Produkcja limitowanej edycji Bentley Mulliner Bacalar obejmuje zaledwie 12 sztuk. To pewnego rodzaju szkoda, ponieważ ten duży kabriolet wygląda po prostu oszałamiająco. Ma dwa miejsca i specjalną karoserię stworzoną przez najstarszego wciąż działającego na świecie producenta nadwozi, Bentley Mulliner. Nazwa Bacalar pochodzi z Laguny Bacalar na półwyspie Jukatan.
Specjalny kabriolet z dwoma miejscami ma ręcznie wykonaną karoserię, a każda sztuka będzie budowana w Crewe zgodnie z indywidualnymi specyfikacjami klientów. Wszystkie 12 sztuk zostało już sprzedanych klientom na całym świecie. Żaden z paneli nadwozia nie jest wspólny z innymi modelami Bentleya. Pełne reflektory LED i światła tylne, 22-calowe koła z lekkich stopów oraz lakier różnią się całkowicie od tych stosowanych w innych modelach Bentleya.
Wnętrze auta wykonane jest z naturalnej brytyjskiej wełny oraz 5.000-letniego Riverwood z pradawnych Fenlands w East Anglii, które posłużyło do produkcji deski rozdzielczej. Każdy samochód ma również unikalną tarczę zegara z indywidualnym oznaczeniem jeden z dwunastu.
Pod maską znajduje się wzmocniona wersja silnika 6.0 W12 TSI. Osiąga moc 659 KM oraz 900 Nm (667 lb-ft) momentu obrotowego. System napędu na wszystkie koła został zmodyfikowany w porównaniu do innych zastosowanych w pozostałych modelach Bentleya. Skierowany jest bardziej na tylne koła, a w przypadku, gdy wartości przyczepności i trakcji tego wymagają, moment obrotowy jest dodatkowo rozdzielany na przednie koła.
Bentley Mulliner zaprezentował nowy model Bacalar w siedzibie firmy w Crewe, Anglia, dzisiaj rano. To najrzadszy dwudrzwiowy Bentley nowej ery oraz ostateczna interpretacja luksusu w otwartym samochodzie dwuosobowym, a ten wyjątkowy Grand Tourer inauguruję powrót do budowy nadwozi przez Bentley Mulliner – najstarszego producenta nadwozi na świecie.
Powstanie zaledwie 12 egzemplarzy tego uderzającego, limitowanego modelu, co zapewnia jego rzadkość i ekskluzywność, a jednocześnie oferuje najwyższy luksus oraz oszałamiające osiągi. Bacalar spogląda w przyszłość motoryzacji na zamówienie – każdy model będzie ręcznie wykonany w warsztacie Bentley Mulliner w Crewe, zgodnie z indywidualnymi upodobaniami klienta.
To wyjątkowo rzadkie auto nosi nazwę po Lagunie Bacalar na półwyspie Jukatan w Meksyku, jeziorze znanym z oszałamiającego piękna natury, kontynuując strategię Bentley’a nazwawania samochodów na cześć niezwykłych miejsc, która rozpoczęła się od modelu Bentayga w 2015 roku.
Bacalar ożywił Bentley Mulliner, wznawiając jego specjalizację w dostarczaniu rzadkich samochodów z nadwoziem na zamówienie do tylko nielicznych wymagających klientów. Bezdachowy projekt Barchetty z nowym, mocnym nadwoziem, obejmującym wiele opcji i materiałów, sprawia, że każdy Bacalar będzie naprawdę wyjątkowy, będąc wynikiem bezpośredniej interakcji między zespołem projektowym Bentley Mulliner a indywidualnym klientem.
Najbardziej ekskluzywny dwudrzwiowy Bentley nowej ery uruchamia nową działalność Bentley Mulliner i stanowi część nowej strategii najstarszego producenta nadwozi na świecie, która przewiduje oferowanie trzech różnych portfolio: Klasyka, Kolekcje i Nadwozia na zamówienie.
Bentley Mulliner ma znakomitą historię i z dumą sięga korzeniami do lat 1500., kiedy firma koncentrowała się na dostosowywaniu luksusowych, konnych powozów. Wyjątkowy Bacalar jest zatem ukoronowaniem niemal 500-letniego doświadczenia i dziedzictwa w sztuce projektowania pojazdów.
