BMW 2 Series Coupe (G42) 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

BMW 2 Series Coupe (G42) 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćBMW 2 Series Coupe (G42) 2021-Present

BMW zaprezentowało model 2 Series Coupe 2022 podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood w 2021 roku. Mimo że jego hatchbackowa wersja miała napęd na przednie koła, wersja z dwiema drzwiami zachowała tradycyjny napęd na tylne koła.

Kiedy niemiecki producent samochodów zdecydował się na zmianę nazw modeli, pozostawił parzyste numery dla coupe, a nieparzyste dla standardowych wersji z czterema lub pięcioma drzwiami. Dlatego model 1 Series Coupe przekształcił się w 2 Series, a fani BMW odetchnęli z ulgą, gdy kompaktowy pojazd zadebiutował z napędem na tylne lub na wszystkie koła.

Styl zewnętrzny auta różnił się od większego brata, modelu 4 Series. Nie miał on wysokiej i wąskiej „grilla nerki”, lecz płaski i szeroki. Smukłe, LED-owe reflektory z dodatkowym światłem do jazdy dziennej prezentowały agresywny wygląd, a szeroki grill na dolnej części zderzaka doskonale go uzupełniał. Powiększone błotniki z przodu i z tyłu umożliwiły zamontowanie szerszych opon o rozmiarach do 255/35 R 19 z tyłu i 225/40 R19 z przodu, w zależności od wybranych opcji.

Wewnątrz BMW wprowadziło wszystkie technologie z 2021 roku, w tym łączność z Android Auto i Apple CarPlay. Standardowo oferowano 8,8-calowy wyświetlacz dotykowy do infotainmentu, natomiast 10,25-calowy znajdował się na liście opcji. W zestawie wskaźników znalazł się 12,3-calowy panel cyfrowy, który mógł wyświetlać standardowe informacje o pojeździe oraz mapę nawigacyjną lub odtwarzaną muzykę z systemu audio. Podobnie jak jego poprzednik, 2 Series Coupe charakteryzowało się dwoma fotelami kubełkowymi z przodu i kanapą dla dwóch osób z tyłu, z ograniczoną ilością miejsca na nogi i nad głową, ale wciąż wystarczającą do krótkich podróży. Bagażnik oferował do 390 litrów (13,8 cu-ft) przestrzeni.

Pod maską BMW zamontowało wybór silników benzynowych i turbo-diesel. Oferowano dwa silniki czterocylindrowe w układzie rzędowym: jeden benzynowy i jeden turbo-diesel, a także turbodoładowany silnik sześciocylindrowy w układzie rzędowym.

 Dla klientów, którzy preferują sportowy styl jazdy i szukają emocjonujących doświadczeń w luksusowym samochodzie kompaktowym, oferta marki BMW będzie oczywistym pierwszym wyborem. Nowe BMW serii 2 Coupé łączy przyjemność z jazdy, za którą znany jest bawarski producent, w szczególnie skoncentrowanym pakiecie. Nowa edycja modelu dwudrzwiowego zachwyca dynamicznymi osiągami, które w wygodny sposób przewyższają wyniki poprzednika i są wyraźnie odzwierciedlone w nowym, niezwykle klarownym języku designu BMW. Świeża, młodzieńcza i ekstrawagancka aura jest uzupełniona starannie opracowanymi i idealnie zbalansowanymi właściwościami jezdnymi. Z koncepcją pojazdu skoncentrowaną na oferowaniu zwrotnego i precyzyjnie kontrolowanego prowadzenia w bardzo dynamicznych sytuacjach, nowe BMW serii 2 Coupé wyznacza sportowy standard w swoim segmencie jak nigdy dotąd. Model Coupé podkreśla swoją wiodącą pozycję w szczególności dzięki klasycznemu napędowi na tylne koła, ofercie – niezrównanej przez żadnego konkurenta – silnika sześciocylindrowego w układzie rzędowym oraz nowym funkcjom wyposażenia, które dodatkowo wspierają sportowy charakter samochodu.

Wnętrze nowego BMW serii 2 Coupé potęguje poczucie przyjemności z jazdy dzięki nowoczesnej aurze sportowego samochodu i znacznie podniesionemu poczuciu luksusu. Kierowca i pasażer z przodu w standardowych sportowych fotelach cieszą się zauważalnie większą przestrzenią w każdym aspekcie. Z tyłu znajdują się dwa pełnowymiarowe siedzenia o wyraźnie indywidualnym designie. Postępy, jakie osiągnięto w porównaniu do modelu poprzedniego, odzwierciedlają się także w znacznie szerszej gamie systemów wsparcia kierowcy oraz najnowszych innowacjach w obszarze obsługi i łączności.

Światowa premiera na festiwalu Goodwood

Nowe BMW serii 2 Coupé zadebiutuje na światowej scenie podczas festiwalu Goodwood Festival of Speed w Anglii, który odbędzie się 8 lipca 2021 roku. To bogate w tradycję wydarzenie motoryzacyjne, z oszałamiającymi biegami pod górę, stanowi idealną scenerię dla debiutu dynamicznego nowego modelu. Model Coupé będzie również jednym z nowych pojazdów, które BMW zaprezentuje na targach IAA MOBILITY 2021, odbywających się w Monachium we wrześniu 2021 roku. Wprowadzenie na rynek rozpocznie się na początku 2022 roku z trzema wariantami modelu. Na szczycie oferty znajdzie się BMW M240i xDrive Coupé z napędem na wszystkie koła. Ten model skoncentrowany na osiągach jest napędzany silnikiem sześciocylindrowym o mocy 275 kW/374 KM. Dostępne będą także warianty z silnikami benzynowymi i diesla o czterech cylindrach, które przekazują swoją moc na drogę przez tylne koła.

