BMW 2 Series Coupe (G42) 2021-Present

BMW 2 Series Coupe (G42) 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćBMW 2 Series Coupe (G42) 2021-Present

BMW zaprezentowało model 2 Series Coupe 2022 podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood w 2021 roku. Mimo że jego hatchbackowa wersja miała napęd na przednie koła, wersja z dwiema drzwiami zachowała tradycyjny napęd na tylne koła.

Kiedy niemiecki producent samochodów zdecydował się na zmianę nazw modeli, pozostawił parzyste numery dla coupe, a nieparzyste dla standardowych wersji z czterema lub pięcioma drzwiami. Dlatego model 1 Series Coupe przekształcił się w 2 Series, a fani BMW odetchnęli z ulgą, gdy kompaktowy pojazd zadebiutował z napędem na tylne lub na wszystkie koła.

Styl zewnętrzny auta różnił się od większego brata, modelu 4 Series. Nie miał on wysokiej i wąskiej „grilla nerki”, lecz płaski i szeroki. Smukłe, LED-owe reflektory z dodatkowym światłem do jazdy dziennej prezentowały agresywny wygląd, a szeroki grill na dolnej części zderzaka doskonale go uzupełniał. Powiększone błotniki z przodu i z tyłu umożliwiły zamontowanie szerszych opon o rozmiarach do 255/35 R 19 z tyłu i 225/40 R19 z przodu, w zależności od wybranych opcji.

Wewnątrz BMW wprowadziło wszystkie technologie z 2021 roku, w tym łączność z Android Auto i Apple CarPlay. Standardowo oferowano 8,8-calowy wyświetlacz dotykowy do infotainmentu, natomiast 10,25-calowy znajdował się na liście opcji. W zestawie wskaźników znalazł się 12,3-calowy panel cyfrowy, który mógł wyświetlać standardowe informacje o pojeździe oraz mapę nawigacyjną lub odtwarzaną muzykę z systemu audio. Podobnie jak jego poprzednik, 2 Series Coupe charakteryzowało się dwoma fotelami kubełkowymi z przodu i kanapą dla dwóch osób z tyłu, z ograniczoną ilością miejsca na nogi i nad głową, ale wciąż wystarczającą do krótkich podróży. Bagażnik oferował do 390 litrów (13,8 cu-ft) przestrzeni.

Pod maską BMW zamontowało wybór silników benzynowych i turbo-diesel. Oferowano dwa silniki czterocylindrowe w układzie rzędowym: jeden benzynowy i jeden turbo-diesel, a także turbodoładowany silnik sześciocylindrowy w układzie rzędowym.

 Dla klientów, którzy preferują sportowy styl jazdy i szukają emocjonujących doświadczeń w luksusowym samochodzie kompaktowym, oferta marki BMW będzie oczywistym pierwszym wyborem. Nowe BMW serii 2 Coupé łączy przyjemność z jazdy, za którą znany jest bawarski producent, w szczególnie skoncentrowanym pakiecie. Nowa edycja modelu dwudrzwiowego zachwyca dynamicznymi osiągami, które w wygodny sposób przewyższają wyniki poprzednika i są wyraźnie odzwierciedlone w nowym, niezwykle klarownym języku designu BMW. Świeża, młodzieńcza i ekstrawagancka aura jest uzupełniona starannie opracowanymi i idealnie zbalansowanymi właściwościami jezdnymi. Z koncepcją pojazdu skoncentrowaną na oferowaniu zwrotnego i precyzyjnie kontrolowanego prowadzenia w bardzo dynamicznych sytuacjach, nowe BMW serii 2 Coupé wyznacza sportowy standard w swoim segmencie jak nigdy dotąd. Model Coupé podkreśla swoją wiodącą pozycję w szczególności dzięki klasycznemu napędowi na tylne koła, ofercie – niezrównanej przez żadnego konkurenta – silnika sześciocylindrowego w układzie rzędowym oraz nowym funkcjom wyposażenia, które dodatkowo wspierają sportowy charakter samochodu.

Wnętrze nowego BMW serii 2 Coupé potęguje poczucie przyjemności z jazdy dzięki nowoczesnej aurze sportowego samochodu i znacznie podniesionemu poczuciu luksusu. Kierowca i pasażer z przodu w standardowych sportowych fotelach cieszą się zauważalnie większą przestrzenią w każdym aspekcie. Z tyłu znajdują się dwa pełnowymiarowe siedzenia o wyraźnie indywidualnym designie. Postępy, jakie osiągnięto w porównaniu do modelu poprzedniego, odzwierciedlają się także w znacznie szerszej gamie systemów wsparcia kierowcy oraz najnowszych innowacjach w obszarze obsługi i łączności.

