BMW 1500 1962-1966

BMW zaprezentowało czterodrzwiowy sedan 1500 na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1961 roku. Ten zupełnie nowy model wyróżniał się innowacyjnym designem, a dzięki doskonałemu zawieszeniu i silnikowi stał się najlepiej sprzedawanym modelem niemieckiego producenta w tamtym czasie (ratując firmę przed upadłością). Model 1500 przyniósł BMW światową rozpoznawalność i był sprzedawany za 9500 marek, czyli około 4800 EUR, ale w latach 60-tych z pewnością miał większą wartość.

Niemiecki producent dostrzegł potrzebę stworzenia samochodu średniej wielkości, jednak w tamtym czasie brakowało pieniędzy, aż do 1959 roku, kiedy rozpoczęto prace nad modelem 1500. BMW 1500 później stał się modelem bazowym dla mocniejszych modeli 1800ti i 1600ti, wraz z ich wersjami pochodnymi. Jego słupek C miał innowacyjny projekt 'Hofmeister kink’, czyli niskie wygięcie do przodu, które oddzielało tylne okno od tylnej szyby. Czterocylindrowa jednostka o pojemności 1.5 litra była w stanie dostarczyć około 80 KM i później została przekształcona dla modeli 1800 i 1600.

BMW 1500 mógł osiągnąć prędkość do 150 km/h, a jego osiągi w porównaniu do konkurencji były znakomite. Samochód rozpędzał się do 100 km/h w 12,6 sekundy. Wnętrze zaprojektowano w taki sposób, aby zapewniało zarówno funkcjonalność, jak i nowoczesny, elegancki wygląd.

BMW 1500 był chwalony za doskonałą widoczność, sportowy charakter i przestrzeń bagażową, chociaż pierwsze modele miały pewne problemy, takie jak oddzielanie się mocowań półzawieszenia od nadwozia oraz awarie tylnej osi. Ogólnie rzecz biorąc, samochód oferował zarówno komfort, jak i niezawodność.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.