Idealny przykład mega-luksusu, który powstał dzięki doskonałemu połączeniu stylu retro z nowoczesnymi udogodnieniami, Bentley Mulsanne był doskonałym wyborem dla klientów poszukujących przepychu.
Ze starannie wykonanym wnętrzem i rzeźbioną sylwetką, ten duży sedan miał bardzo niewielu rywali na rynku, takich jak Rolls Royce Phantom czy Mercedes Maybach S600.
Duży luksusowy sedan oferował miejsca dla pięciu osób i był dostępny w dwóch wersjach: podstawowej oraz Speed.
Wersja podstawowa Mulsanne była dobrze wyposażona i obejmowała 20-calowe felgi, bi-ksenonowe reflektory, podgrzewane i automatycznie przyciemniane lusterka, czujniki parkowania, drzwi z funkcją soft-close, panoramiczny dach oraz zawieszenie pneumatyczne. Wnętrze wykończone było skórą, drewnianymi akcentami, podgrzewanymi przednimi siedzeniami, automatyczną klimatyzacją, zasłonami prywatności w tylnych oknach, 8-calowym ekranem dotykowym oraz łącznością Bluetooth.
W przejściu do wersji Speed, Mulsanne był wyposażony w mocniejszy silnik, a także 21-calowe felgi, wybieralne tryby jazdy oraz pakiet Mulliner, który można było również dodać do wersji podstawowej.
Pakiet Mulliner zawierał dostosowane zawieszenie, pikowaną tapicerkę, skórzaną podsufitkę oraz metalowe pedały sportowe.
Rozbudowana lista opcji indywidualnych obejmowała adaptacyjny tempomat, podgrzewaną kierownicę, chłodnik na butelki, wiele możliwości wyboru kolorów zewnętrznych i wewnętrznych, a także indywidualną paletę kolorów za dodatkową opłatą.
Bentley Motors ogłosiło pełne szczegóły dotyczące nowego modelu Mulsanne – najwyższego wyrazu brytyjskiego luksusu motoryzacyjnego.
Ręcznie wykonany w Crewe w Anglii przez zespół wysoce wykwalifikowanych rzemieślników, Mulsanne jest flagowcem gamy Bentley’a i reprezentuje wszystko, co brytyjska marka wie o budowaniu najsilniejszych i najbardziej luksusowych samochodów na świecie.
Po raz pierwszy rodzina Mulsanne składa się z trzech odrębnych modeli, z których każdy ma swoje unikalne możliwości i cechy. Mulsanne, Mulsanne Speed oraz Mulsanne z przedłużonym rozstawem osi dzielą niezrównany poziom dbałości o szczegóły i rzemiosło Bentley’a, jednocześnie odpowiadając na potrzeby indywidualnych klientów.
Nowy Mulsanne z przedłużonym rozstawem osi został zaprojektowany z myślą o pasażerach siedzących z tyłu. Dodatkowe 250 mm miejsca na nogi, elektrohydraulicznie rozsuwane podnóżki w stylu lotniczym oraz dach panoramiczny w tylnej części pojazdu tworzą najbardziej relaksujące środowisko motoryzacyjne na świecie. Mulsanne Speed jest natomiast stworzony z myślą o kierowcy, oferując moc 537 PS (530 bhp / 395 kW) oraz moment obrotowy wynoszący 1,100 Nm (811 lb.ft), co skutkuje przyspieszeniem od 0 do 60 mph w zaledwie 4,9 sekundy i maksymalną prędkością 190 mph.
Zestaw starannie wykonanych poprawek stylistycznych wyróżnia nowy model Mulsanne na tle swojego poprzednika. Cały styl przedniej części auta (przed słupkiem A) został całkowicie przeprojektowany. błotniki, maska, osłona chłodnicy, kratki, światła oraz zderzaki z przodu i z tyłu zostały zaktualizowane, nadając samochodowi nowocześniejszy i bardziej zintegrowany wygląd.
Wnętrze zawiera najwyższej jakości rzemiosło z drewna, skóry i metalu, a nowy Mulsanne ma również przeprojektowane fotele, nowe obicia drzwi i podłokietniki, unikalne elementy sterujące ze szkła oraz wiodącą w branży paletę 24 wyjątkowych kolorów skóry.
Nowy Bentley Mulsanne wprowadza również zestaw innowacyjnych, nowoczesnych technologii. Opracowano nowy system infotainment z ekranem dotykowym dla modelu Mulsanne.
