BENTLEY Continental GTC 2011-2013

BENTLEY Continental GTC 2011-2013

Przejdź do galerii zdjęćBENTLEY Continental GTC 2011-2013

Wprowadzony na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu w 2010 roku, druga generacja Continental GT pod zarządem VW zyskała dużą uwagę i otworzyła portfele klientów.

Rok po premierze wersji coupe, do oferty dołączyła wersja z otwartym dachem. Gran Turismo Cabriolet wzbogaciło linię modelową, dodając jeszcze większą atrakcyjność samochodu, który zachował ten sam luksusowy wystrój wnętrza. Czas, który upłynął między wprowadzeniem coupe a kabrioletem, był potrzebny na zaprojektowanie i wyprodukowanie najlepszego rozwiązania dla tego dużego pojazdu. Musiał on dobrze wyglądać zarówno z dachem, jak i bez niego. Dach z siedmioma łukami i trzema warstwami tkaniny był dostępny w ośmiu różnych kolorach. Złożenie lub rozłożenie dachu zajmowało tylko 25 sekund.

Z charakterystycznymi czterema okrągłymi reflektorami oraz dużą chłodnicą dostępną w kolorze czarnym lub srebrnym, szeroka atrapa chłodnicy została umieszczona w zderzaku, którą uzupełniały dwa boczne wloty powietrza do chłodzenia hamulców. Deska rozdzielcza nawiązywała do motywu latających skrzydeł Bentley’a. W systemie multimedialnym Bentley zainstalował 8-calowy ekran dotykowy na centralnej konsoli. Nawigacja była oparta na HDD, a w razie potrzeby dostarczano płytę DVD dla innych obszarów. W niektórych rynkach była kompatybilna z mapami Google.

W komorze silnikowej modelu 2011 GTC oferowano jednostkę W12 z podwójną turbosprężarką, która została przeniesiona z poprzedniej generacji, ale z dodatkowym wzrostem mocy o 15 KM. Nadal współpracowała z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Nowy Bentley Continental GTC, inspirowany swoim kuzynem GT coupe z 2010 roku, rozwija bardzo udaną koncepcję poprzedniego cabrioleta, który zadebiutował w 2006 roku. Zespoły projektowe i inżynieryjne Bentley’a poprawiły praktycznie każdy aspekt tego ikonicznego kabrioletu, skupiając się na najwyższej jakości.

Podczas gdy pierwszy Bentley Continental GTC był elegancki i stonowany, ostrzejsze linie i mocniejsza sylwetka nowego modelu nadają mu współczesną i muskularną obecność na drodze. Zaawansowane techniki produkcyjne pozwoliły na wytwarzanie aluminiowych przednich błotników bez szwów czy spoin, co tworzy wrażenie samochodu stworzonego na miarę. Standardowo wyposażony w dwudziestocalowe koła, GTC oferuje również trzy style kół o średnicy 21 cali, co jest nowością, wzmacniającą sportowy wygląd nowego Bentley’a.

Czteroosobowy luksusowy kabriolet oferuje nową, jeszcze bardziej przestronną i luksusową kabinę, ręcznie wykonaną z wykorzystaniem miękkiej skóry, bogatych oklein drewnianych, chłodnych metali i grubych dywanów. Dostępnych jest 17 standardowych kolorów skóry oraz sześć kombinacji. Wszystko to jest wytwarzane przez utalentowanych rzemieślników Bentley’a.

Słynna, przypominająca coupe jakość GTC została również wzbogacona. Dopasowany, wielowarstwowy materiał dachowy współpracuje z akustycznym szkłem i panelami podwozia, co zapewnia optymalne tłumienie hałasu.

