Pierwszym luksusowym samochodem wyprodukowanym przez Audi był model Typ R Imperator, który umożliwił niemieckiej marce uzyskanie zainteresowania ze strony największego producenta motocykli na świecie, DKV.
Bez długiej tradycji ani renomy jako producent luksusowych samochodów, Audi zdecydowało się na wprowadzenie ośmiocylindrowego modelu Typ R do swojej oferty w 1928 roku. Był to bardzo drogi pojazd, a w porównaniu do wcześniejszego modelu Audi Typ M stanowił technologiczny krok wstecz. Wysoka cena oraz światowy kryzys gospodarczy w latach 1928-1932 przyczyniły się do słabej sprzedaży.
Podobnie jak większość pojazdów z tego okresu, Typ R był dostępny jako samodzielna rama lub jako kompletny samochód z fabryki. Oferowany był w wersji coupe, kabrioleta lub limuzyny Pullman. Wszystkie miały standardowo zamontowane dwa zapasowe koła, umieszczone albo po bokach komory silnika, albo z tyłu pojazdu. Jego metalowe koła na drucie były wyposażone w centralny zamek, co ułatwiało ich wymianę w przypadku przebicia opony.
Wewnątrz, wersja czterodrzwiowa Imperatora oferowała przestronną kabinę dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 3,6 metra (142 „5”). Tylnie otwierane drzwi ułatwiały wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Z przodu, producent zamontował wskaźniki i zegary w środkowej części deski rozdzielczej.