Wolfgang Dürheimer, przewodniczący i dyrektor generalny Bentley Motors, komentuje: „Mulsanne to ucieleśnienie DNA Bentley’a – wykwintny, indywidualny i potężny. Definiuje luksus w świecie motoryzacji i oferuje unikalne połączenie luksusu i wydajności typowe dla Bentley’a.
„Trzy odrębne, ręcznie wykonane modele dostępne teraz oferują klientom coś innego. Mulsanne, z jego dyskretną elegancją i sportowym przeznaczeniem, pozostaje doskonałą limuzyną luksusową; Mulsanne Speed to szczyt luksusu i wydajności dzięki swojej potężnej mocy, momentowi obrotowemu i wyrafinowaniu; a teraz Mulsanne z przedłużonym rozstawem osi – z niezwykłymi fotelami w stylu lotniczym i większym komfortem dla pasażerów z tyłu – staje się nowym wzorcem w motoryzacyjnym komforcie.”
Nowy Bentley Mulsanne – szczyt luksusu dla wizjonerskich klientów
Przednia część nowego Bentley’a Mulsanne została całkowicie przeprojektowana, a nowy wygląd emanuje nowocześniejszym i zintegrowanym stylem.
Imponujący przód charakteryzuje się dużą, stalową kratką o pionowych żebrach, szerszą o 80 mm w porównaniu do poprzednika, która nawiązuje do wielkich modeli przeszłości, takich jak 8 Litre z 1930 roku, Embiricos i R-Type Continental. Przez te pionowe żebra widoczna jest kratka Bentley’a.
Po obu stronach znajdują się pary pływających świateł LED. Te nowoczesne jednostki są wyposażone w zaawansowaną technologię adaptacyjną i znacząco zwiększoną widoczność nocą, z wzorami wiązki, które automatycznie dostosowują się do warunków jazdy. Światła LED są osadzone w gładkich, superformowanych aluminiowych błotnikach. Innowacyjne cechy, takie jak dyskretne spryskiwacze świateł z chromowymi końcówkami, umieszczone w sąsiednich zewnętrznych lampach, świadczą o precyzyjnym wykonaniu detali. Nowa linia horyzontalna została stworzona na przedniej części Mulsanne poprzez podniesienie zewnętrznych lamp, aby ich podstawy były wyrównane z głównymi reflektorami.
Nowy zderzak jednolity, osłona chłodnicy i maska współgrają ze sobą, tworząc wizualnie szerszy i bardziej obecny wygląd. Elementy te przechodzą do niższej sekcji kratki, która z kolei zostaje otoczona elementami sygnatury 'B’ – przesuniętymi o 53 mm na zewnątrz w kierunku rogów – i wykończonymi w błyszczącym chromie.
Detale w jasnym chromie kontynuują się po bokach Mulsanne’a z nowym wlotem powietrza w kształcie litery B, wkomponowanym w dolną część błotnika.
Z tyłu ten bardziej stabilny wygląd kontynuuje się z nowymi światłami tylnymi i przeprojektowanym zderzakiem. Zderzak, który ma o 26 mm szersze dolne rogi oraz wyraźną linię odbijającą światło, nadaje bardziej zdecydowany wygląd. Nowe lampy tylne zawierają motyw 'B’, a ich światło tworzy natychmiast rozpoznawalny sygnaturę – szczególnie w ciemności.
Wnętrze Bentley’a Mulsanne, znane z oferowania najlepszych wnętrz motoryzacyjnych na świecie, zostało jeszcze bardziej wzbogacone. Stworzenie luksusowego wnętrza ze skóry o miękkiej fakturze zajmuje ponad 150 godzin, a teraz obejmuje ono przeprojektowane fotele, podłokietniki i obicia drzwi. Fotele Mulsanne’a – standard w branży, jeśli chodzi o komfort – są teraz dostępne w dwóch nowych stylach: falistym lub pikowanym. Klienci mają również do wyboru 24 kolory skóry oraz wykończenia w jednolitym lub dwu-tonowym stylu.
Ręcznie wyselekcjonowane fornirą tworzą czyste i eleganckie powierzchnie w całym wnętrzu, a każdy z 40 elementów jest kształtowany przez rzemieślników Bentley’a z wyboru 13 różnych fornirów i wykończony z charakterystyczną dbałością o szczegóły. W innych częściach kabiny błyszcząca stal nierdzewna, unikalne elementy sterujące ze szkła, tradycyjne pokrętła i grube dywany zwiększają poczucie luksusu.
