Bentley Continental GT zadebiutował na rynku w 2004 roku, a drugą generację wprowadzono w 2011 roku. Jednak aby dostrzec różnice między tymi dwoma generacjami, trzeba było mieć wprawne oko, zwłaszcza że korzystały z tej samej platformy. Prawdziwa transformacja miała miejsce w 2018 roku, kiedy zadebiutowała trzecia generacja. To był prawdziwy przełom. Bentley potrzebował dużo czasu, aby to osiągnąć, ale ostateczny efekt jest oszałamiający.
Samochód wygląda, jakby został zaprojektowany przez zespół osób z obsesyjno-kompulsywnym zaburzeniem, z najwyższą dbałością o detale. Nawet wnętrze reflektorów ma specjalny wzór, przypominający kryształową szklankę do whiskey. W dolnej części przednich błotników znajduje się wentyl, który odprowadza powietrze z nadkola. Z tyłu, eliptyczne światła tylne są duże i czerwone, a Bentley w jakiś sposób uczynił je zarówno legalnymi, jak i jasnymi. Ciekawostką jest, że światło wstecznego jest zintegrowane pod zderzakiem. Jak można się spodziewać, wszystkie światła wykorzystują technologię LED.
Wnętrze pojazdu zwraca uwagę na szczegóły, począwszy od srebrnych pokręteł i przycisków, aż po diamentowe przeszycia na siedzeniach. Na szczycie konsoli centralnej znajduje się opcjonalny obracający się wyświetlacz Bentley’a. Posiada on 12,3-calowy ekran dotykowy umieszczony w jednostce trójstronnej, która obraca okleinę, aby odsłonić ekran dotykowy oraz trzy eleganckie analogowe wskaźniki.
Continental GT dostępny jest z podwójnie doładowanym silnikiem V8. Jednostka o pojemności 4,0 litra oferuje 550 KM (542 bhp) oraz 770 Nm (568 lb-ft) momentu obrotowego.
Bentley zaprezentował dwie nowe wersje trzeciej generacji modelu Continental GT i GT Convertible. Ostateczny luksusowy Grand Tourer jest teraz dostępny do zamówienia przez klientów w USA z potężnym silnikiem benzynowym V8, zapewniającym dynamiczną i angażującą jazdę, która uzupełnia niezrównany poziom luksusu i nowoczesnej technologii.
Oba modele V8 są wyposażone w silnik V8 o pojemności 4,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem, generujący moc 542 KM (550 PS) oraz moment obrotowy 568 lb.ft (770 Nm). Łączy on ogromną moc z większym zasięgiem, a także charakterystycznym brzmieniem V8 przez eleganckie czterorurowe wydechy.
Zaprojektowane, zbudowane i ręcznie wykonane w Crewe w Wielkiej Brytanii, Bentley Continental GT V8 i GT V8 Convertible łączą w sobie wydajność skierowaną na kierowcę z wyjątkowym wykończeniem i nowoczesną technologią. Oba samochody mają 20-calowe, dziesięcioramienne malowane felgi aluminiowe, subtelne oznaczenia V8 oraz wspaniałe, ręcznie wykonane wnętrze.
Bentley stworzył nowoczesny segment luksusowych Grand Tourer w 2003 roku, wprowadzając pierwszą generację Continental GT, a nowe modele V8, umiejscowione w sercu przełomowej linii Continental GT, oferują klientom unikalną gamę możliwości Grand Touring.
Dostawy dla klientów rozpoczną się w USA w trzecim kwartale 2019 roku, a dostępność dla innych regionów planowana jest na pierwszy kwartał 2020 roku.
Ekscytująca Wydajność – Jeszcze Większa Efektywność
Nowe wersje V8 ostatecznego Grand Tourera łączą ogromną moc z imponującą efektywnością paliwową. Doskonały rozkład wagi sprawia, że dynamiczny V8 jest jeszcze bardziej zwinny i responsywny z wyraźną, wyższą osobowością silnika.
Nowej generacji silnik benzynowy V8 o pojemności 4,0 litra, 32-zaworowy rozwija moc 542 KM (550 PS) oraz moment obrotowy 568 lb.ft (770 Nm). Posiada również podwójne turboładowarki umieszczone wewnątrz „V” silnika, co skutkuje prędkością maksymalną 198 mph (318 km/h) oraz przyspieszeniem 0-60 mph w 3,9 sekundy (0-100 km/h w 4,0 sekundy) dla Coupé; oraz 0-60 mph w 4,0 sekundy (0-100 km/h w 4,1 sekundy) dla Convertible.
Pełna wydajność obu modeli V8 z ośmiobiegową skrzynią biegów uzupełniona jest wysublimowaną efektywnością, częściowo wynikającą z możliwości silnika dezaktywacji czterech z ośmiu cylindrów w odpowiednich warunkach, nie wpływając na jazdę. Bezszwowa zmiana odbywa się w zaledwie 20 milisekund i jest niewyczuwalna dla klientów. Technologia Stop-Start, działająca przy „prawie zatrzymanych” prędkościach, jest również dostępna.
Muskularny Design Zewnętrzny – Deklaracja Intencji
Trzecia generacja Continental GT i GT Convertible to prawdziwy luksus, stanowiący szczyt osiągnięć projektowych i inżynieryjnych Bentley’a. Bez wysiłku eleganckie, bardziej rzeźbione i wyraźnie zdefiniowane, nadwozie i materiały tworzą naprawdę zapierające dech w piersiach samochody.
