AUDI Typ R "Imperator" 1927-1929

AUDI Typ R „Imperator” 1927-1929

Przejdź do galerii zdjęćAUDI Typ R "Imperator" 1927-1929

Audi wprowadziło model Type R w 1927 roku, jako następcę Type M, oferując lżejszą konstrukcję i lepsze osiągi, jednak nie zdobył on przekonania na rynku.

Po odejściu z fabryki samochodów Horch, którą założył w 1904 roku, August Horch rozpoczął nową firmę, którą nie mógł nazwać własnym imieniem. Przetłumaczył niemiecką nazwę na łacinę, co dało mu nazwę Audi, będącą czasownikiem oznaczającym „słyszeć”. Postawił sobie wysoko poprzeczkę i stworzył model Type M, który był zbyt drogi jak na mało znaną markę i nie odniósł sukcesu. W 1927 roku zaprezentował inny model, Type R, który był krótszy, lżejszy i tańszy od swojego poprzednika. Mimo to, luksusowa limuzyna była zbyt droga jak na tamte czasy, a Audi sprzedało jedynie 145 sztuk.

Limuzyna Type R była duża i długa nawet jak na swoje czasy. Ze względu na swoje rozmiary i przesadną inżynierię, otrzymała nazwę Imperator (Cesarz) i faktycznie była to majestatyczna maszyna. Jej krótki zwis i długi komora silnika były połączone z zamkniętą kabiną z trzema bocznymi oknami oraz nagłym zakończeniem. Boczki samochodu kontynuowały przednie błotniki. Po każdej stronie komory silnika Audi zainstalowało zapasowe koło.

W środku, Imperator oferował przestronne wnętrze dla wersji czterodrzwiowej, dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 3,6 metra. Tylnie drzwi otwierane do tyłu ułatwiały wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Z przodu, producent umieścił wskaźniki i zegary na środku deski rozdzielczej.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.