BENTLEY Continental GT Speed 2007-2013

BENTLEY Continental GT Speed 2007-2013

Przejdź do galerii zdjęćBENTLEY Continental GT Speed 2007-2013

Był to najszybszy produkcyjny Bentley w historii. Z prędkością 202 mph (325 kph) Continental GT Speed nie zwolnił tempa w swoim programie rozwojowym.

Po przejęciu kontroli nad Bentleyem przez Volkswagena, marka zaczęła się rozwijać i wracać do swoich wyścigowych korzeni oraz dawnej świetności. Cała gama samochodów składała się z gran-tourerów oraz szybkich, luksusowych limuzyn. Warto wspomnieć, że dostarczali również specjalne pojazdy do Pałacu Buckingham.

Od zewnątrz, Continental GT Speed miał szerszy wlot powietrza na przednim zderzaku oraz większy grill, co zwiększało przepływ powietrza. Dwa wloty powietrza były potrzebne do schładzania hamulców. Samochód wyposażono w największe tarcze hamulcowe, jakie kiedykolwiek zamontowano w produkcyjnym aucie. Po bokach znajdowały się duże 20-calowe felgi ze stopów lekkich, które były zaopatrzone w specjalnie dobrane opony Pirelli P-Zero.

W środku, Bentley GT Speed miał wykończenia z włókna węglowego i czarnego fortepianowego lakieru lub, dla bardziej eleganckiej atmosfery, drewna. Mimo że był to najszybszy produkcyjny Bentley w historii, wnętrze było równie luksusowe, jak przystało na GT. Przełącznik biegów znajdował się na konsoli centralnej, ale na kolumnie kierowniczej zamontowano również parę łopatek do zmiany biegów. Nie obracały się one razem z kołem kierownicy.

Od strony technicznej, samochód miał ten sam silnik W12 o pojemności 6.0 litra. Był wspomagany przez parę turbosprężarek. Nowe były korbowody, tłoki oraz anodyzowane rowki uszczelniające. Zainstalowano lżejszy łańcuch rozrządu. Efektem tego był silnik o mocy 600 KM. Był połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie cztery koła.

Bentley Continental GT Speed to najmocniejszy produkowany model Bentleya w historii oraz pierwszy, który przekroczył 200 mph (322 km/h). Jako potężny dodatek do odnoszącej sukcesy serii Continental, GT Speed rozszerza ofertę coupe Continental GT dla entuzjastów jazdy, którzy cenią sobie doskonałe osiągi i zwinne prowadzenie.

Zewnętrzny styl nowego modelu Bentley Continental GT i GT Speed definiuje szerszy i niższy wlot powietrza oraz bardziej pionowa kratka chłodnicy, które zapewniają zwiększony przepływ powietrza do mocniejszego GT Speed. Jego silnik W12 o mocy 600 KM (610 PS) generuje o 15% większy moment obrotowy i o 9% większą moc niż standardowy Continental GT, a efektywność silnika optymalizują komponenty o niższym tarciu i lżejszej wadze oraz nowy system zarządzania silnikiem. Uzyskane osiągi są wyjątkowe, z maksymalną prędkością 202 mph (326 km/h) i czasem sprintu od 0 do 60 mph wynoszącym zaledwie 4,3 sekundy (0-100 km/h w 4,5 sekundy) oraz bezwysiłkową zdolnością do wyprzedzania.

Wysoka wydajność modelu Bentley Continental GT Speed uzupełniona jest o unikalne strojenie podwozia, które zapewnia sztywniejsze prowadzenie i poprawioną zwinność, z nowymi, szerszymi 20-calowymi kołami 9.5J oraz niestandardowymi oponami performance jako standardowe wyposażenie. Opcjonalnie dostępne są również hamulce ceramiczne odporne na wyblaknięcie. Subtelne elementy designu, w tym przyciemniona przednia kratka i większe sportowe końcówki wydechu, wzmacniają sportowy charakter Bentley Continental GT Speed.

Inspiracją dla Bentley Continental GT Speed były legendarnie modele 'Speed’, które pojawiły się po raz pierwszy w 1923 roku. Standardowy Bentley 3-litrowy już wcześniej ustanowił inżynieryjną przewagę Bentleya w zakresie trzymania drogi, prowadzenia i hamowania, ale W.O. Bentley, założyciel firmy, dostrzegł potencjał rynkowy dla mocniejszej wersji skierowanej do entuzjastów jazdy, którzy wymagali lepszych osiągów. Jego odpowiedzią był model 'Speed Model’ 3-litrowy, wyposażony w podwójne gaźniki SU i silnik o wyższym stopniu sprężania, który stał się jednym z najbardziej pożądanych modeli Bentleya.

