To jedyny luksusowy, kompaktowy kabriolet na rynku: seria 2. Po wprowadzeniu serii 2, niedługo później, w 2014 roku, zadebiutowała wersja z otwartym dachem. Dach materiałowy został dodany, razem z nieco większą wagą i odrobiną uroku.
Dach materiałowy składa się z siedmiu warstw różnych materiałów, co poprawia dźwiękoszczelność i izolację termiczną. Jest zasilany elektrycznie i potrafi złożyć się w 20 sekund. Co ważne, samochód nie wygląda źle z zamkniętym dachem, w przeciwieństwie do niektórych kabrioletów.
W środku standardowe wyposażenie jest interesujące, w tym system iDrive oraz system nawigacji. Jednak układ wnętrza nie pozostawia wątpliwości, że inżynierowie BMW nie przejmowali się za bardzo tylnymi siedzeniami, gdzie mogą usiąść jedynie dzieci. Ale jeśli zainstalowany jest tylni deflektor wiatru, tylne siedzenia stają się… zbędne.
Pod względem silnikowym, BMW zainstalowało szereg silników benzynowych i diesla, które współpracują albo z 6-biegową manualną, albo z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Najmocniejsza wersja to 6-cylindrowy M235i, który oferuje 326 KM z silnika benzynowego z turbosprężarką twin-scroll.
Ale kabriolet serii 2 jest stworzony do cieszenia się jazdą na świeżym powietrzu. Tak więc, z zamkniętymi oknami i otwartym dachem, producent twierdzi, że pasażerowie mogą prowadzić przyzwoitą rozmowę bez potrzeby krzyczenia do siebie. Uważamy, że chodziło im o pasażerów z przodu.
BMW Serii 2 Kabriolet
Wyposażony w potężne silniki, zaawansowaną technologię podwozia, doskonale zbalansowany rozkład masy oraz – unikalny w tej klasie – napęd na tylną oś, BMW wnosi niezrównaną przyjemność z jazdy do segmentu premium kompaktów. Elegancka sportowa linia i intensywne doświadczenie jazdy bez dachu to cechy wyróżniające kabriolety BMW. Kabriolet BMW Serii 2 łączy dynamiczne prowadzenie z orzeźwiającą przyjemnością jazdy na świeżym powietrzu na nowym poziomie. Potężna technologia silników, sportowe proporcje, opływowe linie oraz charakterystyczny styl „pokładu łodzi”, gdzie wnętrze i nadwozie łączą się, podnoszą poprzeczkę w swoim segmencie pod względem sportowego i estetycznego uroku.
BMW Serii 2 Kabriolet podąża śladem pioniera i niekwestionowanego lidera w swojej klasie: BMW Seria 1 Kabriolet, który jako pierwszy otwarty model premium w kompaktowym segmencie zadebiutował na rynku, bronił swojej pozycji jako wyraźny lider rynkowy przeciwko późniejszym pretendentom do tronu, osiągając sprzedaż na poziomie ponad 130 000 sztuk na całym świecie. Zespół rozwojowy nowego BMW Serii 2 Kabriolet skoncentrował się na budowaniu na mocnych stronach, które okazały się kluczowe dla tego sukcesu. Dzięki jeszcze większej elegancji, sprawności i wyrazistości w swoim designie, wyraźnym postępom w zakresie przyspieszenia, zwinności i efektywności oraz poprawie komfortu jazdy, funkcjonalności i innowacyjnych cech wyposażenia, BMW Serii 2 Kabriolet przenosi cechy, jakie miało jego poprzednik, na jeszcze wyższy poziom.
Zakres postępu, jaki dokonano w ramach przekazywania pomiędzy pokoleniami, jest natychmiast widoczny w designie nowego samochodu i od razu dostrzegalny w jego osiągach. Ponadto, BMW Serii 2 Kabriolet – podobnie jak niedawno wprowadzony na rynek BMW Serii 2 Coupe – zajmuje zupełnie inne miejsce niż BMW Seria 1, znacznie bardziej niż jego poprzednik. Ta wyraźna różnica widoczna jest zarówno w jego designie, jak i w niezwykle potężnej gamie silników. Tak jak w Coupe, charakterystyczny styl, jaki to generuje, zawarty jest w jego oznaczeniu modelu. Liczba 2 ma szczególne znaczenie w historii modeli BMW i od momentu pojawienia się serii BMW 02 ponad 45 lat temu, identyfikuje obecność wyjątkowej przyjemności z jazdy w kompaktowym samochodzie. Wprowadzony na rynek w 1966 roku, model 02 stał się synonimem sportowego, zwinnego prowadzenia – a od 1967 roku te cechy można było cieszyć się także z otwartym dachem. Specjalistyczna firma budowlana Baur szybko opracowała parę wersji z miękkim dachem opartych na serii BMW 02, które produkowane były do 1975 roku.
