BENTLEY Arnage Red Label 1999-2002

BENTLEY Arnage Red Label 1999-2002

Przejdź do galerii zdjęćBENTLEY Arnage Red Label 1999-2002

Model Arnage RL był wynikiem starcia między Volkswagenem a BMW o prawa do własności Rolls-Royce’a. Bitwę tę przegrało to drugie, z nieoczekiwaną pomocą ze strony klientów Bentleya.

Na początku lat 90. Vickers Plc był właścicielem marek Rolls-Royce i Bentley. Postanowił odświeżyć stare modele i poszukał nowych silników, a wybór padł na BMW. Projekt obu modeli został wykonany wewnętrznie, a efektem były Rolls-Royce Silver Seraph i Bentley Arnage. Pierwszy model otrzymał silnik V12 o pojemności 6,75 litra, natomiast Arnage wyposażono w silnik V8 o pojemności 4,4 litra, poddany modyfikacjom przez Cosworth Engineering z parą turbosprężarek, co czyniło go Arnage R.

Od zewnątrz Arnage wyglądał nowocześnie w porównaniu do swojego poprzednika. Był szerszy, miał lepszą aerodynamikę, a jego efektywność paliwowa została poprawiona. Podwójne reflektory z przezroczystymi soczewkami były nowością w Bentleyu. Arnage RL charakteryzował się kratką w stylu nawiązującym do jego dawnych wyścigowych chwał. Wykroczona linia dachu była podobna do Serapha.

Wnętrze Arnage RL oferowało luksusowe wykończenie z skóry, drewna i aluminium. Zgodnie z brytyjską tradycją, deska rozdzielcza była płaska z srebrnymi okręgami wokół wskaźników. Atmosfera przypominała angielski klub dla dżentelmenów. Z tyłu było wystarczająco dużo miejsca dla dwóch pasażerów, ale z powodu grubych przednich siedzeń przestrzeń na nogi była ograniczona dla wyższych osób.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.