Nowe BMW serii 2 Coupé będzie produkowane w zakładzie Grupy BMW w San Luis Potosí w Meksyku. Otwarte w 2019 roku zakład produkcyjny – który produkuje również nową BMW serii 3 sedan z silnikiem spalinowym oraz systemem napędu hybrydowego typu plug-in – wyróżnia się wyjątkowo efektywnymi i zrównoważonymi procesami produkcyjnymi. Na przykład San Luis Potosí jest miejscem pierwszego w pełni bezodpadowego warsztatu lakierniczego w międzynarodowej sieci produkcyjnej Grupy BMW.

Wybierz 2 dla tradycyjnej przyjemności z jazdy

Wyrazisty sportowy charakter nowego BMW serii 2 Coupé ma swoje korzenie w koncepcji pojazdu, której każdy szczegół – od wymiarów i designu, rozkładu masy, struktury nadwozia, napędu i inżynierii podwozia po otoczenie wnętrza – został rygorystycznie zoptymalizowany, aby zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy. Przy wyborze koncepcji napędu oraz składników technologii silnikowej i podzespołów podwozia dla kompaktowego modelu, inżynierowie rozwojowi wzorowali się na szczególnie sportowych modelach BMW z wyższych segmentów pojazdów. Na przykład nowe funkcje technologiczne pierwotnie opracowane dla nowego BMW serii 4 Coupé zostały również zastosowane w kompaktowym modelu dwudrzwiowym w specyficznej wersji modelowej. Luksusowy producent samochodów skorzystał również z wieloletniego doświadczenia w zintegrowanym wykorzystaniu wszystkich układów napędowych i podwoziowych. Intensywne jazdy testowe w obiektach testowych Grupy BMW, a także na torze Nürburgring Nordschleife i innych torach wyścigowych, pomogły nadać nowemu BMW serii 2 Coupé wspaniałą dynamikę jazdy.

Nowe BMW serii 2 Coupé opiera się zatem na długiej tradycji kompaktowych i niezwykle sportowych samochodów, które mają silne związki z liczbą 2 w oznaczeniu modelu. Już 55 lat temu BMW 1600 wzbudziło zachwyt dzięki swoim kompaktowym wymiarom, potężnemu silnikowi i wyszukanej technologii podwozia. Przyrostek 02 w odniesieniu do dwudrzwiowego nadwozia pozostaje międzynarodowym symbolem legendarnej przyjemności z jazdy BMW do dziś. Na premierę w 1973 roku, BMW 2002 turbo o mocy 125 kW/170 KM było pierwszym seryjnie produkowanym europejskim samochodem, którego moc silnika została zwiększona dzięki turbodoładowaniu.

Przyjemność z jazdy w nowoczesnej formie dotarła do segmentu premium kompaktowych w 2004 roku. Jako jedyny model w swojej klasie z napędem na tylne koła i wyjątkowo wyszukanymi technologiami silnikowymi i podwoziowymi, gama BMW 1 serii stała się synonimem sportowych osiągów – status ten dodatkowo wzmocniła wersja coupé, która dołączyła do gamy w 2007 roku.

Niezaprzeczalnie unikalny design, ekskluzywne nowości w gamie silników oraz indywidualne dostosowanie podwozia nadały pierwszej generacji BMW serii 2 Coupé, zaprezentowanej w 2014 roku, jej charakterystyczny rys. A teraz nowa edycja kompaktowego modelu dwudrzwiowego idzie o krok dalej. Jej samodzielna koncepcja pojazdu wyraźnie oddziela ją od modeli BMW 1 serii (opartych na zaawansowanej architekturze napędu przedniego), a także obficie czerpie z technologii wykorzystanej w BMW serii 3 i BMW serii 4. W rezultacie nowe BMW serii 2 Coupé zajmuje wyraźnie niszową pozycję zarówno w portfolio modeli marki, jak i wśród swoich rywali.

Indywidualne proporcje, zoptymalizowana aerodynamika

Zewnętrzne wymiary nowego kompaktowego samochodu sportowego stanowią idealny punkt wyjścia dla doskonałej dynamiki jazdy. Długość pojazdu wynosząca 4,537 mm i szerokość 1,838 mm to zwiększenia w porównaniu do poprzednika o 105 i 64 mm odpowiednio. Jednak nowy model jest o 28 mm niższy, a jego wysokość wynosi 1,390 mm. Inne czynniki wpływające na mocny i atletyczny wygląd nowego BMW serii 2 Coupé to jego rozstaw osi, który wynosi teraz 2,741 mm i jest o 51 mm dłuższy, oraz szerokie ślady. Szerokości śladów wynoszą 1,575 mm (zwiększenie o 54 mm) z przodu i 1,587 mm (zwiększenie o 31 mm) z tyłu (BMW M240i xDrive Coupé: +63 mm z przodu, +35 mm z tyłu) są idealne do doskonałej dynamiki w zakrętach.