Elegancja i otwartość w ustalonym stylu kabrioletów BMW
Zewnętrzny design BMW Serii 2 Kabriolet pokazuje typowe cechy otwartego czteroosobowego samochodu z bawarskiej marki. Płynna sylwetka podkreśla elegancję nowego modelu, podczas gdy sportowe kształty podkreślają jego jakości na drodze. Po otwarciu, elektrycznie sterowany materiałowy dach odkłada się całkowicie do tyłu pojazdu, co pozwala na harmonijne połączenie linii ramion z przestrzenią dachu. Kiedy te dwa elementy się spotykają, tworzą poziomą powierzchnię wokół wnętrza pojazdu, nadając mu charakterystyczny styl „pokładu łodzi”. Typowa dla BMW pozycja siedząca nieco z tyłu pozwala na wyjątkowo orzeźwiające doświadczenie jazdy bez dachu – intensywny kontakt ze słońcem i wiatrem to kolejna kluczowa cecha kabrioletów BMW.
Z nadwoziem o długości 4 432 milimetry, BMW Serii 2 Kabriolet jest o 108 milimetrów dłuższy niż BMW Seria 1 i także o 72 milimetry dłuższy niż bezpośredni poprzednik, BMW Seria 1 Kabriolet. Szerokość nadwozia, rozstaw osi i szerokość toru również wykazują znaczące zwiększenia w porównaniu do poprzedniego modelu, co tworzy wyraźne, elegancko wydłużone, sportowe proporcje.
BMW Serii 2 Kabriolet: nowa jakość przyjemności z jazdy
Szeroki wachlarz innowacji w BMW Serii 2 Kabriolet pozwala na zdobywanie nowych terytoriów w różnych dziedzinach. Na przykład, BMW M235i Kabriolet – zasilany przez silnik sześciocylindrowy o mocy 240 kW/326 KM – jest pierwszym otwartym członkiem gamy BMW M Performance Automobile. A BMW 220d Kabriolet wprowadza jednostkę diesla z nowej rodziny silników BMW Group jako premierę w kompaktowym modelu BMW. Silnik o mocy 140 kW/190 KM łączy się standardowo z nową, sześciobiegową skrzynią manualną lub jako opcja z rozwiniętą ośmiobiegową skrzynią Steptronic.
BMW Serii 2 Kabriolet wprowadza również znaczną nowość w zakresie inteligentnej łączności. Po raz pierwszy dane mapowe dla opcjonalnego systemu nawigacji Professional można aktualizować za pomocą połączenia mobilnego – tzn. „over the air”, co idealnie wpisuje się w tematykę otwartego dachu.
Design: Sportowy, elegancki i gotowy na emocje
Znany zewnętrzny design kabrioletów BMW również ogłasza obecność typowej przyjemności z jazdy bez dachu w segmencie kompaktów. BMW Serii 2 Kabriolet łączy niską sylwetkę i dynamicznie wydłużone linie z kompaktowymi proporcjami i potężnie ukształtowanymi powierzchniami, co stanowi pokaz elegancji i zwinności otwartego czteroosobowego samochodu. Tak jak w BMW Serii 2 Coupe, jego charakterystyczny wygląd podkreśla jego niezależny status w ofercie marki i uwydatnia dynamiczny potencjał, intensywne doświadczenie jazdy bez dachu i doskonałe cechy premium, jakich mogą oczekiwać klienci. Ogólnie rzecz biorąc, wyróżniające cechy, które wyznaczają BMW Serii 2 Kabriolet spośród jego rywali, nie potrzebują drugiego wprowadzenia.
Otwierając dach, podkreśla harmonijne przejście między zewnętrzem a wnętrzem. Linia ramion i przestrzeń dachu tworzą poziomą powierzchnię, która otacza wnętrze pojazdu i przywołuje charakterystyczny styl „pokładu łodzi” kabrioletów BMW. Belki ochronne, które pozostają niewidoczne, chyba że są wymagane, również przyczyniają się do ogólnego wrażenia, w którym dominują duże, płaskie powierzchnie. Wnętrze wyróżnia się nowoczesną funkcjonalnością, wysokiej jakości materiałami i skupieniem na kierowcy, z którego BMW jest znane. A ekskluzywne akcenty na konsoli centralnej nadają BMW Serii 2 Kabriolet wyrafinowane uczucie premium, zgodne z charakterem samochodu.
Charakterystyczny język designu BMW, klasyczne cechy kabrioletu BMW
Przód BMW Serii 2 Kabriolet, który przyjmuje znany styl marki, emanuje siłą i obecnością. Tak jak w BMW Serii 2 Coupe, struktura przodu uwidacznia linie, które dynamicznie zbiegają się w dużym, nieco pochylonym do przodu grillu BMW. Kontury okrągłych świateł zwężają się w ich wewnętrznych skrajnych częściach i są replikowane przez kontury zewnętrznych wlotów powietrza. Kurtyny powietrzne zintegrowane w przednim zderzaku kierują wpadającym powietrzem dokładnie za przednie panele, redukując turbulencje w nadkolach. Zespół świateł jest oddzielony od grilla BMW wąskimi paskami po obu stronach. Pasujący pasek akcentujący LED – lub, jeśli zamontowane są opcjonalne reflektory bi-ksenonowe, światło akcentujące LED – przekracza górną część świateł.