Światowa premiera na festiwalu Goodwood

Nowe BMW serii 2 Coupé zadebiutuje na światowej scenie podczas festiwalu Goodwood Festival of Speed w Anglii, który odbędzie się 8 lipca 2021 roku. To bogate w tradycję wydarzenie motoryzacyjne, z oszałamiającymi biegami pod górę, stanowi idealną scenerię dla debiutu dynamicznego nowego modelu. Model Coupé będzie również jednym z nowych pojazdów, które BMW zaprezentuje na targach IAA MOBILITY 2021, odbywających się w Monachium we wrześniu 2021 roku. Wprowadzenie na rynek rozpocznie się na początku 2022 roku z trzema wariantami modelu. Na szczycie oferty znajdzie się BMW M240i xDrive Coupé z napędem na wszystkie koła. Ten model skoncentrowany na osiągach jest napędzany silnikiem sześciocylindrowym o mocy 275 kW/374 KM. Dostępne będą także warianty z silnikami benzynowymi i diesla o czterech cylindrach, które przekazują swoją moc na drogę przez tylne koła.

Nowe BMW serii 2 Coupé będzie produkowane w zakładzie Grupy BMW w San Luis Potosí w Meksyku. Otwarte w 2019 roku zakład produkcyjny – który produkuje również nową BMW serii 3 sedan z silnikiem spalinowym oraz systemem napędu hybrydowego typu plug-in – wyróżnia się wyjątkowo efektywnymi i zrównoważonymi procesami produkcyjnymi. Na przykład San Luis Potosí jest miejscem pierwszego w pełni bezodpadowego warsztatu lakierniczego w międzynarodowej sieci produkcyjnej Grupy BMW.

Wybierz 2 dla tradycyjnej przyjemności z jazdy

Wyrazisty sportowy charakter nowego BMW serii 2 Coupé ma swoje korzenie w koncepcji pojazdu, której każdy szczegół – od wymiarów i designu, rozkładu masy, struktury nadwozia, napędu i inżynierii podwozia po otoczenie wnętrza – został rygorystycznie zoptymalizowany, aby zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy. Przy wyborze koncepcji napędu oraz składników technologii silnikowej i podzespołów podwozia dla kompaktowego modelu, inżynierowie rozwojowi wzorowali się na szczególnie sportowych modelach BMW z wyższych segmentów pojazdów. Na przykład nowe funkcje technologiczne pierwotnie opracowane dla nowego BMW serii 4 Coupé zostały również zastosowane w kompaktowym modelu dwudrzwiowym w specyficznej wersji modelowej. Luksusowy producent samochodów skorzystał również z wieloletniego doświadczenia w zintegrowanym wykorzystaniu wszystkich układów napędowych i podwoziowych. Intensywne jazdy testowe w obiektach testowych Grupy BMW, a także na torze Nürburgring Nordschleife i innych torach wyścigowych, pomogły nadać nowemu BMW serii 2 Coupé wspaniałą dynamikę jazdy.

Nowe BMW serii 2 Coupé opiera się zatem na długiej tradycji kompaktowych i niezwykle sportowych samochodów, które mają silne związki z liczbą 2 w oznaczeniu modelu. Już 55 lat temu BMW 1600 wzbudziło zachwyt dzięki swoim kompaktowym wymiarom, potężnemu silnikowi i wyszukanej technologii podwozia. Przyrostek 02 w odniesieniu do dwudrzwiowego nadwozia pozostaje międzynarodowym symbolem legendarnej przyjemności z jazdy BMW do dziś. Na premierę w 1973 roku, BMW 2002 turbo o mocy 125 kW/170 KM było pierwszym seryjnie produkowanym europejskim samochodem, którego moc silnika została zwiększona dzięki turbodoładowaniu.

Przyjemność z jazdy w nowoczesnej formie dotarła do segmentu premium kompaktowych w 2004 roku. Jako jedyny model w swojej klasie z napędem na tylne koła i wyjątkowo wyszukanymi technologiami silnikowymi i podwoziowymi, gama BMW 1 serii stała się synonimem sportowych osiągów – status ten dodatkowo wzmocniła wersja coupé, która dołączyła do gamy w 2007 roku.

Niezaprzeczalnie unikalny design, ekskluzywne nowości w gamie silników oraz indywidualne dostosowanie podwozia nadały pierwszej generacji BMW serii 2 Coupé, zaprezentowanej w 2014 roku, jej charakterystyczny rys. A teraz nowa edycja kompaktowego modelu dwudrzwiowego idzie o krok dalej. Jej samodzielna koncepcja pojazdu wyraźnie oddziela ją od modeli BMW 1 serii (opartych na zaawansowanej architekturze napędu przedniego), a także obficie czerpie z technologii wykorzystanej w BMW serii 3 i BMW serii 4. W rezultacie nowe BMW serii 2 Coupé zajmuje wyraźnie niszową pozycję zarówno w portfolio modeli marki, jak i wśród swoich rywali.

