Początkowo, oparty na hatchbacku serii 1, BMW zaprezentowało sportowszą wersję BMW serii 1 Coupe. Seria 2 zastąpiła serię 1, lecz niemiecki producent nie tylko zmienił nazwę.
Dostępna wyłącznie w wersji coupe, seria 2 z 2013 roku wprowadziła liczne zmiany w stylizacji oraz mechanice, a także więcej miejsca w wnętrzu i przestrzeni bagażowej.
Ostrzejsze reflektory i nowoczesne tylne światła sprawiły, że seria 2 stała się atrakcyjnym coupe z bagażnikiem w stylu sedana.
Wnętrze coupe oferowało wysoką jakość wykonania z luksusowym designem oraz dużą ilością standardowego wyposażenia. Większość materiałów użytych w kabinie była przyjemna w dotyku, a sportowo-elegancki styl wnętrza zapewniał przyjemne wrażenia.
W kabinie znajdowało się wiele przestrzeni do przechowywania, w tym uchwyty na kubki, centralne schowki oraz dobrze zaprojektowane kieszenie w drzwiach. W tylnym wnętrzu przestrzeń dla pasażerów była lepsza niż w innych coupe w tej klasie, a dodatkowo znajdował się tam centralny podłokietnik oraz uchwyty na kubki.
Seria 2 była dobrze wyposażona w standardzie, oferując automatyczną klimatyzację, łączność USB, Bluetooth, wielofunkcyjną kierownicę i wycieraczki z czujnikiem deszczu. Do dostępnych opcji należały skórzana tapicerka, czujniki parkowania, duże felgi aluminiowe i inne.
Dzięki różnym trybom jazdy i doskonałemu zawieszeniu, coupe sprawiało wrażenie sportowego i idealnie trzymało się drogi, co czyniło jazdę prawdziwą przyjemnością.
Dla klientów poszukujących mocnych wrażeń, potężne M235i było najlepszym wyborem, przyspieszając do 100 km/h w 4,8 sekundy, współpracując z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Wszystkie dostępne silniki mogły być połączone z 6-biegową manualną skrzynią biegów bez dodatkowych kosztów, jednak automatyczna była standardem.
Rodzina modeli BMW świętuje premierę kolejnej nowej serii modeli – BMW 2-Series Coupe podnosi poprzeczkę w segmencie premium kompaktowych samochodów, jeśli chodzi o zdolności dynamiczne, estetykę i emocjonalny urok; to wyjątkowy koncept pojazdu, niezwykły w swoim segmencie, z nadwoziem dwu drzwiowym w klasycznym stylu trzech pudełek, czterema miejscami, napędem na tylne koła oraz silnikami i konfiguracją podwozia skupionymi na sportowych osiągach.
To nie jest pierwszy raz, kiedy BMW wprowadza do segmentu kompaktowego swoje typowe odczucia związane z przyjemnością z jazdy. BMW 1-Series, na przykład, pełni tę rolę od niemal 10 lat, a jego wyróżniająca pozycja wśród rywali opiera się głównie na koncepcji napędu na tylne koła (wciąż unikalnej w tej klasie), mocnych silnikach z technologią BMW TwinPower Turbo oraz przekonywującym premium charakterze. A teraz BMW 2-Series Coupe podnosi poziom przyjemności z jazdy w kompaktowym modelu jeszcze wyżej. Nowy dwu drzwiowy model robi szczególne wrażenie swoim charakterystycznym designem nadwozia, gamą niezwykle mocnych silników oraz specjalnie skonfigurowaną technologią podwozia.
Wyraźne różnice dzielą BMW 2-Series Coupe i BMW 1-Series, nowy model przyjmuje charakter tylko dla siebie. Ta różnica jest natychmiast zauważalna w designie nowego auta, ale również odczuwalna w jego osiągach. BMW 2-Series Coupe jest jeszcze bardziej przyciągającą uwagę kreacją niż jego poprzednik, niezwykle udany model BMW 1-Series Coupe (z którego sprzedano ponad 150 000 sztuk na całym świecie). Oprócz unikalnego wyglądu i większych wymiarów, oferuje również większą głębię substancji produktu zarówno w zakresie technologii, jak i standardowego wyposażenia. Rezultatem jest nowy wymiar dynamiki jazdy, estetyki i premium uroku w segmencie kompaktowym, podkreślony przez „2” w oznaczeniu modelu nowego auta. Liczba 2 od ponad 45 lat oznacza istnienie supremely sportowych wrażeń z jazdy w kompaktowym dwu drzwiowym samochodzie – od czasu wprowadzenia gamy BMW 02.
