Bentley Continental był pierwszym modelem wprowadzonym przez Bentley po tym, jak marka została przejęta przez Volkswagen Group. Został zaprezentowany w 2003 roku i z czasem doczekał się wielu wersji.
Wersja kabriolet Continental GT po raz pierwszy została pokazana publiczności na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2006 roku. Bentley zawsze miał kabriolety w swojej ofercie, a model GTC był niezbędnym uzupełnieniem brytyjskiego portfolio. Nie minęło dużo czasu, a uwaga skupiła się na nowym modelu. Przednia część była identyczna z wersją coupe, ale od słupków A wszystko zostało zmienione.
Aby zbudować dużego kabrioleta z potężnym silnikiem pod maską, cała konstrukcja musiała zostać przekształcona i wzmocniona. Progi, wzmocnienia dla przedniego i tylnego zawieszenia oraz słupki A musiały zostać przerobione, aby zapobiec odkształcaniu się nadwozia. W rezultacie dodano 110 kg do początkowej wagi. Biorąc pod uwagę, że silniki potrzebne do składania dachu również zwiększały wagę, oznacza to, że badania inżynieryjne w zakresie materiałów o wysokiej wytrzymałości przyniosły efekty. Przy zamkniętym dachu samochód miał kształt trzech pudełek.
W środku, luksusowe wnętrze z drogą skórą i materiałami było takie samo jak w wersji zamkniętej. Tylne siedzenia oferowały wystarczająco miejsca na głowę przy opuszczonym dachu, ale bardzo mało miejsca na nogi.
Pod maską znajdował się ten sam napęd co w wersji coupe, z doskonałym silnikiem W12 połączonym z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów i systemem napędu na cztery koła.
Nowy luksusowy kabriolet 2+2 zostanie oficjalnie zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w kwietniu 2006 roku. Gdy ten zachwycający kabriolet trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, uzupełni gamę modeli Bentley Continental, po wprowadzeniu niezwykle udanego Continental GT w 2003 roku oraz czterodrzwiowego Continental Flying Spur w 2005 roku.
Z maksymalną prędkością 195 mph (312 km/h), zaawansowanym systemem napędu na wszystkie koła, nowoczesnym silnikiem 12-cylindrowym, zaawansowanym zawieszeniem pneumatycznym oraz ultrasztywną strukturą nadwozia, Continental GTC prezentuje wszystkie cechy, ekscytujące osiągi i dynamiczne prowadzenie, jakich można oczekiwać od Continental GT. Podobnie jak jego rodzeństwo, wnętrze nowego Continental GTC oferuje niezrównany poziom rzemiosła, wykorzystując naturalne okleiny drewniane oraz skóry najwyższej jakości, które są w pełni widoczne, gdy opuścisz elegancki, elektro-hydraulicznie sterowany dach.
„Continental GTC to najbardziej charakterystyczny nowy model Bentley’a,” wyjaśnia przewodniczący i dyrektor generalny Bentley Motors, Dr Franz-Josef Paefgen. „Jest bardzo elegancki, a jednocześnie bez wysiłku nowoczesny. Będzie przyciągał wielu różnych klientów: ludzi, którzy są zmęczeni sportowymi samochodami wymagającymi zbyt wiele wysiłku; ludzi, którzy pragną przejść z bardziej standardowych kabrioletów; oraz ludzi, którzy chcą wyrazić swój status poprzez to, co prowadzą, a jednocześnie posiadać samochód, którym mogą jeździć na co dzień przez cały rok.”
Continental GTC staje się drugim kabrioletem w aktualnej ofercie Bentley’a. Następuje to po niedawno ogłoszonej reaktywacji pociągającej nazwy Azure dla flagowego czteromiejscowego kabrioletu opartego na modelu Arnage.