Razem, pozioma linia ramion BMW Serii 2 Kabriolet i charakterystyczne proporcje samochodu – wynik krótkich zwisów, długiego pojazdu, długiej rozstawu osi i przesuniętej do tyłu kabiny pasażerskiej – tworzą idealne środowisko do cieszenia się intensywnym doświadczeniem jazdy bez dachu. Ustawienie siedzeń głęboko w nadwoziu daje kierowcy i pasażerom bezpośredni kontakt nie tylko z napierającym wiatrem i promieniami słońca, ale także z przeniesieniem mocy na tylne koła.
Wydłużona sylwetka podkreśla również niemal 11 centymetrów dodatkowej długości nadwozia nowego modelu w porównaniu do modeli BMW Serii 1. Jego linia ramion lekko wznosi się ku tyłowi i łączy się z praktycznie poziomo położoną klapą bagażnika. A ona łączy się z wyraźną linią, która biegnie wzdłuż niej, przez klamki drzwi do tyłu, tworząc dynamiczny kształt klinowy, który uchwyca napotykającą energię BMW Serii 2 Kabriolet. Dodatkowe linie charakterystyczne wychodzące z drzwi i progów bocznych odwracają wzrok ku potężnie uformowanym powierzchniom wokół nadkoli, co zwraca uwagę na ustawienie napędu na tylne koła samochodu.
Nadwozie BMW Serii 2 Kabriolet jest najszersze wokół tylnych kół. Jego tor, znacznie szerszy niż w BMW Serii 1 i jego poprzedniku Coupe, podkreślają poziome linie, które definiują tył, szczególnie gdy dach jest otwarty. Tylne światła, które sięgają daleko w panele boczne, wyświetlają znajomą formę L BMW i mają światła LED. Trzecie światło stopu jest zintegrowane w klapie bagażnika i również świeci za pomocą jednostek LED.
Wnętrze: kokpit skupiony na kierowcy, nowoczesna funkcjonalność, wyrafinowana atmosfera premium
Ułożenie wyświetlaczy i elementów sterujących znane z innych modeli BMW nadaje kokpitowi BMW Serii 2 Kabriolet znajomy charakter skupiony na kierowcy. Struktura powierzchni deski rozdzielczej, konsoli centralnej i wykończenia drzwi podąża za zasadą nakładania. Indywidualny design konsoli centralnej BMW Serii 2 Kabriolet tworzy na pokładzie wyrafinowane poczucie premium. Elementy sterujące systemem audio i klimatyzacji są umieszczone na wysokopołyskowych czarnych powierzchniach, a wloty powietrza mają chromowane obramowania. Te elementy łączą się z ekskluzywnie zaprojektowanym wyświetlaczem systemu klimatyzacji z białymi wskazaniami na czarnym tle. Różnorodność przestrzeni do przechowywania i duże schowki w drzwiach przyczyniają się do nowoczesnej funkcjonalności wnętrza.
Opcje indywidualizacji: Advantage, Sport Line, Luxury Line oraz warianty M Sport
Klienci skuszeni do spojrzenia poza standardowe specyfikacje będą mogli zamówić BMW Serii 2 Kabriolet w czterech specjalnych wariantach, które oferują starannie przemyślaną indywidualizację poprzez harmonijnie skoordynowane elementy designu i wyposażenia. Wariant Advantage, na przykład, oferuje klientom takie elementy jak wielofunkcyjna kierownica, tempomat z funkcją hamowania, system monitorowania odległości, pakiet do przechowywania oraz przednie światła przeciwmgielne. Warianty Sport Line i Luxury Line dodają 17-calowe lekkie aluminiowe felgi w swoim własnym ekskluzywnym designie, oświetlenie ambientowe z możliwością zmiany kolorów, przesuwany podłokietnik, a także specjalne listwy progowe, tapicerkę siedzeń, listwy wykończeniowe wnętrza oraz projekty kluczyków do samochodu. Model M Sport również zawiera elementy wyposażenia z wariantu Advantage, a także pakiet M Sport opracowany specjalnie dla BMW Serii 2 Kabriolet.
