BENTLEY Continental GT 2017-Present

BENTLEY Continental GT 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćBENTLEY Continental GT 2017-Present

Dzielenie się to troska. Przynajmniej tak mówią. Jednak podróżowanie superszybkim samochodem zazwyczaj było możliwe tylko z jednym przyjacielem.

To już nieaktualne w przypadku nowego Bentley’a Continental GT Supersports. To maszyna, która łączy w sobie ekstremalną prędkość i luksus, mogąca pomieścić cztery osoby. Można by ją nazwać „socjalnym supersamochodem”, ponieważ nie była zaprojektowana z myślą o torze wyścigowym. Chociaż na torze też radziła sobie całkiem nieźle, zakręty nie dostarczały typowych wyścigowych wrażeń.

Imponujący silnik V12 o pojemności 6,0 litrów rozwijał moc 700 KM i 750 funtów stopy momentu obrotowego, a jego przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało zaledwie 3,5 sekundy. To niesamowite osiągnięcie jak na pojazd ważący 2280 kg? Oczywiście, Bentley włożył wiele pracy w to, by był lżejszy od swoich poprzedników, zastosowano włókno węglowe w ceramicznych tarczach hamulcowych oraz tytanową tylną skrzynkę wydechową zaprojektowaną przez Akrapoviča.

Silnik połączono z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która niemal natychmiast reagowała na działanie łopatek zmiany biegów.

Imponujący z zewnątrz, z potężnym silnikiem, ale wnętrze zapierało dech w piersiach dzięki akcentom z włókna węglowego, Alcantarze i ręcznym przeszyciom. Wskaźniki były klasyczne, proste i bardzo intuicyjne.

Wyprodukowano tylko 250 sztuk, co czyni „tanie” słowem, które nigdy nie mogło go opisać.

Cena samochodu zaczynała się od 300 000 dolarów za wersję coupe i od 330 000 dolarów za kabriolet.

Bentley Motors ogłosiło pełne szczegóły dotyczące nowego Bentley Continental GT, definitywnego Grand Tourera.

Zapewniając połączenie sportowej, ukierunkowanej wydajności z ręcznie wykonanym luksusem i nowoczesną technologią, nowa, trzecia generacja Bentley Continental GT, zaprojektowana, skonstruowana i wytworzona w Wielkiej Brytanii, stanowi najwyższej klasy Grand Tourer w historii.

Wolfgang Dürheimer, przewodniczący i dyrektor generalny Bentley Motors, powiedział: „Bentley przez prawie sto lat znajduje się na czołowej pozycji w świecie luksusowych Grand Tourerów. Nowy, trzeci Continental GT to szczyt naszych osiągnięć w dziedzinie projektowania i inżynierii oraz kolejny krok w podróży Bentleya.

„Jesteśmy światowym liderem w luksusowej mobilności, a nasze produkty i usługi definiują nowe luksusowe standardy w motoryzacji. Nowy Continental GT odzwierciedla nasze pragnienie innowacji oraz chwałę naszej historii, a także dąży do podniesienia doświadczeń związanych z posiadaniem Bentleya na nowy, bezprecedensowy poziom.”

Sercem nowego Continental GT jest zupełnie nowa, ulepszona wersja słynnego silnika W12 TSI o pojemności 6.0 litra, po raz pierwszy połączona z dwu sprzęgłową, ośmiobiegową skrzynią biegów, co zapewnia szybsze i bardziej efektywne zmiany biegów.

Nowe, technicznie zaawansowane, adaptacyjne podwozie wykorzystuje inteligentny system Dynamic Ride Bentley o napięciu 48 V, aby zapewnić responsywną jazdę oraz wyjątkowe prowadzenie i komfort w każdych warunkach drogowych. Nowy system kontroluje komfort jazdy i boczne przechyły, amortyzując pasażerów przed nadmiernym ruchem, a także sprawiając, że prowadzenie samochodu jest niezwykle precyzyjne.

Muskulatury zewnętrzny design, stworzony z wykorzystaniem rewolucyjnej technologii, skutkuje lekką, ale sztywną konstrukcją. Silnik został przesunięty do tyłu, aby poprawić rozkład masy, co przekłada się na dynamiczne osiągi skoncentrowane na kierowcy.

