BMW 2 Series Active Tourer (F45) 2014-2018

BMW 2 Series Active Tourer (F45) 2014-2018

Przejdź do galerii zdjęćBMW 2 Series Active Tourer (F45) 2014-2018

BMW 2 Series Active Tourer to pierwszy samochód BMW z napędem na przednie koła, co wywołało spore kontrowersje w świecie motoryzacji. Dla fanów BMW, gdyby ktoś powiedział im, że przednionapędowy MPV zostanie wyprodukowany przez BMW w 2014 roku, zapewne uznaliby to za żart.

Koncepcja samochodu rodzinnego jest w Niemczech bardzo rozwinięta i być może to był idealny moment dla BMW, aby stworzyć pojazd, który doskonale łączy MPV z ich już znanymi, dynamicznymi modelami.

Ogólnie rzecz biorąc, nie był to typowy MPV, którego by się spodziewano. Tak, miał 7 miejsc, i tak, pozycja za kierownicą była wysoka, ale czy spodziewałbyś się 231 KM z silnika benzynowego o pojemności 2.0 litra?

Przypuszczamy, że nie. Ale jednocześnie, dla kogoś, kto docenia, jak jeździ BMW i potrzebuje więcej miejsca, BMW 2 Series brzmi jak idealne rozwiązanie.

Oferując nietypowy design dla bawarskiej firmy oraz praktyczność, która zadecydowała o ostatecznym kształcie pojazdu, Active Tourer wprowadził także nową generację silników modułowych o pojemności nawet 1.5 litra. Wnętrze skupiało się na wszechstronności i zawierało przesuwane tylne fotele, które można również składać w układzie 40:20:40, mnóstwo przestrzeni do przechowywania oraz pierwszą od kilku lat odnowioną konsolę centralną.

Na debiutanckim etapie wszystkie silniki spełniały najnowsze normy emisji CO2 w Europie (standard EU6) i były połączone z nowymi 6-biegowymi automatycznymi lub manualnymi skrzyniami biegów, albo z bardziej popularną 8-biegową skrzynią automatyczną ZF. Oficjalna światowa premiera miała miejsce na Salonie Samochodowym w Genewie w 2014 roku.

Przybycie BMW serii 2 Active Tourer (średnie zużycie paliwa: 6.0-4.1 litrów na 100 km [47-68.9 mpg imp]; emisja CO2: 139-109 g/km) to kolejny krok w rozszerzaniu oferty BMW o nowy segment modeli. Nowy przedstawiciel klasy premium łączy w sobie komfort oraz funkcjonalność przestrzeni, wzbogacając je o typowe dla BMW cechy: dynamikę, styl i elegancję. Po coupe, jako drugi członek nowej gamy BMW serii 2, harmonijnie proporcjonowany Active Tourer emanuje sportowością z każdego kąta. Mając zaledwie 4,342 mm długości, 1,800 mm szerokości i 1,555 mm wysokości, łączy kompaktowe wymiary z przestronnością wewnątrz, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla rosnących wyzwań miejskiej mobilności.

Nowe silniki turbodoładowane z trzema i czterema cylindrami, kompleksowy zestaw rozwiązań BMW EfficientDynamics oraz rozbudowana łączność dzięki BMW ConnectedDrive stanowią kluczowe elementy w doświadczeniu prowadzenia, które koncentruje się na sportowych osiągach i wzorcowej efektywności.

Dynamika i funkcjonalność przestrzeni w klasycznym stylu BMW

Aby osiągnąć szczególnie wysoki poziom wszechstronności i funkcjonalności w klasie premium, potrzebne są specjalne koncepcje projektowe. BMW zdecydowało się na wyrafinowany system napędu na przednie koła dla serii 2 Active Tourer, który zapewnia oczekiwany poziom zaangażowania kierowcy. W połączeniu z długim rozstawem osi wynoszącym 2670 mm oraz podniesioną linią dachu, ta konfiguracja maksymalizuje przestrzeń wewnątrz, oferując niespotykane poczucie przestronności. Kierowca i pasażer z przodu cieszą się znacznie wyższą pozycją siedzącą niż w sedanach, co zapewnia lepszą widoczność oraz ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Duża ilość miejsc do przechowywania oraz możliwość złożenia tylnego oparcia fotela pasażera to tylko dwa przykłady imponującej elastyczności wnętrza i sprytnie zaprojektowanego układu. Kabina ma jasny i przestronny charakter, a wszystkie powierzchnie są ułożone w poziomie w warstwowym stylu. Istnieje także możliwość zamontowania dużego panoramicznego dachu, który wpuszcza światło do wnętrza. Tożsamość marki, której przewodnią cechą jest dynamika, jest także wyraźnie obecna w BMW serii 2 Active Tourer. Przejawia się to w typowych detalach, takich jak lekko pochylona do przodu atrapa chłodnicy BMW otoczona charakterystycznymi okrągłymi reflektorami. Krótkie przednie zwisy, szczególnie nietypowe dla samochodu napędzanego na przednie koła, są także klasycznym znakiem rozpoznawczych stylizacji BMW, podobnie jak krótkie zwisy z tyłu, długi rozstaw osi, wygięcie Hofmeistera w tylnych oknach oraz lampy tylne w kształcie litery L. Wyraźne kontury i wyrazista linia boczna dodają impactu nadkolom i nadają BMW serii 2 Active Tourer charakterystyczny dynamizm nawet na postoju. Wewnątrz, elementy sterujące radiem, klimatyzacją i nawiewami są skierowane w stronę kierowcy, co stanowi kolejny znany element designu BMW.