Otoczenia dla zewnętrznych wlotów powietrza, przód listew grilla, krzyżowe żebra w centralnym wlocie powietrza oraz tylny zderzak wszystkie mają wykończenie na wysoki połysk w wariancie Sport Line. Te szczegóły łączą się z redukcją liczby listew grilla z 11 do ośmiu oraz ozdobnikami końcówki wydechu w czarnym chromie, aby podkreślić dynamiczny charakter BMW Serii 2 Kabriolet. Sportowe fotele dla kierowcy i przedniego pasażera, specjalnie stylizowane zestaw instrumentów oraz podparcie na kolana po stronie kierowcy na konsoli centralnej zwiększają poczucie sportowego stylu w wnętrzu. Wariant Luxury Line łączy elementy projektowe wysokiego połysku z pakietem zewnętrznym Chrome Line w celu stworzenia eleganckiego wyglądu. Ekskluzywna atmosfera wnętrza jest wzbogacana przez listwy wykończeniowe wnętrza w doskonałym drewnie Fineline Stream, w tym akcentującą listwę w Oxide Silver oraz skórzaną sportową kierownicę.
Pakiet M Sport, który jest częścią wariantu M Sport, obejmuje indywidualne strojenie zawieszenia (w tym obniżenie o 10 milimetrów oraz 17-calowe felgi M w podwójnym wzorze), elementy nadwozia zoptymalizowane aerodynamicznie (w tym duże przednie wloty powietrza, wyróżniające się progi boczne i dyfuzor w tylnym zderzaku), a także specjalny design grilla BMW oraz ozdobnik końcówki wydechu w wysokim połysku. Oprócz aluminiowych listew progowych z logo M, takie elementy jak sportowe fotele dla kierowcy i przedniego pasażera, przesuwany podłokietnik, listwy wykończeniowe Aluminium Hexagon z akcentującą listwą w Estoril Blue, skórzana kierownica M, specjalny design tarczy dla zestawu instrumentów, oświetlenie ambientowe i podnóżek kierowcy M również przyczyniają się do intensywnej atmosfery sportowej jazdy we wnętrzu BMW Serii 2 Kabriolet.
Struktura nadwozia, bezpieczeństwo i wyposażenie: Solidna podstawa, innowacyjne detale
Wprowadzenie BMW Serii 2 Kabriolet ustanawia nowy standard dla zwinności i komfortu jazdy w otwartym czteroosobowym pojeździe w segmencie premium kompaktów. Jakości prowadzenia samochodu korzystają nie tylko z dłuższego rozstawu osi i szerszego toru, ale także z nowo zaprojektowanego nadwozia, które jest sztywniejsze i ma lekką konstrukcję. Jego większe wymiary korzystnie wpływają zarówno na przestronność wnętrza, jak i pojemność bagażnika. Ponadto, BMW Serii 2 Kabriolet ma również najbardziej efektywną aerodynamikę w swoim segmencie, co potwierdza wartość Cd wynosząca 0,31 (BMW 220d Kabriolet).
Dalsze postępy w porównaniu z jego poprzednikiem można zaobserwować w komforcie akustycznym materiałowego dachu, ogólnej funkcjonalności samochodu i jego wyposażeniu bezpieczeństwa. Belki ochronne, które wyciągają się w razie potrzeby, są specyficzną cechą bezpieczeństwa kabrioletów. Ponadto, BMW Serii 2 Kabriolet wyposażone jest w innowacyjne rozwiązania mające na celu optymalizację ochrony pieszych.
BMW Serii 2 Kabriolet jest wyposażone w szeroki wachlarz standardowego wyposażenia, które przewyższa to, co oferował zarówno jego poprzednik, jak i BMW Seria 1. Ekskluzywny status BMW Serii 2 Kabriolet w segmencie premium kompaktów potwierdzają dobrej jakości opcje, które mają na celu zwiększenie komfortu i funkcjonalności.
Struktura nadwozia z zoptymalizowaną sztywnością i inteligentną lekkością
Zoptymalizowana sztywność struktury nadwozia poprawia zarówno zwinność samochodu, jak i jego pasywne bezpieczeństwo. Nadwozie BMW Serii 2 Kabriolet ma o 20 procent większą sztywność skrętną niż jego poprzednik oraz 10 procent wzrostu siły zginającej. Centralnym celem tych ulepszeń są poprawy w budowie samochodu i optymalny dobór materiałów, kierując się zasadą inteligentnej lekkości. Takie działania jak przemyślane wykorzystanie stali o wysokiej i ultrawysokiej wytrzymałości zapewniają dodatkową sztywność przy jednoczesnym zmniejszeniu masy.
Niezwykle mocne słupki A z elementami wzmacniającymi oraz łączeniami ze stali formowanej na gorąco odgrywają kluczową rolę w ochronie pasażerów. W przypadku przewrócenia się pojazdu, słupki A łączą się z dwoma wysokowytrzymałymi aluminiowymi belkami ochronnymi zamontowanymi za tylnymi zagłówkami, które wyciągają się w ułamku sekundy, tworząc przestrzeń przeżycia dla pasażerów. System ochrony podczas przewrócenia automatycznie uruchamia się, gdy centralna elektronika bezpieczeństwa wykryje niebezpieczeństwo przewrócenia się pojazdu. Sprężynowe belki ochronne są aktywowane przez elektromagnetyczne siłowniki.