Oferujący cztery miejsca i zwiększoną pojemność bagażnika z myślą o praktycznym użytkowaniu w rzeczywistych warunkach, luksusowy wnętrze nowego Bentley Continental GT jest wypełnione wspaniałymi detalami, takimi jak nowy wzór skóry „diament w diamencie”. Dodatkowo, znaczną uwagę poświęcono harmonizacji rozbudowanej palety 15 kolorów dla skór i dywanów.

Nowy Bentley Continental GT pokazuje również znaczące ewolucje w unikalnym wykorzystaniu technologii przez Bentleya. Zaawansowany, w pełni cyfrowy, skoncentrowany na kierowcy panel instrumentów oraz obracający wyświetlacz Bentley’a to tylko niektóre z innowacji. Ten ostatni ma imponujący ekran dotykowy o przekątnej 12,3″ zamknięty w trójstronnej jednostce, która obraca okleinę, aby odsłonić ekran dotykowy oraz trzy eleganckie analogowe wskaźniki.

Wnętrze Continental GT jest zaprojektowane specjalnie z myślą o nowoczesnym kliencie luksusowym, z niezrównaną uwagę na szczegóły, które tworzą bezproblemowe doświadczenie posiadania. Kabina płynnie integruje nowoczesną technologię pokładową z najwyższej jakości naturalnymi materiałami. Efektem jest wyjątkowa, harmonijna, połączona i luksusowa przestrzeń.

Nowy Bentley Continental GT zadebiutuje na światowej scenie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie w 2017 roku.

Ewolucja słynnego DNA designu Bentleya

Zewnętrzny design nowego Continental GT oparty jest na odważnej nowej wizji, która jest niezaprzeczalnie Bentleya. Całkowicie nowa karoseria i materiały zaoszczędzają ponad 80 kg w porównaniu do poprzedniej wersji Continental W12.

Choć Continental GT zachowuje klasyczną elegancję, która uczyniła jego poprzednika tak popularnym, forma nowego samochodu jest bardziej rzeźbiarska i wyraźnie zdefiniowana, zainspirowana w dużej mierze przez krytycznie doceniony samochód koncepcyjny EXP 10 Speed 6.

Aby umożliwić tak odważną reinterpretację Continental GT, aluminiowa powłoka została stworzona przy użyciu technologii Super Formed – precyzyjnej techniki wykorzystującej aluminium podgrzewane do 500°C, stosowanej wcześniej w nadkolach Bentleya. Ta metoda pozwala projektantom uzyskiwać bardziej złożone, wyraźnie zdefiniowane linie nadwozia oraz głębsze, rzeźbione umięśnienie.

Bentley Continental GT jest pierwszym samochodem produkcyjnym, w którym cała boczna część wykonana jest w procesie Super Formed.

Profil Bentley’a Continental GT jest dłuższy i niższy, częściowo dzięki usytuowaniu przednich kół 135 mm dalej na przód, co z kolei pozwala na wydłużenie maski oraz obniżenie przodu. Jednak kluczowe linie charakterystyczne oryginalnego Continental wciąż dominują, a „linia mocy” biegnie od reflektorów do muskularnego tylnego nadkola.

Tył pojazdu stanowi radykalną zmianę stylizacji, z tylnymi światłami o kształcie elipsy, odzwierciedlającymi sylwetkę rur wydechowych poniżej.

Oświetlenie w Continental GT wykorzystuje najnowszą technologię matrycową LED, ale to design reflektorów naprawdę je wyróżnia. Zainspirowane najdelikatniej ciętymi kryształowymi szkłami, wewnętrzne powierzchnie są przezroczyste z wyraźnie zdefiniowanymi krawędziami, które łapią światło jak diament.

Efekt jest podobny do oświetlonego klejnotu – efekt ten jest potęgowany, gdy opcjonalna sekwencja powitalna stopniowo oświetla reflektory, gdy zbliżasz się do samochodu. Tylne światła również posiadają efekt ciętego kryształu, podkreślając trójwymiarowość optyki.

Nowy Bentley Continental GT ma standardowe 21-calowe koła, dostępne w dwóch stylach, odzwierciedlających elegancki i sportowy charakter modelu. Oferowane są również lekkie, 22-calowe felgi kute, obok wersji ręcznie wykończonej, która pozwala na uzyskanie skręconego, polerowanego wykończenia.