Maksymalna wszechstronność i funkcjonalność

Wszechstronny bagażnik o pojemności, którą można zwiększyć z 468 do 1510 litrów, oraz standardowo montowane tylne oparcie dzielone w proporcjach 40:20:40 to doskonałe przykłady codziennej użyteczności tego modelu. Elastyczność jest dalej zwiększana przez przesuwane tylne siedzenie, umożliwiające zwiększenie przestrzeni na nogi lub bagaż według potrzeb. Szczególnie sprytnym rozwiązaniem jest składająca się podłoga bagażnika, która skrywa schowek z praktyczną wielofunkcyjną tacą. Tylne oparcie można dostosować, aby zapewnić dodatkowy komfort dla trzech tylnych miejsc lub ekstra przestrzeń na bagaż. Dostęp do bagażnika jest dziecinnie prosty dzięki dużej, szerokiej klapie tylnej, którą można również opcjonalnie wyposażyć w automatyczne otwieranie i zamykanie za naciśnięciem przycisku lub funkcji Smart Opener, co czyni obsługę wyjątkowo łatwą przy szybkim ruchu nogi.

Silniki nowej generacji z trzema lub czterema cylindrami

Nowe BMW serii 2 Active Tourer jest wprowadzane na rynek z wyborem trzech potężnych, lekkich i oszczędnych silników benzynowych o trzech i czterech cylindrach, które stanowią część nowej generacji silników. Są one instalowane w układzie poprzecznym i mają kompaktową budowę, a także wykorzystują technologię BMW TwinPower Turbo, jednocześnie spełniając normę emisji EU6.

Nowa jednostka silnikowa z trzema cylindrami wyróżnia się wyjątkową efektywnością i świetnymi osiągami. Ten nowoczesny silnik ma swoją premierę w modelu BMW z podstawowej gamy w postaci BMW 218i Active Tourer (zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie: 6.1/4.2/4.9 l/100 km [46.3/67.2/57.6 mpg imp]; emisja CO2: 115 g/km) z sześciobiegową skrzynią manualną. Silnik o pojemności 1.5 litra generuje moc 100 kW/136 hp i wyróżnia się spontaniczną reakcją na gaz, dużym apetytem na obroty oraz wysokim momentem obrotowym. Budowa silników trzycylindrowych sprawia, że nie podlegają one siłom inercyjnym pierwszego i drugiego rzędu, a wałek wyważający zastosowany w jednostce BMW zapewnia jeszcze bardziej płynne działanie w całym zakresie obrotów.

Na czołowej pozycji w ofercie znajduje się BMW 225i Active Tourer (zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie: 7.6/5.0/6.0 l/100 km [37.1/56.5/47 mpg imp]; emisja CO2: 139 g/km). Przy mocy 170 kW/231 hp, czasie 6.8 sekundy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) oraz maksymalnej prędkości 235 km/h (146 mph), czterocylindrowy silnik tego modelu wyznacza nowe standardy dla dynamicznych osiągów w swojej klasie.

Pod maską BMW 218d Active Tourer (zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie: 5.0/3.6/4.1 l/100 km [56.5/78.4/68.9 mpg imp]; emisja CO2: 109 g/km) znajduje się silnik Diesla o czterech cylindrach. To przedstawiciel tej samej nowej rodziny silników, co jego dwie benzynowe odpowiedniki, generujący moc 110 kW/150 hp, przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 330 Nm (243 lb-ft). Ten silnik potwierdza wyjątkowe dynamiczne osiągi silników Diesla od BMW, przyspieszając BMW 218d Active Tourer od zera do 100 km/h (62 mph) w 8.9 sekundy i osiągając maksymalną prędkość 205 km/h (127 mph).

BMW wśród samochodów z napędem na przednie koła

Jak wszystkie modele BMW, nowe BMW serii 2 Active Tourer wyróżnia się doskonałą dynamiką jazdy i doświadczeniem, za które marka jest znana. Nowo opracowane podwozie, składające się z jednego wspornika sprężynowego z przodu i tylnego wahacza wielowahaczowego, łączy zwinność i precyzję kierowania z doskonałą stabilnością prowadzenia i komfortem zawieszenia. Przednia oś napędowa w nowym BMW serii 2 Active Tourer przeszła szczegółowe dostrojenie, zapewniając optymalne właściwości jezdne oraz niezwykle precyzyjne informacje zwrotne w trakcie jazdy. Elektryczne wspomaganie kierownicy i rozmieszczenie systemu funkcjonalnie łączą się, tworząc wrażenie jazdy pozbawionej zakłóceń związanych z skrętem.