System ochrony podczas przewrócenia jest częścią wszechstronnej koncepcji bezpieczeństwa, która uwzględnia również wszystkie inne możliwe typy kolizji i wprowadza działania mające na celu zapewnienie doskonałej wydajności we wszystkich odpowiednich testach zderzeniowych na całym świecie. Niezwykle trwałe struktury wsporcze, precyzyjnie określone ścieżki obciążenia, szerokie strefy deformacji oraz wysoko wydajne systemy zabezpieczeń współpracują, aby zapewnić, że siły generowane podczas zderzenia są skutecznie przekierowywane i absorbowane. Ponadto, specjalne strefy deformacyjne w komorze silnika i „aktywne” systemy maski gwarantują zoptymalizowaną ochronę pieszych. W przypadku kolizji z pieszym lub rowerzystą, tylna część maski automatycznie unosi się, aby zmniejszyć ryzyko obrażeń w zderzeniu z szczególnie twardymi sekcjami silnika.
Wewnątrz znajdują się systemy bezpieczeństwa, w tym przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne z połączonymi poduszkami powietrznymi w oparciach siedzeń, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły w fotelach przednich oraz złącza ISOFIX dla fotelików dziecięcych z tyłu. W standardzie montowany jest wskaźnik uszkodzenia opon, który rejestruje utratę ciśnienia w poszczególnych oponach i ostrzega kierowcę za pomocą sygnału w zestawie wskaźników.
Materiałowy dach otwiera się i zamyka w ciągu 20 sekund, nawet podczas jazdy; trzy warianty kolorystyczne, zoptymalizowana akustyka
Linia wysokiej jakości materiałowego dachu podkreśla dynamiczny wygląd BMW Serii 2 Kabriolet. Klasyczny, minimalistyczny wygląd dachu wydobywa poczucie lekkości i jest uzupełniony przez zoptymalizowaną akustykę oraz nieograniczoną wszechstronność przez cały rok. Izolacja akustyczna została poprawiona w porównaniu z poprzednikiem samochodu dzięki wprowadzeniu dodatkowej izolacji dla materiału dachu. Działanie to redukuje hałas wewnętrzny o 5 dB(A) w przednich siedzeniach oraz 7 dB(A) w tylnych.
Gdy spontaniczna przyjemność z jazdy bez dachu staje się priorytetem, elektrycznie napędzany dach można otworzyć w 20 sekund za naciśnięciem przycisku – a także zamknąć w tym samym krótkim czasie. Proces otwierania/zamykania można również inicjować w ruchu przy prędkościach do 50 km/h (31 mph). Jeśli samochód ma opcję Comfort Access, dach można również otworzyć i zamknąć zdalnie.
Jako alternatywa dla standardowego koloru czarnego, materiałowy dach można zamówić w dwóch opcjonalnych kolorach. Wariant antracytowy z efektem srebrnym i opcja brązowa z efektem srebrnym mają materiał pokryty drobnymi błyszczącymi włóknami. Daje to materiałowi wysokiej jakości, lśniący metaliczny wygląd, który tworzy atrakcyjne odbicia pod światłem słonecznym.
Zwiększona przestronność, ładowność i zmienność
Zwiększone wymiary zewnętrzne BMW Serii 2 Kabriolet w porównaniu z jego poprzednikiem oznaczają, że pasażerowie w czterech miejscach mogą cieszyć się większą przestronnością i swobodą ruchów. Ponadto, przestrzeń dostępu do tyłu jest teraz o 11 milimetrów większa, co w połączeniu z funkcją Easy Entry dla przednich siedzeń, sprawia, że korzystanie z tylnych siedzeń jest znacznie bardziej komfortowe.
Wnętrze i przestrzeń bagażowa mogą być teraz wykorzystywane na znacznie szerszą gamę sposobów. Pojemność bagażnika zwiększyła się o 30 litrów do 335 litrów przy zamkniętym dachu i o 20 litrów do 280 litrów przy otwartym dachu. Szerokość otworu do przestrzeni ładunkowej między tylnymi światłami została zwiększona o 35 milimetrów. Przestrzeń do przechowywania dachu można podnieść za pomocą dźwigni w bagażniku. W ten sposób można załadować na przykład do pięciu skrzynek z wodą, gdy dach jest zamknięty. Opcjonalna funkcja przeładunkowa może być określona dla BMW Serii 2 Kabriolet; otwór między bagażnikiem a tylną kabiną, dostępny do używania przy złożonej tylnej kanapie, został poszerzony o 150 do 450 milimetrów i o 28 do 246 milimetrów w wysokości. W rezultacie właściciele mogą teraz transportować na przykład dwie torby golfowe 46-calowe lub parę snowboardów.