Bagażnik nowego BMW serii 2 Coupé oferuje pojemność 390 litrów. Zwiększenie pierwotnej pojemności o 20 litrów w jego bezpośrednio widocznej przestrzeni pozwala na pomieszczenie w bagażniku dwóch torb golfowych o długości 46 cali bez trudu. A dłuższe przedmioty bagażu można również wygodnie schować, gdy standardowe tylne siedzenie dzielone 40:20:40 zostanie złożone. Wysokość krawędzi załadunkowej została zmniejszona o 35 mm w porównaniu do modelu poprzedniego.

Koncepcja nadwozia nowego BMW serii 2 Coupé obejmuje również celowe działania optymalizujące jego właściwości aerodynamiczne, co korzystnie wpływa zarówno na dynamikę jazdy, jak i efektywność. Aktywny system sterowania żaluzjami powietrznymi w grillu BMW – regulowany przez dziesięć stopni w zależności od potrzeb – oraz dolny wlot powietrza w przednim zderzaku, a także kurtyny powietrzne, chowane klamki drzwi, aerodynamicznie zoptymalizowane lekkie koła aluminiowe i prawie całkowicie uszczelnione podwozie służą do efektywnego kierowania przepływem powietrza. Tutaj kontury sztywnych żeber w podwoziu zostały również dostosowane do kierunku przepływu powietrza. BMW M240i xDrive Coupé ma również wloty powietrza i splitter na przodzie podwozia, które precyzyjnie odchylają powietrze w odpowiednich miejscach w celu zmniejszenia unoszenia. Współczynnik oporu powietrza (Cd) dla nowego BMW 220i Coupé i nowego BMW 220d Coupé z standardowymi 17-calowymi kołami ze stopów lekkich wynosi 0.26, co stanowi poprawę o 0.02 w porównaniu do poprzedniego modelu, który był wyposażony jedynie w 16-calowe koła.

Inteligentny lekki projekt optymalizuje sztywność i wagę

Minimalizująca wagę konstrukcja nadwozia i podwozia to kolejny kluczowy czynnik wpływający na zwinność i efektywność nowego BMW serii 2 Coupé. Inteligentna mieszanka materiałów pozwala na zminimalizowanie masy pojazdu przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności nadwozia i bezpieczeństwa podczas wypadków. Gorącowalcowane stal i stopy aluminium użyte do budowy bezpieczeństwa kabiny pasażerskiej są uzupełnione stalami wielofazowymi dla dodatkowego wzmocnienia.

Tak jak w nowym BMW serii 4 Coupé, w przedniej części samochodu zastosowano odlewane aluminiowe kolumny sprężynowe oraz człon kadłuba silnika wykonany z wyciskanych profili aluminiowych, aby zaoszczędzić na wadze. Inne usprawnienia w porównaniu do modelu poprzedniego osiągnięto dzięki aluminiowej konstrukcji pokrywy silnika i przednich paneli bocznych nowego BMW serii 2 Coupé. Te działania same w sobie przyczyniły się do redukcji masy o około 9.6 kg.

Obszerna pasywna koncepcja bezpieczeństwa maksymalizuje ochronę pasażerów w niezwykle szerokim zakresie kolizji i uwzględnia wymagania procedur testowania zderzeniowego na rynkach motoryzacyjnych na całym świecie. Oprócz wyjątkowo sztywnej kabiny pasażerskiej i wysoce odpornych struktur nośnych, obejmuje również zintegrowaną elektronikę bezpieczeństwa, która uruchamia systemy zabezpieczeń w odpowiedniej sekwencji, w optymalnym momencie i z odpowiednim działaniem dla konkretnego typu i ciężkości kolizji. Nowe BMW serii 2 Coupé jest również standardowo wyposażone w aktywny system pokrywy silnika w celu optymalizacji ochrony pieszych. Wyzwalacze pirotechniczne unoszą pokrywę silnika w przypadku kolizji z pieszym, tworząc więcej miejsca na odkształcenia pomiędzy pokrywą a twardymi strukturami znajdującymi się pod nią.

Design Nowe BMW serii 2 Coupé wnosi wyjątkowy talent sportowy do segmentu premium kompaktowego. Model dwudrzwiowy pełni także rolę wyrazistego indywidualisty w gamie modeli BMW. Potężne proporcje osadzone w klasycznej trójkomorowej konstrukcji pokrywy silnika, kabiny pasażerskiej i bagażnika odzwierciedlają niezwykły potencjał dynamiczny nowego 2-Series Coupé. Atletycznie rzeźbione powierzchnie i dynamiczne linie podążające za nowym językiem designu marki stanowią wyraz czystej przyjemności z jazdy. Niepowtarzalny charakter pojazdu widoczny jest również w wielu ekskluzywnych cechach designu, które pełnią zarówno funkcję techniczną – pomagając nadać samochodowi wyjątkowe właściwości dynamiczne – jak i celebrują sportową tradycję kompaktowych modeli BMW.

