W 1966 roku, po dwóch latach od wprowadzenia „Sedana Nowej Klasy” do oferty BMW, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie zaprezentowano bardziej przystępną wersję: coupe 1600-2.
Choć model ten był głównie znany jako 1600, oznaczenie -2 wskazywało, że samochód ma dwoje drzwi. Mimo że ogólny koncept designu był podobny do większego brata 1600, posiadał inny styl. Głównym projektantem był Wilhelm Hofmeister, odpowiedzialny za charakterystyczny kształt słupków C we wszystkich samochodach BMW od połowy lat 60. Na rynku dostępna była również wersja kabriolet Baur, a w 1971 roku pojawiła się tzw. wersja Touring w formie trzydrzwiowego hatchbacka. Touring produkowano tylko przez rok z powodu bardzo niskiej sprzedaży.
Coupe 1600 wyróżniało się niską sylwetką, zrównoważonym designem oraz wysoką linią dachu, co sprawiało, że było lekkie, zwrotne i przystępne. Dwa okrągłe reflektory były standardem, ale niektóre wersje oferowały cztery okrągłe lampy. Wnętrze było ciasne dla czterech pasażerów, ale zapewniało wystarczająco miejsca dla dwóch z przodu.