Dzięki dużym kieszeniom w drzwiach, pojemnemu schowkowi, dwóm uchwytom na kubki w konsoli centralnej oraz schowkowi pod podłokietnikiem, BMW Serii 2 Kabriolet oferuje również zwiększoną pojemność przechowywania wewnątrz kabiny pasażerskiej. Dolna część wykończenia drzwi oferuje miejsce na butelki napojów o pojemności do jednego litra, podczas gdy opcjonalny pakiet przechowywania zawiera takie elementy jak siatki ładunkowe na tylnych oparciach przednich siedzeń oraz zaczepy i siatki w bagażniku. Uchwyt do przyczepy można zamówić dla wszystkich wariantów modelu otwartego czteroosobowego z wyjątkiem BMW M235i Kabriolet.
Obszerne standardowe wyposażenie i wysokiej jakości opcje z funkcjami i cechami specyficznymi dla kabrioletów
Bogaty zestaw standardowego wyposażenia w BMW Serii 2 Kabriolet również zwiększa przyjemność z jazdy bez dachu w kompaktowym samochodzie premium. Ponadto, wysokiej jakości opcje pozwalają właścicielom spełnić osobiste preferencje i podnieść poziom komfortu o kolejny poziom. Zarówno standardowe specyfikacje, jak i lista opcji zawierają przykłady innowacyjnej technologii i sprytnych detali, które zaspokajają wymagania specyficzne dla kabrioletów.
W pełni automatyczny mechanizm dachu materiałowego BMW Serii 2 Kabriolet jest standardowym wyposażeniem, podobnie jak zdalne centralne zamknięcie, regulacja wysokości siedzenia kierowcy i pasażera z przodu oraz radio BMW Business z odtwarzaczem CD, sześcioma głośnikami i gniazdem AUX-in. Również standardowy przełącznik Driving Experience Control pozwala kierowcy dostosować ustawienia zawieszenia samochodu do COMFORT, SPORT i ECO PRO. Kierowcy BMW M235i Kabriolet mogą również wybrać ustawienie SPORT+. Gdy dach jest otwarty, automatyczny system klimatyzacji (również część standardowego wyposażenia) aktywuje tryb kabrioletu, który uwzględnia prędkość, z jaką porusza się samochód, przy dostosowywaniu temperatury w kabinie i wentylacji. Na przykład, przy wyższych prędkościach intensywność chłodzenia lub ogrzewania jest automatycznie zwiększana, aby zapewnić jak najprzyjemniejszą temperaturę w samochodzie.
Wśród elementów z listy opcji znajdują się elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele, wielofunkcyjna kierownica, automatycznie przyciemniane lusterka zewnętrzne i wsteczne, przednie światła przeciwmgielne oraz Comfort Access. Powierzchnie opcjonalnego wykończenia skórzanego są ponadto traktowane technologią SunReflective, która wykorzystuje specjalne pigmenty kolorystyczne, aby znacząco zmniejszyć stopień nagrzewania się skóry pod wpływem promieni słonecznych.
Inną opcją specyficzną dla kabrioletów jest system ochrony przeciwwietrznej, który można zamontować z tyłu pojazdu. Nowa wersja deflektora wiatru wprowadzona dla BMW Serii 2 Kabriolet wyróżnia się szczególnie imponującą łatwością obsługi. Jego dolna część może być podniesiona, aby umożliwić załadunek rzeczy na tylną kanapę i umożliwić korzystanie z funkcji przeładunkowej. Jeśli deflektor wiatru nie jest potrzebny, można go złożyć do kompaktowego pakietu i schować.
BMW Serii 2 Kabriolet jest standardowo wyposażone w radio BMW Professional oraz system operacyjny BMW iDrive, który zawiera samodzielny monitor pokładowy w formacie płaskiego ekranu. Wyświetlacz kontrolny ma formę 6,5 lub 8,8 cala, w zależności od wybranej wersji, podczas gdy kontroler na konsoli centralnej ma dotykową powierzchnię (jeśli zamontowany jest system nawigacji Professional), co umożliwia kierowcy wprowadzenie znaków. Wśród dostępnych elementów wyposażenia, które spełniają indywidualne wymagania komunikacyjne i rozrywkowe, znajdują się system głośnomówiący z gniazdem USB, odbiornik cyfrowego radia DAB oraz system audio Harman Kardon HiFi.
Doświadczenie z jazdy: Spersonalizowana zwrotność i komfort, wysokiej klasy efektywność
Idealny do relaksującej jazdy po mieście lub na wsi, BMW Serii 2 Kabriolet oferuje także dynamiczne osiągi, które są imponujące jak na kompaktowy model otwarty, nie mówiąc już o doskonałej efektywności. Te liczne talenty wynikają z nowoczesnych silników z technologią BMW TwinPower Turbo, szerokiego wachlarza standardowych technologii BMW EfficientDynamics, charakterystycznego ustawienia napędu na tylną oś i zaawansowanej technologii zawieszenia. Wszystkie wersje silników są mocniejsze niż ich odpowiedniki z poprzedniej generacji, a jednocześnie charakteryzują się obniżonym zużyciem paliwa i emisjami. Wzrost mocy wynosi do 20 kW w każdym przypadku, podczas gdy średnie zużycie paliwa zmniejszono o 18 procent. Projekt i strojenie zawieszenia są dostosowane zarówno do szczególnych potrzeb formatu kabrioletu, jak i do zwiększonej wydajności. Nowe modele również oferują wyjątkowo szeroki zakres opcjonalnych systemów zawieszenia. Podsumowując, BMW Serii 2 Kabriolet łączy maksymalną przyjemność z jazdy w formacie premium kompaktowym z ekscytującym doświadczeniem jazdy bez dachu.