Indywidualne proporcje, zoptymalizowana aerodynamika

Zewnętrzne wymiary nowego kompaktowego samochodu sportowego stanowią idealny punkt wyjścia dla doskonałej dynamiki jazdy. Długość pojazdu wynosząca 4,537 mm i szerokość 1,838 mm to zwiększenia w porównaniu do poprzednika o 105 i 64 mm odpowiednio. Jednak nowy model jest o 28 mm niższy, a jego wysokość wynosi 1,390 mm. Inne czynniki wpływające na mocny i atletyczny wygląd nowego BMW serii 2 Coupé to jego rozstaw osi, który wynosi teraz 2,741 mm i jest o 51 mm dłuższy, oraz szerokie ślady. Szerokości śladów wynoszą 1,575 mm (zwiększenie o 54 mm) z przodu i 1,587 mm (zwiększenie o 31 mm) z tyłu (BMW M240i xDrive Coupé: +63 mm z przodu, +35 mm z tyłu) są idealne do doskonałej dynamiki w zakrętach.

Bagażnik nowego BMW serii 2 Coupé oferuje pojemność 390 litrów. Zwiększenie pierwotnej pojemności o 20 litrów w jego bezpośrednio widocznej przestrzeni pozwala na pomieszczenie w bagażniku dwóch torb golfowych o długości 46 cali bez trudu. A dłuższe przedmioty bagażu można również wygodnie schować, gdy standardowe tylne siedzenie dzielone 40:20:40 zostanie złożone. Wysokość krawędzi załadunkowej została zmniejszona o 35 mm w porównaniu do modelu poprzedniego.

Koncepcja nadwozia nowego BMW serii 2 Coupé obejmuje również celowe działania optymalizujące jego właściwości aerodynamiczne, co korzystnie wpływa zarówno na dynamikę jazdy, jak i efektywność. Aktywny system sterowania żaluzjami powietrznymi w grillu BMW – regulowany przez dziesięć stopni w zależności od potrzeb – oraz dolny wlot powietrza w przednim zderzaku, a także kurtyny powietrzne, chowane klamki drzwi, aerodynamicznie zoptymalizowane lekkie koła aluminiowe i prawie całkowicie uszczelnione podwozie służą do efektywnego kierowania przepływem powietrza. Tutaj kontury sztywnych żeber w podwoziu zostały również dostosowane do kierunku przepływu powietrza. BMW M240i xDrive Coupé ma również wloty powietrza i splitter na przodzie podwozia, które precyzyjnie odchylają powietrze w odpowiednich miejscach w celu zmniejszenia unoszenia. Współczynnik oporu powietrza (Cd) dla nowego BMW 220i Coupé i nowego BMW 220d Coupé z standardowymi 17-calowymi kołami ze stopów lekkich wynosi 0.26, co stanowi poprawę o 0.02 w porównaniu do poprzedniego modelu, który był wyposażony jedynie w 16-calowe koła.

Inteligentny lekki projekt optymalizuje sztywność i wagę

Minimalizująca wagę konstrukcja nadwozia i podwozia to kolejny kluczowy czynnik wpływający na zwinność i efektywność nowego BMW serii 2 Coupé. Inteligentna mieszanka materiałów pozwala na zminimalizowanie masy pojazdu przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności nadwozia i bezpieczeństwa podczas wypadków. Gorącowalcowane stal i stopy aluminium użyte do budowy bezpieczeństwa kabiny pasażerskiej są uzupełnione stalami wielofazowymi dla dodatkowego wzmocnienia.

Tak jak w nowym BMW serii 4 Coupé, w przedniej części samochodu zastosowano odlewane aluminiowe kolumny sprężynowe oraz człon kadłuba silnika wykonany z wyciskanych profili aluminiowych, aby zaoszczędzić na wadze. Inne usprawnienia w porównaniu do modelu poprzedniego osiągnięto dzięki aluminiowej konstrukcji pokrywy silnika i przednich paneli bocznych nowego BMW serii 2 Coupé. Te działania same w sobie przyczyniły się do redukcji masy o około 9.6 kg.