Inteligentne wykorzystanie stali wielofazowej wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości przyczynia się do standardów bezpieczeństwa w BMW serii 2 Active Tourer, jednocześnie pomagając utrzymać niską wagę pojazdu. Oprócz tego, że jest to kluczowy czynnik w wyjątkowych właściwościach jezdnych modelu, inżynieria niskiej wagi to tylko jeden z wielu elementów technologii BMW EfficientDynamics. Należą do nich również funkcja Auto Start Stop, regeneracja energii hamowania, wskaźnik optymalnej zmiany biegów, uruchamianie jednostek pomocniczych na żądanie oraz integralna zasłona powietrzna, która korzysta z dwóch pionowych wlotów powietrza w przednim zderzaku do kierowania strumieniem powietrza wzdłuż przednich kół.

Pakiet M Sport dla maksymalnej obecności na drodze

Oprócz standardowego wyposażenia, oferowane są dwie dodatkowe linie wyposażenia, które pozwalają właścicielom na indywidualne podejście do wnętrza i nadwozia. Sport Line kładzie nacisk na dynamiczny charakter, podczas gdy Luxury Line stawia na elegancję i ekskluzywność. Pakiet M Sport, który będzie dostępny od listopada 2014 roku, otworzy jeszcze większe możliwości personalizacji. Pakiet aerodynamiczny M, zawieszenie sportowe M oraz lekkie obręcze kół M o średnicy 17 lub 18 cali na zewnątrz dopełnione są skórzaną kierownicą M i specjalnie tapicerowanymi sportowymi fotelami wewnątrz, co maksymalizuje obecność BMW serii 2 Active Tourer na drodze. Oferta zostanie rozszerzona od późnej jesieni o warianty wyposażone w inteligentny system napędu na wszystkie koła xDrive.

Wysoki poziom łączności dla zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu

Standardy bezpieczeństwa i komfortu w BMW serii 2 Active Tourer są wzbogacane przez systemy asystencyjne i różne funkcje infotainment, które zbiorowo znane są jako BMW ConnectedDrive. Na przykład, asystent w korkach lub system tempomatu z funkcją Stop & Go, które oba działają przy użyciu kamery mono. Pomagają one w przyspieszaniu i hamowaniu (prowadzenie podłużne) oraz kierowaniu (prowadzenie boczne z asystentem w korkach), jednocześnie odciążając kierowcę z monotonnych zadań, takich jak jazda w korkach na autostradzie lub w ciężkim ruchu w centrum miasta.

Usługi i aplikacje BMW ConnectedDrive wprowadzają aplikacje ze smartfona do pojazdu i pozwalają na dodanie innowacyjnych funkcji, takich jak usługi concierge czy informacje o ruchu drogowym na żywo. Mogą być one także zamawiane w późniejszym terminie i, w wielu przypadkach, na elastyczne okresy czasu. W ten sposób funkcjonalność BMW serii 2 Active Tourer można znacznie zwiększyć i aktualizować przez właściciela w dowolnym momencie.

BMW serii 2 Active Tourer jest pierwszym modelem w klasie premium, który oferuje Head-Up Display, który wyświetla wszystkie istotne informacje o jeździe w polu widzenia kierowcy w pełnym kolorze. Zamiast być wyświetlane na samej szybie przedniej, informacje są pokazywane na ekranie, który wystaje pomiędzy kierownicą a szybą. Umożliwia to kierowcom oglądanie wszystkich kluczowych informacji bez konieczności odwracania uwagi od drogi.

Koncepcja: kompaktowa odpowiedź na problemy mobilności miejskiej

Nowe BMW serii 2 Active Tourer łączy w sobie przestronność wnętrza, komfort, doskonałą praktyczność oraz typową dla BMW dynamikę jazdy wszystko w jednym modelu z segmentu premium. Pomimo zewnętrznej długości wynoszącej zaledwie 4,342 mm, modele te oferują typową dla luksusowej klasy przestronność na nogi, szczególnie z tyłu. Sportowy Active Tourer definiuje nowy gatunek w segmencie kompaktowym, oferując unikalny pakiet oparty na praktyczności, jakości i dynamice jazdy.

Te cechy sprawiają, że BMW serii 2 Active Tourer to idealny pojazd dla osób prowadzących aktywny styl życia, które potrzebują dużo przestrzeni wewnętrznej, elastyczności i dużej pojemności ładunkowej – między innymi na sprzęt sportowy najwyższej klasy – a jednocześnie preferują prowadzić kompaktowy pojazd. Nowe BMW serii 2 Active Tourer przyciągnie również młode rodziny, dla których atrakcyjność stylu życia, sportowe osiągi, praktyczność i adaptacyjność są ważnymi czynnikami przy zakupie samochodu.