Wprowadzono także zestaw innowacyjnych, zaawansowanych technologii, które zapewniają, że nowy Mulsanne jest tak samo nowoczesny technologicznie, jak i luksusowy.
Nowy Mulsanne ma zupełnie nowy system infotainment, chwalący się wiodącą w branży technologią nawigacyjną. Obejmuje również zestaw on-board systemów infotainment, które podnoszą standard audio i wideo na drodze.
Serce nowego systemu to całkowicie nowa platforma infotainment oparta na ekranie dotykowym z dodatkowymi kontrolkami haptycznymi, klasycznymi analogowymi wskaźnikami i nowoczesną rozrywką dla pasażerów z tyłu. Główny wyświetlacz dotykowy o przekątnej 8″ jest połączony z 60 GB dyskiem twardym typu solid-state do przechowywania multimediów.
System High Beam Assist automatycznie przełącza się między światłami drogowymi a mijania, gdy wykryje nadjeżdżające pojazdy. System ten dostosowuje także kształt wiązki światła w zależności od prędkości pojazdu w trzech odrębnych trybach – miasto, wieś i autostrada.
W zakresie prędkości od 10 km/h do 250 km/h system ostrzegania o martwym polu wykrywa pojazdy znajdujące się za Mulsanne’em oraz w jego martwych punktach, przewidując możliwość kolizji. Kierowca otrzymuje wizualne ostrzeżenia za pomocą migających świateł w lusterkach drzwiowych.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo podczas jazdy, nowy Mulsanne wyposażony jest w system zaawansowanej automatycznej kontroli stabilności (ASC) z funkcjami łagodzenia kolizji.
Nowy Mulsanne może być skonfigurowany z najsilniejszym fabrycznym systemem audio na świecie – Naim for Bentley Premium Audio. Ten dedykowany system audio w samochodzie zawiera 20 głośników, 20 kanałów, wzmacniacz o mocy 2,200 watów oraz super tweetery, zapewniając niezrównane odtworzenie najwyższych częstotliwości audio.
Pasażerowie siedzący z tyłu korzystają z wprowadzenia tabletu Bentley Entertainment – pary 10.2” urządzeń z systemem Android (z 4G, WiFi i Bluetooth) wkomponowanych w oparcia przednich siedzeń. Przy typowej dbałości o szczegóły, pojedyncze naciśnięcie przycisku uruchamia płynnie działający system, który gładko wysuwa ekrany z ich schowków.
Tablety działające na Androidzie, które mają interfejs specyficzny dla Bentley’a, mają dostęp do ponad miliona aplikacji Android – takich jak Skype, Google Play i Spotify – i mogą być używane także poza samochodem, w biurze czy w domu. Każdy tablet ma 32 GB pamięci wewnętrznej (do rozszerzenia do 128 GB za pomocą karty Micro-SDXC), porty USB oraz przednią kamerę. Dźwięk może być również przesyłany przez głośniki samochodowe, a nowe cele mogą być przesyłane z tabletów do systemu nawigacyjnego Mulsanne’a. Przeglądanie internetu odbywa się za pomocą systemu WiFi 4G w samochodzie, co umożliwia dostęp do radia internetowego oraz lokalnych lub strumieniowanych wideo.
W nowym Bentley’u Mulsanne, potężny silnik V8 o pojemności 6¾ litra rozwija moc 512 PS (505 bhp / 377 kW) oraz moment obrotowy wynoszący 1,020 Nm (752 lb.ft). Ta ogromna moc – przekazywana za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF – dostępna jest od samego początku obrotów, zapewniając natychmiastowe przyspieszenie przy minimalnym wciśnięciu gazu.
Przyspieszenie do 60 mph zajmuje zaledwie 5.1 sekundy w drodze do maksymalnej prędkości 184 mph (296 km/h). Silnik V8 Mulsanne’a posiada kluczowe technologie, takie jak dezaktywacja cylindrów i zmienne fazowanie wałków rozrządu, które redukują zarówno zużycie paliwa (19.3 mpg / 14.6 L/100 km w cyklu mieszanym), jak i emisję CO2 (342 g/km).