Adrian Hallmark, przewodniczący i dyrektor generalny Bentley Motors, komentuje: „Bacalar od Bentley Mulliner to nasza ostateczna interpretacja luksusowego grand tourera z otwartym dachem i ogromnych możliwości naszego zespołu w Crewe.
„W Bacalar stworzyliśmy w pełni spersonalizowanego Bentleya, ukierunkowanego na dwuosobowe otwarte doświadczenie, niosącego wiele nowoczesnych elementów przyszłego luksusu, które po raz pierwszy ogłosiliśmy w naszym EXP100GT w ramach obchodów stulecia w zeszłym roku.
„Bacalar to rzadki i niezwykły Bentley, a pomimo swojej wyraźnej definicji będzie to niezwykłe i współpraca doświadczenie dla tylko dwunastu wymagających osób, które teraz będą współtworzyć, zbierać, prowadzić i docenić jeden z dwunastu w budowie.
„Nasi klienci są tak samo podekscytowani Bacalar, jak my, ponieważ łączy nasz zespół i wymagających entuzjastów, aby stworzyć najwspanialsze, ręcznie robione samochody na zamówienie i przesuwać granice naszej wyobraźni i możliwości.”
Arcydzieło rzemiosła, Bacalar to bezszwowa fuzja materiałów z inteligentnym doborem technologii. Czerpie inspirację z DNA designu pięknie wyrzeźbionego, nagrodzonego EXP 100 GT, który niedawno zdobył tytuł „Najpiękniejszego Samochodu Koncepcyjnego Roku” na prestiżowym francuskim Festiwalu Samochodowym oraz „Samochodu Koncepcyjnego Roku” według magazynu GQ.
Oświadczenie dotyczące przyszłości, Bacalar wprowadza Bentley’a w nowy wiek niezwykłych możliwości, ponieważ zespół projektowy wyobraził sobie najbardziej dynamicznie rzeźbiony model do tej pory. Dramatyczne, zwężające się osłony z tyłu nawiązują do sportowych samochodów Barchetta z dawnych lat, podkreślając obietnicę dynamicznej, skoncentrowanej na kierowcy przygody w wygodnym, otulającym środowisku.
Prosty w linii i wykonaniu, charakterystyczny kokpit z przodu płynie z nowej, stromo nachylonej konsoli centralnej w płynny sposób do deski rozdzielczej i drzwi. Te następnie owija się w stronę pół-zamkniętego bagażnika za dwiema siedzeniami.
Zrównoważone, etycznie pozyskiwane materiały, zaprezentowane w koncepcie EXP 100 GT w zeszłym roku, stały się teraz rzeczywistością w Bacalar – zaledwie osiem miesięcy po pierwszej prezentacji. Należą do nich farby zawierające popiół z łuski ryżowej, co zapewnia zrównoważony sposób dostarczania bogatego metalicznego wykończenia, naturalna wełna brytyjska i dębina z rzeki sprzed 5000 lat, pozyskiwana z pradawnych mokradeł Wschodniej Anglii.
Bacalar wyposażony jest w ulepszoną wersję bezkonkurencyjnego silnika W12 TSI o pojemności 6,0 litrów. Najbardziej zaawansowany silnik 12-cylindrowy na świecie generuje moc 659 KM (650 bhp) i 900 Nm (667 lb.ft) momentu obrotowego.
Zaawansowany system aktywnego napędu na wszystkie koła zmienia rozkład momentu obrotowego między przednimi a tylnymi kołami. Umożliwia to Bacalarowi korzystanie z napędu na tylne koła tak często, jak to możliwe podczas normalnej jazdy, dla optymalnej efektywności i dynamicznych osiągów. Napęd stanowi serce Bacalar, tworząc ostateczny luksusowy Grand Tourer z otwartym dachem dostępny na świecie dzisiaj.
Wszystkie egzemplarze przepięknego Bentley Mulliner Bacalar zostały już przydzielone klientom z całego świata.
Bentley Mulliner wraca do budowy nadwozi
Dzięki Bacalar klienci znów będą mieli możliwość bliskiej współpracy z zespołem specjalistów projektantów, aby wzbogacić swoje pojazdy o wybór unikalnych materiałów i starannie dobranych opcji. Bacalar będzie pierwszym – ale inne nowe, spersonalizowane Bentley będą następować w ramach portfolio Bentley Mulliner Coachbuilt – jednej z trzech nowych dywizji organizacji Bentley Mulliner.