Nowe modele V8 mają 20-calowe, dziesięcioramienne malowane felgi aluminiowe oraz możliwość wyboru spośród dziewięciu innych wzorów o średnicy do 22 cali. Bentley oferuje siedem standardowych kolorów nadwozia, z szeroką paletą dodatkowymi opcjami malarskimi dostępnymi. Zarówno GT V8, jak i GT V8 Convertible wyróżniają się czterema rurami wydechowymi oraz subtelnymi oznaczeniami V8 na przednich błotnikach.
Dach GT V8 Convertible można rozłożyć lub schować w zaledwie 19 sekund, przy prędkości do 30 mph (50 km/h). To zmienia go z luksusowego coupé w kabriolet Grand Tourer na naciśnięcie przycisku. Do wyboru są także siedem różnych kolorów tkaniny dachu, w tym autentyczne wykończenie z tweedu po raz pierwszy.
Nowo zaprojektowany kołnierz (który jest zarówno cieplejszy, jak i cichszy niż w poprzedniej generacji) jest bezproblemowo zintegrowany z ogrzewanymi i wentylowanymi fotelami Comfort, optymalizując efektywność i przepływ powietrza wokół elektrycznie regulowanych podłokietników. Stylistycznym akcentem nowego kołnierza jest chromowany środek, który rozciąga się na pełną szerokość kanału, nawiązując do znanych wentylacji „bullseye” Bentley’a. W połączeniu z podgrzewanym kołem kierownicy i nowymi podgrzewanymi podłokietnikami, te wyrafinowane funkcje komfortowe tworzą luksusowe doświadczenie podczas jazdy w każdych warunkach.
Modele V8 są również wyposażone w najnowszą technologię LED Matrix, a design reflektorów inspirowany jest najlepszymi szklanymi kieliszkami z kryształu. Efekt jest podobny do podświetlonego szlachetnego kamienia, który jest spotęgowany, gdy opcjonalna sekwencja powitalna stopniowo oświetla reflektory, gdy zbliżasz się do samochodu.
Kabina Ręcznie Wykonany Luksus
Innowacyjne, luksusowe wnętrze Bentley Continental GT V8 oferuje niezrównane wykończenie Grand Touring. Bezproblemowo integruje naturalne materiały, takie jak najwyższej jakości skór oraz rzadkie, pozyskiwane w zrównoważony sposób forniry, w najdoskonalszej ręcznie wykonanej kabinie.
Skórzane fotele z dwudziestoma stopniami regulacji ustanawiają nowe standardy branżowe w zakresie komfortu i wykończenia, dostępne w jednolitej kolorystyce w GT V8 i GT V8 Convertible. Dostępne są także cztery dodatkowe opcje kolorystyczne, a także kontrastowe przeszycia, lamówki i ręczne hafty.
Nowe Crown Cut Walnut zdobią deskę rozdzielczą V8 i inne obszary, z opcją wyboru różnych luksusowych fornirów drewnianych. Modele V8 są również wyposażone w standardowy system audio Bentley z 10 głośnikami o mocy 650 watów.
W sercu obu desek rozdzielczych GT V8 i GT V8 Convertible znajduje się zaawansowany, w pełni cyfrowy, skierowany na kierowcę panel instrumentów oraz opcjonalny obrotowy wyświetlacz Bentley’a. Ostatni z nich posiada 12,3-calowy ekran dotykowy umieszczony w trzech stronach, który obraca fornir, aby ujawnić ekran dotykowy, a także trzy eleganckie analogowe wskaźniki.
W wnętrzu nowego GT V8 Convertible, ostatecznego Grand Tourera na wszystkie sezony, klienci mogą wybierać z ośmiu kolorów podsufitki.
Niezrównana Jazda i Prowadzenie
Dynamika jazdy Bentley Continental GT V8 i GT V8 Convertible oferuje charakter jazdy, którego można oczekiwać od wiodącego w klasie Grand Tourera, a także możliwość odkrywania zakresu wydajności, jaką oferuje samochód, za pomocą selektora Dynamiki Jazdy Bentley’a.
Różne dostępne tryby oferują klientowi pełen zakres wydajności, od wiodącej w klasie rafinacji i komfortu po ukierunkowane prowadzenie w trybie Sport.
Oba modele Bentley Continental GT V8 i GT V8 Convertible są wyposażone w przednie i tylne hollow, lekkie stabilizatory przeciwprzechyłowe dla wyjątkowego prowadzenia, podczas gdy technicznie zaawansowane, adaptacyjne zawieszenie stworzone dla inteligentnego systemu Dynamic Ride Bentley’a również jest dostępne jako opcja.
System Dynamic Ride kontroluje komfort jazdy i boczny przechył, izolując pasażerów od nadmiernych ruchów, a także sprawiając, że modele Continental GT V8 wydają się niezwykle precyzyjne.
Zawieszenie pneumatyczne wykorzystuje trzykomorowe sprężyny powietrzne, co dodatkowo poprawia komfort jazdy oraz dynamiczny charakter. Może przechodzić w zakresie od twardości sportowych sprężyn do luksusowej limuzynowej rafinacji, w zależności od wybranego trybu.
Aktywny system napędu na wszystkie koła zmienia rozdział momentu obrotowego między przednią a tylną osią w zależności od sytuacji na drodze. Bentley Continental GT V8 będzie korzystał z napędu na tylne koła tak często, jak to możliwe podczas normalnej jazdy dla optymalnej efektywności i wydajności dynamicznej.
Elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia doskonałe informacje zwrotne dla kierowcy. Wykorzystuje zmienny współczynnik zębatek, co pozwala na zwiększoną responsywność przy wyższych kątach skrętu, co ułatwia manewrowanie, jednocześnie zachowując doskonałą stabilność przy dużych prędkościach. Modele V8 oferują szeroki wachlarz funkcji asystujących kierowcy, takich jak Aktywny Asystent Pasa, Asystent w Korkach i Asystent Parkingowy.