W 2017 roku Bentley zaprezentowało najszybszy kabriolet dla czterech pasażerów, jaki kiedykolwiek powstał do tego czasu: GTC Supersports.
Z długą historią w sporcie motorowym jako fundament, Bentley skupiło się na produkcji luksusowych pojazdów o wysokich osiągach. Jako członek Grupy Volkswagen, miał dostęp do najnowszych technologii z Audi i Porsche, innych firm, które zapisały się na kartach historii sportu motorowego. Dlatego nie było zaskoczeniem, że brytyjska marka postanowiła oferować najwyższej klasy pojazdy luksusowe i sportowe dla tych, którzy ich pragnęli. Dodatkowo, producent zdecydował się na usunięcie dachu, oferując model Continental w wersji z otwartym dachem, idealny do relaksującej lub dynamicznej jazdy.
Projektanci Bentleya przekształcili gamę GTC, zmieniając front samochodu, aby wyglądał bardziej agresywnie. Czarny akcent na wlotach powietrza, kratce, wlotach bocznych i dolnym spojlerze sprawił, że samochód wyglądał jakby został stworzony do palenia nawierzchni przed sobą. Na przednich błotnikach zamontowano dodatkowy zestaw wentylacji malowanych na czarno. Z tyłu, przeprojektowany zderzak umożliwił wylot cienkich, owalnych, czarnych rur przez dyfuzor. Miękki dach mógł być całkowicie schowany za tylnymi siedzeniami za pomocą jednego przycisku.
Wnętrze Bentleya wyróżnia się unikalnym podziałem kolorów, stworzonym w oparciu o trzy kolory: pierwszy trójtonowy wystrój wnętrza oferowany w tej generacji Continental GT. Nowy wzór z diamentowym pikowaniem został zastosowany w fotelach i panelach bocznych drzwi, podczas gdy szachownicowe panele z włókna węglowego Supersports dołączyły do istniejącej listy dziesięciu oklein i wykończeń technicznych. Wnętrze wzbogacono o nowe przeszycia z emblematem Supersports, kierownicę i dźwignię zmiany biegów.
Pod maską Bentleya znalazł się silnik W12 z podwójnym turbodoładowaniem, o mocy 710 KM. Moc była przekazywana na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów.
Bentley zaprezentował swój najszybszy i najbardziej wyrafinowany model produkcyjny do tej pory: nowy Bentley Continental Supersports.
Prędkość maksymalna wynosząca 209 mph (336 km/h) oraz czas przyspieszenia od 0 do 60 mph wynoszący 3,4 sekundy (0-100 km/h w 3,5 sekundy) sprawiają, że nowy Bentley Continental Supersports to najszybszy i najmocniejszy luksusowy samochód czteroosobowy na świecie.
Również jego wersja kabriolet, Bentley Continental Supersports Convertible, to najszybszy czteroosobowy kabriolet na świecie, osiągający sprint do 60 mph w 3,7 sekundy (0-100 km/h w 3,9 sekundy) i osiągający maksymalną prędkość 205 mph (330 km/h).
Potężny silnik W12 Bentleya, opracowany na nowo dla modelu Supersports z nowymi turbosprężarkami wysokiej wydajności oraz systemem wektoryzacji momentu obrotowego, sprawia, że Bentley Continental Supersports jest tak samo zwinny, jak i mocny. Unikalne akcenty stylistyczne zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz nadają nowemu modelowi wyrafinowany, sportowy wygląd, podkreślający jego potencjał wydajności.
Oferując prędkości supersamochodów oraz wysoce skoncentrowane doznania z jazdy, model ten nie traci na wyrafinowaniu jakości jazdy Continental. Ta fuzja luksusu i wydajności czyni Supersports ostateczną wersją modelu, który zdefiniował i zdominował gatunek grand tourer.
Wolfgang Dürheimer, przewodniczący i dyrektor generalny Bentley Motors, powiedział: „Nazwa Supersports jest legendarna w Bentleyu. Od pierwszego Supersports z lat 20. XX wieku, przez Bentley Continental Supersports z 2009 roku – aż po trzecią odsłonę tego kultowego modelu – to nazwa, która budzi emocje, pasję i ekscytację. Tylko Bentley mógł stworzyć samochód, który w tak wyjątkowy sposób łączy ogromną wydajność z niezrównanym luksusem.”
