BENTLEY Mulsanne 2009-2016

BENTLEY Mulsanne 2009-2016

Przejdź do galerii zdjęćBENTLEY Mulsanne 2009-2016

To był pierwszy w pełni nowy model Bentleya zaprojektowany od podstaw przez brytyjskiego producenta od ponad ośmiu dekad, który już nie dzielił swoich podstaw konstrukcyjnych z Rolls-Royce.

Po zakupie Bentleya przez Volkswagena, przez jakiś czas musiał on korzystać z platform Rolls-Royce. Jednak nowy właściciel wiedział, że trzeba będzie stworzyć nowy model, który będzie musiał konkurować z jego dawnym sojusznikiem. Inżynierowie poświęcili na to czas, a efektem była nie tylko luksusowa, ale także bardzo szybka maszyna.

Z przodu to, co wyglądało jak chromowana siatkowa kratka, w rzeczywistości było stalową kratką polerowaną do poziomu, który przypominał idealnie chromowaną część. Ten sam principle zastosowano również w przypadku znaku B na masce. Reflektory Mulsanne były okrągłe, nawiązując do starszych modeli Bentleya, i uzupełnione lampkami bocznymi. Z profilu, masywny brytyjski samochód luksusowy prezentował falistą linię nadwozia, przypominającą Bentley’a z lat 50. Na koniec, z tyłu, pochylona tylnia szyba była kontynuowana przez klapę bagażnika, która była nieco wyższa niż tylne błotniki.

Jako pojazd luksusowy, Mulsanne oferował wszelkie wygody i udogodnienia, jakie można oczekiwać od tej słynnej brytyjskiej marki. Na desce rozdzielczej znajdowały się srebrne wykończenia wokół wskaźników oraz dyskretnie wbudowane nowoczesne funkcje, takie jak automatyczna klimatyzacja i system nawigacji satelitarnej. Bentley używał wyłącznie materiałów najwyższej jakości, w tym drogiej skóry i prawdziwego drewna.

Pod maską, Volkswagen zainstalował ten sam silnik V8 o pojemności 6,75 litra, co Rolls-Royce, aczkolwiek z turbodoładowaniem, i połączył go z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Oddając hołd wielkim markom Bentley, celem nowych zespołów projektowych i inżynieryjnych Bentleya było stworzenie auta, które reprezentuje szczyt brytyjskiego luksusu motoryzacyjnego.

Nowy Bentley Mulsanne, zaprojektowany i stworzony od podstaw w Crewe, potwierdza zamiar marki, aby stworzyć nowy flagowy model Bentleya z doskonałymi osiągami, niezrównanym poziomem luksusu wewnętrznego oraz umiejętnościami rzemieślniczymi na czołowej pozycji.

Powrót go na nazwy Mulsanne podkreśla sportowe dziedzictwo Bentleya oraz pasję do mocy i prędkości. Nic lepiej nie odzwierciedla tych możliwości niż legendarne 24 godziny Le Mans, wyścig, który Bentley wygrał sześć razy, gdzie jego potężne i niezawodne samochody wyścigowe grzmiały wzdłuż długiej prostej Le Mans do słynnego zakrętu Mulsanne, od którego nowy model bierze swoją nazwę.

Czysta ekspresja designu Bentleya

Design nowego Bentleya Mulsanne to unikalna fuzja sportowego stylu, elegancji rzemieślniczej i solidności. Nawiązując do modelu S-Type z lat 50-tych, Mulsanne charakteryzuje się odważnym projektem przodu, zdominowanym przez tradycyjną kratkę grille oraz wyraźnie wyróżniającymi się, klasycznymi okrągłymi reflektorami wewnętrznymi z chromowanymi obramowaniami, flankowanymi przez dwie mniejsze grupy lamp zewnętrznych, wszystkie z zastosowaniem nowoczesnej technologii oświetleniowej. Ikoniczny 'Flying B’ – składany emblemat chłodnicy, jest dostępny jako opcja.

