Bentley Continental Grand Tourer przeszedł lifting w 2015 roku, który obejmował szerszy zakres zmian – od wyglądu zewnętrznego po moc silnika i efektywność paliwową.
W rzeczywistości typowy nabywca Bentleya nie zwraca uwagi na zużycie paliwa. Jedynym problemem może być zasięg, ale na drodze nie brakuje stacji benzynowych. To, co naprawdę interesuje właściciela Bentleya, to wygląd samochodu. Bentley z 2015 roku powinien wyglądać inaczej niż „stary” model z 2012 roku, nawet jeśli to ta sama seria.
Na przedniej części Continental GTC z 2015 roku znajdował się nowy zderzak, nowy grill, a także mniejsza osłona chłodnicy. Na przednich błotnikach pojawił się nowy boczny otwór wentylacyjny z emblematem B jako dekoracją. Z tyłu zmodernizowano pokrywę bagażnika, nadając jej bardziej wyrazisty profil aerodynamiczny. Zderzak tylny również przeszedł redesign i stał się szerszy. Zainstalowano nowy dyfuzor dla modeli V8S i GT Speed, aby jeszcze bardziej wyróżnić te sportowe wersje w gamie Continental.
Wnętrze również doczekało się wizualnych ulepszeń. Na siedzeniach zastosowano nowy wzór prostych fałd, a w wersji Mulliner Driving Specification pojawiło się bardziej napięte, „małe diamentowe” pikowanie. Ponieważ samochód był bardziej sportowy, zainstalowano także większe łopatki zmiany biegów.
W silnikach wprowadzono nową technologię do dezaktywacji cylindrów. Dzięki temu silnik V8 mógł pracować na 4 cylindrach, a W12 działać jako silnik V-4. Jednak kierowca nie będzie tego świadom. Bentley nie zastosował żadnego specjalnego wskaźnika, aby to ogłosić. Może dlatego, że kierowca Bentleya nie przejmuje się efektywnością paliwową.
Bentley Continental GT otrzymał odświeżenie z nowymi elementami designu zewnętrznego, które mają na celu wzmocnienie obecności ikonicznego Grand Tourera na drodze. Nowy przedni zderzak łączy się z mniejszą osłoną chłodnicy oraz nowymi, bardziej wyraźnymi błotnikami, nadając samochodowi bardziej asertywną i pewną sylwetkę z przodu. Błotniki posiadają teraz nowe wentylacje, z eleganckim metalicznym zdobieniem w kształcie litery „B”, które podkreślają i uwydatniają znaną „linię mocy” Bentleya, biegnącą od przednich nadkoli. Nowe emblematy na błotnikach w wersjach V8 S i W12 pasują teraz do tych stosowanych w GT Speed.
Z tyłu samochodu, pokrywa bagażnika została bardziej wymodelowana, z wyraźnym aerodynamicznym profilem na krawędzi. Tylny zderzak został przekształcony i poszerzony dla lepszego poczucia mocy, a teraz ma pełno szerokości jasne akcenty. Modele V8 S i GT Speed zyskują również nowy projekt dyfuzora tylniego, aby jeszcze bardziej wyróżnić sportowe wersje rodziny Continental.
Zmiany w wyglądzie zewnętrznym dopełniają nowe koła w rozmiarach 20″ i 21″. Standardowe koło dla GT V8 i GT W12 to nowe 20″, sześcioramienne koło, malowane dla V8 i jasne obrabiane mechanicznie dla W12. Koło Mulliner Driving Specification zmienia się na nowe 21″ w siódemkach podwójnych, wykończone w szarości grafitowej z jasnymi, obrabianymi mechanicznie ramionami. Wreszcie, nowe 21″ pięcioramienne sportowe koło dołącza do istniejącego projektu 21″ dostępnego dla V8 S i GT Speed.
Aby jeszcze bardziej podkreślić ikoniczny kształt GT, dostępne są trzy nowe kolory lakieru: Marlin (bogaty metaliczny niebieski), Camel (delikatny złoty odcień) i Jetstream (jasny, błyszczący metaliczny niebieski).
Nowoczesne udoskonalenia w niezwykłej kabinie
Wizualne ulepszenia kontynuują się wewnątrz luksusowej kabiny linii Continental. Nowy, współczesny wzór prostych żłobień zdobi cztery obszerne fotele, podczas gdy specyfikacja Mulliner Driving (standard w GT Speed) zyskuje bardziej napięty wzór pikowania w „małe diamenty”, przypominający uszytą brytyjską marynarkę. Kontrola dla kierowcy jest całkowicie nowa, z opcjonalnym, bardziej ergonomicznym i sportowym kołem kierownicy oraz większymi łopatkami do zmiany biegów, które mają taktylne, żłobione metalowe wykończenia.
Elementy jasne na konsoli zostały zaktualizowane, panel instrumentów kierowcy zyskał nowe wskaźniki i grafiki dla odświeżonego, bardziej współczesnego wyglądu, a piękno nowego wnętrza jest teraz oświetlane diodami LED. Środkowa konsola wyposażona jest w nową czarną osłonę dźwigni zmiany biegów, co jednoczy styl wszystkich elementów sterujących dla kierowcy. Dla modeli coupe V8 i V8 S zamontowano nową ukrytą skrytkę na drobiazgi między tylnymi siedzeniami, zdolną pomieścić i ładować urządzenia elektroniczne, w tym iPady.
Oprócz zmian w standardowej specyfikacji, opracowano nowy zestaw opcjonalnych elementów wnętrza.
Modele GT W12 i GT Speed mogą być teraz wyposażone w nową, miękką skórę pół-anilinową na siedziskach i oparciach, co reprezentuje najwyższą jakość skóry dostępną na rynku motoryzacyjnym i nadaje jeszcze bardziej komfortowe, luksusowe i naturalne odczucie. Dwa nowe kolory skóry dołączają do linii Continental na 2015 rok – Shortbread i Camel.
Ponadto, podsufitka modeli GT V8 S, GT W12 i Speed coupe jest teraz dostępna w Alcantarze®, w kolorze dopasowanym do wszystkich 17 dostępnych kolorów wnętrza.
Wbudowane WiFi, zapewniające łączność ze wszystkimi przenośnymi urządzeniami w samochodzie, jest również dostępne w całej rodzinie Continental.
Wydajność i efektywność W12 wciąż niedoścignione
Pod zaktualizowaną skórą Continental GT W12 kryją się trzy zmiany w potężnym napędzie twin-turbo o pojemności 6.0 litrów W12. Po pierwsze, silnik zyskuje zwiększoną moc i moment obrotowy, z 575 PS (567 bhp / 423 kW) i 700 Nm (516 lb-ft) do 590 PS (582 bhp / 434 kW) i 720 Nm (531 lb-ft), aby utrzymać reputację modelu w zakresie bezwysiłkowej wydajności.