Wyjątkowa codzienna użyteczność luksusowego kabrioletu była znakiem rozpoznawczym oryginalnego GTC i była bardzo ceniona przez jego klientów. Kabina nowego GTC jest jeszcze bardziej praktyczna, oferując dodatkową przestrzeń na nogi z tyłu, nowe rozwiązania do przechowywania oraz innowacyjne funkcje, takie jak dotykowy system informacyjno-rozrywkowy, automatyczne podajniki pasów bezpieczeństwa oraz zaprojektowany przez Bentley’a podgrzewacz szyi, zapewniający komfort podczas jazdy bez dachu, niezależnie od temperatury.

Szerszy rozstaw kół, nowa, precyzyjniejsza kierownica oraz dostosowane zawieszenie zapewniają bardziej ekscytującą i przewyższającą klasę jazdę. Zaawansowany system napędu na wszystkie koła Bentley’a jest teraz wyposażony w nowy stosunek momentu obrotowego 40:60 na tylną oś (w porównaniu do 50:50 w oryginalnym GTC), co minimalizuje podsterowność podczas ostrego pokonywania zakrętów i pozwala doświadczonemu kierowcy zarządzać linią i równowagą samochodu poprzez precyzyjną kontrolę gazu.

Ten dynamiczny pakiet łączy w sobie jeszcze mocniejszy silnik W12 o pojemności 6,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem oraz nową skrzynię biegów QuickShift, która umożliwia szybsze zmiany biegów niż kiedykolwiek wcześniej. Moc wzrosła z 560 KM do 575 KM (567 bhp/423 kW), a słynna 'fala momentu obrotowego’ Bentley’a zwiększyła się o kolejne 50 Nm, osiągając 700 Nm (516 lb ft).

Rzeźbiony design zewnętrzny

Wyzwaniem dla zespołu kreatywnego, pod kierownictwem dyrektora ds. projektowania Dirka van Braeckel, było ulepszenie ikony sztuki motoryzacyjnej.

Inspiracje przyszły nieuchronnie z drugiej generacji Continental GT Coupe, zaprezentowanej z entuzjastycznym przyjęciem niemal rok temu. Wiele charakterystycznych elementów stylizacji GT zostało wplecionych w nowego Continental GTC, a efektem jest postępowy, rzeźbiony i dynamiczny wygląd, który reinterpretuję dziedzictwo rodziny – sięgające oryginalnego R-Type Continental z lat 50. – w oszałamiającym nowym, czteroosobowym kabriolecie.

Podczas gdy pierwszy Bentley Continental GTC był elegancki i stonowany, nowy, inspirujący design sprawił, że jego następca stał się bardziej nowoczesny i współczesny. To ewolucja klasycznego oryginału, która prezentuje czystszy i wyrazistszy wygląd, ostrzejsze i bardziej skupione linie oraz bardziej muskularną, sportową i pewną obecność na drodze.

Zmysłowe linie są znane, ale ogólny projekt został znacznie zmieniony. Nowy model ma szerszy rozstaw kół, jest nieco dłuższy i ma wyższą linię boczną. Ta ostatnia stopniowo wznosi się ku tyłowi pojazdu, tworząc bardziej płytki kształt okien i dynamiczną sylwetkę.

Klasyczny grill chłodnicy Bentley’a jest otoczony nowym, wyrazistym wzorem świateł, w tradycyjnym formacie czterech lamp, z zachwycającymi detalami, w tym eye-catching, diodowymi światłami do jazdy dziennej.

Muskularne przednie błotniki samochodu są tworzone w zaawansowanym procesie produkcyjnym nazwanym Superforming aluminium. Podgrzewając aluminium do niemal 500 stopni Celsjusza, a następnie formując je przy użyciu ciśnienia powietrza, uzyskuje się unikalnie rzeźbione panele karoserii. Użycie jednego arkusza aluminium eliminuje potrzebę stosowania szwów czy spoin. Efektem jest poprawiona estetyka konstrukcji na miarę z mniejszą liczbą linii zamykających.