Długa maska, krótki zwis przedni i długi zwis tylny pomagają przekazać poczucie mocy i ruchu, wzmacniane przez muskularne kontury i ostro rzeźbione linie, które płynnie przechodzą od przednich skrzydeł do tyłu. Unikalnie zaprojektowane 20-calowe koła (opcja 21-calowe) podkreślają potężną, sportową postawę Bentleya Mulsanne.

Dyrektor ds. designu, Dirk van Braeckel, wyjaśnia inspirację za wyjątkowym wyglądem Bentleya Mulsanne: „Możliwość zaprojektowania nowego flagowego modelu Bentleya to zaszczyt przyznawany bardzo nielicznym projektantom. Zespół postawił sobie za cel stworzenie rzeźbionej formy, która łączy klasyczne cechy marki Bentley z nowoczesnymi liniami, pozwalającymi marce pewnie stąpać w XXI wieku.”

Nadwozie jest produkowane w nowym zakładzie w siedzibie Bentleya w Crewe, gdzie tradycyjne umiejętności metalurgiczne, rozwijane przez sześć dekad, są wciąż szeroko stosowane podczas dziewięciotygodniowego procesu budowy. To całkowite przeciwieństwo produkcji masowej… ale kwintesencja Bentleya.

Na przykład, tylna szyba jest całkowicie otoczona przez nadwozie. Zapewnia to płynne, doskonałe linie w tylnej części pojazdu, uzupełniając ekskluzywnie uformowane filary D – których złożone krzywe mogą być tworzone tylko przez wykwalifikowanych rzemieślników. Wszystkie spawania punktowe są wykonane ręcznie podczas budowy Bentleya Mulsanne, a wszystkie połączenia paneli są lutowane ręcznie. To dodatkowo podkreśla wygląd 'wyrzeźbionego z solidnego materiału’ i skutkuje niezwykle sztywnym nadwoziem.

Złożona forma aluminiowych przednich skrzydeł, niemożliwa do osiągnięcia za pomocą normalnych technik tłoczenia, jest tworzona przy użyciu technologii superformowania, zarezerwowanej zazwyczaj dla przemysłu lotniczego. To również sprawia, że skrzydła są zarówno lżejsze, jak i sztywniejsze oraz zapewniają doskonałą definicję powierzchni. Inne materiały lekkie, takie jak kompozytowa klapa bagażnika, są używane, aby ograniczyć masę tam, gdzie to możliwe, bez kompromisów w jakości.

Nowe techniki konstrukcyjne oznaczają, że projektanci mogli również wprowadzić szczegóły takie jak 'unosiące się’ eliptyczne lampy LED, które w unikalny sposób nawiązują kształtem do końcówek wydechowych.

Aby podkreślić piękno nadwozia, Bentley Mulsanne korzysta z 'brightware’ wyłącznie w stali nierdzewnej, w tym próg drzwi i kratki. Bentley jest jedynym producentem na świecie, który to robi. Stalowe uchwyty drzwiowe również zawierają tradycyjne 'knurling’ na wewnętrznej powierzchni, dla lepszego chwytu, co odzwierciedla typowe dla firmy dbałość o szczegóły.

Sportowy charakter Bentleya Mulsanne jest wzmacniany przez wloty powietrza w przednich skrzydłach oraz dużą średnicę końcówek wydechowych.

Klienci Bentleya mają nieskończoną możliwość wyboru podczas zamawiania swoich samochodów. W ofercie dostępnych jest 114 kolorów lakierów, które obejmują wszystko, od nietypowych kolorów dziedzictwa, przez specjalne wykończenia satynowe i perłowe, po kombinacje w dwóch tonach. Ale wybór na tym się nie kończy. Dzięki indywidualnemu światu Bentleya Mulliner, unikalne kolory mogą dokładnie odpowiadać wizji i gustowi klienta.