Oferta Bentley Mulliner Classic została zaprezentowana w zeszłym roku z ogłoszeniem, że zespół Bentley’a z 1929 roku Blower, odzyska swoje życie w nowej serii 12 superładowanych modeli 4½-litrowych kultowego samochodu. Te modele, każdy ręcznie wykonany przez zespół specjalistów z Bentley Mulliner, staną się pierwszą na świecie serią kontynuacyjną przedwojennych samochodów wyścigowych. Ta podjednostka Mulliner ukończyła również doskonałą restaurację Bentley Corniche z 1939 roku w zeszłym roku.
Trzecia część biznesu – Bentley Mulliner Collections – będzie kontynuować oferowanie klientom wersji luksusowych z podstawowej oferty Bentley, takich jak nowy Continental GT Mulliner Convertible, a także możliwość personalizacji nowego Bentley’a. Ogromna liczba opcji jest dostępna w całej gamie aktualnie produkowanych samochodów – od unikalnych kolorów, kombinacji skór i nici po indywidualizowane treści.
Tracy Crump, szef operacji komercyjnych w Bentley Mulliner, komentuje: „Podczas gdy hasło Bentley’a brzmi 'Bądź Niezwykły’, w Bentley Mulliner dążymy do tego, aby pójść krok dalej, 'Ponad Niezwykłym’. Dzięki nowemu Bacalar mogliśmy to osiągnąć, oferując wybranej grupie klientów możliwość wyrażenia swojego osobistego gustu w naprawdę niezwykłym grand tourerze. Tymczasem Bentley Mulliner Classic ożywi na nowo najbardziej ikoniczne samochody z naszej przeszłości, podczas gdy nasz zespół Kolekcji będzie kontynuować pracę, aby oferować usługi dostosowywania każdemu klientowi Bentley’a.”
Bacalar – Dynamicznie Rzeźbiony Projekt Na Przyszłość
Nowy Bentley Mulliner Bacalar to prawdziwa 'bezdachowa’ Barchetta – luksusowy, dwuosobowy, otwarty samochód sportowy, jakiego jeszcze nie widziano. Ręcznie wykonany zgodnie z indywidualnymi preferencjami klienta, Bacalar to ostateczna interpretacja Grand Tourera z otwartym dachem: dynamiczny GT łączący tradycyjne techniki rzemieślnicze z najnowszą nowoczesną technologią.
Bacalar nie dzieli żadnej części nadwozia z żadnym innym modelem Bentley’a i czerpie inspirację z dramatycznego samochodu koncepcyjnego EXP 100 GT stworzonego z okazji stulecia firmy w zeszłym roku. Faktycznie, dzieli jedynie jeden element z modelem Continental GT – klamkę, po prostu dlatego, że zawiera system bezkluczykowy.
Stefan Sielaff, dyrektor ds. projektów w Bentley, komentuje: „W Bacalar wyraźnie widać echa EXP 100 GT, a także wpływ przeszłości. Bentley ma bogatą historię samochodów z otwartymi kokpitami – projekt Birkin Blower Bentley z lat 20. XX wieku był również inspiracją. Musieliśmy przesunąć granice tak daleko, jak to możliwe – klienci pytali, jak Bentley widzi bardziej ekspresyjnie wyglądający samochód w tej półce cenowej. Ponadto mieliśmy za zadanie zacząć realizować obietnicę Bentley’a o używaniu zrównoważonych materiałów. W mniej niż rok po ujawnieniu naszego skupiającego się na przyszłości konceptu, już zrealizowaliśmy tę obietnicę.”
Tylne klapki i górna część Bacalar są wykonane z lekkiego aluminium, podczas gdy drzwi i błotniki są z włókna węglowego. Połączenie to, wraz z wykorzystaniem druku 3D, pozwoliło projektantom stworzyć jeszcze bardziej wyjątkowy samochód.
Bacalar osadzony jest na wydłużonych nadwoziach, z tylnym rozstawem kół o 20 mm szerszym niż Continental GT, aby zapewnić bardziej muskularny, sportowy wygląd. Mieszczą one na zamówienie, 22-calowe koła w trzech różnych wykończeniach, które zapewniają dramatyczną głębię i kontur na drodze. Unikalne przednie i tylne światła poziome dodają charakterystycznego, dynamicznego stylu, po raz pierwszy zaprezentowanego na EXP 100 GT.