Układ napędu na przednie koła oferuje maksymalne możliwości konfiguracji wnętrza

Ta nowoczesna platforma zapewni nowemu BMW serii 2 Active Tourer przewagę na rynku pojazdów adaptacyjnych, które są kompaktowe na zewnątrz i przestronne wewnątrz. Ta platforma, w połączeniu z wyższą linią dachu, długim rozstawem osi i silnikami poprzecznymi, maksymalizuje przestronność i elastyczność wnętrza. Jednocześnie podwyższona pozycja siedzenia „półkomendanta” zapewnia lepszą widoczność w skomplikowanych sytuacjach drogowych. Ułatwia także wsiadanie i wysiadanie, nie redukując przestrzeni nad głową.

Sprytne detale, takie jak szeroki wachlarz miejsc do przechowywania z przodu i z tyłu oraz automatycznie otwierająca i zamykająca się klapa tylna – kontrolowana za pomocą przycisku lub gestu, według życzenia – są typowe dla wysokiego poziomu wygody i praktyczności, jakie oferuje ten nowy model. W bagażniku, na przykład, mocna składana podłoga bagażnika zapewnia dodatkową elastyczność. Można ją otworzyć, aby uzyskać dostęp do dodatkowego schowka pod spodem, z praktyczną wielofunkcyjną tacą. Równocześnie tylne siedzenie dzielone w proporcjach 40:20:40 można złożyć, aby stworzyć prawie płaską przedłużenie bagażnika. Jeśli również opuści się składane oparcie fotela pasażera z przodu, możliwe jest przewożenie długich obiektów o długości do 2.40 metrów, w tym sprzętu sportowego. Punkty mocowania i wielofunkcyjne haki na torby, po jednym po obu stronach bagażnika, to dodatkowe cechy, które zwiększają praktyczność tego pojazdu.

Design: Niezapomniana tożsamość marki

Nowe BMW serii 2 Active Tourer łączy swoje niezwykle kompaktowe wymiary z elastycznością, praktycznością i dynamicznym designem, tworząc sportową i elegancką sylwetkę z każdego kąta. Zgrabnie wyważone proporcje oparte na długim rozstawie osi i krótkich zwisach z przodu i z tyłu tworzą charakterystyczną sylwetkę BMW. Wyrazista definicja maski, która opada do lekko pochylonej atrapy chłodnicy, nadaje pojazdowi wygląd pędu nawet wtedy, gdy jest w ruchu. Wyraźnie pochylony słupek D potęguje ten efekt.

Widok z przodu zdominowany jest przez niską podwójną atrapę chłodnicy, która jest umiejscowiona niżej niż reflektory – cecha, która z reguły występuje tylko w BMW Coupes i która od razu wskazuje na dynamiczną osobowość tego pojazdu. Stroma szyba czołowa oraz wyraźnie zdefiniowana i rzeźbiona maska nadają BMW serii 2 Active Tourer sportowy wygląd, podkreślając jego szerokość.

Podwójne okrągłe reflektory z opcją efektywnej technologii bi-LED

Diody LED do jazdy dziennej przecinają górną część podwójnych okrągłych reflektorów, nadając im bardzo drogową estetykę. Jako opcja dostępne są efektywne lampy bi-LED dla funkcji światła mijania i drogowego. Te lampy są tak jasne jak porównywalne systemy ksenonowe z pierścieniami LED do jazdy dziennej, ale zużywają tylko połowę energii. Technologia LED jest również używana w lampach zakrętowych, które zapewniają doskonałe oświetlenie boczne zarówno przy skręcie, jak i w przypadku pokonywania zakrętów z prędkościami między 40 a 70 km/h (około 25 i 44 mph), gdzie zapewniają dodatkowe, nieobrotowe oświetlenie. W nowoczesnej interpretacji stylistycznej podwójne okrągłe reflektory w połączeniu z dużymi wlotami powietrza dopełniają bardzo wyrazisty przód.

Z profilu, wydłużona sylwetka z subtelnym kształtem klinu nadaje BMW serii 2 Active Tourer charakterystyczny, dynamiczny wygląd. Dwie wyróżniające się linie cech utrzymują równowagę między łagodnie wznoszącym się kształtem klinu a dynamicznym kontrapunktem, który tworzy tylny krawędź bocznego okna, które opada ku charakterystycznemu wygięciu Hofmeistera. Wyższa linia dachu, duże drzwi oraz długi rozstaw osi wskazują na przestronność, jaka czeka wewnątrz pojazdu.

Tylny profil nadaje silne wrażenie szerokości i zapewnia, że sportowy i dynamiczny wygląd BMW serii 2 Active Tourer kontynuuje się wokół pojazdu. Typowe jednostki tylnych lamp w kształcie litery L BMW, opcjonalnie z szerokimi lampami LED, sięgają daleko do bocznych ścian, tworząc płynne przejście między bokami a tyłem pojazdu i zwracając uwagę na nadkola oraz niską sylwetkę pojazdu. Klapa tylna, z niskim progiem i szerokim otworem, zapewnia łatwy dostęp do komory ładunkowej. Pionowe aerodynamiczne wloty powietrza po obu stronach tylnej szyby wraz z tylnym spojlerem nadają atrakcyjnym, nowoczesnym liniom tyłu pojazdu. A przez większość czasu efekt nie jest zaburzony nawet przez wycieraczkę – podczas postoju, wycieraczka pozostaje ukryta wewnątrz tylnego spojlera.