Dalej, na bokach, wyraźne kształty przypominają te z flagowego modelu Bentley Mulsanne. Porównanie to kontynuuje się w tylnej części pojazdu, gdzie potężny motyw „podwójnego konia” jest wkomponowany w lampy tylne. Poniżej, wydłużone, eliptyczne wyloty wydechowe wzmacniają wysokie osiągi nowego samochodu.

Nowa, kompozytowa klapa bagażnika jest „przezroczysta” dla sygnałów mediów i GPS, co pozwala na schowanie anten w jej strukturze. Tworzy to czystą i nieprzerwaną powierzchnię zewnętrzną, co nie jest możliwe w wielu innych kabrioletach.

Dach z tkaniny o siedmiu łukach i trzech warstwach jest dostępny w ośmiu uzupełniających kolorach. Składa się i podnosi w zaledwie 25 sekund, a jego gładka i elegancka praca nie ma sobie równych, działając przy prędkościach do 20 mph (32 km/h). Ten sam, ultra-mocny projekt dachu został zastosowany w Bentley Supersports Convertible Juha Kankkunena, który ustanowił nowy światowy rekord prędkości wynoszący 205,48 mph (330,695 km/h) i działał doskonale w temperaturach tak niskich, jak minus 30 stopni Celsjusza.

W miejscach, gdzie dach styka się z pokrywą bagażnika, nie są widoczne żadne punkty zaciskowe, co zapewnia, że linie GTC są nienaruszone. Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewane szklane tylne okno oraz lampkę do czytania w wykończeniu, a kiedy dach jest opuszczony, system ogrzewania/wentylacji automatycznie dostosowuje dystrybucję i objętość powietrza.

Po raz pierwszy oszałamiające nowe 20-calowe koła są standardem w nowym Bentley Continental GTC, a 21-calowe koła są dostępne jako opcja. Dla klientów, którzy chcą wyróżnić się z tłumu, koła dostępne są w czterech stylach i różnych wykończeniach. Specyfikacje opon to Pirelli P Zero 275/40 ZR20 i 275/35 ZR21, odpowiednio, unikalnie zaprojektowane dla nowego GTC. Inżynierowie Bentley’a współpracowali z Pirelli, aby upewnić się, że wybór 21-calowych kół nie wpływa negatywnie na komfort jazdy.

Dwa nowe kolory lakieru zewnętrznego dołączyły do już rozbudowanej palety. 'Hallmark’ wprowadza nową energię do gamy, jest to męski, srebrny kolor o neutralnym odcieniu, symbolizujący siłę metalu. 'Breeze’ to kolor z wyrazistym, błyszczącym wykończeniem, nad subtelnym metalicznym odcieniem srebra, który sugeruje atmosferyczną zieleń.

Nowy Bentley Continental GTC jest nie do pomylenia. To współczesny i rzeźbiony supersamochód z prestiżowym uczuciem i autentyczną jakością prawdziwego kabrioletu na miarę. Oszałamiający design zewnętrzny niewątpliwie poprawia ogólną estetykę, ale dzięki skrupulatnym analizom w tunelu aerodynamicznym, poprawia również osiągi aerodynamiczne.

Luksusowa, praktyczna kabina rzemieślnicza

Celem zespołu stylistycznego, kierowanego przez Robina Page’a, szefa projektowania wnętrz, było stworzenie bardziej dynamicznej i nowoczesnej kabiny z jeszcze wyższymi standardami komfortu, jakości i rzemiosła, podnosząc poprzeczkę w projektowaniu wnętrz luksusowych kabrioletów.

Kluczowym elementem briefu projektowego była harmonijna współpraca stylu wnętrza i zewnętrza, gdy dach jest schowany. Również ważne było, aby nowa koncepcja kabiny płynnie przechodziła od przodu do tyłu.