Zamiast tradycyjnego znaku, projektanci Bentley’a poszli o krok dalej, aby znaleźć specjalny sposób identyfikacji samochodu. Bacalar posiada nazwę umiejscowioną na tylnym panelu, 'ukrytą’ za lakierem z zrównoważonego popiołu ryżowego, gdzie wielkie „A” wpływa na kontury dolnej części zderzaka.
Zewnętrzny wygląd każdego modelu zostanie zakończony we współpracy z indywidualnymi klientami, którzy będą mogli jeszcze bardziej spersonalizować swój samochód, wybierając spośród rzadkich opcji lakierniczych, treatments zewnętrznych oraz motywów designu. Bacalar stanowi powrót do ekscytujących wczesnych lat Bentley’a, umożliwiając właścicielom pomoc w kształtowaniu samochodu swoich marzeń.
Unikalny Kokpit Wraparound
W wewnętrznej, luksusowej kabinie, rzemieślnicy Bentley’a stworzyli kokpit jak żaden inny. Architektura Bacalar pozwoliła projektantom Bentley Mulliner wykorzystać okazję do stworzenia motywu, który łączy wnętrze i zewnętrze, a także podkreśla charakter dwuosobowego pojazdu poprzez projekt 'wraparound’.
Prosty w linii i wykonaniu, projekt wraparound płynie ze stromo nachylonej konsoli centralnej do deski rozdzielczej, a następnie w kierunku paneli drzwiowych. Te następnie owija się w stronę unikalnie stylizowanego, pół-zamkniętego bagażnika za siedzeniami.
Ta pomysłowa przestrzeń jest celowo zaprojektowana dla indywidualnie dopasowanego bagażu Schedoni, włoskiej firmy, która projektuje luksusowy bagaż dla przemysłu motoryzacyjnego od niemal 140 lat. Stworzony wyłącznie dla Bacalar, opcjonalny bagaż idealnie pasuje do wykończenia i materiałów kabiny. Te dwa bagażowe 'pod’ płyną z wnętrza na zewnątrz, otaczając siedzenia i tworząc prawdziwą kabinę dwuosobową.
Unikalne detale i cechy w kabinie podkreślają charakter nadwozia, oferując niemal nieskończoną liczbę sposobów dla klientów, aby wyrazić swój osobisty gust i zamówić unikalne wnętrze.
Każdy detal został unikalnie zaprojektowany. Nowy, rowkowany wzór stworzono dla ikonicznych wentylacji 'bullseye’ – wzór, który powtarza się w wnętrzu na takich elementach jak sterowanie kierownicą, media i sterowanie klimatyzacją oraz skomplikowane siatki głośników. Każdy element ma delikatny, ciemny brązowy detal, aby jeszcze bardziej podkreślić wykończenie, z akcentami z tytanu w odcieniu czarnego nieba.
Ciemne, anodowane wykończenie tytanowych elementów głównych oraz ciemny metaliczny brąz na ikonicznych wentylacjach powietrznych Bulls-eye zostały użyte do dodatkowego podkreślenia szczegółów.
Wnętrze może być wykończone w różnorodny sposób, przy czym każdy samochód jest współtworzony i zamawiany w współpracy z zespołem Bentley Mulliner. Każdy samochód będzie indywidualnie określany i wykańczany przy użyciu dowolnej z wielu kolorów i materiałów dostępnych w Bentley.
Najlepsza skóra Beluga jest starannie szyta razem z półbłyszczącą skórą dziedzictwa Bentley oraz naturalną wełną, aby stworzyć ciemny charakter 'tone-on-tone’. Dla pierwszego demonstracyjnego auta użyto accentu skórzanego Khamun od Bentley Mulliner, co podkreśla motyw kokpitu wraparound i idealnie pasuje do nowego i unikalnego lakieru zewnętrznego Yellow Flame.
Każdy element, jaki znajduje się w zasięgu ręki, został specjalnie zaprojektowany dla Bacalar. Nowa, D-kształtna kierownica posiada wstawki Alcantara, z akcentem w kontrastowym kolorze u góry. Dźwignia zmiany biegów również wykończona jest Alcantarą z detalami w ciemnym brązie. Unikalne paski skórzane do otwierania drzwi i siedzeń, unikalna cyfrowa instrumentacja oraz unikalny projekt klucza dodatkowo wzbogacają luksusową kabinę.