Wnętrze: jasne, przestronne, sportowe i praktyczne

Wnętrze jest jasne i zaskakująco przestronne. Mimo bardzo kompaktowych wymiarów zewnętrznych, długości 4,342 mm, szerokości 1,800 mm i wysokości 1,555 mm, przestronne wnętrze zapewnia komfortowe siedzenie dla pięciu osób, a dzięki dużym przeszkleniom jest również jasne i przewiewne w całym wnętrzu. Efekt ten jest dodatkowo wzmacniany przez opcjonalny panoramiczny dach oraz przez okno trójkątne słupka A, które również poprawiają widoczność we wszystkich kierunkach. Poziome ułożenie, warstwowa stylizacja deski rozdzielczej i paneli drzwiowych nadają wnętrzu eleganckie, lekkie odczucie i podkreślają poczucie przestronności. Jednocześnie typowy dla BMW, skoncentrowany na kierowcy design kokpitu podkreśla sportowy charakter nowego BMW serii 2 Active Tourer.

Wysokiej jakości atmosfera wnętrza może być dodatkowo podkreślona poprzez wybór opcjonalnego wolnostojącego wyświetlacza centralnego w nowoczesnym stylu technologii, który jest optymalnie umiejscowiony w polu widzenia kierowcy. Duże powierzchnie wykończeniowe deski rozdzielczej z akcentującymi paskami i elektroplatowanymi elementami podkreślają premium charakter pojazdu, a ta sama tematyka stylistyczna jest przenoszona na konsolę centralną i drzwi.

Wyraźne wizualne oddzielenie między konsolą centralną a deską rozdzielczą nadaje tej drugiej wygląd unoszący się w powietrzu. Po raz pierwszy kontrolki HVAC oraz przycisk Driving Experience Control o efektownym wyglądzie elektroplatowanym są umiejscowione na konsoli centralnej.

W BMW serii 2 Active Tourer atrakcyjny i elegancki design łączy się z kompaktowymi wymiarami oraz praktycznością w postaci obfitych miejsc do przechowywania, które zapewniają dodatkową przestrzeń. Zamknięta komora przechowawcza przed konsolą centralną, uchwyty na butelki (do 1.5 litra) w drzwiach, przesunięte uchwyty na kubki w konsoli centralnej oraz schowki w konsoli centralnej i pod podłokietnikiem to kolejne przykłady inteligentnego, efektywnego projektowania przestrzeni.

Dla indywidualnego stylu: dwie linie wyposażenia i pakiet M Sport

Premium atmosfera nowego BMW serii 2 Active Tourer podkreśla najwyższa jakość wykonania i materiały wysokiej klasy. Z szerokim wyborem tapicerek, poziomów wyposażenia i schematów kolorystycznych klienci mają wiele możliwości, aby dostosować projekt wnętrza do swoich osobistych gustów. Oprócz wersji podstawowej, oferowane są także Sport Line i Luxury Line. A od listopada 2014 roku pakiet M Sport będzie kolejnym sposobem na nadanie niezwykle osobistego stylu zarówno zewnętrzu, jak i wnętrzu BMW serii 2 Active Tourer.

Sport Line dla dynamicznego wyglądu

Ten pakiet zawiera wyraziste cechy stylizacji nadwozia w wysokim połysku czerni, które dodają dynamicznego wyglądu BMW serii 2 Active Tourer. Wysokopolished atrapa chłodnicy z przodu, specjalny styl wlotów powietrza, paski akcentujące na tylnym zderzaku i opcjonalne oznaczenie „Sport” po bokach pojazdu, uzupełnione elektroplatowanym wydechem w czarnym chromie, tworzą wyrazistą obecność. Ekskluzywne obręcze kół aluminiowych o średnicy 16 lub 17 cali nadają kolejne sportowe akcenty. Wnętrze również prezentuje efektowne, wysokopolished czarne paski wykończeniowe na desce rozdzielczej i drzwiach. Fotele sportowe wykończone są ekskluzywną tkaniną z wyrazistym kontrastowym szwem lub mogą być zamówione w specjalnej skórze Sport Line. Schowek z wykończeniem chromowanym, kontrastowe czerwone szwy na desce rozdzielczej oraz skórzanej kierownicy i czerwone detale na kluczyku do samochodu to kolejne wyróżnienia.