Ogromna moc i moment obrotowy Mulsanne’a są wspierane przez całkowicie nową infrastrukturę podwozia, w tym aktywne mocowania silnika i tuleje zawieszenia. Aby dodatkowo poprawić charakterystyczną cichą jazdę, Bentley wprowadził najnowszą technologię redukcji hałasu do opon Mulsanne’a. Ta zaawansowana architektura piankowa redukuje hałas w kabinie o nawet 4 dBA i zapewnia niezwykły poziom komfortu jazdy.
System kontroli dynamiki jazdy, obsługiwany za pomocą pokrętła umieszczonego obok selektora biegów, można wykorzystać do wyboru spośród trzech standardowych trybów – Bentley, Sport i Comfort – oferujących precyzyjną kalibrację systemów kontrolujących zawieszenie i układ kierowniczy. Czwarty tryb, Custom, pozwala kierowcy na dostosowanie ustawień za pomocą systemu multimedialnego, aby „stroić” Mulsanne’a do preferowanego stylu jazdy.
System zawieszenia powietrznego z ciągłą kontrolą tłumienia (CDC) zapewnia komfortową jazdę przy niższych prędkościach, a także automatycznie obniża wysokość jazdy Mulsanne’a przy wysokich prędkościach, aby zredukować uniesienie i poprawić stabilność aerodynamiczną.
Z standardowymi kołami aluminiowymi 20″ i oponami 265/45 ZR 20, dynamiczne prowadzenie jest zapewnione. Klienci mogą również wybrać koła 21″, dostępne w trzech stylach, z oponami 265/40 ZR 21.
Bentley Mulsanne z przedłużonym rozstawem osi: Komfort pasażerów z tyłu na nowo zdefiniowany
Zaprojektowany z myślą o klientach preferujących jazdę, Bentley Mulsanne z przedłużonym rozstawem osi oferuje doświadczenie podróży pierwszą klasą na drodze.
Dodatkowe 250 mm rozstawu osi Mulsanne’a (z 3,266 mm do 3,516 mm) przekłada się na przestronność dla pasażerów z tyłu. Ten znaczny wzrost wewnętrznej przestrzeni sprawia, że Mulsanne z przedłużonym rozstawem osi jest najhojniej proporcjonalną limuzyną w segmencie luksusowym na świecie, a także zdecydowanie najwygodniejszym sposobem podróży na czterech kołach.
Aby maksymalnie wykorzystać dodatkowe miejsce na nogi z tyłu, Bentley opracował elektroniczne podnóżki w stylu lotniczym, które są zintegrowane z podstawami dwóch tylnych siedzeń. Dodatkowo, elegancko zaprojektowana konsola dzieli dwa tylne fotele w Mulsanne z przedłużonym rozstawem osi. Jego ozdobny i funkcjonalny charakter wykonany jest z materiałów największej jakości – ręcznie wykonane fornir, metal, szkło i skóra – a także zawiera praktyczne cechy, takie jak porty USB, uchwyty na długopisy, kubki oraz przestrzeń do przechowywania przykrytą szkłem.
Dla pasażerów, którzy chcą pracować w drodze, oba tylne fotele można również wyposażyć w składany stół. W trosce o prywatność, elektryczne zasłony z tyłu są standardem i mogą być dostosowane do wykończenia w kolorze czarnym lub szampańskim.
Pasażerowie podróżujący z tyłu korzystają z dużego dachu panoramicznego nad tylną kabiną. Sterowany przez pasażerów lub kierowcę, nachylające się i przesuwające szklane panel (z osłoną przeciwsłoneczną z Alcantary) pozwala naturalnemu światłu wypełniać pięknie wykończoną kabinę Mulsanne’a i wyraźnie podkreśla skupienie na pasażerach z tyłu.
Aby dodatkowo wyróżnić się i zapewnić wybór, klienci mogą zamówić swoje pojazdy w szerokiej gamie dwu-tonowych kombinacji kolorów lakieru oraz z nowymi, pięknymi kołami o średnicy 21″.
Bentley Mulsanne Speed: Wykwintny luksus z satysfakcją z jazdy
Nowy Mulsanne Speed, wyposażony w mocniejszą wersję potężnego silnika V8 o pojemności 6¾ litra z podwójnym doładowaniem, został stworzony z myślą o kierowcy. Z mocą 537 PS (530 bhp / 395 kW), momentem obrotowym 1,100 Nm (811 lb.ft) oraz wybieralnym sportowym zawieszeniem, Speed łączy doskonałą satysfakcję z jazdy z najwyższym komfortem.