Wnętrze nowego BMW serii 2 Coupé łączy atmosferę sportowego samochodu z luksusowym wykończeniem, co stanowi wyraźny krok naprzód w porównaniu do modelu poprzedniego. Najnowsza interpretacja projektowania kokpitu skoncentrowanego na kierowcy definiowana jest przez ergonomicznie zoptymalizowany układ i obsługę wyświetlaczy oraz elementów sterujących. Kontroler BMW, dźwignia zmiany biegów, przycisk Start/Stop, przełącznik Driving Experience Control i wiele innych przycisków funkcyjnych są grupowane w nowoczesnym panelu sterującym na konsoli środkowej. Wysokiej jakości materiały, precyzyjne wykonanie i starannie dopracowane szczegóły podkreślają podwyższone standardy jakości wnętrza.

Uderzający przód z wyrazistym designem grilla BMW i świateł przednich

Trójwymiarowe powierzchnie, trójkątne formy i diagonalne linie nadają przedniej części nowego BMW serii 2 Coupé rzadką siłę wizualną. Nisko osadzony przedni zderzak, reflektory umieszczone na zewnętrznych krawędziach przedniej części i poziomy grill BMW nadają samochodowi szeroki, niski wygląd. Dynamika linii nadwozia, wyraźnie wypukłe nadkola i muskularny dom na środku pokrywy silnika dają wyraźny sygnał o dynamicznych cechach jazdy 2-Series Coupé.

Nowy projekt grilla BMW blisko odpowiada orientacji na wydajność nowego BMW serii 2 Coupé. Grill zawiera pionowo ułożone żaluzje powietrzne w swoim sercu, w miejscu klasycznych szczebli. Działają one elektrycznie i otwierają się tylko wtedy, gdy silnik wymaga zwiększonego chłodzenia. Poziomy grill BMW otoczony jest jednoczęściową ramą, która standardowo ma wykończenie chromowane, a w BMW M240i xDrive Coupé jest malowana w kolorze szarego ceru, a w wersji M High-gloss Shadow Line z rozszerzonymi funkcjami w kolorze czarnym. Poziome żaluzje powietrzne w heksagonalnych dolnych wlotach powietrza w przednim zderzaku również są dostosowywane w zależności od potrzeb i pomagają w chłodzeniu hamulców. Kurtyny powietrzne są zintegrowane w trójkątnych wkładkach na zewnętrznych krawędziach przedniego zderzaka, które są szczególnie duże w nowym BMW M240i xDrive Coupé. Kierują nadchodzące powietrze celowo nad koła, redukując w ten sposób turbulencje w tym obszarze.

Wyraziste jednostki świateł przednich są kolejnym specyficznym elementem designu nowego BMW serii 2 Coupé. Zainspirowane legendarnymi modelami BMW 02, każda z nich ma pojedyncze, okrągłe światło w technologii LED, wykorzystywane zarówno w trybie świateł mijania, jak i drogowych. Ciemne tło świateł wyraźnie podkreśla zaawansowaną technologię w akcji. Światła dzienne przybierają formę U-kształtnych prowadnic świetlnych na dolnej krawędzi świateł, w których zintegrowane są również kierunkowskazy. Adaptacyjne reflektory LED z inteligentnym asystentem świateł drogowych BMW Selective Beam są dostępne opcjonalnie. Oprócz reagowania na kąt skrętu, ich funkcja oświetlenia zakrętu może również „spoglądać w przód” – wykorzystując dane z systemu nawigacji – aby jak najlepiej oświetlić drogę. Adaptacyjne reflektory LED można zidentyfikować po złotych akcentach dekoracyjnych i prowadnicach świetlnych dla świateł dziennych oraz kierunkowskazów, które emanują szczególnie żywą mocą. A adaptacyjne reflektory LED są również dostępne w opcyjnej wersji M z ciemnymi wstawkami.

Widok z boku: wyraziste linie, muskularne powierzchnie

Długie pokrywy silnika, krótkie nawisów i przesunięta do tyłu kabina pasażerska – której tylna sekcja spoczywa na potężnie wypukłych nadkolach – nadają nowemu 2-Series Coupé proporcje wyjęte z tradycji BMW. Połączone z linią dachu, która dynamicznie opada od słupka B, oraz krótkim bagażnikiem kończącym się wyraźnym spoilerm, tworzy to zwinny wygląd trójkomorowy, charakterystyczny dla kompaktowych coupé BMW. Czysty i zredukowany język designu nadaje dodatkowej muskularności przedłużonym powierzchniom nadkoli. A położenie znajdującego się z przodu i poziomego grilla BMW również wyraźnie przyciąga wzrok, gdy samochód jest oglądany z boku.

Dokładnie wyrysowana linia ramienia, która wychodzi z reflektorów, rozciąga się wzdłuż boków do tylnych świateł. Jasność linii, podobnie jak wyrazisty kształt szklanej kabiny z dużymi przeszklonymi powierzchniami, przypominają BMW 1 serii Coupé sprzed kilku lat. Graficzny motyw okna bocznego kończy się z tyłu klasyczną interpretacją charakterystycznego zagięcia Hofmeistera. Druga linia charakterystyczna, umieszczona nisko, łączy przednie i tylne nadkola. Współpracuje z wydłużeniami progów bocznych, nadając obszarowi wokół drzwi szczególnie lekki i kompaktowy wygląd.