W kolejnym przykładzie dbałości Bentleya o szczegóły oraz unikalny sposób, w jaki design Bentleya często służy podwójnemu celowi inżynieryjnemu, owalne końcówki wydechu mają złożoną perforowaną osłonę, która dodaje wizualnych detali, ale także obniża temperaturę spalin.

Klient nowego Bentleya Continental GT ma do wyboru wyjątkową paletę 17 kolorów lakieru nadwoziowego – starannie dobranych, by podkreślić charakter i linie samochodu. Dodatkowo, podczas premiery oferowana będzie ograniczona, rozszerzona gama kolorów, a także opcja pełnego dopasowania kolorystycznego dla klientów Bentleya.

Najwyższej jakości ręcznie wykończona kabina: świat ukrytych przyjemności

Wnętrze nowego Continental GT ukazuje niezrównane umiejętności Bentleya w autentycznym wykorzystaniu materiałów, od najwyższej jakości skór naturalnych, po rzadkie, pozyskiwane w sposób zrównoważony okleiny – w tym Koa, najnowsza okleina Bentleya – oraz ręcznie polerowane detale chromowane. Po raz pierwszy oferowane są unikalne opcje podwójnej okleiny. W każdej sztuce Continental GT wykorzystuje się ponad 10 metrów kwadratowych drewna, a ręczne wkomponowanie drewnianych wkładek zajmuje dziewięć godzin.

Wspaniale zaprojektowany kokpit nowego Continental GT jest rzeźbiony przez długie, płynące skrzydła, które odzwierciedlają kształt logo Bentleya. Pływająca skórzana góra płynnie łączy się z drzwiami.

Konsola centralna jest wykończona w taki sposób, aby odpowiadała dolnej części deski rozdzielczej, ale może być zamówiona w nowym technicznym wykończeniu, inspirowanym delikatnym mechanicznym wykończeniem wnętrza najdoskonalszych szwajcarskich zegarków automatycznych, znanym jako Côtes de Genève. Ta powierzchnia – pierwsza w świecie motoryzacji – jest obrabiana z aluminium o grubości 0,6 mm i powstaje przez frezowanie z boku na bok, aby uzyskać liniowy wzór. Każdy rząd ma szerokość 5 mm i jest frezowany pod kątem, co nadaje mu prawdziwie trójwymiarowe wykończenie, przy czym każdy przejazd maszyny wykonuje niewielki krok o 0,5 mm.

Nowe rodzaje luksusowych wykończeń hapticznych zdobią wnętrze Bentleya Continental GT, aby zapewnić większą przyjemność sensoryczną, jak i wizualną. W niektórych miejscach zastosowano tłoczenie poduszek, które zastępuje tradycyjne mechaniczne teksturowanie, co daje miększe, bardziej wysublimowane odczucia na przełącznikach i kontrolkach, podczas gdy wykończenie w diamentowe tłoczenie dodaje luksusowego akcentu za pomocą szczegółowej, trójwymiarowej powierzchni.

Nowy wzór tłoczenia jest dostępny na charakterystycznych wlotach Bullseye, obręczach i innych podstawowych pokrętłach sterujących, co nie tylko zapewnia piękny, wyraźny efekt wizualny, ale również precyzyjne doznania techniczne przy obsłudze.

Kolejną ukrytą przyjemnością jest dodanie brązowych wkładek pomiędzy powierzchniami na podstawowych kontrolkach, co wprowadza poziom wykończenia, który nigdy wcześniej nie był widziany.

Fotele z regulacją w 20 kierunkach w nowym Continental GT ustanawiają nowe standardy komfortu i doskonałości. Gładkie środkowe panele zapewniają maksymalną wydajność funkcji chłodzenia, ogrzewania i masażu, podczas gdy boczki zachowują charakterystyczne pikowanie Bentleya.

Dostępny jest również nowy, unikalny wzór pikowania: zwany pikowaniem „diament w diamencie”, efekt to unosząca się pikowana powierzchnia w morzu skóry, która jest niezwykle miękka w dotyku. Nowy wzór wnętrza obejmuje zarówno haft, jak i pikowanie. Wewnętrzne diamenty są haftowane przy użyciu specjalnie zaprojektowanej maszyny, która równoważy wysoką prędkość z jakością. Osiemnaście miesięcy poświęcono na rozwój haftu, indywidualne optymalizowanie i programowanie dokładnego wyrównania każdego z 712 ściegów, które tworzą każdy diamentowy kształt – to niezrównana dbałość o szczegóły.