Cechy charakterystyczne BMW Coupe
Specyficzny koncept pojazdu za BMW 2-Series Coupe – unikalny w swoim segmencie – jest wiernie odzwierciedlony w jego designie nadwozia. Model dwu drzwiowy jest przede wszystkim Coupe od marki BMW, a cechy designu, które identyfikują przedstawiciela tej specjalnej grupy – nadwozie w stylu trzech pudełek z wyraźnie zdefiniowanym bagażnikiem i niską sylwetką, długą maską, drzwiami z bezramkowymi szybami i dynamicznie wydłużoną linią dachu gładko przechodzącą w tylną część – są przeniesione do modelu kompaktowego z większym entuzjazmem i zamiarem niż kiedykolwiek wcześniej. Ultra-sportowe właściwości jezdne BMW 2-Series Coupe – generowane przez starannie dobraną selekcję silników i technologię podwozia stworzona do idealnego połączenia – są więc jednoznacznie wyrażone w designie nadwozia. Silnik czterocylindrowy o mocy 135 kW/184 hp w BMW 220i Coupe debiutuje w kompaktowym modelu BMW, a silnik sześciocylindrowy o mocy 240 kW/326 hp w BMW M235i Coupe stawia go na pierwszym miejscu jako najsilniejszego benzynowego członka linii BMW M Performance Automobile.
Specyficzne proporcje BMW 2-Series Coupe mieszczą się w nadwoziu o długości 4,432 milimetra. Model dwu drzwiowy jest zatem o 108 milimetrów dłuższy niż BMW 1-Series i o 72 milimetry dłuższy niż outgoing BMW 1-Series Coupe. Nowe kompaktowe Coupe jest także o 32 milimetry szersze niż jego poprzednik (o szerokości 1,774 milimetra) oraz ma o 30 milimetrów dłuższy rozstaw osi (2,690 milimetrów) i szersze ślady kół (z przodu: 1,521 milimetrów, +41 milimetrów; z tyłu: 1,556 milimetrów, +43 milimetrów). W tym samym czasie wysokość pojazdu została obniżona o 5 milimetrów do 1,418 milimetrów. Rezultatem jest zwiększenie przestrzeni wewnętrznej i dodatkowych 20 litrów pojemności bagażnika (teraz 390 litrów). Ponadto, BMW 2-Series Coupe ma również bardziej efektywną aerodynamikę niż zarówno BMW 1-Series, jak i jego poprzednik, co odzwierciedla współczynnik oporu powietrza Cd równy 0.29 dla BMW 220i Coupe.
Sportowa tradycja na kompaktowej powierzchni
BMW 2-Series Coupe opiera się na tradycji marki, która oferuje satysfakcjonujący poziom zaangażowania kierowcy w modelach kompaktowych. A obecność liczby 2 w oznaczeniu modelu łączy go blisko z tym dziedzictwem. Wprowadzenie w 1966 roku BMW 1600-2 na przykład, otworzyło zupełnie nowy segment pojazdów. Zainspirowany w sposób najgłębszy precyzyjnie dopasowanym zestawem technologii napędu i podwozia, dwu drzwiowe Coupe stało się globalnym sztandarem dla sportowego prowadzenia i intensywnej przyjemności z jazdy w segmencie samochodów kompaktowych. Dodatkowe warianty silnikowe zwiększyły atrakcyjność nowej serii modeli. Na przykład, BMW 2002 zaprezentowane w 1968 roku zajęło centralną scenę – zarówno pod względem popularności, jak i sukcesu w przekształcaniu „Freude am Fahren” (czystej przyjemności z jazdy) z hasła w doświadczenie dla zupełnie nowych grup docelowych. Najbardziej spektakularną wersją był BMW 2002 turbo – pierwszy model europejskiego producenta z turbodoładowaniem.
Design: Silny charakter wyróżnia się
Natychmiast urzekająca mieszanka sportowej mocy i elegancji wyróżnia design BMW Coupes. A cechy zewnętrzne, które są kluczowym elementem tej tożsamości, zostały przeniesione do kompaktowego modelu z większą determinacją niż kiedykolwiek w przypadku BMW 2-Series Coupe. Proporcje, linie i projekt powierzchni auta zostały dostosowane, aby podkreślić zarówno zwinne właściwości jezdne dwu drzwiowego, jak i jego unikalny wygląd. BMW 2-Series Coupe ma swój własny specyficzny język designu, który zapewnia mu wyróżniającą pozycję w gamie modeli marki i – co najważniejsze – wyraźnie odróżnia go od rywali w swoim segmencie.
Sportowa obecność, muskularna zwinność i pewna elegancja łączą się w zewnętrznym designie BMW 2-Series Coupe. Cechy charakteryzujące jego wnętrze to z kolei projekt kokpitu skupiony na kierowcy, lekka i nowoczesna funkcjonalność. Wyraźnie odznaczająca się tożsamość projektu pojazdu ilustruje jego postęp w przenoszeniu gry w wyższy poziom w porównaniu do swojego poprzednika. BMW 2-Series Coupe ucieleśnia czystą przyjemność z jazdy w bardziej skoncentrowanej i intensywnej formie niż kiedykolwiek wcześniej w segmencie premium kompakt.
