BENTLEY Continental R 1991-2003

BENTLEY Continental R 1991-2003

Przejdź do galerii zdjęćBENTLEY Continental R 1991-2003

W latach 90. Bentley zyskał przydomek „Rolls-Royce dla kierowcy”. W zasadzie oferował tę samą luksusową jakość, ale wnętrze było bardziej zorientowane na kierowcę. To samo dotyczyło modelu Continental R.

Na początku lat 80. zarząd Rolls-Royce postanowił zaprojektować Bentleya, który nie dzieliłby nadwozia z Rolls-Royce. Miał być oferowany wyłącznie jako Bentley i przypominać wspaniałą historię wyścigową marki z B-skrzydłem. Po różnych opóźnieniach i wstrzymaniach projektu, samochód został oficjalnie zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w 1991 roku. Było to zaskoczenie dla wszystkich: Bentley pokazał oszałamiające coupe o nazwie Continental R. Nazwa Continental była używana przez Bentleya w latach 50., a R oznaczało „drożność”.

Nadwozie miało bardzo długą sylwetkę jak na coupe. Było dłuższe niż długozwrotny Mercedes-Benz Klasy S z 1991 roku. Jednak opływowe linie aerodynamicznego nadwozia ukrywały pojazd o długości 5,4 m (210”). Rozstaw osi wynosił 3,0 metra (120”). Dach był obniżony w porównaniu do Bentleya Mulsanne. Siatka grilla wyglądała jeszcze bardziej imponująco ze względu na swój rozmiar, pośród czterech okrągłych reflektorów zaprojektowanych w starym stylu.

Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o komforcie. Pomimo sportowego charakteru samochodu, musiało być wykończone brytyjskim luksusem. W ręcznie wykonanym wnętrzu szeroko wykorzystano drogie skórzane i drewniane wykończenia. Na górze selektora biegów zainstalowano przycisk „Sport”, który zmieniał zarządzanie silnikiem i skrzynią biegów, a także usztywniał zawieszenie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.