Wspaniałe wnętrze spotyka zaawansowaną technologię

Najnowsze technologie samochodowe są dyskretnie wkomponowane w wspaniałe wnętrze Bentleya Mulsanne. System multimedialny z dyskiem twardym o pojemności 40 GB, nawigacją satelitarną, audio/wideo, danymi osobistymi, połączeniem telefonicznym i Bluetooth® connectivity. Górna część deski rozdzielczej posiada 8-calowy ekran multimedialny, umieszczony niepostrzeżenie za elektrycznie obsługiwanym wykończonym drewnem drzwiami, podczas gdy poniżej znajduje się stylowa, obszyta skórą szuflada na MP3.

Wyposażony w nowoczesny system audio o mocy 14 głośników z przetwarzaniem sygnału cyfrowego (DSP) i automatycznym zmiennikiem 6-CD, jest dostarczany jako standard, podczas gdy premium audio system Naim for Bentley może być określony jako opcja. Połączenie tych dwóch brytyjskich marek luksusowych zapewnia klientom najsilniejszy na świecie wzmacniacz samochodowy o mocy 2200 Watt, osiem dedykowanych trybów DSP oraz 20 głośników robionych na zamówienie, oferujących niezrównaną jakość dźwięku.

Spersonalizowany system bezkluczykowego dostępu pozwala na kilka wstępnie zaprogramowanych konfiguracji i automatycznie ustawia stacje radiowe, książkę telefoniczną, fotel (w tym tryby wentylacji i masażu, zarówno z przodu, jak i z tyłu), ustawienia kolumny kierownicy i pasy bezpieczeństwa, a nawet elektrycznie obsługiwane zasłony w tylnych oknach. Jako pierwszy na świecie, system bezkluczykowy działa z uchwytami drzwiowymi ze stali nierdzewnej, które zawierają punkty dotykowe do inicjowania komunikacji z kluczem w celu weryfikacji i dostępu. Bentley Mulsanne ma również bezkluczykowy start, z przyciskiem start/stop na konsoli środkowej.

Zespół projektowy wnętrza Bentleya kontynuuje rozwój luksusowych wnętrz, z których znane są ich samochody, oparty na dużym programie badawczym mającym na celu zidentyfikowanie klasycznych cech charakterystycznych, które definiowały Bentleya od lat 20-tych do dnia dzisiejszego.

Wyposażony w to nieocenione źródło, zespół projektowy Bentleya Mulsanne postawił sobie bardzo ambitne cele dotyczące kluczowych cech wnętrza, takich jak design materiałów, zapach, harmonia kolorów i rękodzieło. Podobne cele postawiono dla operacyjnej precyzji i wytrzymałości wszystkich mechanizmów sterujących. Rezultatem jest ręcznie wykonane wnętrze, które w pełni odzwierciedla tradycyjne wartości Bentleya, zrealizowane na najwyższym możliwym poziomie, gdzie klienci mogą dostosować swoje samochody do własnych specyfikacji.

Jak mówi Robin Page, szef projektowania wnętrz: „Ponad 170 godzin – prawie połowa całego procesu budowy – poświęcana jest na rzemiosło wnętrza nowego Bentleya Mulsanne. W Crewe sposób pracy Bentleya jest przeciwieństwem produkcji masowej – zaczynamy tam, gdzie inni kończą.”

Użycie drewna i skór zwiększyło się znacząco, aby stworzyć jeszcze bardziej wyrafinowane i luksusowe wnętrze. Choć klasyczne cechy projektowe, takie jak wentylacyjne otwory w kształcie byka (obecnie także w tylnej części), wysokiej jakości fornir o lustrzanym wzorze, skóry i ręcznie wykończona stal nierdzewna są zachowane, wprowadzono także nowe akcenty, takie jak piękne szklane przełączniki.