W sercu konsoli centralnej znajduje się teraz słynny obracający się wyświetlacz Bentley’a. Ten cyfrowy wyświetlacz MMI został elegancko zaprojektowany przez Bentley z konfigurowalnym ekranem głównym. System obejmuje 40 ruchomych elementów i obraca fornir Riverwood, gdy silnik zostaje uruchomiony, aby ujawnić ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości.
Trzy konfigurowalne okna mogą wyświetlać preferowane funkcje kierowcy, takie jak telefon, media i nawigacja. Interfejs zaprojektowano tak, aby działał jak nowoczesny smartfon, z menu, które są uporządkowane i proste w obsłudze. Trzecia strona obracającego się wyświetlacza Bentley prezentuje trzy eleganckie, analogowe tarcze wyświetlające temperaturę zewnętrzną, kompas i chronometr – stanowiące alternatywę dla ekranu dotykowego, gdy kierowca chce „cyfrowo odtruć się”.
Każdy samochód posiada również unikalną tarczę zegara z indywidualnym oznaczeniem, które jest unikalne dla jednego z dwunastu.
Posiadanie Bacalar to początek podróży odkrywania dla właściciela. Każdy element został starannie i dokładnie zaprojektowany z taką głębokością, że przez cały czas każdy klient odkryje nowe i ciekawe detale.
Od użycia cennych inkrustacji i unikalnych wykończeń po kontrolery dla kierowcy, do 148,199 pojedynczych stów potrzebnych do wyszycia unikalnego wzoru Bacalar na każdym siedzeniu, właściciele znajdą detale i elementy niespotykane wcześniej w Bentley.
Zrównoważone Rzemiosło I Etycznie Pozyskiwane Materiały
Bentley nawiązał współpracę z wybranymi ekspertami branżowymi w celu stworzenia nowego Bacalar. Każdy z nich stosuje zrównoważone i innowacyjne techniki, które są przykładem najlepszego rzemiosła, jakie świat ma do zaoferowania, w wielu przypadkach doskonalone przez wieki, z użyciem etycznie pozyskiwanych materiałów.
Punktem centralnym kabiny jest deska rozdzielcza wycięta z rzadkiego Riverwood, zrównoważonego drewna pochodzącego z naturalnie opadłych drzew, które było przechowywane przez 5000 lat w torfowiskach, jeziorach i rzekach położonych w Fenlands w Wschodniej Anglii.
To wyjątkowe drewno zostało wybrane ze względu na swoje uderzające czarne wykończenie, będące efektem leżenia przez tysiące lat w wilgotnej ziemi. Drewno było suszone powietrzem w kontrolowanym środowisku przez długi czas, aby zapobiec uszkodzeniu i zachować jego unikalne, naturalne właściwości. Prosta struktura włókien podkreśla płynne kontury wnętrza Bacalar, nadając mu prawdziwą duszę i dramatyzm.
Po pokryciu fornirem, deska rozdzielcza jest dosłownie dzielona na dwie części, tworząc górny i dolny element oddzielony paskiem chromowanym o grubości 3 mm. Górny Riverwood wykończony jest jako otwarty por, półmatowe wykończenie, które ukazuje strukturę i kolor forniru.
Dolne panele mają wysoki połysk, ale z nowoczesnym twistem do tradycyjnego procesu. Dolna deska rozdzielcza Bacalar gładko przechodzi od forniru do wysokiego połysku w kolorze czarnego fortepianu, dodatkowo podkreślając unikalne i spersonalizowane wykończenia, które są dostępne. Ponieważ Bacalar nie ma dachu, to zdumiewające intarsje są wyraźnie widoczne z zewnątrz samochodu.
Bentley Mulliner współpracował również z tradycyjnym brytyjskim młynem tekstylnym, aby wyprodukować spersonalizowany naturalny materiał wełniany, przypominający elegancki garnitur krawca. Bentley Mulliner przyjął ekspercką wiedzę i umiejętności tych wielowiekowych metod, aby stworzyć ekskluzywną i unikalną tkaninę w specjalny sposób dla Bacalar, a klienci będą mieli możliwość współtworzenia własnego unikalnego wzoru tkaniny.
Ten tradycyjnie produkowany materiał wykorzystywany jest w wkładkach siedzeń, oparciach oraz bokach zagłówków. Podążając za liniami stylizacji wnętrza, płynie on również z boku konsoli centralnej i dolnego panelu instrumentów do drzwi.