Wprowadzenie na rynek BMW Serii 2 Kabriolet zaznaczy również debiut w modelu BMW kompaktowym nowego silnika diesla o czterech cylindrach z nowej rodziny silników BMW Group. Nowy silnik o pojemności 2,0 litra, zamontowany w BMW 220d Kabriolet, generuje maksymalną moc 140 kW/190 KM. Klienci mogą także wybierać pomiędzy dwoma silnikami benzynowymi czterocylindrowymi o mocy 180 kW/245 KM (w BMW 228i Kabriolet) i 135 kW/184 KM (w BMW 220i Kabriolet). Uzupełnieniem gamy jest jednostka sześciocylindrowa w linii o mocy 240 kW/326 KM w BMW M235i Kabriolet. Wszystkie silniki można połączyć z ośmiobiegową skrzynią Steptronic, która jest jedyną taką jednostką w segmencie kompaktowym i która przynosi dalsze redukcje zużycia paliwa i emisji w porównaniu z standardową sześciobiegową skrzynią manualną.
BMW 228i Kabriolet: przewyższająca moc dla typowej przyjemności z jazdy
Dzięki technologii BMW TwinPower Turbo z podwójnym turbosprężarką, precyzyjnym wtryskiem paliwa oraz zmiennym rozrządem VALVETRONIC, czterocylindrowy silnik benzynowy BMW 228i Kabriolet generuje maksymalną moc 180 kW/245 KM w zakresie od 5 000 do 6 500 obr./min. Jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 niutonometrów dostępny jest w pełni w zakresie od 1 250 do 4 800 obr./min, co zapewnia sportowe osiągi.
BMW 228i Kabriolet pokonuje sprint od 0 do 100 km/h (62 mph) w 6,1 sekundy. Średnie zużycie paliwa według norm UE wynosi 6,8 l/100 km (41,5 mpg). Emisja CO2 wynosi 159 g/km. W połączeniu z opcjonalną ośmiobiegową skrzynią Steptronic, oferującą jeszcze lepszą równowagę między osiągami a zużyciem, te parametry poprawiają się do 0-100 km/h (62 mph) w 6,0 sekundy oraz zużycia paliwa 6,6 l/100 km (42,8 mpg) i emisji CO2 154 g/km.
BMW 220i Kabriolet: responsywna moc i wydajność, imponująca efektywność
Czterocylindrowy silnik benzynowy zamontowany w BMW 220i Kabriolet koncentruje się na responsywnej mocy, wysokiej zdolności obrotowej i doskonałej efektywności. Jego maksymalna moc wynosi 135 kW/184 KM w zakresie od 5 000 do 6 250 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 270 niutonometrów dostępny jest w zakresie od 1 250 do 4 500 obr./min.
BMW 220i Kabriolet osiąga czas 0-100 km/h (62 mph) wynoszący 7,5 sekundy (automatyczna: 7,6 sekundy). Średnie zużycie paliwa (zgodnie z testem UE, w zależności od formatu opon) wynosi od 6,8 do 6,5 l/100 km / 41,5-43,5 mpg (automatyczna: 6,4-6,2 l/100 km / 44,1 -45,6 mpg), z emisjami CO2 wynoszącymi 159-152 g/km (automatyczna: 149-144 g/km).
BMW 220d Kabriolet: silnik diesla czwartej generacji
Po raz pierwszy w modelu BMW kompaktowym (BMW 220d Kabriolet) debiutuje przedstawiciel nowej rodziny silników BMW Group, która charakteryzuje się zarówno poprawą mocy, jak i efektywności w porównaniu do swojego poprzednika. Nowa jednostka o pojemności 2,0 litra korzysta z doskonałej technologii BMW TwinPower Turbo i generuje maksymalną moc 140 kW/190 KM przy 4 000 obr./min, co oznacza wzrost o 10 kW w porównaniu do BMW 120d Kabriolet. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 niutonometrów (+ 50 Nm) jest dostępny w zakresie od 1 750 do 2 500 obr./min. Aluminiowa karoseria ma chłodnice cylindrów, co zmniejsza wewnętrzne tarcie, oraz zintegrowane wały balansu. Nowy silnik zawiera również system turbosprężarki o jeszcze lepszej efektywności oraz ulepszony system wtrysku bezpośredniego common-rail, którego zawory elektromagnetyczne mogą teraz pracować pod maksymalnym ciśnieniem 2 000 bar, co pozwala na jeszcze bardziej precyzyjne dozowanie paliwa. Nowy silnik jest również o dwa kilogramy lżejszy niż jego poprzednik oraz charakteryzuje się dalszymi postępami w zakresie redukcji hałasu.