Zarówno Bentley Continental GT Speed, jak i 552 KM (560 PS) Continental GT korzystają z wewnętrznych usprawnień efektywności, które przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2. Continental GT wciąż osiąga znakomite wyniki – jego maksymalna prędkość pozostaje na poziomie 198 mph (318 km/h), a czas sprintu od 0 do 60 mph wynosi 4,6 sekundy (0-100 km/h w 4,8 sekundy).

Napęd na wszystkie koła Bentley Continental GT zmienił oblicze rynku luksusowych coupe i przyciągnął szerszą publiczność do marki Bentley. Był także pierwszym krokiem w renesansie Bentleya, umiejscawiając firmę na szczycie technologii oraz aspiracji konsumenckich. Od momentu wprowadzenia na rynek, zapotrzebowanie na sportowszą wersję Continental GT zaspokoiło udane wprowadzenie specyfikacji GT Mulliner Driving z 2005 roku oraz limitowanej edycji GT Diamond Series w 2006 roku, by uczcić 60-lecie Bentleya w Crewe. Teraz, z premierą Bentley Continental GT Speed, klienci będą mieli jeszcze większy wybór. Przewodniczący i dyrektor wykonawczy Bentleya, dr Franz Josef-Paefgen, z radością wita poszerzenie oferty modelu Continental GT: „Continental GT to niezwykle udany, nowoczesny ikona Bentleya. Nowy Bentley Continental GT Speed, z jego ostrzejszym charakterem i sportowszym doświadczeniem jazdy, buduje na tym sukcesie.”

Udoskonalenia silnika dla wszystkich modeli Bentley Continental GT

W sercu obu modeli Bentley Continental GT znajduje się silnik W12 o pojemności 6 litrów z podwójnym turbodoładowaniem, najkompaktowy silnik 12-cylindrowy produkowany w tej chwili. Głowica z 48 zaworami wykorzystuje cztery wałki rozrządu oraz ciągłe zmienne ustawienie zaworów. Moc przekazywana jest za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF.

Szereg ulepszeń silnika i skrzyni biegów został wprowadzony w Bentley Continental GT o mocy 552 KM (560 PS), aby zwiększyć zarówno jego wyrafinowanie, jak i efektywność. Należą do nich:

Nowa konstrukcja silnika w celu zmniejszenia strat wewnętrznych.
Bardziej efektywny katalizator i układ wydechowy w celu poprawy emisji.
Lżejszy wałek napędowy dla wałka rozrządu.
Nowy system zarządzania silnikiem i szybszy czujnik położenia wałka rozrządu.

W modelu Bentley Continental GT silnik nadal generuje 552 KM (560 PS / 412 kW) przy 6100 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 650 Nm (479 lb ft) od 1600 obr/min. Podwójne turbosprężarki o niskiej bezwładności są kluczowym czynnikiem w generowaniu płaskiej krzywej momentu obrotowego, charakterystycznej dla każdego Bentleya.

Nowa, wyższa moc silnika W12 została określona dla Bentley Continental GT Speed, dzieląc poprawki efektywności silnika z modelem GT. Nowe lżejsze korbowody poprawiają reakcję silnika, podczas gdy nowe tłoki z anodowanymi rowkami pierścieni kompresyjnych są zaprojektowane, by wytrzymać wyższe ciśnienia w cylindrach. Wraz z przestrojoną wersją nowego systemu zarządzania silnikiem, Bentley Continental GT Speed generuje o 9% większą moc niż GT – 600 KM (610 PS) przy 6000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm (553 lb ft) przy 1750 obr/min oznacza wzrost o ponad 15% w porównaniu do standardowego silnika. W wyniku tego Bentley Continental GT Speed staje się pierwszym produkowanym modelem Bentleya, który przekroczył 200 mph (322 km/h), osiągając maksymalną prędkość 202 mph (326 km/h).

Zarówno Bentley Continental GT Speed, jak i GT produkują teraz niższe emisje CO2 wynoszące 396 g/km, w porównaniu do 410 g/km, co stanowi poprawę o 3,5%. Zużycie paliwa również poprawiło się w podobnym zakresie.

Brian Gush, dyrektor ds. podwozia i napędu, mówi, że dwa nowe modele oferują coś dla każdego entuzjasty Bentleya: „Continental GT nadal będzie punktem odniesienia w klasie luksusowych coupe, oferując niezrównane połączenie wydajności i wyrafinowania. Nowy Bentley Continental GT Speed to prawdziwy samochód dla kierowców, z ogromną mocą i doskonałym prowadzeniem.”

Zaawansowana sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów ZF 6HP26 ma zdolność zablokowania swojego konwertera momentu obrotowego w normalnych warunkach jazdy, co naśladuje natychmiastowość manualnej skrzyni biegów przy zachowaniu płynności automatycznej. Funkcja ręcznego przełączania pozwala na zmianę biegów bez sprzęgła za pomocą dźwigni lub łopatki na kierownicy.