Ekstremalna moc i moment obrotowy; wyróżniająca się wydajność
Dedykowany układ napędowy z silnikiem W12 Bentleya łączy ekstremalną moc i moment obrotowy, oferując oszałamiające osiągi.
Kluczowymi elementami wyższych osiągów Supersports są nowo zaprojektowane, bardziej wydajne turbosprężarki oraz zaktualizowany system chłodzenia kompresji, które generują większe ciśnienie i dodatkową moc. Aby wykorzystać te dodatkowe osiągi, wprowadzono również modernizacje w układzie korbowym Continental, w tym nowe łożyska główne i korbowodowe.
Te rozbudowane poprawki silnika skutkują wzrostem mocy o 80 PS (79 bhp) oraz momentu obrotowego o 217 Nm (160 lb.ft.) w porównaniu do modelu Supersports z 2009 roku – co stanowi poprawę o 10 procent w stosunku mocy do wagi i 25 procent w stosunku momentu obrotowego do wagi. Maksymalna prędkość wzrasta o pięć mil na godzinę, a czas przyspieszenia od 0 do 60 mph maleje o 0,3 sekundy.
Supersports zyskuje również nowy konwerter momentu obrotowego, który szybciej blokuje, co pozwala samochodowi maksymalnie wykorzystać zwiększony moment obrotowy wynoszący 1,017 Nm (750 lb.ft.), umożliwiając jeszcze szybsze przyspieszenie z miejsca.
Aby okiełznać tę ogromną moc, nowy Supersports jest wyposażony w hamulce węglowo-ceramiczne o wysokiej wydajności z lepszym chłodzeniem. Tarcze hamulcowe są największe w swoim rodzaju na świecie, oferując doskonałą wydajność przy minimalnym blaknięciu w ekstremalnych warunkach.
Hamulce znajdują się za lekkimi, 21-calowymi obręczami ze stopu, co pozwala zaoszczędzić 20 kg masy nieresorowanej. Dodatkowe 5 kg masy można zaoszczędzić, wybierając opcjonalny układ wydechowy wykonany z tytanu. Nowy Supersports to najlżejsza wersja aktualnego Continental GT, lżejsza niż czteroosobowy model Supersports z 2009 roku.
Aby jeszcze bardziej poprawić doświadczenia kierowcy, system wydechowy został zaprojektowany tak, aby lepiej oddychał i oferował niezapomniany dźwięk Bentleya, z redukcją biegów wywołującą dźwięk strzału.
Ostateczne prowadzenie i luksusowe wykończenie
Osiągi są wspierane przez sportowe prowadzenie. Supersports ma specjalnie skalibrowaną i zaktualizowaną wersję systemu wektoryzacji momentu obrotowego, który po raz pierwszy wprowadzono w modelu Continental GT3-R.
Ten dynamiczny system hamuje indywidualnie przednie i tylne koła podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętów, aby zwiększyć osiągi, zachowując pełną moc na kołach, które nie są hamowane, oraz hamując wewnętrzne tylne koło przy wchodzeniu w zakręt, aby poprawić zwinność. Ma również dedykowaną, mniej inwazyjną kalibrację kontroli stabilności, zapewniając dokładniejszą odpowiedź podwozia.
Nowy Supersports zachowuje tylną preferencję podziału momentu obrotowego w systemie napędu na wszystkie koła Bentleya, wysyłając standardowe 60% mocy silnika do tylnych kół, co zapewnia lepszą równowagę i sportowy charakter, z możliwością dostosowania podziału mocy przód-tył w zależności od dostępnej przyczepności.
Mimo że skupiono się na ostrzejszej dynamice jazdy, obniżone i usztywnione zawieszenie Supersports zachowuje wszystkie cechy luksusowej jakości jazdy dla pasażerów, którzy pragną pokonywać długie dystanse w najwyższym komforcie.
Dedykowany design sygnalizujący wyspecjalizowany charakter
Nowy Bentley Continental Supersports charakteryzuje się unikalnymi detalami stylistycznymi na zewnątrz i wewnątrz, które odzwierciedlają znaczny wzrost możliwości wydajności tego szczytowego grand tourera.