W nowym Continental GT oferowane są trzy systemy audio. Standardowy system ma 10 głośników i moc 650 watów, podczas gdy system Bang & Olufsen o mocy 1.500 W z 16 głośnikami i podświetlanymi grillem głośników jest przeznaczony dla klientów o stylu życia. Nowa instalacja Bang & Olufsen korzysta z pierwszej w motoryzacji aplikacji BeoSonic – nowego sposobu ustawiania tonów za pomocą prostego, intuicyjnego interfejsu dotykowego.

Oferowany jest również system Naim o mocy 2.200 W z 18 głośnikami, wyposażony w aktywne transducery basowe wbudowane w przednie fotele oraz osiem trybów dźwięku, skierowany do prawdziwych audiofilów.

Aby zapewnić optymalne doznania dźwiękowe, zastosowano laminowane szkło akustyczne na przedniej szybie i oknach bocznych, co skutkuje redukcją hałasu zewnętrznego o dziewięć decybeli w porównaniu do poprzedniego modelu.

Za kierownicą w nowym Bentley Continental GT wyróżniają się postępy technologiczne. Panel instrumentów, zorientowany na kierowcę, jest teraz w pełni cyfrowy i konfigurowalny przez kierowcę. Choć główne wskaźniki wydają się być rzeczywiste, w rzeczywistości są to cyfrowe grafiki zaprojektowane tak, aby wyglądały trójwymiarowo. Wyświetlacz może pokazywać informacje z całego systemu infotainment, w tym informacje nawigacyjne.

Continental GT ma innowacyjny i pierwszej w branży obracający się wyświetlacz Bentleya. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że w centralnej części deski rozdzielczej nie ma ekranu. Zamiast tego okleina płynnie pokrywa deski rozdzielczej, a cienka chromowana ramka za kierownicą otacza cyfrowy wyświetlacz instrumentów.

Gdy naciśniesz przycisk uruchamiania silnika, okleina na środku deski rozdzielczej cicho przesuwa się do przodu i obraca, aby odsłonić największy w historii Bentleya ekran dotykowy, 12,3-calowy wyświetlacz MMI o jakości retina, elegancko zaprojektowany przez Bentley’a z konfigurowalnym ekranem startowym, który może wyświetlać preferowane funkcje kierowcy, takie jak nawigacja, media i telefon.

Interfejs użytkownika jest zaprojektowany w sposób przypominający nowoczesny telefon komórkowy, a menu są skonstruowane tak, aby były intuicyjne.

Trzecia strona na obracającym się wyświetlaczu Bentleya odsłania trzy eleganckie analogowe wskaźniki, pokazujące temperaturę zewnętrzną, kompas i chronometr. Tak innowacyjne wykorzystanie tradycyjnych elementów podkreśla unikalne zobowiązanie Bentleya do przeszłości i przyszłości, oferując klientom wybór wyświetlacza cyfrowego lub analogowego czy też czystej, spokojnej kabiny.

Nowy Continental korzysta z funkcji zaprojektowanych, aby utrzymać zarówno kierowcę, jak i pasażerów w ciągłym kontakcie. Apple CarPlay, najszybszy sposób na integrację funkcjonalności urządzeń Apple w samochodzie, jest połączony przez port USB.

Podróże klientów są uproszczone dzięki funkcjom poprawiającym nawigację. Wyszukiwanie punktów zainteresowania Google ułatwia znajdowanie nietypowych miejsc, podczas gdy informacje o ruchu drogowym na żywo informują kierowcę o aktualnej długości lub zmianach w korkach. W sytuacjach awaryjnych, prywatne eCall zapewnia natychmiastowy dostęp do służb ratunkowych dla najwyższego spokoju ducha podczas podróży.

Sublimowana moc: bijące serce Bentleya

Nowy Bentley Continental GT wprowadza na rynek ulepszoną wersję bezkonkurencyjnego silnika W12 TSI o pojemności 6,0 litra, który ustanawia nowy standard wydajności.