Dodatkowo promując zrównoważone rzemiosło i wspierając unikalny przemysł, luksusowe maty są precyzyjnie tkane na tradycyjnych krosnach Wilton w Anglii z użyciem najdoskonalszych naturalnych włókien. Te dywaniki z czystej wełny o głębokim runie są ręcznie wykrawane w podłokietnikach i bagażniku tylnym, naśladując haftowany wzór znaleziony na siedzeniach.
Dzięki współpracy z innym lokalnym dostawcą, z siedzibą w pobliskim regionie Peak District, Bacalar oferuje również klientom rzadką możliwość stworzenia indywidualnego rzemieślniczego wykończenia, wybranego w celu podkreślenia dynamicznego stylu architektury siedzeń. To wykończenie może być zaprojektowane i spersonalizowane tak, aby zawierało unikalne wzory, kombinacje kolorów oraz osobiste, wytłoczone efekty, takie jak podpis klienta lub specjalne, indywidualne motywy.
Nawet lakier na Bacalar był starannie wybrany ze względu na swoje zrównoważone właściwości. Pigment odzwierciedla rzucający się w oczy kolorystyczny przejście, które potęguje dramatyzm, formę i kontury rzeźbionej karoserii w różnych warunkach oświetleniowych.
Pigment jest syntetycznie produkowany z dwutlenku krzemu pokrytego tlenkiem żelaza. Ten syntetyczny proces wykorzystuje popiół z łuski ryżowej – produkt uboczny z przemysłu ryżowego – do uzyskania 90 procent czystego dwutlenku krzemu, zmniejszając tym samym odpady z łusek ryżowych.
Każdy Bacalar będzie ręcznie wykonany w dedykowanym warsztacie Mullinera w fabryce Bentley’a w Crewe – pierwszej na świecie certyfikowanej neutralnej pod względem węgla fabryce produkcji luksusowych samochodów.
Unikalne Doświadczenie Jazdy
Bentley Bacalar łączy spersonalizowany, ręcznie robiony luksus z nowoczesną technologią, aby zapewnić niezwykłe doświadczenie jazdy.
Z całkowicie nowym nadwoziem ożywionym przez Bentley Mulliner, w sercu Bacalar znajduje się znany silnik W12 TSI o pojemności 6,0 litrów z podwójnym doładowaniem, połączony z zaawansowanym technicznie układem napędowym.
Dwusprzęgłowa, ośmiobiegowa skrzynia biegów Bacalar oferuje szybsze, bardziej efektywne zmiany biegów. Adaptacyjna zawieszenie wykorzystuje inteligentny system Dynamic Ride 48-woltowy Bentley’a, aby zapewnić responsywną jazdę oraz wyjątkową obsługę w każdych warunkach.
System zawieszenia pneumatycznego kontroluje komfort jazdy i boczne przechyły, amortyzując pasażerów przed nadmiernym ruchem, a także sprawiając, że Bacalar wydaje się niezwykle precyzyjny.
Legenda Mullinera
Legenda Mullinera jest wpleciona w samą tkankę Bentley’a. Tradycja spersonalizowanego rzemiosła była przekazywana z pokolenia na pokolenie od lat 1500., kiedy Mulliner został założony jako wytwórca siodeł.
W latach 60. XVIII wieku rodzinna firma Mulliner skoncentrowała się na budowie powozów i zdobyła sławę, gdy zlecono jej budowę i konserwację powozów dla Królewskiej Poczty. Wraz z przybyciem samochodu firma odeszła od powozów konnych i skoncentrowała się na budowie nadwozi do napędu mechanicznego.
Wówczas niezależny Mulliner stworzył spersonalizowanego, 3-litrowego, dwuosobowego Bentleya na wystawę w Londynie w 1923 roku, tworząc związek między obiema firmami, który trwał przez dekady. Mulliner budował ponad 240 podwozi Bentley’a tylko w latach 1920-1930 i zdobył renomę jako najlepszy z nowo powstałych firm budujących nadwozia.
Być może najbardziej znanym projektem był projekt Mullinera dla modelu R-Type Continental z 1952 roku, nadal uważanego za jeden z najpiękniejszych samochodów wszech czasów. Najszybszy czteromiejscowy samochód sportowy tamtej ery, ikoniczne piękno R-Type wciąż wpływa na wzornictwo dzisiaj poprzez Bentley Continental GT.