Klasyczne cechy BMW i świeża interpretacja tradycyjnych elementów Coupe
Indywidualny koncept pojazdu BMW 2-Series Coupe podkreślony jest przez specyficzny design przodu i tyłu, dynamicznie wydłużone linie oraz prawie 11-centymetrowy wzrost długości nadwozia w porównaniu do BMW 1-Series. Cechy charakterystyczne designu BMW Coupe zostały przeniesione do segmentu kompaktowego, a charakterystyczne cechy marki otrzymały nową interpretację.
Inną wyrazistą cechą BMW Coupes – charakterystyczna struktura nadwozia w stylu trzech pudełek z wyraźnym rozdzieleniem linii dachu i bagażnika – ma szczególnie wyrazistą obecność w nowym modelu kompaktowym. Tak jak linie przetłoczeń bocznych, które owijają się wokół tylnej części, cecha ta nawiązuje do charakterystycznych elementów stylizacji BMW 02, łącząc nowy samochód z długą tradycją marki w zakresie sportowych i zwinnych modeli kompaktowych.
Linia, która dynamicznie zwęża się w kierunku grilla BMW, nadaje przedniej części BMW 2-Series Coupe wyraźną obecność do przodu. Zmodyfikowane kontury jednostek reflektorów zwężają się na swoich wewnętrznych ekstremach, podczas gdy standardowy pasek akcentowy – lub, jeśli opcjonalne reflektory bi-xenon są zamontowane, oświetlenie akcentu LED – przecina górną część charakterystycznych podwójnych okrągłych świateł BMW. Grill BMW, oddzielony od reflektorów wąskimi paskami po obu stronach, wystaje wyraźnie z przodu pojazdu i lekko przechyla się do przodu. Trójwymiarowy design otoczenia grilla i jego 11 pionowych szczebli wzmacniają uderzający wygląd auta. Dolny wlot powietrza podzielony jest na trzy sekcje. Dwa zewnętrzne elementy są szczególnie duże, a ich kontury powielają formę jednostek reflektorów. Kurtyny powietrzne są harmonijnie wkomponowane w dodatkowy element na zewnętrznych krawędziach przedniego zderzaka, prowadząc napotkaną powietrze precyzyjnie za przednie panele boczne, powodując, że powietrze opada na opony jak zasłona. To zmniejsza turbulencje i dodatkowo podkreśla wyjątkową aerodynamikę BMW 2-Series Coupe.
Widok boczny BMW 2-Series Coupe widzi charakterystyczne cechy marki, takie jak długa maska, krótkie zwisy, przesunięta kabina pasażerska, charakterystyczny zakręt Hofmeister (przeciwstawny ruch w ramie okna na tylnej krawędzi słupków C) oraz otwieracze drzwi zintegrowane w linii przetłoczeń, łączące się ze specyficznymi elementami designu coupe, głównie smukłą grafiką okien i opływową linią dachu, płynnie przechodzącą w tylną część. Wyraźna linia charakterystyczna powyżej progu drzwi zamienia się w tylną część koła, którego mocno wybrzuszona forma koncentruje uwagę na napędzie na tylne koła, a także poszerza nadwozie BMW 2-Series Coupe do jego najszerszego punktu. Dynamiczny kształt klina dwu drzwiowego modelu także podkreśla linia progu drzwi, która również unosi się w kierunku tyłu. BMW 2-Series Coupe ma również drzwi z bezramkowymi szybami oraz wskaźniki kierunkowskazów zintegrowane w zewnętrznych lusterkach.
Tył BMW 2-Series Coupe jest szeroki i potężny, co potęguje jednolita jednostka świetlna, która sięga daleko w boki samochodu w kształcie litery L znanym z innych modeli BMW. Niepodważalny nocny design zapewniają również podświetlane paski LED w jednostkach. Trzecie światło stopu umieszczone jest na górnej krawędzi tylnej szyby i również korzysta z jednostek LED.
Linie wzdłuż boków pokrywy bagażnika lekko zwężają się w dół. Ten akcent stylistyczny, wraz z dodatkowym przetłoczeniem i sugerowanym elementem dyfuzora w tylnej osłonie, podkreśla drogowe ukierunkowanie BMW 2-Series Coupe i niski środek ciężkości. A jednak nowy model ma również szerszy otwór bagażnika niż jego poprzednik.
Lakier zewnętrzny BMW 2-Series Coupe można zamówić w wyborze dwóch kolorów nie-metalicznych i 10 metalicznych, podczas gdy klienci mogą również zamówić Estoril Blue metallic jako część pakietu M Sport.