Zaczyna się to od deski rozdzielczej, która subtelnie nawiązuje do motywu skrzydeł Bentley’a. Nowa grafika drzwi oraz panelu bocznego zapewnia dynamiczny, nieskończony przepływ wzdłuż całej długości kabiny, a wyjątkowe rzemiosło obejmuje ręcznie szytą skórzaną pokrywę tylnej części.

Luksusowe materiały ręcznie wykonane oraz najwyższe standardy dbałości o szczegóły łączą się, aby zapewnić niezrównane doznania komfortu i jakości. Oferuje się teraz 17 standardowych kolorów skóry z sześcioma kombinacjami, a także siedem rodzajów oklein, wszystkie ręcznie wykonane w unikalnych warsztatach Bentley’a w jego fabryce w Crewe w Anglii.

Kluczowym elementem procesu twórczego było chęć ustanowienia nowych standardów w zakresie codziennej praktyczności, jakiej klienci mogą oczekiwać od luksusowego kabrioletu super samochodu. Oznaczało to stworzenie lżejszej estetyki wnętrza poprzez usunięcie nadmiaru tam, gdzie nie było to potrzebne, co stworzyło więcej użytecznej przestrzeni dla pasażerów.

To było wyzwanie, które zespół stylistyczny przyjął z entuzjazmem. Na przykład, fotele przednie w stylu 'Cobra’ z zintegrowanymi zagłówkami są ciasniejsze o 25 mm w porównaniu do tych z poprzedniego Continental GTC, co zwiększa przestrzeń na kolana dla pasażerów z tyłu. Pasażerowie na przednich fotelach również zyskali więcej miejsca na kolana dzięki zastosowaniu wklęsłej 'skorupy’ na spodzie deski rozdzielczej.

Komfort i wsparcie siedzeń zostały poprawione dzięki zastosowaniu nowych, wielowarstwowych pianek, a w GTC po raz pierwszy oferowany jest opcjonalny system wentylacji przednich foteli w parze z poprawioną funkcją masażu pneumatycznego w 10 komorach, co zapewnia twardsze i bardziej pobudzające doświadczenie.

Miejsca do przechowywania kluczy i telefonów komórkowych zostały poprawione dzięki uproszczonemu projektowi konsoli centralnej z nowym praktycznym schowkiem na dole. Uchwyt na kubki został teraz przeniesiony z wnętrza centralnej podłokietnika do otwartej pozycji obok biodra kierowcy, co czyni go bardziej przyjaznym użytkownikowi.

Elektrycznie sterowane podajniki pasów bezpieczeństwa ułatwiają zapięcie się pasażerom z przodu. Klienci mogą również zamówić elegancko zaprojektowane, składane, wyjmowane etui, idealne na okulary lub klucze. Wykonane z oklein i skór w kolorze wnętrza, ma również wkomponowane motywy skrzydeł Bentley’a.

Nowością w przednich siedzeniach Bentley Continental GTC jest innowacyjny system wentylacji 'Neck Warmer’ z trzema ustawieniami mocy. Zapewnia dodatkowy komfort podczas jazdy z opuszczonym dachem i jest sterowany przyciskiem umieszczonym na dolnej części siedzenia.

Do gamy Bentley Continental GTC dodano nowe okleinę i kolor skóry. Pierwsza, Tamo Ash, to uderzająca jasna okleina pochodząca z Azji, natomiast Breeze uzupełnia nowy kolor zewnętrzny o tej samej nazwie.

„Ponieważ wielu naszych klientów GTC cieszy się możliwością codziennej jazdy tym samochodem, skoncentrowaliśmy nasze wysiłki na poprawie już mocnych aspektów użyteczności i komfortu. Te praktyczne ulepszenia były połączone z chęcią uczynienia kabiny jeszcze bardziej elegancką i przyciągającą wzrok.” Dr Ulrich Eichhorn, członek zarządu ds. inżynierii, Bentley Motors

Klasa w każdej kategorii infotainment

Nowe GTC zostało wyposażone w jedno z najnowocześniejszych systemów infotainment dostępnych na rynku. Z 30 GB pamięci wewnętrznej, ośmiocalowy ekran wyświetla funkcje audio, telefoniczne oraz komfortowe pojazdu. System korzysta z połączenia dotykowych kontrolerów i klasycznych, żłobionych pokręteł Bentley’a, co zapewnia natychmiastową funkcjonalność i klarowność.

