BENTLEY Continental GTC Speed 2009-2013

BENTLEY Continental GTC Speed 2009-2013

Przejdź do galerii zdjęćBENTLEY Continental GTC Speed 2009-2013

Bentley odświeżył swoją całą gamę modeli na rok 2009 i wprowadził mocniejsze silniki do swoich samochodów, w tym wersję Speed dla modelu GTC.

Czy znasz to powiedzenie „Nowy rok, nowy ja”? Dla Bentley’ego to stwierdzenie miało swoje odzwierciedlenie. Musiał dostosować swoje produkty do norm emisji Euro 5 i wraz z ulepszonym silnikiem dodał kilka estetycznych poprawek do swoich aut. Dla modelu Continental z otwartym dachem wprowadzono wersję Speed napędzaną silnikiem W12 od Volkswagena.

Na dolnej części zderzaka z przodu można było zauważyć wyraźną różnicę, ponieważ zespół projektowy powiększył centralny wlot powietrza i wypełnił go siatką, a ten sam wzór zastosował w bocznych wlotach. Grille chłodnicy były bardziej pionowe, a reflektory miały chromowane obramowania.

Wewnątrz kabina modelu GTC Speed oparta była na standardowej specyfikacji Mulliner Driving Specification. Oferowała skórzane siedzenia z diamentowym pikowaniem i haftowanymi emblematami Bentley’a. Trzypunktowa kierownica wielofunkcyjna miała otaczające ją aluminiowe przełączniki o szczotkowanej powierzchni. Aby jeszcze bardziej podkreślić wyścigową historię marki, Bentley zainstalował perforowane pedały ze stopów oraz logo „Speed” na progu drzwi.

Pod maską producent zainstalował najpotężniejszą wersję silnika W12 o pojemności 6.0 litrów. Dzięki podwójnym turbosprężarkom rozwijał on moc 610 koni mechanicznych, które były przekazywane na wszystkie koła za pomocą 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów. W wersji Speed zastosowano również hamulce ceramiczne węglowe oraz sztywniejsze zawieszenie.

Wprowadzenie nowej gamy Bentley Continental GTC opiera się na tym sukcesie, oferując subtelną ewolucję jej charakterystycznego stylu oraz szereg technicznych i funkcjonalnych ulepszeń, które pozytywnie wpływają na komfort i wybór klienta. Atrakcyjność modelu GTC dodatkowo wzmacnia nowy model Bentley Continental GTC Speed o mocy 600 KM (610 PS). To najpotężniejszy kabriolet w historii marki, inspirowany legendarnymi „Modelami Speed” z lat 20. XX wieku.

Nowe modele GTC mają odświeżony wygląd przodu. Kratka grilla jest bardziej pionowa, z wyraźnie zaznaczoną krawędzią, co podkreśla profil Bentley’a, oraz nowocześniejszym dolnym wlotem powietrza. Nowością są również chromowane obramowania reflektorów, dostępność dwóch nowych kolorów nadwozia oraz nowa tapicerka.

W standardowym modelu Bentley Continental GTC zastosowano nowe, niskotarciowe amortyzatory, które poprawiają komfort jazdy. Dodatkowo oba modele GTC mogą być wyposażone w dwie istotne opcje: lekkie, odporne na blaknięcie hamulce ceramiczne węglowe, będące największymi hamulcami w produkowanych samochodach osobowych, oraz zaawansowany system tempomatu adaptacyjnego z funkcją „follow-to-stop”, który monitoruje ruch na drodze i zarządza przyspieszeniem oraz hamulcami, aby utrzymać wybraną przez kierowcę odległość.

Podwozie GTC oraz wyjątkowo sztywna stalowa konstrukcja udowodniły, że doskonale radzą sobie z mocą silnika W12 o pojemności 6 litrów i mocy 552 KM (560 PS). W nowym modelu Bentley Continental GTC Speed silnik o podwójnym doładowaniu W12 rozwija teraz 600 KM (610 PS), osiągając prawdziwą prędkość 200 mph (322 km/h) przy zamkniętym dachu, z niezwykle dynamicznym przyspieszeniem. Nawet przy otwartym dachu Bentley Continental GTC Speed osiąga prędkość 195 mph (312 km/h).

Bentley Continental GTC Speed wyróżnia się wizualnie subtelnymi detalami projektowymi, które podkreślają jego wyższe osiągi. Z przodu kratki grilla i dolne wloty powietrza mają standardowo przyciemnioną matrycę. Większe, 9.5J x 20-calowe, wieloramienne felgi aluminiowe z oponami Pirelli PZero, zawieszenie obniżone i wzmocnione, szersze końcówki wydechu z podwójnym nacięciem oraz nowy spojler mocowany na tylnej klapie, poprawiający aerodynamikę przy dużych prędkościach, wzmacniają sportowy charakter modelu Speed.

Silnik W12 o mocy 600 KM (610 PS) w modelu GTC Speed rozwija o 9 procent więcej mocy niż standardowy GTC. Jednak to wzrost momentu obrotowego o 15 procent naprawdę wyróżnia model Speed, osiągając imponujący moment obrotowy 750 Nm (553 lb ft). Osiągany jest on na praktycznie całym zakresie obrotów, od 1700 do 5600 obr/min, dostarczając charakterystyczną falę momentu obrotowego Bentley’a.