Luxury Line podkreśla elegancję BMW serii 2 Active Tourer

Luksusowe chromowane wykończenie nadwozia typowe dla Luxury Line podkreśla elegancki charakter. Atrapa chłodnicy, specjalne wloty powietrza z przodu, wydech i tylny zderzak są ozdobione wysokim połyskiem chromu. Specjalnie zaprojektowane obręcze aluminiowe o średnicy 16 lub 17 cali oraz opcjonalne oznaczenie „Luxury” po bokach pojazdu to kolejne cechy Luxury Line. Wewnątrz pojazdu elegancki temat kontynuuje się subtelnymi akcentami, takimi jak chromowane detale, kontrastowe akcenty na desce rozdzielczej, skórzana kierownica w czerni i specjalna tapicerka siedzeń Luxury Line.

Pakiet M Sport podnosi obecność na drodze na najwyższy poziom

Dostępny od listopada 2014, pakiet M Sport wyróżnia się na tle innych i podnosi obecność na drodze na nowe wyżyny. Obejmuje pakiet aerodynamiczny M (ze specjalnymi elementami nadwozia z przodu, z tyłu i z boku), charakterystyczną wysokopolished czarną podwójną atrapę chłodnicy z przodu pojazdu oraz zawieszenie sportowe M z obniżeniem wysokości o 10 milimetrów dla lepszej dynamiki jazdy. Specjalne obręcze o średnicy 17 lub 18 cali, a także wysokopolished okna BMW Individual w kolorze Shadow Line dopełniają ten ekskluzywny pakiet. Klienci mogą również zamówić malowanie Estoril Blue, które jest ekskluzywne dla pakietu M Sport. Oznaczenia M po bokach, stylizowane hamulce oraz chromowane końcówki wydechu to kolejne charakterystyczne elementy tego pakietu. Elementy wnętrza, takie jak wykończenia progów drzwi M, skórzana wielofunkcyjna kierownica M, stopa M, dźwignia zmiany biegów M, podsufitka BMW Individual w kolorze antracytowym oraz niebieskie kontrastowe szwy w desce rozdzielczej, tworzą sportową atmosferę. Sportowe fotele są specjalnie tapicerowane w kombinacji tkaniny „Micro Hexagon” i Alcantary lub alternatywnie w czarnej skórze z niebieskimi szwami i wykończeniem M. Trzykolorowy kluczyk pojazdu BMW M dodaje idealne wykończenie do wyjątkowego pakietu.

Napęd: Nowa rodzina silników podnosi efektywność i przyjemność z jazdy na nowe wyżyny

Nowe BMW serii 2 Active Tourer oferuje doskonałą dynamikę jazdy i typowe dla BMW doświadczenie prowadzenia, które łączy sportowe osiągi z równie wybitną efektywnością. W dużej mierze zasługa tego nowego układu napędowego, używanego w wersjach modelowych, które są idealnie dopasowane do przestrzennego i efektywnego ogólnego konceptu BMW serii 2 Active Tourer. Mając to na uwadze, BMW po raz pierwszy zdecydowało się na nowoczesny układ napędu na przednie koła, który w pełni spełnia wymagania dotyczące zwinności w nowym modelu. Nowe BMW 218i Active Tourer jest pierwszym pojazdem z głównej gamy BMW, który jest napędzany nowym silnikiem trzylitrowym. Ten silnik, podobnie jak nowe czterocylindrowe jednostki, jest częścią nowo opracowanej modułowej rodziny silników obejmującej lekkie, wydajne, oszczędne silniki, wszystkie z technologią BMW TwinPower Turbo.

Nowa rodzina silników: lekkie, kompaktowe, efektywne paliwowo

Od daty premiery, oferta modeli BMW 2-Series Active Tourer będzie zawierać najwyższej jakości jednostkę w tej modułowej rodzinie silników – czterocylindrowy silnik benzynowy, który będzie napędzał BMW 225i Active Tourer. A pierwszy silnik o trzech cylindrach, który miał swoją światową premierę w BMW i8, teraz po raz pierwszy zagości w modelu głównej marki BMW: BMW 218i Active Tourer. Uzupełnieniem oferty silnikowej w dniu premiery będzie czterocylindrowy silnik Diesla, który napędzi BMW 218d Active Tourer. Wszystkie silniki są zgodne z normą EU6.

Standardowa skrzynia biegów to nowo opracowana sześciobiegowa jednostka manualna. Opcjonalnie, w połączeniu z silnikiem trzylitrowym, można wybrać sześciobiegową skrzynię Steptronic. Dla modeli czterocylindrowych opracowano nową, ośmiobiegową skrzynię Steptronic, która jest specjalnie dostosowana do konfiguracji napędu na przednie koła i silnika poprzecznego. Wszystkie skrzynie biegów mają funkcję Auto Start Stop, podczas gdy wersje Steptronic dodatkowo poprawiają efektywność pojazdu dzięki funkcji coasting.