Nowoczesny system nawigacji z możliwością wprowadzania kodów pocztowych i bogatą grafiką map korzysta zarówno z dysku twardego w samochodzie, jak i odtwarzacza DVD do uzyskania danych nawigacyjnych. Posiada dynamiczną nawigację, co pozwala na bezproblemową podróż i może znaleźć miejsca docelowe za pomocą geo-znaczonych zdjęć z karty SD. Jest również zgodny z Google Maps na wielu rynkach.

Nowe GTC oferuje również doskonałą jakość dźwięku w samochodzie. Ośmio-głośnikowy system dźwiękowy jest standardem i wykorzystuje najnowszą technologię Balanced Mode Radiator, zapewniając wyjątkową klarowność w szerokim zakresie częstotliwości.

System audio Naim for Bentley Premium składa się z 10 głośników i innowacyjnego przetwarzania sygnału cyfrowego Dirac Dimensions™. To pierwsze w branży rozwiązanie dla Bentley’a, które tworzy wirtualne „pole dźwiękowe” niezależnie od układu głośników, co zapewnia jakość dźwięku jak w sali koncertowej na każdym miejscu.

GTC korzysta również z możliwości połączenia telefonu i odtwarzacza muzycznego, cyfrowej telewizji (gdzie jest dostępna) oraz odtwarzania filmów DVD. Muzyka może być odtwarzana i kontrolowana bezpośrednio z iPoda® oraz z sześciopłytowego zmieniarki CD, czytnika kart SD lub bezpośrednio z dysku twardego samochodu, który może pomieścić do 15 GB muzyki.

Refinement i komfort jak w coupe

Nowe GTC zostało zaprojektowane, aby zapewnić niespotykaną ciszę wewnątrz. Tłumienie hałasu wiatru i drogi zostało poprawione dzięki zastosowaniu nowych warstw szklanych, arkuszy podwozia oraz osłon architektury kół, które zostały akustycznie dostrojone. Każda uszczelka drzwi i okna została przemyślana, aby poprawić jej działanie.

Kluczowym celem projektowania nowego wnętrza było poprawienie jakości materiałów dotykowych. Innowacyjnym rozwiązaniem było podniesienie jakości niewidocznych elementów, co w rezultacie podnosi jakość widocznych komponentów. Nowe skórki zostały również wprowadzone, które są tak luksusowe, jak zawsze, ale oferują lepsze właściwości dotykowe i, co najważniejsze, zapachowe. Efektem są zmysłowe, miękkie materiały wewnętrzne oraz doskonałe wrażenia pasażerów.

„Tworzenie skomplikowanych kształtów zewnętrznych i wewnętrznych oraz ich doskonałe wykończenie to dziedzina, w której Bentley błyszczy. To jakość wykonania jest tym, co napędza mój zespół – uzyskanie najmniejszych szczelin i ostrych linii, aby idealnie pasowały i były trwałe przez całe życie samochodu.” Peter Guest, kierownik działu Karoserii i Wykończenia, Bentley Motors

Potężny silnik 6,0 litra W12 zapewniający ekscytujące osiągi

Dla klientów poszukujących kabrioletu supersamochodu do codziennego użytku o najwyższych poziomach dynamicznych osiągów, mocy i wyrafinowania, nie ma porównania z nowym Bentley Continental GTC.

