BENTLEY Continental GT 2015-2017

BENTLEY Continental GT 2015-2017

Przejdź do galerii zdjęćBENTLEY Continental GT 2015-2017

Kolejna aktualizacja ikonicznego Bentley Continental GT miała miejsce w 2015 roku, nadając mu bardziej wyrazisty i nowoczesny wygląd.

W estetyce nowego Continental GT Speed wyróżniała się szersza, większa dolna kratka, bardziej wyraziste nadkola, przeprojektowana pokrywa bagażnika, nowy szerszy zderzak tylny, nowy zestaw felg oraz różne wzory dyfuzorów dla wersji V8 S i GT. Częścią zmiany był także piękny zielony kolor.

Wewnątrz znajdował się przeprojektowany volant z większymi łopatkami do zmiany biegów, nowo zaprojektowane pikowane siedzenia, zaktualizowany panel instrumentów, oświetlenie LED, nowa czarna obudowa dźwigni zmiany biegów oraz ukryte schowki pod siedzeniami w modelach V8 i V8 S.

Pod maską znajdował się zmodyfikowany silnik W12, który oferował zarówno większą moc, jak i lepsze osiągi paliwowe. Samochód osiągał prędkość 100 km/h (62 mph) w 4,2 sekundy.

Choć już był wystarczająco komfortowy, jeśli kierowcy chcieli poprawić swoje wrażenia z jazdy, mogli przełączać pomiędzy czterema trybami, od Comfort do Sport i odwrotnie, aby dopasować je do swojego nastroju.

Inteligentną cechą tego modelu jest system 'zmiennej pojemności’. Podczas gdy wszystkie 12 cylindrów pracowało jednocześnie, zapewniając znakomitą moc, 6 z nich mogło być wyłączonych w celu zwiększenia efektywności paliwowej. Oczywiście, oszczędności nie były tak znaczące, ponieważ był to „spragniony” samochód, ale mogło to wynosić do 5% oszczędności.

Bentley Continental GT zyskał nowe elementy designu zewnętrznego, które mają na celu wzmocnienie jego obecności na drodze. Nowy przedni zderzak łączy się z mniejszą kratką chłodnicy oraz bardziej wyrazistymi błotnikami, nadając przedniej części auta bardziej zdecydowaną i pewną postawę. Błotniki wyposażono teraz w nowe wentylacje, ozdobione eleganckim metalowym „B”, co podkreśla i wzmacnia znaną „linię mocy” Bentley’a, która płynie od przednich nadkoli w stronę tyłu. Nowe, jasne emblematy błotników dla modeli V8 S i W12 teraz pasują do tych używanych w modelu GT Speed.

Z tyłu pojazdu pokrywa bagażnika została bardziej wyrzeźbiona, z wyraźnym aerodynamicznym profilem na krawędzi. Tylny zderzak został przeprojektowany i poszerzony, co dodaje poczucia mocy, a teraz ma pełną szerokość jasnych elementów wykończeniowych. Modele V8 S i GT Speed zyskują również nowy projekt dyfuzora tylnego, co dodatkowo odróżnia te sportowe wersje rodziny Continental.

Zmiany w estetyce zewnętrznej są uzupełnione o nowe koła dostępne w rozmiarach 20″ i 21″. Standardowe koło dla GT V8 i GT W12 to nowe 20″, sześcioramienne koło, malowane dla V8 i błyszczące dla W12. Koło w specyfikacji Mulliner Driving zmienia się na nowe 21″ w siedem podwójnych ramion, wykończone w grafitowej szarości z błyszczącymi ramionami. Na koniec, nowe 21″ pięcioramienne sportowe koło kierunkowe dołącza do istniejącego 21″ wzoru dostępnego dla V8 S i GT Speed.

Dodatkowo, aby wzmocnić ikoniczną sylwetkę GT, dostępne są trzy nowe kolory lakieru: Marlin (bogaty metaliczny niebieski), Camel (delikatny złoty odcień) i Jetstream (jasny, metaliczny niebieski).

Nowoczesne udoskonalenia w niezrównanym wnętrzu

Wizualne ulepszenia kontynuowane są we wnętrzu luksusowego modelu Continental. Nowy, nowoczesny wzór o prostych wgłębieniach zdobi cztery obszerne fotele, podczas gdy specyfikacja Mulliner Driving (standard w GT Speed) zyskuje wyrafinowany, „mały diamentowy” wzór pikowania przypominający elegancki brytyjski żakiet. Kontrolki dla kierowcy są całkowicie nowe, z opcjonalnym, bardziej ergonomicznym kierownicą sportową i większymi płetwami zmiany biegów z teksturowanymi metalowymi zdobieniami.

Elementy wykończeniowe na konsoli zostały zaktualizowane, a panel instrumentów kierowcy zyskał nowe wskaźniki i grafikę, co nadaje mu odświeżony, nowoczesny wygląd, a piękno nowego wnętrza jest teraz podświetlane przez diody LED. Centralna konsola ma również nową czarną osłonę dźwigni zmiany biegów, co jednoczy styl wszystkich elementów sterujących kierowcy. W modelach V8 i V8 S coupe zamontowano nową, ukrytą przestrzeń do przechowywania między tylnymi siedzeniami, zdolną pomieścić i ładować urządzenia elektroniczne, w tym iPady.

Oprócz zmian w standardowej specyfikacji, opracowano nową gamę opcji wnętrza.

Modele GT W12 i GT Speed mogą teraz być wyposażone w nową, miękką pół-anilinową skórę na siedziskach i oparciach, która reprezentuje najwyższą jakość skóry na rynku motoryzacyjnym, dając jeszcze bardziej komfortowe, luksusowe i naturalne odczucie. Dwa nowe kolory skóry dołączają do gamy Continental na 2015 rok – Shortbread i Camel.

Ponadto, podsufitka modeli GT V8 S, GT W12 i Speed coupe jest teraz dostępna w Alcantarze®, w kolorze dopasowanym do wszystkich 17 kolorów skór dostępnych we wnętrzu.

System WiFi na pokładzie, zapewniający łączność z wszystkimi przenośnymi urządzeniami w samochodzie, jest teraz dostępny w całej rodzinie Continental.

Wydajność i efektywność W12 wciąż w najwyższej formie

Pod zaktualizowaną powłoką Continental GT W12 kryją się trzy zmiany w potężnym silniku 6.0-litrów twin turbo W12. Po pierwsze, silnik zyskuje wzrost mocy i momentu obrotowego z 575 PS (567 bhp / 423 kW) i 700 Nm (516 lb-ft) do 590 PS (582 bhp / 434 kW) i 720 Nm (531 lb-ft), aby utrzymać reputację modelu w zakresie łatwej wydajności.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.