Wnętrze: design kokpitu zapewnia maksymalną przyjemność z jazdy; premium atmosfera może być odczuwana z czterema miejscami
Dominujące tematy wnętrza BMW 2-Series Coupe to projekt kokpitu skupiony na kierowcy, nowoczesna funkcjonalność i wysokiej jakości materiały. Funkcja Easy Entry dla przednich siedzeń ułatwia dostęp do dwóch tylnych siedzeń, które oferują o 21 milimetrów więcej miejsca na nogi niż outgoing Coupe, podczas gdy wysokość głowy dla kierowcy i pasażera z przodu wzrosła o podobną wartość. Poziom funkcjonalności podnosi zaawansowane wyposażenie, w tym duże schowki w drzwiach. Struktura powierzchni panelu instrumentów, konsoli centralnej i wykończenia drzwi jest zdominowana przez efekt „warstw”, stworzony przez różne nakładające się powierzchnie. Długość drzwi jest podkreślona przez zbieżne linie elementów wykończenia drzwi.
Jeśli BMW 2-Series Coupe jest wyposażone w opcjonalny system nawigacji lub radio BMW Professional, będzie również zawierać system operacyjny BMW iDrive, który obejmuje wolno stojący monitor pokładowy w formacie płaskiego ekranu. Wyświetlacz sterowania występuje w wersji 6.5 lub 8.8-calowej, w zależności od wybranej wersji, podczas gdy kontroler na konsoli centralnej posiada powierzchnię dotykową, która umożliwia kierowcy wprowadzanie znaków (jeśli zamontowany jest profesjonalny system nawigacyjny).
Wykończenie z skóry Dakota jest dostępne jako alternatywa dla standardowych materiałów obiciowych w trzech kolorach. Pasma wykończeniowe wnętrza występują w matowym satynowym srebrze jako standard, ale są również opcjonalnie dostępne w szczotkowanym aluminium lub wykwintnym drewnie Fineline Stream.
Dla celów indywidualnego stylu: BMW Sport Line, BMW Modern Line i pakiet M Sport
Linie BMW – dostępne jako alternatywa dla standardowego wyposażenia BMW 2-Series Coupe – oferują harmonijnie skoordynowany design i wyposażenie zewnętrzne oraz wewnętrzne. Zarówno BMW Sport Line, jak i BMW Modern Line obejmują 17-calowe lekkie koła w ekskluzywnych wzorach, ambientowe oświetlenie z możliwością zmiany kolorów oraz specjalne obicia siedzeń, pasma wykończeniowe wnętrza i design kluczyka samochodowego. BMW Sport Line zapewnia wysoki połysk czarnego wykończenia dla zewnętrznych otworów wlotu powietrza, przodu szczebli grilla, poprzeczki w centralnym wlocie powietrza i tylnej osłony, podkreślając dynamiczne walory nowego dwu drzwiowego modelu. Z kolei BMW Modern Line promuje postępową elegancję poprzez zastosowanie matowego aluminium do wymienionych zamienników oraz malowanie w kolorze nadwozia dla poprzeczki w centralnym wlocie powietrza.
Od momentu rozpoczęcia sprzedaży BMW 2-Series Coupe dostępny jest również pakiet M Sport, opracowany specjalnie dla nowego modelu. Opcja ta obejmuje dostosowaną do potrzeb tuningu zawieszenia (w tym obniżenie wysokości o 10 milimetrów oraz 17-calowe lekkie koła M w dwuspokowym wzorze), aerodynamicznie zoptymalizowane elementy nadwozia (w tym duże wloty powietrza z przodu, efektowne progi boczne i dyfuzor w tylnej osłonie), a także specjalny design grilla BMW i ozdobę końcówki wydechu w wysokim połysku chromu. Oprócz pasów progowych z aluminium z logo M, cechy takie jak sportowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu, pasma wykończeniowe wnętrza z aluminium Hexagon z akcentem w kolorze Estoril Blue, specjalny design wskaźników w zespole przyrządów, ambientowe oświetlenie i pedał M dla kierowcy dodatkowo tworzą intensywną aurę sportowej jazdy we wnętrzu BMW 2-Series Coupe.
Doświadczenie jazdy: idealna równowaga między zwinnością, efektywnością i komfortem
Technologia BMW TwinPower Turbo zapewnia niezrównaną równowagę między przyjemnością z jazdy a ekonomią paliwa w silnikach benzynowych i wysokoprężnych dostępnych od momentu wprowadzenia BMW 2-Series Coupe. Moc wzrosła o 10 kW w stosunku do poprzednika, a średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE spadło o 21 procent, w zależności od modelu. Szeroka gama silników opracowana specjalnie dla BMW 2-Series Coupe, zaawansowana technologia podwozia precyzyjnie dostosowana do oferowanej mocy oraz unikalna w swoim segmencie konfiguracja napędu na tylne koła zapewniają sportowe doświadczenie jazdy, które nie ma sobie równych, w połączeniu z doskonałym komfortem. Dodatkowo, standardowy przełącznik Driving Experience Control daje kierowcom możliwość – jednym naciśnięciem przycisku – dostosowania ustawień samochodu do swoich indywidualnych preferencji lub danej sytuacji jezdnej.