W sercu GTC bije ceniony silnik benzynowy W12 o pojemności 6,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem, który został podniesiony z 560 KM w poprzedniej generacji do 575 KM (567 bhp/423 kW). Moment obrotowy wzrósł o 50 Nm do 700 Nm (516 lb ft). Silnik W12 jest najbardziej kompaktowym i zaawansowanym technicznie silnikiem 12-cylindrowym na świecie. Cztery wałki rozrządu i 48 zaworów pozwalają silnikowi swobodnie oddychać, co przyczynia się do charakterystycznej „fali momentu obrotowego” Bentley’a.

Stały napęd na wszystkie koła jest teraz wyposażony w doskonałą sześciobiegową skrzynię QuickShift z Continental Supersports, która skraca czas zmiany biegów do zaledwie 200 milisekund. Zmieniony układ biegów może również dostarczać podwójne redukcje, co poprawia przyspieszenie w całym zakresie biegów. Efekt to osiągnięcie prędkości 0-60 mph w 4.5 sekundy (0-100 km/h w 4.8 s) i maksymalna prędkość wynosząca 195 mph (314 km/h).

Z Supersports rozwinięto również układ momentu obrotowego 40:60 dla systemu napędu na wszystkie koła, zamiast 50:50 w oryginalnym Bentley Continental GTC. Zmniejsza to podsterowność podczas ostrego pokonywania zakrętów, umożliwiając doświadczonemu kierowcy kontrolowanie linii i równowagi samochodu poprzez precyzyjne wprowadzenie gazu.

Silnik W12 może pracować na benzynie (benzinie), bioetanolu E85 lub dowolnej mieszance tych dwóch paliw – wszystko z jednego zbiornika. Ta technologia FlexFuel może potencjalnie zredukować emisję CO2 o nawet 70 procent w cyklu „well-to-wheel” – pomiar emisji CO2 uwalnianej przez paliwo od jego produkcji do spalania.

Aby zapewnić stałe generowanie mocy i momentu obrotowego (bez względu na paliwo), zaawansowany czujnik jakości paliwa nieustannie monitoruje proporcję używanych paliw. Następnie kieruje jednostkę sterującą silnikiem do dostosowania synchronizacji. To zapewnia płynne dostarczanie mocy, za które silniki Bentley’a są znane i gwarantuje, że nie ma kompromisów w osiągach przy użyciu paliw o niższej emisji CO2.

Dynamiczne i angażujące doświadczenie jazdy

Potężne i dynamiczne doświadczenie jazdy jest niezbędne w każdym Bentley’u, ale unikalna konstrukcja kabrioletu stawia dodatkowe wyzwania.

Nowa nadwozie kabrioletu GTC jest najsztywniejsza na świecie (22 500 Nm/°-static), co zapewnia solidną podstawę dla precyzyjnej kontroli komponentów zawieszenia oraz minimalizuje wibracje, co pozytywnie wpływa na komfort. Osiąga się to dzięki wzmocnionym słupkom 'A’ i progom, a także podwójnym krzyżownicom podwozia, które łączą przednie i tylne ramy.

Zwiększony rozstaw kół w połączeniu z nowymi, sztywnymi aluminiowymi elementami zawieszenia oznacza znaczną poprawę w zakresie reakcji na prowadzenie oraz stabilności. Zrewidowany rozstaw wymagał całościowych zmian w układzie kierowniczym, który został całkowicie dostrojony, aby oferować szybsze i bardziej precyzyjne zachowanie w zakrętach. Zmieniono także system elektronicznej kontroli stabilności, aby był mniej interwencyjny, oferując entuzjastycznym kierowcom ekscytujące doświadczenie jazdy.

Wszystkie cztery tryby Continuous Damping Control (CDC) zostały zaktualizowane, aby wykorzystać korzyści płynące z nowej hydrauliki amortyzatorów. Ta zmiana pozwala na lepszą sprężystość przy niskich prędkościach, co zwiększa komfort jazdy, ale także poprawia kontrolę podczas dynamicznej jazdy i stabilności przy wyższych prędkościach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.