Przyspieszenie od 0 do 60 mph zajmuje zaledwie 4,5 sekundy (0-100 km/h w 4,8 sekundy), a od 0 do 100 mph w 10,6 sekundy (0-160 km/h w 10,5 sekundy).

Model GT Speed, który zadebiutował w 2007 roku, stał się najlepiej sprzedającym się modelem GT na całym świecie. W lecie 2008 roku do oferty dołączył 4-drzwiowy Continental Flying Spur Speed. Teraz rodzina Speed została uzupełniona o Bentley Continental GTC Speed, który w pierwszym roku produkcji ma stanowić nawet dwie trzecie sprzedaży GTC na świecie.

Ulepszony układ napędowy zapewnia większą moc i moment obrotowy

Oba modele Continental GTC napędza silnik W12 o pojemności 6 litrów, podwójnie doładowany, który jest produkowany wyłącznie w zakładzie silnikowym firmy w Crewe. Silnik Bentley’a W12 to najmniejszy silnik 12-cylindrowy w produkcji, posiadający 48 zaworów i 4 wałki rozrządu z ciągłą zmiennością czasowania zaworów. Moc jest przekazywana przez sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF.

Bentley Continental GTC Speed jest napędzany silnikiem W12 w jego najsilniejszej wersji, o mocy 600 KM (610 PS). Osiąga on o 15 procent większy moment obrotowy i o 9 procent więcej mocy niż standardowy Bentley Continental GTC o mocy 552 KM (560 PS).

Ulepszenia efektywności silnika wynikają z zastosowania elementów o niższym tarciu i mniejszej wadze oraz nowego systemu zarządzania silnikiem, podczas gdy podwójne, niskoinercyjne turbosprężarki o minimalnym opóźnieniu przyczyniają się do płaskiej krzywej momentu obrotowego silnika W12. W wersji 600 KM (610 PS) W12 rozwija maksymalny moment obrotowy 750 Nm (553 lb ft) od 1700 obr/min aż do 5600 obr/min. Silnik GTC Speed wyróżnia się wizualnie „czarnym popękanym” wykończeniem kolektora ssącego.

To pozwala Bentleyowi Continental GTC Speed osiągnąć prędkość maksymalną 200 mph (322 km/h) przy zamkniętym dachu oraz czas przyspieszenia od 0 do 60 mph wynoszący tylko 4,5 sekundy (0-100 km/h w 4,8 sekundy). Przyspiesza także od 0 do 100 mph w zaledwie 10,6 sekundy (0-160 km/h w 10,5 sekundy).

Sześciobiegowa skrzynia biegów może działać w dwóch trybach całkowicie automatycznych (Drive i Sport) lub być używana jako manualna, w której kierowca może zmieniać biegi sekwencyjnie, za pomocą dźwigni biegów lub łopatek umieszczonych za kierownicą.

Zaawansowany, ciągły system napędu na wszystkie koła obu modeli GTC zapewnia wyjątkową przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Napęd jest przekazywany między osiami przednią i tylną za pośrednictwem bardzo wrażliwego centralnego dyferencjału Torsen. Jeśli dyferencjał wykryje odchylenie w zapotrzebowaniu na moment obrotowy między obiema osiami, automatycznie przekazuje większą moc na koła z lepszą przyczepnością.

Zarówno GTC, jak i GTC Speed oferują także zaawansowany elektroniczny program stabilizacji (ESP 8.1). Tryb „Sport Traction” w GTC moderuje interwencję ESP przy niskich prędkościach, co korzystnie wpływa na interakcję i kontrolę kierowcy, szczególnie na nawierzchniach o niskiej przyczepności. „Dynamic Mode” w GTC Speed pozwala na większe poślizgi kół przy wyższych prędkościach w porównaniu do standardowego podwozia. Gwarantuje to szybsze przywracanie momentu obrotowego, umożliwiając kierowcy wykorzystanie pełnego potencjału silnika.

Luksusowy kabriolet z doskonałym prowadzeniem i komfortem

Stalowa karoseria Continental GTC ma wyjątkowo sztywną sztywność skrętną wynoszącą około 30 Hz, co nie tylko minimalizuje wibracje, ale zapewnia bardzo stabilną platformę dla intensywnego systemu zawieszenia aluminiowego, optymalizując jego osiągi. Pomimo wzrostu mocy i momentu obrotowego w modelu GTC Speed, nie było potrzeby wprowadzania zmian w strukturze nadwozia.

W przypadku modelu GTC o mocy 552 KM (560 PS) nowe niskotarciowe amortyzatory poprawiają komfort jazdy oraz reakcję samochodu na złe nawierzchnie drogi.

Bentley Continental GTC Speed ma szereg dynamicznych ulepszeń, które zapewniają bardziej sportowe doświadczenie jazdy w otwartym Bentley’u. Dostosowany system Kontrolowania Amortyzacji (CDC) zapewnia, że reakcja nadwozia odpowiada reakcjom nowych sportowych kół i opon, a poprawiona kontrola nadwozia redukuje przechyły i kołysanie podczas entuzjastycznego pokonywania zakrętów. Dodatkowo, sztywniejsze tuleje na tylnej osi zapewniają lepszą kontrolę osi i reakcję na skręty.