Całe wnętrze otoczone jest 'pierścieniem drewna’ z jednym, nieprzerwanym panelem drewna zdobiącym deskę rozdzielczą Bentleya Mulsanne. Odwrócone igły wskaźników w zestawie wskaźników przypominają wczesne Bentley, podczas gdy cały projekt deski rozdzielczej i konsoli to subtelne przypomnienie motywu skrzydeł Bentleya.

Klienci mogą wybierać z szerokiej gamy fornirów o wysokiej jakości, niebielonych, dla naturalnego wyglądu, oraz dwóch opcji marquetry: ramka obrazkowa i współczesne krzyżowe wzornictwo. Zgodnie z etosem Bentleya, klienci mogą również wybierać z niemal nieograniczonej palety skór, w tym 24 'standardowych’ kolorów, z których trzy są nowością dla Bentleya. Ta niezrównana oferta fornirów, skór i kolorów lakierów zapewnia, że potrzeby wszystkich klientów mogą być idealnie spełnione.

Po szczegółowej opinii klientów, przywrócono tradycyjny proces garbowania, aby odtworzyć bogaty, noszący zapach skóry, który tak przypomina o vintage Bentley. Tylko bardzo nieliczni dostawcy skór na świecie mają zdolność do tego.

Wykładzina Bentleya Mulsanne jest unikalna dla Bentleya, jej zwiększona głębokość włókien, gęstość i odczucie podnoszą jakość kabiny. Dostępna jest w różnych kolorach, aby uzupełnić każdą indywidualną skórę. Czysta wełna, głęboki stos Wilton-weave nadmuchiwaną matami dodają jeszcze jeden akcent komfortu i luksusu.

Te wyjątkowe materiały są formowane przez rzemieślników z doświadczeniem sięgającym do 40 lat. Na przykład, każdy koło kierownicy może zająć 15 godzin na ręczne szycie (i trzy razy dłużej, jeśli klient wybierze haft krzyżowy). Stal nierdzewna błyszczy tak doskonale dzięki intensywnemu 10-godzinnemu procesowi wykończenia. Fornir drewna potrzebuje dwóch tygodni, aby przejść od surowej bryły korzeniowej do pełnego zestawu lustrzanych, finezyjnie polerowanych arkuszy.

Przeprojektowany silnik V8 i nowa platforma: moc, wyrafinowanie i efektywność

Inżynierowie napędu Bentleya otrzymali trzy cele dla Bentleya Mulsanne:

  • Uzyskanie bezwysiłkowego momentu obrotowego z bardzo niskich obrotów, którego oczekują klienci od grand Bentleya
  • Utrzymanie najwyższego poziomu wyrafinowania
  • Spełnienie ścisłych aktualnych i przyszłych standardów środowiskowych poprzez poprawę efektywności silnika

Choć na początku projektu rozważano inne konfiguracje napędu, szybko stało się jasne, że te cele najlepiej można osiągnąć przy użyciu całkowicie zrewidowanej wersji silnika V8 o pojemności 6¾ litra – tej samej konfiguracji, która była tak skutecznie używana w przeszłości. Jednak w nowym Bentleya Mulsanne wszystkie główne elementy silnika będą dokładnie przeprojektowane, aby włączyć najnowsze technologie.

Dr Ulrich Eichhorn, dyrektor inżynierii Bentley Motors, wyjaśnia powody za silnikiem V8 Bentleya Mulsanne: „Użycie naszego V8 gwarantowało ogromną moc przy niskich obrotach i niezestresowaną wydajność, które są znakiem rozpoznawczym flagowego Bentleya. Ale także postawiliśmy przed naszymi inżynierami wyzwanie, aby utrzymać wysokie poziomy wyrafinowania przy każdej prędkości, a równie ważne jest poprawienie efektywności.”

Aby osiągnąć znaczną redukcję zużycia paliwa i emisji CO2, nowy silnik V8 Bentleya Mulsanne wprowadza dwa nowe systemy sterowania: fazowanie wałka rozrządu i, jako pierwszy w ultra-luksusowym sektorze, zmienną pojemność.