Speed przyspiesza do 60 mph w 4.8 sekundy (0–100 km/h w 4.9 sekundy) i osiąga prędkość maksymalną 190 mph (305 km/h) – niezrównane wyniki w segmencie ultra-luksusowym.
Kluczowe jest połączenie pomiędzy autem a kierowcą, dlatego silnik Speed jest sparowany z przestrojoną skrzynią biegów ZF 8-biegową, zaprojektowaną w celu poprawy wrażeń z jazdy. Strategia zmiany biegów jest zoptymalizowana, aby jak najlepiej wykorzystać zwiększoną moc silnika i zapewnić natychmiastowy zasięg. Tryb 'S’ daje kierowcy jeszcze większą kontrolę, utrzymując prędkość silnika powyżej 2,000 obr/min, dzięki czemu turbosprężarki są zawsze gotowe do natychmiastowej reakcji.
Aby w pełni wykorzystać moc i przyspieszenie Speed’a, wprowadzono jeszcze bardziej ukierunkowany na kierowcę tryb zawieszenia Sport. Podczas gdy tryby Bentley i Comfort zapewniają komfortowe i w pełni dostosowane ustawienia podwozia, tryb Sport usztywnia całe zawieszenie pneumatyczne dla lepszej kontroli nad nadwoziem i dostosowuje dynamikę układu kierowniczego w celu zwiększenia informacji zwrotnej i precyzji.
Mulsanne Speed wyróżnia się szeregiem unikalnych, wyrazistych cech stylistycznych, które stanowią o jego wysokowydajnym charakterze. Ciemny kolor wykończenia dotyczy zewnętrznych detali, nadając Speed’owi bardziej groźny wygląd. Ekskluzywne, ręcznie wykonane 21″ felgi Speed; ciemne przednie i tylne lampy; wydechy sportowe o ryflowanej konstrukcji oraz emblematy Speed na błotnikach podkreślają niezrównany charakter najszybszego ultra-luksusowego doświadczenia motoryzacyjnego na świecie.
Wnętrze Speed’a, obok wspólnych aktualizacji wnętrza występujących w całej gamie Mulsanne, również korzysta z szeregu nowych cech podkreślających jego sportowe umiejętności. Na przykład, wnętrze z specyfikacją Mulliner Driving jest standardem, dodającym pikowane fotele, pokrętło zmiany biegów o ryflowanej fakturze, otwory wentylacyjne sportowe oraz opcjonalne wkładki z włókna węglowego.
Szczyt luksusu motoryzacyjnego, ręcznie wykonany w Crewe
Bentley Mulsanne jest ręcznie produkowany od podstaw w Crewe, a jego produkcja trwa 400 godzin i zaczyna się w warsztacie nadwoziowym. Pracując ręcznie i wzrokowo, mistrzowie metalurgii starannie wykonują 5,800 indywidualnych spawów.
W miejscu, gdzie dach przechodzi w tylną część przez głęboki słupek D, dedykowany zespół lutuje ten styk ręcznie, aż stanie się całkowicie niedostrzegalny. Wymaga to ludzkiego dotyku, a po pomalowaniu jest całkowicie niewidoczny dla oka – wygląda i czuje się jakby został wycięty z jednego kawałka metalu.
Rzeźbiony kształt nadwozia Mulsanne’a oznacza, że lakier musi być nakładany w różnych grubościach, aby uzyskać równomierne wykończenie, dlatego każdy z nich jest malowany ręcznie. Po lakierowaniu każdy samochód jest starannie szlifowany przed polerowaniem wełną owczą przez 12 godzin, aby uzyskać wygląd na tyle lustrzany, że określa się go jako 'Bentley Mirror Finish’ – i jest to standard w branży.
Otwierając drzwi flagowca Bentley’a, ujawnia się podstawy z solidnego orzecha, wiśni lub dębu, które są widocznie widoczne w desce rozdzielczej i pokryte wyborem 13 różnych fornirów.
Po tym, jak korzenie forniru zostały poddane parze i drobno pokrojone na kawałki o grubości 0.6 mm, eksperci od fornirów Bentley’a udają się tam, gdzie mogą je zanalizować. Finalny proces wyboru odbywa się w Crewe, gdzie rzemieślnik wybiera fornir, który ostatecznie przekształci w rzeczywistość. Wybierane są tylko najbardziej 'ozdobne’ sekcje – części o naturalnych dekoracyjnych wzorach – przed ich dopasowaniem lustrzanym i nałożeniem na solidny drewniany podkład.