Zapewniając ogromną przyczepność i stabilność w różnych warunkach atmosferycznych, system napędu na wszystkie koła wykorzystuje potężną moc i moment obrotowy zarówno Bentleya Continental GT, jak i GT Speed. System używa centralnego dyferencjału Torsen oraz dyferencjału na przedniej i tylnej osi, zapewniając standardowy podział momentu obrotowego 50:50. Ten współczynnik z przodu na tył jest zmienny w zależności od dostępnej przyczepności, a system może wykryć poślizg poniżej jednego procenta i zareagować, przydzielając moment obrotowy silnika do przedniej lub tylnej osi.

Zaawansowany program stabilizacji elektronicznej (ESP) został zaktualizowany do ESP 8.1 dla obu modeli. Bentley Continental GT ma nowy tryb „Sport Traction”, który moderuje interwencję ESP przy niskich prędkościach, zapewniając większy stopień interakcji i kontroli kierowcy. Jest to szczególnie korzystne przy ruszaniu z miejsca, na przykład podczas ruszania pod górę na powierzchniach o niskiej przyczepności.

Bentley Continental GT Speed oferuje nowy 'Dynamic Mode’, który pozwala na większy poślizg kół przy wyższych prędkościach niż tryb 'Sport Traction’ w standardowym podwoziu. Moment obrotowy jest szybko przywracany po aktywacji systemu kontroli trakcji, dając żywiołowemu kierowcy większe poczucie kontroli i możliwość wykorzystania pełnego potencjału nowego silnika.

Wysoce strojone zawieszenie dla doskonałego prowadzenia

Modyfikacje podwozia, zawieszenia i układu kierowniczego w modelach Bentley Continental GT i GT Speed zapewniają prowadzenie na poziomie odpowiadającym ich potężnym jednostkom napędowym. Oba modele są zawieszone na podwójnych wahaczach z przodu oraz trapezoidalnym systemie wielowahaczowym z tyłu. Większość zawieszenia wykonana jest z lekkiego aluminium. Model Bentley Continental GT Speed korzysta również z solidnie zamontowanej przedniej ramy pomocniczej, podczas gdy sztywne aluminiowe zwrotnice z przodu są wspólne dla obu modeli. W połączeniu z sztywniejszymi gumami zawieszenia tylnego, te elementy zapewniają jeszcze ostrzejsze właściwości jezdne. Bentley Continental GT Speed ma również zmodyfikowane przednie i tylne stabilizatory, aby zminimalizować podsterowność i optymalizować równowagę prowadzenia.

Wspólne dla obu modeli jest automatyczne zawieszenie samopoziomujące, które nieustannie monitoruje i dostosowuje wysokość jazdy oraz tłumienie w zależności od warunków drogowych, chociaż Bentley Continental GT Speed zaprojektowano tak, aby siedział 10 mm niżej z przodu i 15 mm niżej z tyłu, aby poprawić dynamikę prowadzenia. Zwiększone sprężyny i amortyzatory, wraz z poprawionym oprogramowaniem sterującym, dodatkowo poprawiają zwinność i kontrolę nad nadwoziem Bentleya Continental GT Speed.

Nowo zaprojektowane koła aluminiowe 9.5Jx20 cali z niestandardowymi oponami Pirelli P-Zero mają ogromny wpływ na poziom prowadzenia i przyczepności GT Speed. Szerzejsze koła i zmniejszony profil ściany opony poprawiają sztywność boczną opony, co zapewnia wyraźnie lepszą reakcję i odczucie kierownicy. Nowe opony performance Pirelli zostały opracowane specjalnie dla Bentley Continental GT Speed i korzystają z unikalnej konstrukcji oraz mieszanki gumowej, by zwiększyć poziom przyczepności.

Zarówno Bentley Continental GT, jak i GT Speed korzystają ze zmian w układzie kierowniczym rack and pinion. Ulepszenia hydrauliki systemu zmniejszają tarcie i poprawiają odczucie podczas kierowania, a nowa wersja systemu Servotronic, czuła na prędkość, zwiększa poziom informacji zwrotnej dla kierowcy.

Względne poziomy reakcji – odpowiedź samochodu na złe nawierzchnie drogi, dziury czy kocie oczka – zostały poprawione w modelu Bentley Continental GT 552 KM dzięki wprowadzeniu tłumików o niskim tarciu. Mimo że nowe Bentley Continental GT Speed ma sztywniejsze, obniżone zawieszenie, jego jakość jazdy porównywalna jest z modelem Bentley Continental GT z 2007 roku.

Bentley Continental GT i GT Speed są wyposażone w największe hamulce spośród produkowanych obecnie samochodów osobowych. Wentylowane tarcze przednie mają średnicę 405 mm i grubość 36 mm. Wentylowane tarcze są również używane z tyłu, o średnicy 335 mm i grubości 22 mm.