Wspólną cechą wszystkich nowych silników używanych w BMW serii 2 Active Tourer jest ich konfiguracja w układzie rzędowym oraz pojemność na cylinder wynosząca 500 cc. Ultra-niskoparowe, całkowicie aluminiowe silniki rdzeniowe charakteryzują się zoptymalizowaną efektywnością termodynamiczną, bardzo niską wagą i wyrafinowaną pracą. Zamknięta konstrukcja silnika jest bardzo sztywna, podczas gdy cylindra z podwójnym drutem i powłoką naniesioną metodą łukową oszczędzają wagę i redukują tarcie. Wałek wyważający (w silniku trzylitrowym) lub dwa przeciwnie obracające się wałki wyważające (w silnikach czterocylindrowych) zapewniają wysoce płynne działanie w całym zakresie obrotów silnika. Dodatkowe cechy wspólne dla tych silników to standardowe interfejsy, takie jak identyczne mocowania silnika czy połączenia dla systemu chłodzenia, układów dolotowych i wylotowych oraz systemów ogrzewania i klimatyzacji.

Wszystkie silniki benzynowe wyposażone są w turbosprężarkę zintegrowaną z kolektorem wydechowym, z cieczą chłodzącą nie tylko dla kolektora, ale także dla aluminiowej obudowy turbiny. Gazy spalinowe mają tylko krótki dystans do przebycia do systemu turbosprężarki, zapewniając zwinną reakcję, podczas gdy bardzo krótki czas nagrzewania redukuje wewnętrzne tarcie w systemie, a tym samym również zużycie paliwa. Na koniec, bliskie położenie katalizatora i elektrycznie sterowanej zaworu ciśnienia doładowania (wastegate) pomagają w redukcji emisji tych silników.

Technologia BMW TwinPower Turbo jako standard

Wszystkie silniki benzynowe i Diesla w nowej rodzinie silników wyposażone są w najnowszą wersję technologii BMW TwinPower Turbo. Silniki benzynowe oferują turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk benzyny, zmienną kontrolę wałków rozrządu double-Vanos oraz, w przypadku silników czterocylindrowych, zmienną regulację zaworów Valvetronic. W przypadku termodynamicznie zoptymalizowanych silników Diesla, pakiet obejmuje turbodoładowanie VNT i bezpośredni wtrysk paliwa common rail przy maksymalnym ciśnieniu 2000 bar. Te światowej klasy cechy pozwalają BMW na połączenie zoptymalizowanej wydajności z zoptymalizowaną efektywnością. Silniki w tej nowej rodzinie ponownie wyznaczają standardy w obu tych dyscyplinach.

BMW 225i Active Tourer: silnik benzynowy o wysokich osiągach oferuje sportowe osiągi i maksymalną przyjemność z jazdy

Dzięki wysokiej mocy szczytowej, mocnemu momentowi obrotowemu i żywym charakterystykom obrotów, nowy czterocylindrowy silnik benzynowy zapewnia niezwykle sportowe i dynamiczne osiągi w BMW 225i Active Tourer (zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie: 7.6/5.0/6.0 l/100 km [37.1/56.5/47 mpg imp]; całkowite emisje CO2: 139 g/km). Wysokie standardy wykończenia oraz znakomita efektywność to kolejne cechy doświadczenia jazdy w tym nowym BMW. Silnik rzędowy o pojemności 2.0 litra rozwija moc maksymalną wynoszącą 170 kW/231 hp przy obrotach od 4,750 do 6,000 rpm, a moment obrotowy o wartości 350 Nm (258 lb-ft) dostępny jest w zakresie od 1,250 rpm do 4,640 rpm. Te statystyki pozwalają BMW 225i Active Tourer na rozwijanie mocy w sposób bezwysiłkowy niezależnie od tego, czy jest to szybka jazda po autostradzie, poruszanie się po drogach jednopasmowych czy jazda po górskich przełęczach, nawet z pełnym ładunkiem. Kiedy zajdzie taka potrzeba, przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) zajmuje 6.8 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 235 km/h (146 mph).

Pomimo swojej wydajności, ten model o najwyższych osiągach, który otrzymuje ośmiobiegową skrzynię Steptronic jako standard, jest niezwykle oszczędny i ma niską emisję. Średnie zużycie paliwa w teście ECE wynosi 6.0 l/100 km (56.5 mpg imp), a emisja CO2 wynosi 139 g/km. Obie te wartości są najlepsze w swojej klasie w tej mocy.

BMW 218i Active Tourer: pierwszy model benzynowy z trzema cylindrami

Po światowej premierze w BMW i8, pierwszy silnik benzynowy z trzema cylindrami Grupy BMW zagościł teraz także w pojeździe głównej marki BMW: BMW 218i Active Tourer (zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie: 6.1/4.2/4.9 l/100 km [46.3/67.2/57.6 mpg imp]; całkowite emisje CO2: 115 g/km). Nowy silnik rzędowy jest niezwykle kompaktowy i bardzo lekki, co sprawia, że idealnie pasuje do nowej koncepcji pojazdu. Jednocześnie jego technologia BMW TwinPower Turbo łączy wysoką wydajność z przykładną efektywnością. Niskie wewnętrzne tarcie to tylko jedna z cech, które przyczyniają się do redukcji zużycia paliwa. Ponadto nowy silnik ma również typowe cechy silników trzycylindrowych, takie jak żywe obroty, natychmiastowa reakcja oraz dynamiczny i sportowy dźwięk silnika.