Zaprojektowany, rozwinięty i ręcznie zbudowany w Crewe, silnik W12 TSI to najbardziej zaawansowany silnik 12-cylindrowy na świecie. Unikalna konfiguracja „W” sprawia, że silnik jest o 24 procent krótszy niż odpowiednik V12, co korzystnie wpływa na rozkład masy i maksymalizuje dostępną przestrzeń w kabinie.

Nowy układ napędowy korzysta z najnowszej technologii zarządzania silnikiem, wykonując 300 milionów obliczeń oprogramowania na sekundę. Generuje 635 PS (626 bhp) i 900 Nm (664 lb.ft.) momentu obrotowego, przyspieszając nowy Continental GT do 100 km/h w 3,7 sekundy (0-60 mph w 3,6 sekundy) i osiągając maksymalną prędkość 333 km/h (207 mph)*.

Dedykowany tryb Sport Launch zapewnia maksymalne przyspieszenie dzięki precyzyjnemu odczuwaniu ciśnienia sprzęgła i wstępnemu ładowaniu, gdy kierowca wymaga startu w stylu wyścigowym.

W12 TSI łączy wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa z niskociśnieniowym wtryskiem. Połączenie tych dwóch systemów maksymalizuje doskonałość, obniża emisję cząstek stałych i optymalizuje dostarczanie mocy oraz momentu obrotowego. Przy emisji CO2 na poziomie 278 g/km (o 16 procent lepszej w porównaniu do poprzedniego Continental GT), silnik spełnia cele emisji Euro 6 i US ULEV 125 (LEV3).

Nowy silnik wykorzystuje technologię Start-Stop, a w zaawansowanej aplikacji Bentleya, możliwe jest także skuteczne hamowanie. Silnik odpoczywa nie tylko wtedy, gdy pojazd jest w stanie spoczynku, ale także przy prędkości zbliżonej do zatrzymania.

System zmiennego tłumienia Bentleya wyłącza połowę silnika w określonych warunkach. Zawory dolotowe i wydechowe, wtrysk paliwa oraz zapłon są wyłączane w określonych cylindrach, podczas gdy silnik pracuje jako sześciocylindrowy w celu poprawy efektywności.

Istotną nowością jest to, że nowy dwumasowy koło zamachowe zastępuje konwerter momentu obrotowego, aby wygładzić oscylacje napędu i zapewnić płynne dostarczanie mocy odpowiednie do luksusowego podróżowania.

Dwu sprzęgłowa, ośmiobiegowa skrzynia biegów zapewnia płynne przyspieszenie oraz wyjątkowo szybkie zmiany biegów, które są charakterystyczne dla dynamicznego charakteru Bentleya Continental GT, a także poprawioną łączną oszczędność paliwa (23,2 mpg lub 12,2 L/100 km w porównaniu do 19,9 mpg lub 14,2 L/100 km w poprzednim modelu).

Czas zmiany biegów jest zmienny i zależy od wybranego trybu jazdy. W trybie Sport zmiany biegów są niemal błyskawiczne, by zapewnić nieprzerwane dostarczanie momentu obrotowego i maksymalne osiągi przyspieszenia. W trybie Comfort zmiany są celowo zrelaksowane, aby umożliwić bezproblemową i niepostrzeganą zmianę biegów.

Maksymalna prędkość osiągana jest na szóstym biegu, a siódmy oraz ósmy bieg działają jako biegi nadbiegi przy relaksującej jeździe.

Nowy aktywny system napędu na wszystkie koła zastępuje tradycyjne rozdzielenie mocy 40:60 pomiędzy przednie a tylne koła, a zamiast tego zmienia proporcje momentu obrotowego z przodu na tył, zależnie od sytuacji podczas jazdy. Pojazd wykorzystuje napęd na tylne koła tak długo, jak to możliwe w normalnej jeździe, aby osiągnąć optymalną wydajność i dynamiczną charakterystykę.

W zależności od warunków i zachowania kierowcy, system przekazuje napęd na oś przednią w razie potrzeby. To redukuje efekt podsterowności wynikający z sztywnego napędu na wszystkie koła i zwiększa zaangażowanie kierowcy dla tych, którzy cenią sobie dynamiczne właściwości Continental GT.