Od momentu wprowadzenia na rynek dostępny jest jeden silnik benzynowy o czterech cylindrach oraz jedna jednostka wysokoprężna o czterech cylindrach, które oferują moc 135 kW/184 hp w BMW 220i Coupe i BMW 220d Coupe. Na czoło wysuwa się również BMW M235i Coupe z sześciocylindrowym silnikiem w układzie rzędowym o mocy 240 kW/326 hp (zob. rozdział 5). A za tym trio podąża jeszcze dwóch czterocylindrowych modeli wysokoprężnych w postaci BMW 218d Coupe (105 kW/143 hp) i BMW 225d Coupe (160 kW/218 hp). Wszystkie silniki można połączyć z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (standard w BMW 225d Coupe), aby uzyskać jeszcze niższe wartości zużycia paliwa i emisji niż w standardowej, sześciobiegowej skrzyni manualnej. Wszystkie warianty modeli są wyposażone w zaawansowaną technologię BMW EfficientDynamics jako standard i spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6.
BMW 220i Coupe: wydajna moc z pojemności 2,0 litra
Silnik napędzający BMW 220i Coupe generuje znacząco wyższą moc z pojemności 2,0 litra niż czterocylindrowe silniki benzynowe dostępne w gamie BMW 1-Series. Kierowca może polegać na mocy 135 kW/184 hp w zakresie od 5,000 do 6,250 obr/min oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm (199 lb-ft), dostępnym w zakresie od 1,250 do 4,500 obr/min. Silnik stanowi przekonywującą propozycję dzięki typowemu dla BMW niskiego zapotrzebowania na obroty, imponującemu poziomowi efektywności oraz – dzięki zmodyfikowanej konstrukcji tłoków – zoptymalizowanym właściwościom akustycznym. Pakiet technologii BMW TwinPower Turbo obejmuje system turbodoładowania twin-scroll, bezpośredni wtrysk o wysokiej precyzji, w pełni zmienny czas otwarcia zaworów VALVETRONIC i zmienną kontrolę wałka rozrządu Double-Vanos.
BMW 220i Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h / 62 mph w 7,0 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 235 km/h / 146 mph (automatyczna: 230 km/h / 143 mph). Średnie zużycie paliwa w BMW 220i Coupe wynosi od 6,1 do 6,3 litrów na 100 kilometrów / 46,3 – 44,8 mpg imp (automatyczna: 5,7 – 6,0 litrów / 49,6 – 47,1 mpg imp), podczas gdy emisja CO2 wynosi od 142 do 148 gramów na kilometr (134 – 139 g/km; dane obliczone zgodnie z cyklem testowym UE i mogą się różnić w zależności od wybranego formatu opon). Jak pokazują te dane, wzrost o 10 kW w BMW 220i Coupe w porównaniu do poprzednika został skompensowany spadkiem zużycia paliwa o 14 procent.
BMW 220d Coupe: wysoka moc przy niskich emisjach
Turbodoładowanie z zmienną geometrią wlotu i bezpośredni wtrysk common rail, których wtryskiwacze solenoidowe pracują pod maksymalnym ciśnieniem 1,800 bar, to kluczowe cechy technologii silników BMW TwinPower Turbo w BMW 220d Coupe. Umożliwia to silnikowi wysokoprężnemu o pojemności 2,0 litra generowanie błyskawicznej mocy ciągnącej przy niezwykle efektywnym spalaniu. Maksymalna moc 135 kW/184 hp dostępna jest przy 4,000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 380 Nm (280 lb-ft) uzyskiwany jest w zakresie od 1,750 do 2,750 obr/min.
Wyposażony w standardową manualną skrzynię biegów, BMW 220d Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h / 62 mph w 7,2 sekundy (7,1 sekundy z opcjonalną automatyczną). Maksymalna prędkość wynosi 230 km/h / 143 mph przy obu skrzyniach biegów. Moc BMW 220d Coupe jest o 5 kW wyższa niż w poprzedniku, a jednocześnie notuje jeszcze niższe zużycie paliwa i emisję. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,5 – 4,8 litrów na 100 kilometrów / 62,8 – 58,9 mpg imp (automatyczna: 4,2 – 4,4 litrów / 67,3 – 64,2 mpg imp), a emisja CO2 wynosi 119-125 gramów na kilometr (111 – 117 g/km; dane obliczone zgodnie z cyklem testowym UE i mogą się różnić w zależności od wybranego formatu opon). Samochody wyposażone w opcjonalną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów osiągają największe zmniejszenie zużycia paliwa, sięgające około 21 procent.
Klienci mogą zamówić swoje BMW 220d Coupe już od momentu wprowadzenia na rynek z pakietem BMW M Performance Power Kit z oryginalnych akcesoriów BMW. Pakiet ten podnosi moc silnika o 12 kW i zwiększa maksymalny moment obrotowy o 20 Nm (15 lb-ft). Zużycie paliwa i emisje nie wpływają na wyniki wydajności sprintu, które wynikają z tej poprawy.