Płynna praca w całym zakresie obrotów silnika

Dodatkowe zalety tego lekkiego, kompaktowego silnika o trzech cylindrach to jego cechy wibracyjne. Jak w silniku sześciocylindrowym, nie występują siły inercyjne pierwszego i drugiego rzędu. W celu dalszego zwiększenia płynności, małe ilości momentu obrotowego silnika są całkowicie eliminowane przez wałek wyważający, co zapewnia maksimum gładkości w całym zakresie obrotów silnika. Na koniec, połączenie koła zamachowego o podwójnej masie oraz tłumika wahadłowego, co jest niezwykłe w tej klasie mocy, eliminuje nieregularny bieg, zapewniając płynność nawet przy niskich obrotach silnika.

Dodatkowe zalety silnika o trzech cylindrach obejmują dłuższe interwały zapłonu, co umożliwia precyzyjne dopasowanie cyklu silnika do zmieniających się potrzeb mocy. W rezultacie reakcja na polecenia gazu jest bardzo ostra, a silnik rozwija dużą moc momentu obrotowego już przy nieznacznie wyższych niż minimalne obroty.

Turbosprężarkowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra dostarcza maksymalnej mocy 100 kW/136 hp w zakresie od 4,500 do 6,000 rpm. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 220 Nm (162 lb-ft) jest dostępny od 1,250 rpm. Na krótko można go zwiększyć do 230 Nm (169 lb-ft) dzięki funkcji overboost. Dodatkowy moment obrotowy jest szczególnie użyteczny przy wyprzedzaniu lub na wzniesieniach i można go wykorzystać przy prędkości obrotowej silnika do 4,150 rpm.

Przy sześciobiegowej skrzyni manualnej, zwinny silnik o trzech cylindrach przyspiesza BMW 218i Active Tourer od 0 do 100 km/h (62 mph) w 9.3 sekundy w drodze do maksymalnej prędkości 200 km/h (124 mph). Średnie zużycie paliwa w teście ECE wynosi 4.9 l/100 km (57.6 mpg imp), z odpowiadającą mu niską emisją CO2 wynoszącą 115 g/km.

BMW 218d Active Tourer: mocny i oszczędny

Silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 litra w BMW 218d Active Tourer (zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie: 5.0/3.6/4.1 l/100 km [56.5/78.4/68.9 mpg imp]; całkowite emisje CO2: 109 g/km) jest pierwszą jednostką Diesla w nowej rodzinie silników. Dzięki zredukowanemu tarciu rdzenia silnika, ulepszonej termodynamice oraz ciśnieniu wtrysku wynoszącemu do 2000 bar, oferuje wysoki komfort pracy oraz dużą moc przy jednoczesnej zwiększonej efektywności. To sprawia, że silnik ten jest naturalnym wyborem dla wszystkich kierowców, którzy chcą połączyć dynamiczną moc z doskonałą efektywnością paliwową. Ten model oferuje również zalety płynności pracy wynikające z zastosowania koła zamachowego o podwójnej masie z tłumikiem wahadłowym.

Nowe BMW 218d Active Tourer rozwija maksymalną moc wynoszącą 110 kW/150 hp przy 4,000 rpm oraz maksymalny moment obrotowy 330 Nm (243 lb-ft) w zakresie od 1,750 do 2,250 rpm, co pozwala temu modelowi Active Tourer przyspieszyć od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 8.9 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 205 km/h (127 mph). Średnie zużycie paliwa w teście ECE wynosi 4.1 l/100 km (78.4 mpg imp) oraz odpowiadająca mu niska emisja CO2 wynosząca 109 g/km sprawiają, że BMW 218d Active Tourer jest jednym z najbardziej oszczędnych i ekologicznych pojazdów w swojej klasie.

Dalsze wersje modeli od jesieni: BMW 220i, 220d i 216d Active Tourer, a także BMW xDrive dla wybranych modeli benzynowych i Diesla

W ciągu 2014 roku, do oferty BMW 2-Series Active Tourer dołączą kolejne trzy wersje silnikowe, a także inteligentne wersje napędu na wszystkie koła BMW xDrive dla jednego modelu benzynowego i jednego diesla. Do końca 2014 roku oferta zostanie rozszerzona o BMW 220i, BMW 220d i BMW 216d, a także wersje xDrive BMW 220d i 225i Active Tourer.

Sześciobiegowa skrzynia manualna jako standard

Nowo opracowana skrzynia manualna w znaczący sposób przyczynia się do efektywności paliwowej. Oparta na istniejącej skrzyni biegów, została dostosowana do napędu na przednie koła oraz silników poprzecznych. Jej efektywność została zoptymalizowana, a także ustanawia standardy w swojej klasie pod względem wagi.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.