W obu modelach granice wydajności są jeszcze bardziej poszerzone dzięki opcjonalnemu systemowi hamulcowemu Bentley’a z węglowo-silikonowym węgliku. Hamulce z wentylowanymi tarczami węglowymi o wymiarach 420 x 40 mm z przodu oraz 356 x 28 mm z tyłu, z ośmiotłoczkowymi zaciskami, są nawet większe niż standardowy układ. System pozwala na redukcję masy rotacyjnej i niesprężystej o 20 kg, co korzystnie wpływa na reakcję kierownicy i prowadzenie.

Lekkie, odporne na blaknięcie hamulce minimalizują deformację tarcz pod wysokimi warunkami termicznymi. W normalnych warunkach jazdy tarcze hamulcowe wytrzymują przez całe życie samochodu. Ponadto żywotność klocków hamulcowych jest podwajana w porównaniu do standardowego systemu hamulcowego.

Wspierając systemy hamulcowe obu modeli Bentley Continental GT, znajdują się zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym hydrauliczne wspomaganie hamowania (HBA), antypoślizgowy układ hamulcowy (ABS), kontrola momentu obrotowego (MSR) oraz elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD). Ostatni z nich monitoruje poziom przyczepności dostępnej dla każdego opony i przydziela siłę hamowania accordingly. To nie tylko pomaga zmniejszyć drogę hamowania, ale także znacznie zwiększa kontrolę kierowcy podczas intensywnego hamowania.

Subtelne zmiany w uznanym designie coupe

Bentley Continental GT zdobył wiele nagród za swój charakterystyczny, muskularny i elegancki styl. Zdefiniował na nowo koncepcję współczesnego coupe Grand Touring: nowoczesny, ale wierny dziedzictwu projektowemu Bentleya. Klasyczne cechy projektowe coupe, takie jak krągłe tylnie nadkola, krótki przedni zwis, wyraźna przednia kratka oraz dłuższy tylny zwis, odzwierciedlają wygląd i odczucie niektórych z wielkich Bentleya z przeszłości. Styl GT pobudził zainteresowanie klientów w sposób, w jaki żaden inny Bentley, tworząc nowoczesną ikonę designu. W najnowszej odsłonie sukcesu Bentley Continental GT, ulepszenia zewnętrzne samochodu są zatem celowo subtelne, jak wyjaśnia dyrektor ds. designu, Dirk van Braeckel: „Naszym celem było przekazanie potencjału wydajności nowego Bentley Continental GT Speed przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich cech projektowych, które nasi klienci tak cenią.”

Główne zmiany w wyglądzie przednim są wspólne dla zarówno GT, jak i nowego GT Speed. Subtelnie zmodyfikowana przednia kratka, teraz bardziej pionowa, ma bardziej wyraźny, kanciasty brzeg, podkreślający charakterystyczny profil Bentleya GT. Pod kratką, zupełnie nowy dolny zderzak posiada szerszy środkowy wlot powietrza, który podkreśla sportową postawę nowych modeli. Chromowane obramowania wokół reflektorów uzupełniają nowy design przodu.

Bentley Continental GT Speed wyróżnia się ciemno przyciemnioną kratką chromowaną w porównaniu do standardowego modelu Continental GT. Jasno chromowane kratki mogą być specyfikowane bez dodatkowych kosztów. Z tyłu, czarny dolny zderzak i szersze, ryfrowane końcówki wydechu podkreślają sportowy charakter Bentley Continental GT Speed, wzmocniony nowymi, wielokątnymi 20-calowymi kołami aluminiowymi. Jako opcję można je zamówić z ciemnochromowanym wykończeniem.

Wnętrze Bentley Continental GT Speed opiera się na wnętrzu Mulliner Driving Specification (opcja dodatkowa w standardowym GT). Oferuje wybór fornirów (orzech włoski, ciemny orzech włoski i czarne piano), skórzane siedzenia z diamentowym pikowaniem z haftowanym emblematem Bentleya, wytłaczany sufit skórzany, sportowa dźwignia zmiany biegów z aluminium, trójramienna sportowa kierownica, perforowane pedały oraz logotypy 'Speed’ na progach.

Szereg opcji Mulliner oferuje dodatkowe możliwości personalizacji, w tym panele deski rozdzielczej, nagłówka i konsolę centralną w jasnym aluminium lub, unikalnie dla Bentley Continental GT Speed, ciemnym aluminium (kompatybilne tylko z fornirowym ciemnym orzechem włoskim lub czarnym piano i jednolitym schematem kolorystycznym wnętrza). Bentley Continental GT korzysta również z nowego pedału hamulca w kształcie litery 'B’.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.