Nowa jednostka czterocylindrowa napędza BMW 220d Kabriolet od 0 do 100 km/h (62 mph) w 7,5 sekundy (automatyczna: 7,4 sekundy). Średnie zużycie paliwa (zgodnie z testem UE, w zależności od formatu opon) zostało zredukowane do 4,7-4,4 l/100 km / 60,1-64,2 mpg (automatyczna: 4,4 – 4,1 litra / 64,2-68,9 mpg), a emisje CO2 wynoszą od 124 do 116 g/km (automatyczna: 116-108 g/km).
Niezrównane w segmencie kompaktowym: ośmiobiegowa skrzynia Steptronic i ośmiobiegowa skrzynia Steptronic Sport z Launch Control
Standardowo wszystkie silniki połączone są z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Alternatywnie i opcjonalnie można je zamówić z ośmiobiegową skrzynią Steptronic. Nowa manualna skrzynia zamontowana w BMW 220d Kabriolet jest wyposażona w kontrolę prędkości załączania. Czujnik wyboru biegu dopasowuje obroty silnika do obrotów wału wejściowego skrzyni biegów, co prowadzi do najłagodniejszych zmian biegów. Ośmiobiegowa skrzynia Steptronic w BMW 220d Kabriolet została również ulepszona. Zwiększony zakres przełożenia, zoptymalizowana wewnętrzna wydajność, dalsze udoskonalenia w zarządzaniu przekładnią oraz nowy tłumik drgań redukują poziom hałasu i poprawiają komfort jazdy, czas zmiany biegów i wydajność.
Dodatkowo dla wszystkich wersji modelowych dostępna jest bardzo szybka ośmiobiegowa skrzynia Steptronic sportowa. Dźwignie zmiany biegów na kierownicy pozwalają kierowcy na manualne interwencje, gdy jest to konieczne, a funkcja Launch Control zapewnia najlepszą trakcję i dynamikę przy przyspieszaniu z miejsca.
Przełącznik Driving Experience Control montowany w standardzie; tryb ECO PRO z funkcją wytrącania i proaktywnym asystentem jazdy
Standardowo zamontowany przełącznik Driving Experience Control pozwala kierowcom wybierać pomiędzy trybami jazdy COMFORT, SPORT i ECO PRO. W pojazdach wyposażonych przynajmniej w jedną z poniższych opcji – ośmiobiegową skrzynię Steptronic sportową, pakiet M Sport, BMW Sport Line, Adaptacyjne M Zawieszenie lub zmienne sportowe wspomaganie – dostępny jest czwarty tryb: SPORT+.
W trybie ECO PRO, który wspiera relaksującą, oszczędną jazdę, modele z automatyczną skrzynią biegów również mają funkcję wytrącania. Ta funkcja odłącza silnik od reszty układu napędowego, gdy pedał gazu zostaje zwolniony przy prędkościach między 50 a 160 km/h (około 30-100 mph). Pojazdy z systemem nawigacji Professional otrzymują również funkcję proaktywnego asystenta jazdy, która informuje kierowcę, kiedy należy zdjąć nogę z pedału gazu przed takimi elementami, jak zakręty, zjazdy, ronda i ograniczenia prędkości. Standardowe technologie BMW EfficientDynamics obejmują regenerację energii hamowania, żądanie działania jednostek pomocniczych, elektryczne wspomaganie kierownicy, wskaźnik optymalnej zmiany biegu oraz funkcję Auto Start Stop, którą można połączyć z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Zawieszenie: precyzyjne strojenie i szeroki wachlarz opcjonalnych systemów dla zwiększonej sportowej wydajności i komfortu
Doświadczenie jazdy w BMW Serii 2 Kabriolet definiuje wyjątkowa równowaga między sportowymi osiągami a komfortem, dzięki wysoko rozwiniętej, precyzyjnie dostrojonej technologii zawieszenia, która obejmuje przednią oś z podwójnym wahaczem i sprężynami oraz stabilizatorami, a także pięciowahaczową tylną oś, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy oraz system hamulcowy o wysokiej wydajności. Dzięki lekkim komponentom, zwiększonemu rozstawowi kół i rozstawowi osi w porównaniu do poprzedniego modelu, ustawieniu napędu na tylne koła, niskiemu środkowi ciężkości i zbalansowanemu rozkładowi obciążenia między przednią a tylną osią, zawieszenie BMW Serii 2 Kabriolet jest idealnie wyposażone, aby oferować doskonałą zwinność, precyzyjne prowadzenie oraz pewny i komfortowy styl jazdy.