektorów LED i tylnych świateł, standardowo dostępny jest również system audio B&O, wkładki w driftującym aluminium oraz rozszerzony pakiet skórzany z kontrastowym przeszyciem. Dwa duże, okrągłe końcówki wydechu z chromowanymi wykończeniami po prawej i lewej stronie nadają tyłowi wyrazisty wygląd. Sportowy tył TTS charakteryzuje się znanymi podwójnymi końcówkami wydechu. Krata o strukturze plastra miodu w grillu Singleframe jest malowana na czarno błyszcząco dla TT oraz na matowo tytanowo czarno dla TTS.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.