Podczas gdy większa limuzyna Senat L700 została zaprojektowana dla prezydentów i władców krajów, Senat S600 stworzono jako luksusowy sedan dla przeciętnego użytkownika.
Dzięki nowej marce luksusowej, rosyjscy oligarchowie mogli porzucić swoje modele S-Class i Rolls-Royce’y, wybierając dumnie rosyjski luksusowy sedan. Producent obiecał, że rozpocznie produkcję w 2020 roku i przyjmie zamówienia od wszystkich, którzy chcą mieć pojazd zaprojektowany dla Dumy Państwowej (rosyjskiego parlamentu). Jednak produkcja znów została opóźniona i rozpoczęła się dopiero w 2021 roku.
Yuri Chernenko ukończył projekt po długich debatach i dyskusjach z potencjalnymi klientami oraz z radą profesjonalnych projektantów liczącą 24 osoby. Mimo iż przypominał Rolls-Royce Ghost, jego inspiracją był ZIS-110 z 1945 roku, który z kolei inspirowany był modelem Packard. Jego wysoka atrapa chłodnicy z pionowymi żebrami oraz design z kabiną przesuniętą do tyłu i nachyloną tylną szybą różniły go od innych samochodów projektowanych i produkowanych w Rosji lub wcześniej w ZSRR. Reflektory i światła tylne LED zostały opracowane przez NAMI, Państwowy Instytut Badawczy Federacji Rosyjskiej.
Wnętrze łączyło skórę i drewniane wykończenia w ekskluzywnym rosyjskim stylu. Wyświetlacz infotainment znajdował się na tym samym poziomie co ekran TFT zainstalowany w panelu instrumentów i całym panelu deski rozdzielczej. W konsoli środkowej umieszczono selektor biegów oraz pokrętło do sterowania systemem infotainment. Aurus oferował opcję wyboru między dwoma indywidualnymi siedzeniami a kanapą przystosowaną dla dwóch osób z tyłu. Wszystkie siedzenia miały możliwość elektrycznego odchylania i przesuwania.