BMW 218d Coupe: ekonomiczny model wysokoprężny na wejściu
Kolejne silniki w ofercie to jeszcze dwa czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 2,0 litra z technologią BMW TwinPower Turbo. Turbodoładowanie z zmienną geometrią i bezpośredni wtrysk common rail, których wtryskiwacze solenoidowe wstrzykują paliwo do cylindrów przy ciśnieniu dochodzącym do 1,600 bar, nadają silnikowi w BMW 218d Coupe maksymalną moc 105 kW/143 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm (236 lb-ft). W przypadku modelu wysokoprężnego na poziomie wejścia zajmuje to 8,9 sekundy (automatycznie: 8,6 sekundy), aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h / 62 mph, osiągając maksymalną prędkość 213 km/h / 132 mph (213 km/h / 132 mph). BMW 218d Coupe uzyskuje średnie zużycie paliwa wynoszące 4,3 – 4,5 litrów (4,2 – 4,4 litrów) na 100 kilometrów / 64,9 – 62,8 (67,3 – 64,2) mpg imp oraz emisję CO2 wynoszącą od 114 do 119 gramów na kilometr (111 – 117 g/km; wszystkie dane są wstępne, zużycie paliwa i emisje obliczane zgodnie z cyklem testowym UE i mogą się różnić w zależności od wybranego formatu opon).
BMW 225d Coupe: sportowy i wydajny dzięki wielostopniowemu turbodoładowaniu
Oferując moc 160 kW/218 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm (332 lb-ft), silnik w BMW 225d Coupe to najpotężniejsza wersja wysokoprężna dostępna w nowym dwu drzwiowym modelu. Jego system turbodoładowania z dwoma stopniami składa się z jednej dużej i jednej małej turbosprężarki, również z zmienną geometrią, których precyzyjnie kontrolowana współpraca zapewnia natychmiastową moc ciągnącą. Wtryskiwacze piezoelektryczne jego układu bezpośredniego wtrysku common rail generują maksymalne ciśnienie wynoszące 2,000 bar. BMW 225d Coupe standardowo wyposażone jest w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów i przyspiesza od zera do 100 km/h / 62 mph w 6,3 sekundy. Maksymalna prędkość osiąga 242 km/h / 150 mph. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 4,7 litrów na 100 kilometrów / 60.1 mpg imp i emisji CO2 wynoszącej 124 gramów na kilometr, najdynamiczniejszy model wysokoprężny w ofercie osiąga także doskonałą efektywność (wszystkie dane są wstępne, zużycie paliwa i emisje obliczane zgodnie z cyklem testowym UE).
Automatyczna skrzynia sportowa z funkcją Launch Control, tryb ECO PRO z funkcją coasting
Oprócz ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, BMW 2-Series Coupe można także zamówić opcjonalnie z automatyczną skrzynią sportową, która stosuje ultraw szybkie zmiany biegów, aby podkreślić dynamiczny charakter dwu-drzwiowego samochodu. Ta wersja skrzyni biegów również posiada łopatki zmiany biegów na kierownicy oraz funkcję Launch Control (niedostępną w 218d), która umożliwia optymalizację przyczepności oraz maksymalne przyspieszenie z miejsca. Wszystkie wartości przyspieszenia od 0 do 100 km/h / 62 mph dla automatycznych wariantów BMW 2-Series Coupe były rejestrowane z użyciem funkcji Launch Control.
Standardowo wyposażony w przełącznik Driving Experience Control na konsoli centralnej umożliwia dostosowanie ustawień auta jednym przyciśnięciem przycisku poprzez tryby COMFORT, SPORT i ECO PRO. Tryb SPORT+ jest również dostępny dla samochodów wyposażonych w przynajmniej jedną z poniższych opcji: sportowa automatyczna skrzynia biegów, pakiet M Sport, BMW Sport Line, adaptive M suspension lub zmienne sportowe wspomaganie kierownicy. Przełącznik Driving Experience Control umożliwia również modyfikację charakterystyki przepustnicy i kierownicy a także – w zależności od specyfikacji – odpowiedzi automatycznej skrzyni biegów i tłumików.
W trybie ECO PRO samochód zachęca do szczególnie relaksującego i oszczędnego stylu jazdy. A kierowcy BMW 2-Series Coupe także korzystają z najnowszego dodatku do arsenału oszczędzającego paliwo – funkcji coasting, dostępnej w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów. Przy prędkości od 50 do 160 km/h (ok. 30 do 100 mph) napęd jest odłączany, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia. Jeśli zamontowany jest profesjonalny system nawigacyjny, kierowcy korzystają również z usług Proactive Driving Assistant. W trybie ECO PRO system ten informuje kierowców o idealnym momencie oszczędzania paliwa, aby zdjąć nogę z gazu przed zakrętami, skrzyżowaniami, rondami i obszarami z ograniczeniami prędkości.
Standardowo wyposażona technologia BMW EfficientDynamics obejmuje również regenerację energii hamowania, operacyjne uruchamianie jednostek pomocniczych, elektryczne wspomaganie kierownicy, wskaźnik optymalnej zmiany biegów oraz funkcję Auto Start Stop, która może być również używana w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów.