Potężne tylne części z wyrazistymi efektami światła i cienia

Poziomo wyraźne powierzchnie nadają tylnej części nowego BMW serii 2 Coupé strukturę. Tworzą one pociągający efekt świateł i cieni, co zwiększa wizualną moc tylnej części. Podobnie jak kompaktowe reflektory z przodu, kontury stylowo przyciemnionych tylnych świateł – umiejscowionych na zewnętrznych krańcach tylnej części – ucieleśniają sportową moc w skoncentrowanej formie. Ich powierzchnie tworzą skupiska światła z rzeźbieniami trójwymiarowymi. Stanowią one wyjątkowo elegancką ekspozycję użytej technologii LED w funkcjach oświetlenia. Tylne paski świetlne świecą jednostajnie, tworząc nową interpretację znanego kształtu L. Otaczają one jednostki światła stopu w górnej krawędzi oraz z boku. Poziome prowadnice LED poniżej tylnych świateł służą jako kierunkowskazy. Lampy cofania i światła przeciwmgielne są również zintegrowane w tylnych światłach, podczas gdy trzecie światło stopu znajduje się nad tylną szybą.

Wkładka zderzaka tylnego – wykończona matowym czarnym kolorem i z integralnymi reflektorami – sięga wysoko w górę i podkreśla sportowy wygląd. Wydechy w modelach z silnikiem benzynowym mają podwójną konstrukcję. Wchodząc z krawędzi prawego i lewego boku zderzaka tylnego, wydechy są okrągłe w BMW 220i Coupé i trapezoidalne w BMW M240i xDrive Coupé.

Klienci kupujący nowe BMW serii 2 Coupé mogą wybierać spośród dwóch niemetalicznych i sześciu metalicznych odcieni lakieru na zewnątrz. Nowym dodatkiem do gamy kolorów jest metaliczny kolor Thundernight, dostępny wyłącznie dla sportowego modelu dwudrzwiowego.

Wyraziste akcenty podkreślają poczucie dynamiki: BMW M240i xDrive Coupé i specyfikacja M Sport

Specyficzne cechy designu nadają sześciocylindrowemu BMW M240i xDrive Coupé wyrazistą obecność wizualną, która wyraźnie podkreśla jego właściwości wydajnościowe. Powierzchnie otaczające dolny wlot powietrza w przednim zderzaku wyświetlają typową dla samochodów BMW M grafikę w kształcie U. Czarny spoiler dolny zaokrągla zderzak z przodu na jego najniższym punkcie do drogi. Otoczenie grilla BMW i wykończenie bocznych wlotów powietrznych są w kolorze szarym Cerium, podobnie jak kierunkowskazy, wydechy i emblemy modelu. W standardzie BMW M240i xDrive Coupé mamy również wykończenie w wysokim połysku M Shadow Line oraz 19-calowe felgi M ze stopów lekkich. Tak jak wkładka zderzaka tylnego, jego progi boczne również są w kolorze czarnym o wysokim połysku. Spojler na pokrywie bagażnika w specyfikacji M pomalowanej w kolorze nadwozia i czarny dyfuzor między rurkami wydechowymi optymalizują przepływ powietrza z tyłu samochodu. Powyżej dyfuzora, element o heksagonalnym kształcie powtarza kontury dolnego wlotu powietrza z przodu. Pionowo ustawione aerolipsy z zintegrowanymi reflektorami na zewnętrznych krawędziach zderzaka tylnego podkreślają szeroką i potężną sylwetkę modelu BMW M.

Specyfikacja M Sport, dostępna opcjonalnie dla wszystkich innych wariantów modelu, również wysyła wyraźny komunikat o dynamicznych możliwościach samochodu. Zawiera mocno skonstruowany przedni zderzak z dużymi bocznymi wlotami powietrza, wykończenie w wysokim połysku M Shadow Line oraz 18-calowe felgi M ze stopów lekkich. Progi boczne i dolna część zderzaka tylnego z integralnym dyfuzorem są malowane w kolorze Dark Shadow metallic.

Wnętrze: idealne miejsce dla intensywnej przyjemności z jazdy

Projekt wnętrza koncentruje się na bogatym i angażującym doświadczeniu z jazdy, które oferuje nowe BMW serii 2 Coupé. Wyraźny spadek w tylnej części linii dachu, wysoka konsola środkowa i gładkie połączenie wykończenia panelu instrumentów oraz paneli drzwiowych tworzą wokół kierowcy i pasażera z przodu atmosferę przytulności. Funkcja Easy-Entry przesuwa przednie siedzenia do przodu w kontrolowany sposób, gdy oparcia są złożone, co ułatwia pasażerom dostęp do tylnego przedziału. Kontury i integralne zagłówki dwóch tylnych siedzeń nadają im charakter indywidualnego siedzenia, pozwalając pasażerom z tyłu również cieszyć się poczuciem sportowej przyjemności z jazdy.