Bezkonkurencyjna jazda i prowadzenie Grand Tourera

Trzecia generacja Continental GT charakteryzuje się systemem Bentley Dynamic Ride, zaawansowanym systemem kontroli przechyłów o napięciu 48 V, zapewniającym niezrównaną kontrolę nad samochodem. System kontroluje i dostosowuje elektroniczne siłowniki na stabilizatorach przeciwwagi każdego z osi, co poprawia prowadzenie i komfort jazdy oraz sprawia, że samochód wydaje się lżejszy i bardziej precyzyjny.

Ten system natychmiast przeciwdziała bocznym siłom przechyłu podczas zakrętów i zapewnia maksymalne przyleganie opon do nawierzchni, aby dostarczyć bezkonkurencyjny komfort jazdy oraz wyjątkowe prowadzenie.

Podczas gdy tradycyjne stabilizatory przeciwwagi przedstawiają kompromis między kontrolą nadwozia a komfortem jazdy, aktywny system Bentleya zapewnia zmienny opór skrętny, pozwalając Continental GT być zarówno dynamicznie zdolnym, jak i komfortowym dla wszystkich pasażerów przez cały czas. Użycie systemu o napięciu 48 V skutkuje cichymi, natychmiastowymi reakcjami oraz wystarczającą mocą, aby poradzić sobie z wszystkimi nawierzchniami drogowymi.

Dzięki systemowi Bentley’a Drive Dynamics Control można wybierać różne tryby: tryb Comfort, tryb Bentley lub tryb Sport; zawieszenie, silnik, skrzynia biegów i inne systemy podwozia dostosują się do wybranego trybu jazdy. Alternatywnie, kierowca może spersonalizować własne ustawienia dynamiczne.

Zawieszenie pneumatyczne w nowym Bentley Continental GT zostało poprawione i korzysta z trzech komorowych sprężyn powietrznych, które dają samochodowi 60 procent większą objętość powietrza w najmiększym ustawieniu niż w poprzednim modelu. To pozwoliło inżynierom Bentleya uzyskać większą swobodę w ustawieniu zawieszenia w celu poprawy komfortu jazdy oraz dynamicznych cech samochodu. System umożliwia przechodzenie od sportowej twardości sprężyn do luksusowego komfortu limuzyny, w zależności od trybu wybranego przez kierowcę.

Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPAS) również znalazło się w Continental GT. Nowy system poprawia feedback do kierowcy, zapewniając jednocześnie izolację od niepożądanych drgań drogowych. System kierowniczy charakteryzuje się zmiennym przełożeniem, co zwiększa responsywność przy wyższych kątach skrętu, ułatwiając manewrowość, a jednocześnie zachowując doskonałą stabilność przy wysokich prędkościach. Wprowadzenie EPAS umożliwia również Bentleya oferować szeroki zakres funkcji wsparcia kierowcy, w tym aktywną pomoc w utrzymaniu pasa ruchu, asystenta w korkach oraz asystenta parkowania.

Kolejną kluczową funkcją jest najnowsza generacja systemu ciągłej regulacji tłumienia (CDC), który nieustannie dostosowuje siłę tłumienia, aby zoptymalizować komfort. System nieustannie mierzy prędkość i odległość między kołami a nadwoziem w każdym rogu i dostosowuje objętość powietrza w sprężynach, jeśli to konieczne, aby zapewnić optymalną równowagę komfortu i prowadzenia. Zarówno przednie, jak i tylne osie są wykonane z lekkiego aluminium, z konstrukcją wielowahaczową z przodu i z tyłu.

Hamulce, jak zawsze w Continental GT, są większe na osi przedniej, z 15 mm zwiększeniem rozmiaru do 420 mm, aby dopasować się do zwiększonych osiągów.

Końcówki wydechu również zostały poprawione i teraz mają adaptacyjny zawór dla większych możliwości strojenia.

Opcje personalizacji Bentleya i Mulliner Bespoke

Całkowicie nowy Bentley Continental GT redefiniuje personalizację i luksus na miarę. Opcje lakieru, skóry, okleiny i stylu życia są praktycznie nieograniczone i dostosowane do indywidualnych potrzeb.

