Na europejskim rynku samochodowym pod koniec lat 80. marka Audi starała się zdobyć przewagę dzięki systemowi napędu na wszystkie koła quattro. W niektórych modelach to się udało, ale poszukiwali swojego miejsca w dużym segmencie luksusowych samochodów, w którym Mercedes-Benz i BMW były zdecydowanym liderem. W ten sposób powstał model: Audi V8.
Oparty na platformie Audi C3, nowy sedan V8 charakteryzował się innym grillem i zderzakami w porównaniu do swoich poprzedników, modeli 100 i 200, oraz większym rozstawem osi. Poza nowym silnikiem V8 o pojemności 3.6L, Audi V8 był również wyposażony w napęd na wszystkie koła oraz opcjonalną 4-biegową automatyczną skrzynię biegów z elektronicznym sterowaniem.
Wnętrze kabiny łączyło skórę i drewno, co nadawało elegancki wygląd i odrobinę luksusu. Klientom podobały się elektrycznie regulowane przednie fotele, ale położenie kierownicy, które nie miało możliwości regulacji, już niekoniecznie.
Pomimo nowoczesnych technologii, w tym automatycznej klimatyzacji, poduszek powietrznych, systemu ABS oraz quattro, samochód miał poważną wadę w postaci wysokiego zużycia paliwa. W porównaniu do konkurencji, jak Mercedes-Benz Klasa S i BMW serii 7, przy tej samej wydajności, zużywał więcej benzyny. Audi próbowało zrekompensować ten problem większym silnikiem o pojemności 4.2 litra w latach 1990-1992, ale to również nie przyniosło efektów.