Standardowe wyposażenie obejmuje skórzaną sportową kierownicę z nowo zaprojektowanymi przyciskami wielofunkcyjnymi. Również standardowe sportowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu mają powierzchnię wykonaną z czarnego materiału/Sensatec. Nowe BMW M240i xDrive Coupé oraz samochody w specyfikacji M Sport standardowo mają tapicerkę Alcantara/Sensatec w kolorze czarnym z niebieskimi kontrastującymi szwami. Opcje obejmują powierzchnie w perforowanym Sensatec w trzech kolorach. Tapicerka z skóry Vernasca jest również dostępna – w czterech kolorach, jeśli wybierze się standardowe sportowe fotele. A opcjonalne fotele M Sport można zamówić w dwóch odcieniach skóry.

Dynamiczne linie nadają strukturę panelom drzwiowym i tylnym elementom wykończenia. Żywy element designu – którego kontury są dodatkowo podkreślone przez kontrastowe szwy w opcjonalnych wariantach wyposażenia – łączy podłokietniki z górną częścią wykończenia. Połączenie trójkątnych powierzchni i diagonalnych linii w zewnętrznych częściach samochodu przenosi się również do wnętrza. Nowym elementem designu są trapezoidalne powierzchnie akcentowe nad podłokietnikami w drzwiach. Jeśli specyfikacja opcjonalnego oświetlenia ambientowego zostanie wybrana, jej perforowane powierzchnie są stylowo podświetlone.

W poczuciu jakości i sportowego stylu wnętrza pomagają także standardowe listwy wykończeniowe w wariancie Dark Graphite matt, debiutujące w nowym BMW serii 2 Coupé. Alternatywnie dostępne są warianty w Aluminium Mesh Effect i High-gloss Black. Listwy wykończeniowe w nowym BMW M240i xDrive Coupé oraz w samochodach w specyfikacji M Sport mają w standardzie kolor High-gloss Black, a opcjonalnie Aluminium Tetragon. W tych samochodach standardowe wyposażenie obejmuje także skórzaną kierownicę M, wyściełane podparcia na kolana na konsoli środkowej, czarny sufit M, wykończenia progów drzwiowych z logo M, pedały M i podnóżek M, dywaniki M oraz wyświetlacze z oznaczeniami M w zestawie wskaźników.

Technologia podwozia i doświadczenie z jazdy

Od pierwszego dnia procesu rozwoju produkcji seryjnej nowego BMW serii 2 Coupé skoncentrowano się na wyznaczaniu celów w segmencie premium kompaktowym w zakresie wydajności dynamicznej. Kompaktowe wymiary, inteligentny lekki projekt nadwozia i podwozia, prawie idealny rozkład masy 50:50 oraz zoptymalizowana aerodynamika tworzą idealny wzór dla charakterystyki pojazdu nastawionej na sportową doskonałość. Zwinność, precyzja kierownicy i dynamika w zakrętach nowego BMW serii 2 Coupé są znacząco poprawione w porównaniu do modelu poprzedniego. Szerokie ślady, starannie dostosowane wartości kąta nachylenia kół i zwiększenie sztywności skrętnej nadwozia o 12 % mają tutaj znaczenie.

Innym centralnym elementem koncepcji pojazdu, na której opiera się nowe BMW serii 2 Coupé, jest przeniesienie mocy na tylne koła lub – w nowym BMW M240i xDrive Coupé – za pomocą inteligentnego napędu na wszystkie koła z wyraźnym naciskiem na tylne koła. Obie wersje napędu polegają na wykorzystaniu mocy silnika do dostarczenia klasycznej formy przyjemności z jazdy prosto z podręcznika BMW. Super sportowy charakter tego wiodącego modelu czerpie także z całościowego pakietu, który wykorzystuje wyścigowe doświadczenie BMW M GmbH, aby poprawić zwinność, precyzję i dynamikę. Silnik, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic Sport, inteligentny napęd na wszystkie koła i dostosowana technologia podwozia (w tym dyferencjał M Sport) doskonale ze sobą współpracują.

W każdej wersji modelu, wyjątkowo wyszukane elementy podwozia, pierwotnie zaprojektowane dla modeli BMW serii 3 i BMW serii 4, zapewniają doskonałą zdolność prowadzenia w każdych warunkach. Podczas gdy nowe BMW serii 2 Coupé wyraźnie przewyższa swojego poprzednika pod względem wydajności, poziom komfortu w codziennym użytkowaniu i podczas dłuższych podróży pozostaje na tym samym wysokim poziomie. Faktycznie, jeśli chodzi o komfort jazdy i akustykę, nowy model może pochwalić się znacznymi poprawami.

W nowym BMW serii 2 Coupé współpracują ze sobą przednia oś typu sprężynowego z dwoma przegubami oraz tylna oś pięciowahaczowa, zaprojektowane w sposób specyficzny dla modelu i dopasowane do jego konstrukcji. Zasady projektowe, na których opierają się osie, oraz standardowe amortyzatory dostosowane do wysokości podwozia przyczyniają się do precyzyjnego prowadzenia w dynamicznych sytuacjach jazdy i wysokiego poziomu komfortu podczas długich podróży. Amortyzacja M Sport, w tym zmienne sportowe wspomaganie kierownicy, może być opcjonalnie dostępna i stanowi również podstawę do specyficznego dla modelu zawieszenia nowego BMW M240i xDrive Coupé. Najwyższy wariant serii Coupé standardowo wyposażony jest również w system hamulcowy M Sport, dyferencjał M Sport i 19-calowe felgi M ze stopów lekkich z oponami różnego rozmiaru. Ponadto dostępne są opcjonalnie opony wysokiej wydajności i adaptacyjne zawieszenie M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.