Zaawansowana technologia podwozia precyzyjnie dostosowana do wydajności silnika
Zaawansowane inżynieria podwozia BMW 2-Series Coupe obejmuje elementy takie jak podwójne wahacze w przednim zawieszeniu oraz pięciowahaczowe tylne zawieszenie. Podwozie posiada dużą zawartość aluminium i zostało specjalnie dostosowane do mocy silnika. To pozwala kierowcy w pełni wykorzystać dynamiczny potencjał nowego Coupe, do którego kluczowe znaczenie mają niski środek ciężkości, znacznie szerszy rozstaw kół w porównaniu do jego poprzednika oraz idealny rozkład masy 50:50. Układ elektrycznego wspomagania kierownicy jest równie imponująco energooszczędny, jak i precyzyjny, a także, podobnie jak mocne hamulce, poprawia precyzyjność prowadzenia pojazdu. To tworzy atrakcyjną i harmonijną mieszankę sportowej zwinności i komfortu jazdy w codziennym użytkowaniu.
Różnorodność opcji do dostosowania prowadzenia auta do indywidualnych preferencji: Servotronic, zmienne sportowe wspomaganie kierownicy, system hamulcowy M Sport, adaptive M suspension, zawieszenie M Sport
Bogactwo różnych opcji pozwala dostosować właściwości jezdne BMW 2-Series Coupe precyzyjnie do indywidualnych preferencji. Oprócz systemu wspomagania kierownicy Servotronic, klienci mogą również zamówić zmienne sportowe wspomaganie kierownicy, które korzysta ze zmiennego przełożenia w celu zmniejszenia ruchu kierownicy wymaganej do uzyskania dużych kątów skrętu. Manewry parkowania i zawracania są wykonywane bezpiecznie i komfortowo z minimalnym wysiłkiem kierownicy. A przy wyższych prędkościach kierowcy mogą także cieszyć się precyzją prowadzenia i stabilnością jazdy, które są znane z marki BMW.
W przypadku zamówienia pakietu M Sport klienci mogą również zamówić swoje auto z systemem hamulcowym M Sport z stałymi zaciskami, czterema tłokami przy przednich kołach i dwoma tłokami przy tylnych, oraz szczególnie dużymi tarczami hamulcowymi. Zaciski są malowane na ciemnoniebieski kolor i noszą logo M. Inny dostępny element z oryginalnych akcesoriów BMW to system hamulcowy BMW M Performance, który ma jeszcze większe, perforowane i nitowane tarcze oraz zaciski malowane na czerwono, pomarańczowo lub żółto.
Wybór opcji wyposażenia obejmuje adaptive M suspension z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami oraz zawieszenie M Sport z sztywniejszymi ustawieniami sprężyn i amortyzatorów. Obie konfiguracje oferują obniżenie wysokości o 10 milimetrów. Zawieszenie sportowe BMW M Performance (również dostępne w ofercie akcesoriów) idzie o krok dalej, oferując klientom obniżenie wysokości o 20 milimetrów, dopasowane amortyzatory i krótkie, malowane na czerwono sprężyny do ich BMW 2-Series Coupe od momentu wprowadzenia.
Standardowo wyposażony system DSC (Dynamic Stability Control) zawiera system ABS (Antyblokada Hamulców), DTC (Dynamiczne Sterowanie Przyczepnością), Cornering Brake Control (CBC) i Dynamic Brake Control (DBC). Narzędzia te są uzupełnione o systemy wspomagające hamowanie, kompensację blaknięcia, funkcję osuszania hamulców oraz asystenta startu. W trybie DTC progi reakcji systemu stabilności jazdy ustawione są na wyższym poziomie. Pozwala to kierowcy na kontrolowane poślizgi przez napędzane koła, aby ruszyć na śniegu lub luźnych nawierzchniach oraz przy szczególnie dynamicznym podjeździe do zakrętów. W trybie DSC Off aktywowany jest aktywny hamulec różnicowy (ADB-Sport) na tylnej osi, tutaj silnik hamulcowy jest zastosowany w kontrolowany sposób na obracającym się, napędzanym kole pod pełnym przyspieszeniem przez ciasne zakręty, aby napęd mógł być przekazywany przez inne koło na osi i optymalizować poziom przyczepności.
BMW 225d Coupe standardowo wyposażone jest w 17-calowe lekkie koła. Wszystkie inne warianty modeli opuszczają linię produkcyjną na 16-calowych lekkich kołach. Lista opcji zawiera również dodatkowe warianty 17- i 18-calowych lekkich kół, podczas gdy 19-calowe lekkie koła BMW M Performance można zamówić poprzez ofertę akcesoriów.
