BMW 1600 1966-1975

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

W 1966 roku, po dwóch latach od wprowadzenia „Sedana Nowej Klasy” do oferty BMW, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie zaprezentowano bardziej przystępną wersję: coupe 1600-2.

Choć model ten był głównie znany jako 1600, oznaczenie -2 wskazywało, że samochód ma dwoje drzwi. Mimo że ogólny koncept designu był podobny do większego brata 1600, posiadał inny styl. Głównym projektantem był Wilhelm Hofmeister, odpowiedzialny za charakterystyczny kształt słupków C we wszystkich samochodach BMW od połowy lat 60. Na rynku dostępna była również wersja kabriolet Baur, a w 1971 roku pojawiła się tzw. wersja Touring w formie trzydrzwiowego hatchbacka. Touring produkowano tylko przez rok z powodu bardzo niskiej sprzedaży.

Coupe 1600 wyróżniało się niską sylwetką, zrównoważonym designem oraz wysoką linią dachu, co sprawiało, że było lekkie, zwrotne i przystępne. Dwa okrągłe reflektory były standardem, ale niektóre wersje oferowały cztery okrągłe lampy. Wnętrze było ciasne dla czterech pasażerów, ale zapewniało wystarczająco miejsca dla dwóch z przodu.

1.6L 4MT (84 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1573 Cm3
Moc62 Kw @ 5500 Rpm
84.3 Hp @ 5500 Rpm
83 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy83 Lb-Ft @ 3000 Rpm
113 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna93 Mph (150 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony6.00X13
Długość166.5 In (4229 Mm)
Szerokość62.5 In (1588 Mm)
Wysokość55.5 In (1410 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)52.5/52.5 In (1
Rozstaw osi98.4 In (2499 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.44
Masa własna2315 Lbs (1050 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3197 Lbs (1450 Kg)
Średnie spalanie23.5 Mpg Us (10 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.