Zintegrowane zastosowanie wszystkich systemów napędu i podwozia zapewnia, że cechy wydajności silnika są uzupełniane przez precyzyjnie kontrolowane prowadzenie w każdej sytuacji, uwodzicielskie dynamiki w zakrętach, zoptymalizowaną przyczepność w każdych warunkach pogodowych i drogowych oraz wyjątkowo dobrze rozwiązany komfort jazdy. Dodatkowo, działania dostosowawcze optymalizują charakterystykę kierowania pojazdem oraz rozwój sił przyspieszających, aby przepływ mocy do tylnych kół zwiększył sportowe prowadzenie i umożliwił płynne kontrolowane poślizgi.

Konstrukcja zminimalizowanej wagi przedniej i tylnej osi oraz łożysk kół

Sztywność komponentów użytych w przedniej osi sprężynowej typu dwujointowego zapewnia jeszcze dokładniejsze prowadzenie kół nowego BMW serii 2 Coupé. Nowe BMW M240i xDrive Coupé ma dodatkowe wzmocnienia wspierające nośniki przedniej osi na bokach. Hydraulicznie tłumione mocowanie wzdłużne minimalizuje wibracje i oscylacje. Aluminiowe ramiona zawieszenia i łożyska kulowe zmniejszają masę nieresorowaną.

Dodatkowo tylna oś pięciowahaczowa działa na rzecz precyzyjnego prowadzenia kół dzięki wyjątkowej sztywności podwozia i ramion zawieszenia. Podwójne elastyczne łożysko osi poprawia komfort jazdy. Połączenie stali blachowej i komponentów aluminiowych również pomaga zmniejszyć masę nieresorowaną tylnej osi. Wprowadzenie nowej generacji łożysk kół obniża masę o około 2.7 kg w porównaniu do modelu poprzedniego. Dodatkowo, nowe łożyska kół zwiększają efektywność nowego BMW serii 2 Coupé, redukując poziom tarcia o nawet 45 procent.

Amortyzatory dostosowane do wysokości zawieszenia z charakterystyką dostosowaną

Technologia zawieszenia montowana standardowo w nowym BMW serii 2 Coupé obejmuje amortyzatory dostosowane do wysokości zawieszenia. W zależności od skoku sprężyn, zapewniają one dodatkowe tłumienie, aby kontrolować ruch nadwozia podczas jazdy po dużych nierównościach i hamować nadmierne nurkowanie. System reaguje na małe niedoskonałości na powierzchni drogi, generując niskie siły tłumienia, co zapewnia wysoki poziom komfortu. Dodatkowe tłumienie przyczynia się także do doskonałego zachowania w zakrętach.

W przedniej osi dodatkowy element opadający do wewnętrznej osłony amortyzatora znosi wibracje nadwozia. Tłumienie dostosowane do wysokości na tylnej osi stosuje dodatkowy tłok i stożkową rurkę wewnętrzną, aby zapewnić optymalne hydrauliczne tłumienie nawet przy dużym obciążeniu. Tłumienie dostosowane do wysokości to aktywny element ustawienia zawieszenia, który można indywidualnie dostosować, aby zoptymalizować równowagę pomiędzy sportowością a komfortem. Opcjonalne zawieszenie M Sport zapewnia mocniejsze reakcje dla amortyzatorów i sprężyn dostosowanych do wysokości.

Adaptacyjne zawieszenie M oferuje bardzo szeroką gamę reakcji sportowych i komfortowych

Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie M dla nowego BMW M240i xDrive Coupé pozwala kierowcom na jak najszersze spektrum pomiędzy sportowymi a komfortowymi reakcjami. Adaptacyjne zawieszenie M łączy cechy zawieszenia M Sport z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Ciągle regulowane zawory pozwalają na indywidualne dawkowanie siły tłumienia na każdym kole, w zależności od obciążenia pojazdu. Przełączanie pomiędzy różnymi trybami Driving Experience Control daje wyraźnie odczuwalną różnicę w charakterystyce tłumienia – od dobrze zbalansowanego komfortu na długie dystanse w trybie COMFORT do wysoce dynamicznego dostosowania włączanego w trybie SPORT PLUS.

Dodatkowy tryb można wybrać za pomocą przełącznika Driving Experience Control w modelach z adaptacyjnym zawieszeniem M. W trybie ADAPTIVE reakcje kierownicy, tłumienia i gazu oraz charakterystyka zmiany biegów są automatycznie dostosowywane do stylu jazdy. Dane nawigacyjne mogą być również wykorzystywane do wcześniejszego przygotowania samochodu na nadchodzący zakręt lub wjazd.

Zmienna sportowa kierownica: większa zwinność w zakrętach, łatwiejsze manewrowanie

Modelowa adaptacja systemów kierowniczych do nowego BMW serii 2 Coupé czyni je wyjątkowo precyzyjnymi. Elektryczne wspomaganie kierownicy, w tym wspomaganie wrażliwe na prędkość Servotronic, jest standardowo zamontowane. Zmienna sportowa kierownica jest częścią zawieszenia M Sport oraz adaptacyjnego zawieszenia M. Jej zmienna proporcja dostosowuje się do kąta skrętu, pozwalając zapewnić zarówno stabilność kierunkową, jak i zwinne reakcje w zakrętach. Dodatkowo parkowanie, manewrowanie i skręcanie przy niskich prędkościach wymagają znacznie mniej wysiłku kierownicy – a tym samym są dużo łatwiejsze.