Zawieszenie GTC Speed zostało obniżone o 10 mm z przodu i 15 mm z tyłu dla poprawy prowadzenia, podczas gdy dostosowany, wrażliwy na prędkość system kierowniczy i solidnie zamocowany przód, wspólny z modelem standardowym GTC, korzystają z lepszej reakcji kierownicy.

Szersze, 9.5J x 20-calowe wieloramienne felgi aluminiowe, unikalne dla GTC Speed, są wyposażone w specjalnie zaprojektowane opony 275/35 ZR20 Pirelli PZero o ultra wysokich osiągach, które zapewniają samochodowi doskonałą przyczepność oraz bardziej precyzyjny feedback kierownicy.

Aby zapewnić optymalne wyważenie aerodynamiczne przy prędkościach do 200 mph (322 km/h), nowy GTC Speed wyposażono w dyskretny spojler na tylnej krawędzi klapy bagażnika. Zapewnia to dodatkowy docisk i zwiększa prędkość maksymalną.

W obu modelach hamulce ceramiczne węglowe (CCB) są dostępne jako opcja. Lżejsze tarcze hamulcowe o większej średnicy (420 mm z przodu, 356 mm z tyłu) i ośmio-tłoczkowe zaciski oferują odporność na blednięcie przy minimalnej deformacji tarczy podczas wysokich temperatur. Oszczędność wagi wynosząca 20 kg zmniejsza masę niesprężynową, co korzystnie wpływa na reakcję kierownicy i prowadzenie. Ten układ hamulcowy można stosować wyłącznie z felgami o średnicy 20 cali i jest najsilniejszym i największym systemem hamulcowym kiedykolwiek zamontowanym w seryjnym samochodzie.

Standardowy system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) pozwala kierowcom na wybór typu opon i zakresu prędkości. Oprócz monitorowania ciśnień, system ostrzega kierowców, gdy ich prędkość jest zbyt wysoka w stosunku do ciśnień w oponach lub jeśli przekroczono oceny prędkości opon zimowych.

Komentując charakter GTC Speed, dr Ulrich Eichhorn, członek zarządu ds. inżynierii, powiedział:

„Bentley Continental GTC Speed oferuje osiągi super samochodu, znakomite wykończenie, komfort i niezrównane rzemiosło w jednym pojeździe. Idealnie oddaje ducha oryginalnego Bentley’a 'Speed Model’ z lat 20. XX wieku.”

Subtelna ewolucja charakterystycznego stylu GTC

Zarówno GTC, jak i GTC Speed korzystają z subtelnych zmian w ich wyglądzie przednim.

Kratka matrycowa jest teraz bardziej pionowa i ma bardziej wyraźnie zaznaczone krawędzie, co podkreśla charakterystyczny profil Bentley’a. Nowy dolny zderzak z poszerzonym wlotem powietrza wzmacnia sportową postawę obu kabrioletów GTC, uzupełnioną o nowe chromowane obramowania reflektorów. Nowy projekt przynosi także korzyści praktyczne, poprawiając przepływ powietrza do mocniejszego silnika Speed o 14 procent.

Bentley Continental GTC Speed ma unikalny zestaw detali designu, w tym ciemno przyciemnioną kratkę matrycową w górnych i dolnych wlotach powietrza, czarny dolny zderzak, szersze, nacięte końcówki wydechu oraz 20-calowe, srebrno malowane, wieloramienne felgi aluminiowe. Felgi dostępne są jako opcja z specjalnym ciemnym wykończeniem.

Klienci modeli GTC i GTC Speed mają do wyboru 17 kolorów lakieru, w tym dwa nowe (Aquamarine i Blue Crystal).

Luksusowa, ręcznie wykonana kabina

Wnętrza GTC i GTC Speed są dostępne w wyborze 6 naturalnych, niebielonych, laserowych fornirów drewnianych oraz 17 skór premium, w tym nowej opcji w kolorze Aquamarine.

Kabina GTC Speed bazuje na specyfikacji Mulliner Driving (opcjonalna w standardowym GTC). Zawiera ona skórzane fotele z haftowanymi emblematami Bentley’a, chromowaną dźwignię zmiany biegów z wykończeniem z chromu i skóry oraz trójramienną wielofunkcyjną kierownicę z otoczeniem z szczotkowanego aluminium. To wszystko uzupełniają aluminiowe pedały i logotypy „Speed” na polerowanych progach. Standardowy GTC również zyskuje nowy pedał hamulca z logo Bentley 'B’.

Szereg opcji daje dodatkowe możliwości personalizacji, w tym panele deski rozdzielczej, konsolę środkową, powierzchnie drzwi i tylne kwatery w jasnym aluminium. Wyjątkowo, Bentley Continental GTC Speed dostępny jest także w wersji z ciemnym aluminium.

Nowy system adaptacyjnego tempomatu

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.