Zmiany w wyglądzie zewnętrznym obejmują nowo uformowane przednie i tylne zderzaki z wbudowanym splitterem i dyfuzorem wykonanymi z włókna węglowego, nowe poszerzenia progów bocznych i wloty wentylacyjne na masce także wykonane z włókna węglowego, błyszczące czarne wloty w przednich skrzydłach oraz nowy błyszczący czarny wylot układu wydechowego z przetłoczeniami. Dopełniające dramatyczny wygląd zewnętrzny są przyciemnione reflektory i tylne lampy oraz elementy wykończenia w czerni w przednich grillach, światłach, zderzakach tylnych, uchwytach drzwi i oknach.
Istnieje również opcjonalny, aerodynamicznie zbalansowany zestaw tylny spojler i splitter przedni dla coupe, nowe oznaczenia Supersports, nowy czarny i matowy wykończenie dla 21-calowych obręczy ze stopu oraz opcjonalne naklejki boczne. Dodatkowo, by podkreślić zwiększoną wydajność, można wybrać opcjonalną pokrywę silnika z włókna węglowego z logo Supersports.
Nowy Bentley Continental Supersports Convertible oferuje luksus i wyrafinowanie coupé, a jednocześnie przekształca się w przyciągającego wzrok kabrioletu za dotknięciem przycisku. Wielowarstwowy dach zapewnia wysoki poziom wyrafinowania i izolacji akustycznej. Dokładnie testowany w każdych warunkach od -30°C do +50°C lub więcej, opiera się nawet deszczom monsunowym i zapewnia komfortowe, wolne od przeciągów ciepło nawet w najzimniejsze dni.
Inną praktyczną cechą jest ogrzewanie na szyję, które sprawia, że jazda na świeżym powietrzu jest atrakcyjną i wygodną perspektywą nawet w chłodniejsze dni wiosny i jesieni. Z dachem w dół, Bentley Continental Supersports Convertible oferuje oszałamiające osiągi z sensorycznym wzmocnieniem jazdy na świeżym powietrzu. Z dachem w górze, jest równie praktycznym samochodem przez cały rok, co jego kuzyn coupé.
Wnętrze wzbogacono różnorodnymi, dedykowanymi detalami, które podnoszą współczesne brytyjskie doświadczenie luksusu.
Stworzono unikalny podział kolorów, wykorzystując trzy kolory: pierwszy wnętrze w trzech odcieniach oferowane w tej generacji Continental GT. Nowy wzór z diamentowym pikowaniem wbudowano w siedzenia i panele boczne drzwi, co nadaje unikalnego charakteru w Alcantarze, podczas gdy szachownicowe panele z włókna węglowego Supersports dołączają do istniejącej oferty dziesięciu fornirów i wykończeń technicznych. Wnętrze dopełniają nowe przeszycia z logo Supersports oraz specjalna kierownica Supersports i unikalny lewarek zmiany biegów, obydwa wykończone akcentami z Alcantary.
Opcjonalny układ wydechowy wykonany z tytanu jest dostępny dla kierowców poszukujących intensywniejszych doznań dźwiękowych. Oprócz emocjonującego dźwięku, system tytanowy zapewnia także redukcję wagi.
Dla klientów Supersports, którzy pragną jeszcze większej personalizacji, dostępny jest pakiet 'X Specification’, składający się z ośmiu unikalnych dwutonowych wykończeń lakierniczych oraz lusterka i płyty podłogowej z włókna węglowego. Opcjonalny układ wydechowy z tytanu jest wliczony, tak samo jak wykończenie z włókna węglowego na panelach bocznych wnętrza, pokrywie silnika z włókna węglowego oraz błyszczące czarne wykończenie obręczy 21-calowych.
Jak w przypadku wszystkich Bentleya, model Supersports może być również przekazany do wysoko wykwalifikowanych rzemieślników w dziale bespoke Mulliner, którzy dostosują go do indywidualnych wymagań klientów.
Supersports: Ostateczny luksus i wydajność
Bentley Continental Supersports z 2009 roku zdobył światowe uznanie za unikalne połączenie ekstremalnej dynamiki i niezrównanego luksusu.
Nowy Supersports wznosi te cechy na nowe wyżyny doskonałości inżynieryjnej, przekształcając ten model w najszybszy czteroosobowy samochód na świecie, który nadal jest codziennie użytecznym luksusowym coupe lub kabrioletem.