Standardowa paleta składa się z 17 kolorów lakierów nadwoziowych, z możliwością wyboru aż do 70 odcieni w rozszerzonej gamie. Dostępnych jest również 15 luksusowych opcji dywaników, osiem różnych ręcznie wykonanych oklein (z kolejnymi czterema opcjami podwójnej okleiny) oraz 15 wyborów wykończenia wnętrza, co oznacza, że klienci mogą dostosowywać swoje luksusowe wykończenie.

Na początku oferowane są dwa pakiety technologiczne: City Specification do miejskich podróży i Touring Specification do jazdy na długie dystanse, oba dostosowane w celu optymalizacji doświadczenia klienta. City Specification obejmuje bezdotykowe otwieranie bagażnika, ostrzeganie przed pieszymi, rozpoznawanie znaków drogowych oraz systemy hamowania w mieście, a także kamerę widoku z góry. Pakiet Touring Specification natomiast oferuje adaptacyjny tempomat z asystentem w korkach, aktywną pomoc w utrzymaniu pasa, wyświetlacz przezroczysty, nocną wizję z kamerą podczerwieni oraz system pre-sense dla hamowania.

Specjalizacja Mulliner dodaje sportowego wyglądu samochodowi dzięki lekkim felgom kutym 22″, unikalnemu pikowaniu „diament w diamencie”, haftowanym emblematom Bentleya, dodatkowym opcjom oklein, korkowi paliwa z wykończeniem jubilerskim, sportowym pedałom oraz pikowanej skórze na podsufitce. Klienci mogą również wybrać spersonalizowane szwy z przodu i z tyłu samochodu oraz spersonalizowane listwy progowe.

Jak w każdym Bentleyu, Continental GT może również być przekazany wysoce wykwalifikowanym rzemieślnikom w Mulliner, osobistym dziale zamówień Bentleya, którzy zareagują na specjalne wymagania klientów.

Ekstremalne warunki: Globalne testy dla idealnego Grand Tourera

Wysoce wykwalifikowani inżynierowie Bentleya poddali nowy Continental GT niezwykłym rygorom testów w ekstremalnych warunkach gorących i zimnych, a także testów trwałości na całym świecie, aby upewnić się, że nowy Grand Tourer odniesie sukces w każdych warunkach jazdy, pokrywając prawie milion kilometrów.

Wymagający i szczegółowy program rozwojowy umieścił nowy Continental GT w testach w zimnym klimacie w obszarach polarnych, testów w gorącym klimacie w Ameryce oraz testów trwałości na wyczerpujących drogach w Afryce Południowej; a także testów na Bliskim Wschodzie, w Chinach i w Europie.

Zespół inżynierów rozwojowych Bentleya przeprowadził testy w Szwecji dla poważnego, subzero jazdy na zamarzniętych jeziorach oraz w śniegu. W Ameryce testy odbywały się również w „piecu” Doliny Śmierci, położonej poniżej poziomu morza, gdzie temperatury zbliżały się do 50 stopni Celsjusza podczas testów obejmujących tysiące kilometrów.

Produkcja energooszczędna z wykorzystaniem zrównoważonych materiałów

Od 2003 roku w fabryce w Crewe w Anglii wyprodukowano ponad 66 000 Bentleyów Continental GT. W tym okresie styl, technologia i inżynieria stojące za samochodem nieustannie się rozwijały, a pojazdy produkowane w Crewe stały się coraz bardziej efektywne.

W podobny sposób techniki produkcji stosowane w Crewe stały się w tym czasie znacznie bardziej efektywne. Całkowicie nowy Continental GT jest produkowany w fabryce, w której aż 40 procent zapotrzebowania na energię elektryczną pokrywają 20 815 paneli słonecznych pokrywających ponad 34 500 metrów kwadratowych dachu fabryki. Instalacja była największa w swoim rodzaju w Wielkiej Brytanii, gdy została zainstalowana. Panele słoneczne oferują moc 5,1 megawata i przyczyniają się do redukcji emisji CO2 o 2 500 ton rocznie.

Po znaczących redukcjach w kluczowych obszarach środowiskowych, Bentley został pierwszym brytyjskim producentem motoryzacyjnym, który otrzymał standardy Carbon Trust dla węgla, wody i odpadów. Siedziba w Crewe była pierwszą brytyjską fabryką motoryzacyjną, która osiągnęła międzynarodowo uznawane standardy środowiskowe ISO 14001 i zarządzania energią ISO 50001.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.