Nadwozie, bezpieczeństwo i wyposażenie: Inteligentny lekki design, inteligentne detale
W rozwoju BMW 2-Series Coupe poczyniono znaczne postępy w zakresie przestronności, funkcjonalności i ochrony pasażerów w porównaniu do jego poprzednika. Większe wymiary nowego samochodu mają korzystny wpływ zarówno na przestrzeń wewnętrzną, jak i pojemność bagażnika. Jednocześnie osiągnięto jeszcze wyższe standardy bezpieczeństwa pasywnego dzięki zoptymalizowanemu doborowi materiałów i innowacyjnej technologii budowy nadwozia, przy jednoczesnym minimalizowaniu wagi. BMW 2-Series Coupe obejmuje również szereg innowacyjnych środków ochrony pieszych.
Szeroki pakiet standardowego wyposażenia to kolejny aspekt nowego modelu, który wyraźnie odróżnia go od BMW 1-Series. A BMW 2-Series Coupe można także doposażyć w szereg wysokiej jakości opcji, które podkreślają jego premium charakter.
Inteligentny lekki design optymalizuje zwinność i bezpieczeństwo. Techniki konstrukcyjne i materiały użyte do nadwozia BMW 2-Series Coupe opierają się na zasadzie inteligentnego lekkiego designu. Dzięki temu można poprawić zwinność i ochronę pasażerów, jednocześnie utrzymując wagę pojazdu na możliwie najniższym poziomie. Na przykład zwiększona sztywność przedniej części auta ma bezpośredni wpływ na właściwości dynamiczne BMW 2-Series Coupe.
Środki takie jak przemyślane zastosowanie stali o wysokiej i ultra-wysokiej wytrzymałości nadają nadwoziu zwiększoną sztywność skrętną oraz zapewniają siłę bezpieczeństwa kabiny pasażerskiej. Przeciętna wytrzymałość materiałów użytych w nowym Coupe jest o 13 procent wyższa niż w jego poprzedniku.
Kompletna koncepcja ochrony pasażerów i pieszych
Precyzyjna współpraca wielu komponentów bezpieczeństwa jako część dalekosiężnej koncepcji zapewnia imponująco wysoki poziom ochrony pasażerów w sytuacjach, w których nie można uniknąć kolizji. To oznacza, że BMW 2-Series Coupe ma wszystko, co potrzebne, aby osiągnąć doskonałe wyniki we wszystkich istotnych testach zderzeniowych na całym świecie.
Ekstremalnie trwałe struktury wspierające, duże strefy deformacyjne oraz wyjątkowo wydajne systemy ochrony, skoordynowane przez potężną elektronikę sterującą, stanowią podstawę wysokiego standardu bezpieczeństwa pasywnego w nowym BMW 2-Series Coupe. Siły generowane w wyniku kolizji są odprowadzane poprzez precyzyjnie zdefiniowane ścieżki obciążeń, pochłaniane w strefach deformacyjnych i tym samym oddalone od ekstremalnie sztywnej kabiny pasażerskiej. Ponadto, rozwinięta konstrukcja dróg obciążeniowych optymalizuje kompatybilność, aby zminimalizować skutki wypadków dla innych zaangażowanych pojazdów.
Dodatkowo, w rozwoju BMW 2-Series Coupe wprowadzono szereg środków dotyczących ochrony pieszych. Przeniesienie wlotu powietrza do silnika oraz filtra powietrza do wnętrza pozwoliło na stworzenie większej strefy deformacyjnej w obszarze maski. BMW 2-Series Coupe zaprojektowane zostało również z systemem „aktywną” maską: w przypadku kolizji z pieszym lub cyklistą system automatycznie unosi tylną część maski. Tworzy to dodatkową pojemność deformacyjną, co zmniejsza ryzyko obrażeń w kolizji z szczególnie twardymi sekcjami silnika.
Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa w BMW 2-Series Coupe obejmuje poduszki powietrzne z przodu, boczne poduszki powietrzne zintegrowane w oparciach foteli, poduszki powietrzne dla siedzeń przednich i tylnych, trzypunkowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich siedzeń, ograniczniki siły pasów oraz napinacze pasów z przodu oraz mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych z tyłu. Standardowo wyposażony wskaźnik uszkodzenia opon rejestruje utratę ciśnienia w poszczególnych oponach i ostrzega kierowcę poprzez aktywację sygnału w zestawie przyrządów.
Wygodne wejście i więcej miejsca na nogi w tylnej części
BMW 2-Series Coupe jest znacząco większe niż jego poprzednik pod względem długości, szerokości, rozstawu osi i szerokości torów kół. Te zwiększone wymiary są widoczne w obszarach takich jak wysokość w kabinie przednich siedzeń, która wzrosła o 19 milimetrów, oraz miejsca na nogi w tylnej części, które wzrosło o 21 milimetrów. Dodatkowo przestrzeń dostępu do tylnych siedzeń jest teraz o 11 milimetrów szersza, co, w połączeniu z funkcją Easy Entry dla przednich siedzeń, sprawia, że korzystanie z tylnych miejsc jest znacznie bardziej komfortowym doświadczeniem.