Modele BMW 220i Coupé i BMW 220d Coupé są standardowo wyposażone w 17-calowe felgi ze stopów lekkich. 18-calowe felgi M ze stopów lekkich z oponami różnego rozmiaru są częścią specyfikacji M Sport. Nowe BMW M240i xDrive Coupé opuszcza fabrykę na standardowych 19-calowych felgach M ze stopów lekkich, które również są wyposażone w opony różnego rozmiaru. Dalsze felgi ze stopów lekkich w rozmiarach 18- i 19-calowych oraz opony wysokiej wydajności znajdują się na liście opcji. Oferta M Performance Parts dodaje więcej opcji do mixu, oferując dalsze warianty felg ze stopów lekkich w rozmiarach 18-, 19- i nawet 20-calowych. Wskaźnik ciśnienia w oponach obejmujący każde indywidualne koło umożliwia kierowcy wygenerowanie wartości wykrytych przez czujniki na wyświetlaczu kontrolnym. Jest on standardowo dostępny w nowym BMW serii 2 Coupé, niezależnie od kombinacji kół/opon, jakie wybierze klient.

System hamulcowy M Sport z dostosowaniami specyficznymi dla modelu, zaciski hamulcowe malowane na niebiesko lub czerwono

Potężne, lekkie układy hamulcowe z dostosowaną konfiguracją również odgrywają rolę w precyzyjnie kontrolowanej wydajności pojazdu. Opcjonalne hamulce M Sport (standardowe w nowym BMW M240i xDrive Coupé) zapewniają doskonałą wydajność hamowania i intuicyjny odczucie, zarówno podczas manewrowania po ulicach miasta, jak i podczas intensywnej jazdy po torze. Posiadają one inną konfigurację hydrauliczną, w tym czterotłoczkowe stałe zaciski hamulcowe z przodu i jednolity zacisk pływający z tyłu. Zaciski mają logo M i są malowane na niebiesko, choć klienci mogą również zamówić wykończenie w kolorze czerwonym.

Funkcje systemu Dynamic Stability Control (DSC) obejmują nie tylko system przeciwblokujący (ABS) i Dynamic Traction Control (DTC), ale także różne funkcje stabilizacyjne i asystenta startowego. Funkcja Performance Control zapewnia jeszcze bardziej zwrotne prowadzenie pojazdu poprzez różnicowanie rozkładu momentu obrotowego na tylne koła w zależności od sytuacji. Aby zoptymalizować stabilność kierunkową podczas intensywnego hamowania na powierzchniach o różnorodnym poziomie przyczepności dla prawych i lewych kół, zastosowany jest impuls kierowniczy, aby pomóc kierowcy skorygować kierunek jazdy. Działanie elektrycznej hamulca postojowego jest również zintegrowane z tylnymi zaciskami hamulcowymi za pomocą systemu DSC.

Dyferencjał M Sport montowany standardowo w BMW M240i xDrive Coupé

Wybitne właściwości wydajnościowe nowego BMW M240i xDrive Coupé wynikają z starannie skomponowanego pakietu technologii napędowych i podwoziowych, który obejmuje również dyferencjał M Sport jako standard, obok niezwykle mocnego silnika sześciocylindrowego w układzie rzędowym i inteligentnego napędu na wszystkie koła. Jego elektronicznie sterowana, w pełni zmienna funkcja blokady w tylnym dyferencjale optymalizuje przyczepność i stabilność kierunkową, a także zwinność i dynamikę w zakrętach, co przynosi szczególnie dobre efekty.

220i 8AT (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc135.3 Kw @ 5000-6500 Rpm
184 Hp @ 5000-6500 Rpm
181 Bhp @ 5000-6500 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1350-4000 Rpm
300 Nm @ 1350-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna147 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Steptronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/50 R17 98Y Xl
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość54.7 In (1389 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/62.1 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3450 Lbs (1565 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4332 Lbs (1965 Kg)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)155 G/Km

M240i xDrive 8AT AWD (374 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2998 Cm3
Moc275.1 Kw @ 5500-6500 Rpm
374 Hp @ 5500-6500 Rpm
369 Bhp @ 5500-6500 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1900-5000 Rpm
500 Nm @ 1900-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Steptronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/40 R19 93Y Xl // 255/35 R19 96Y Xl
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość55.3 In (1405 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/61.8 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle38.1 Ft (11.6 M)
Masa własna3891 Lbs (1765 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4773 Lbs (2165 Kg)
Średnie spalanie26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)200 G/Km

220d 8AT (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc139.7 Kw @ 4000 Rpm
190 Hp @ 4000 Rpm
187 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
400 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.5 Galony (51.1 L)
Prędkość maksymalna147 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Steptronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/50 R17 98Y Xl
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość54.7 In (1389 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/65.2 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Turning Circle38.1 Ft (11.6 M)
Masa własna3649 Lbs (1655 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4530 Lbs (2055 Kg)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)132 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.