Model 2014 Bentley Flying Spur był tzw. wersją podstawową dla czterodrzwiowych limuzyn Bentley. Nie był tak duży ani luksusowy jak flagowy model Mulsanne, ale wciąż miał kilka cech, które mogłyby go zaliczyć do produktów z wyższej półki. Oferowany był z dwoma opcjami silników: 4.0-litrowym V8 lub 6.0-litrowym W12. Obie wersje były doładowane podwójnie.
Na zewnątrz trudno odróżnić jeden silnik od drugiego. Tylko mała czerwona kropka na odznace wskaże wprawnemu oku, że to wersja V8. Jeśli jej nie ma, to oznacza W12. Mimo sporych rozmiarów i wagi pół tony, samochód potrafił poruszać się bardzo szybko. 19-calowe koła ze stopów lekkich były standardem dla wersji V8.
Wnętrze jest ręcznie wykonane. Wszystkie szwy, elementy i detale montowane były ręcznie. Skórzane drzwi i siedzenia w diamentowy wzór również powstały w rękodziele. Wywiercone aluminiowe pedały są również dziełem mistrza. Na konsoli centralnej znajdował się system infotainment, który nie dorównywał urodzie wnętrza, ale przynajmniej był tam, aby pomóc.
Dla pasażerów siedzących z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób. Pasażer siedzący naprzeciwko kierowcy mógł nawet przesunąć fotel przed sobą, aby zyskać więcej miejsca na nogi. Miał też inteligentny pilot z ekranem dotykowym, który pozwalał kontrolować różne funkcje samochodu, takie jak jednostka infotainment czy system klimatyzacji.
Do modelu Bentley Flying Spur wprowadzany jest nowy silnik V8, co daje klientom możliwość wyboru nowej interpretacji tego luksusowego sedana. Uzupełniając flagowy model Flying Spur W12, sedan V8 pozwala na doświadczenie unikalnego połączenia rzeźbionego, smukłego nadwozia, doskonałego rzemiosła oraz zaawansowanej technologii pokładowej. Model Flying Spur V8 przyciągnie nowych klientów do Bentley’a, którzy szukają ulepszenia z klasycznego sedana premium.
Słynny silnik V8 o pojemności 4.0 litra z podwójnym doładowaniem rozwija moc 507 PS (500 bhp / 373 kW) i moment obrotowy wynoszący 660 Nm, przyspieszając Bentleya Flying Spur V8 do 60 mph w 4.9 sekundy (0-100 km/h w 5.2 sekundy) oraz osiągając maksymalną prędkość 183 mph (295 km/h). Imponujące osiągi idą w parze z zasięgiem paliwowym wynoszącym 520 mil (840 km), dzięki wysoce efektywnemu silnikowi, który obejmuje dezaktywację cylindrów, inteligentne zarządzanie temperaturą oraz odzysk energii elektrycznej.
Tak jak w modelu Flying Spur W12, silnik przekazuje moc przez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF do ciągłego systemu napędu na wszystkie koła, który zapewnia stabilność i przyczepność w każdych warunkach drogowych i pogodowych. Komfort jazdy jest kluczowy, dlatego niezależne, komputerowo sterowane zawieszenie pneumatyczne w modelu Flying Spur V8 maksymalizuje pochłanianie wstrząsów i izolację.
Subtelne detale stylistyczne odróżniają Bentleya Flying Spur V8 od jego flagowego brata W12. Chromowane końcówki wydechu w kształcie ósemki sygnalizują alternatywny napęd, a słynne skrzydlate logo Bentley’a otrzymuje zwykłe czerwone centrum, co oznacza silnik V8. Kraty w przednim zderzaku wykończone są na czarno, z czarnym wstawieniem w kształcie „skrzydła”.
Bentley Flying Spur V8 wyposażony jest w zestaw nowoczesnych technologii pokładowych, co czyni go idealnym miejscem do pracy lub relaksu w drodze. Innowacyjny pilot z ekranem dotykowym, który można wysunąć z wykończonego fornirem centralnego konsoli tylnej za naciśnięciem przycisku, pozwala na kontrolę systemów klimatyzacji i infotainment z komfortu tylnego siedzenia, a opcjonalna specyfikacja multimedialna oferuje rozbudowany system rozrywki dla tylnego siedzenia.
Bentley Flying Spur V8 ma monotonną kolorystykę wnętrza, fornire z ciemnego eukaliptusa o fakturze Fiddleback, jednolitą tylnią kanapę dla trzech osób, pojedynczą przednią podłokietnik, 19-calowe klasyczne felgi aluminiowe w malowanym wykończeniu oraz wybór siedmiu kolorów nadwozia i czterech kolorów wnętrza.
Klienci, którzy chcą ulepszyć swojego Flying Spur V8, mogą zdecydować się na wersję Flying Spur V8 Mulliner. Specyfikacja Mulliner Driving dodaje pikowania w diamenty, żłobkowany lewarek zmiany biegów, perforowane pedały aluminiowe, wytłaczane skórzane podsufitki, „Jewel” korki paliwa i oleju oraz haftowane skrzydła Bentley’a na wszystkich zagłówkach. Standardowo montowane są 20-calowe malowane felgi aluminiowe pięcio-ramienne, a także system tylnych siedzisk 4+1, który obejmuje w pełni regulowane siedzenia z podparciem lędźwiowym i ogrzewaniem. Standardowy wybór fornirów poszerzono o luksusowe wykończenia z ciemnego orzecha oraz fortepianowej czerni, a także dostępne są wszystkie 17 kolorów skóry oraz cztery dodatkowe kombinacje kolorystyczne.