W latach 90-tych Bentley zyskał przydomek Rolls-Royce dla kierowcy. Oferował ten sam luksus, ale wnętrze było bardziej nastawione na kierowcę. Tak samo było w przypadku modelu Azure, który był kabrioletem wersji Continental R.
Na początku lat 80-tych zarząd Rolls-Royce postanowił zaprojektować Bentley, który nie będzie dzielił nadwozia z Rolls-Royce’em. Miał być oferowany wyłącznie jako Bentley i nawiązywać do wspaniałej historii wyścigowej marki z B-skrzydłem. W 1991 roku, na targach motoryzacyjnych w Genewie, w niespodziewanym wydarzeniu zaprezentowano Continental R. Cztery lata później, na tej samej platformie, brytyjska marka wprowadziła wersję kabriolet, Azure.
Patrząc z przodu, siatkowy grill wyglądał jeszcze bardziej imponująco ze względu na swój rozmiar, między czterema zaokrąglonymi reflektorami zaprojektowanymi w starym stylu. Na przednich błotnikach znajdowały się pary wlotów powietrza, które nie występowały w Continental R. Przemiana została dokonana w studiach Pininfarina, które również zbudowały nadwozie i miękki dach w swojej fabryce we Włoszech. Dlatego włoscy projektanci stworzyli luksusowy pojazd kabriolet bez architektonicznej ochrony, co wymagało dalszych wzmocnień.
Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o komforcie. Mimo że samochód nawiązywał do sportowej historii, musiał być wyposażony w brytyjski luksus. W ręcznie wykonanym wnętrzu szeroko użyto drogich skór i drewnianych wykończeń. Na szczycie selektora biegów zainstalowano przycisk „Sport”, który zmieniał zarządzanie silnikiem i skrzynią biegów, a także usztywniał zawieszenie.