Pionierskie zastosowanie tych dwóch technologii w połączeniu pozwala systemowi zarządzania silnikiem Bentleya Mulsanne nie tylko na dostosowanie oddychania V8 w celu poprawy jakości biegu jałowego silnika i dostarczenia momentu obrotowego, ale także na zamknięcie zaworów czterech z ośmiu cylindrów dla maksymalnej oszczędności paliwa podczas jazdy.

Nowe lekkie komponenty, w tym tłoki, korbowody i odlewany wał korbowy, redukują masę ruchomą i wewnętrzne tarcie, poprawiając reakcję silnika.

W nowym Mulsanne silnik V8 o pojemności 6¾ litra rozwija moc 512 PS (505 bhp/377 kW), podczas gdy ogromny moment obrotowy (1020 Nm / 752 lb ft) jest teraz dostarczany nawet wcześniej, przy 1800 obr/min. Ta dramatyczna poprawa dostarczania momentu obrotowego, tuż nad biegiem jałowym i w całym zakresie obrotów, zapewnia, że już lekkie naciśnięcie pedału gazu natychmiast nagradza kierowcę charakterystycznym głębokim, stłumionym brzmieniem V8 oraz fenomenalnym przyspieszeniem.

Te nowe technologie są uzupełniane przez nową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, która, po raz pierwszy w flagowym Bentleya, jest sterowana przyciskami umieszczonymi na kierownicy.

Ogólnie rzecz biorąc, emisja CO2 i zużycie paliwa zostały zmniejszone o ponad 15 procent, zgodnie z ekologicznym zaangażowaniem Bentleya.

Ogromna moc i moment obrotowy są wspierane przez nową platformę, unikalną dla nowego Bentleya Mulsanne. Jest zarówno lżejsza, jak i sztywniejsza niż poprzednie flagowe modele Bentleya, co korzystnie wpływa na komfort jazdy i prowadzenie.

Nowy system kontroli dynamiki jazdy, obsługiwany za pomocą pokrętła umieszczonego obok wybieraka skrzyni biegów, może być używany do wyboru spośród trzech standardowych trybów – Bentley, Sport i Comfort – oferując precyzyjne skalibrowanie systemów kontroli zawieszenia i kierownicy.

Czwarty tryb, 'Custom’, pozwala kierowcy na wybór spersonalizowanych ustawień za pomocą systemu multimedialnego, aby 'dostroić’ Bentleya Mulsanne do preferowanego stylu jazdy.

Nowy system zawieszenia powietrznego z płynnie regulowanymi tłumikami tworzy jeszcze bardziej wyrafinowaną i komfortową jazdę przy niższych prędkościach, ale może automatycznie obniżać wysokość jazdy Bentleya Mulsanne przy dużych prędkościach, aby zredukować uniesienie i poprawić stabilność aerodynamiczną. Dzięki standardowym 20-calowym felgom i oponom 265/45 ZR 20, dynamiczne prowadzenie jest zapewnione. Klienci mogą także wybrać 21-calowe felgi, dostępne w dwóch stylach, z oponami 265/40 ZR 21.

Podsumowanie

Choć całkowicie nowy Bentley Mulsanne oddaje hołd przeszłości, jest nowoczesnym samochodem luksusowym, który oferuje najwspanialsze doświadczenie jazdy na świecie – unikalną fuzję mocy, wyrafinowania i elegancji.

Przewodniczący i dyrektor wykonawczy Bentley Motors, dr Franz-Josef Paefgen, mówi: „Żaden inny producent samochodów nie może zaoferować takiego połączenia wydajności i wyrafinowania w jednym pojeździe. Nowy Bentley Mulsanne to samochód, który wyraża filozofię Bentleya budowania najlepszych luksusowych grand tourerów na świecie.”

Specyfikacje techniczne

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.