Obszerna pasywna koncepcja bezpieczeństwa maksymalizuje ochronę pasażerów w niezwykle szerokim zakresie kolizji i uwzględnia wymagania procedur testowania zderzeniowego na rynkach motoryzacyjnych na całym świecie. Oprócz wyjątkowo sztywnej kabiny pasażerskiej i wysoce odpornych struktur nośnych, obejmuje również zintegrowaną elektronikę bezpieczeństwa, która uruchamia systemy zabezpieczeń w odpowiedniej sekwencji, w optymalnym momencie i z odpowiednim działaniem dla konkretnego typu i ciężkości kolizji. Nowe BMW serii 2 Coupé jest również standardowo wyposażone w aktywny system pokrywy silnika w celu optymalizacji ochrony pieszych. Wyzwalacze pirotechniczne unoszą pokrywę silnika w przypadku kolizji z pieszym, tworząc więcej miejsca na odkształcenia pomiędzy pokrywą a twardymi strukturami znajdującymi się pod nią.

Design Nowe BMW serii 2 Coupé wnosi wyjątkowy talent sportowy do segmentu premium kompaktowego. Model dwudrzwiowy pełni także rolę wyrazistego indywidualisty w gamie modeli BMW. Potężne proporcje osadzone w klasycznej trójkomorowej konstrukcji pokrywy silnika, kabiny pasażerskiej i bagażnika odzwierciedlają niezwykły potencjał dynamiczny nowego 2-Series Coupé. Atletycznie rzeźbione powierzchnie i dynamiczne linie podążające za nowym językiem designu marki stanowią wyraz czystej przyjemności z jazdy. Niepowtarzalny charakter pojazdu widoczny jest również w wielu ekskluzywnych cechach designu, które pełnią zarówno funkcję techniczną – pomagając nadać samochodowi wyjątkowe właściwości dynamiczne – jak i celebrują sportową tradycję kompaktowych modeli BMW.

Wnętrze nowego BMW serii 2 Coupé łączy atmosferę sportowego samochodu z luksusowym wykończeniem, co stanowi wyraźny krok naprzód w porównaniu do modelu poprzedniego. Najnowsza interpretacja projektowania kokpitu skoncentrowanego na kierowcy definiowana jest przez ergonomicznie zoptymalizowany układ i obsługę wyświetlaczy oraz elementów sterujących. Kontroler BMW, dźwignia zmiany biegów, przycisk Start/Stop, przełącznik Driving Experience Control i wiele innych przycisków funkcyjnych są grupowane w nowoczesnym panelu sterującym na konsoli środkowej. Wysokiej jakości materiały, precyzyjne wykonanie i starannie dopracowane szczegóły podkreślają podwyższone standardy jakości wnętrza.

Uderzający przód z wyrazistym designem grilla BMW i świateł przednich

Trójwymiarowe powierzchnie, trójkątne formy i diagonalne linie nadają przedniej części nowego BMW serii 2 Coupé rzadką siłę wizualną. Nisko osadzony przedni zderzak, reflektory umieszczone na zewnętrznych krawędziach przedniej części i poziomy grill BMW nadają samochodowi szeroki, niski wygląd. Dynamika linii nadwozia, wyraźnie wypukłe nadkola i muskularny dom na środku pokrywy silnika dają wyraźny sygnał o dynamicznych cechach jazdy 2-Series Coupé.

Nowy projekt grilla BMW blisko odpowiada orientacji na wydajność nowego BMW serii 2 Coupé. Grill zawiera pionowo ułożone żaluzje powietrzne w swoim sercu, w miejscu klasycznych szczebli. Działają one elektrycznie i otwierają się tylko wtedy, gdy silnik wymaga zwiększonego chłodzenia. Poziomy grill BMW otoczony jest jednoczęściową ramą, która standardowo ma wykończenie chromowane, a w BMW M240i xDrive Coupé jest malowana w kolorze szarego ceru, a w wersji M High-gloss Shadow Line z rozszerzonymi funkcjami w kolorze czarnym. Poziome żaluzje powietrzne w heksagonalnych dolnych wlotach powietrza w przednim zderzaku również są dostosowywane w zależności od potrzeb i pomagają w chłodzeniu hamulców. Kurtyny powietrzne są zintegrowane w trójkątnych wkładkach na zewnętrznych krawędziach przedniego zderzaka, które są szczególnie duże w nowym BMW M240i xDrive Coupé. Kierują nadchodzące powietrze celowo nad koła, redukując w ten sposób turbulencje w tym obszarze.

Wyraziste jednostki świateł przednich są kolejnym specyficznym elementem designu nowego BMW serii 2 Coupé. Zainspirowane legendarnymi modelami BMW 02, każda z nich ma pojedyncze, okrągłe światło w technologii LED, wykorzystywane zarówno w trybie świateł mijania, jak i drogowych. Ciemne tło świateł wyraźnie podkreśla zaawansowaną technologię w akcji. Światła dzienne przybierają formę U-kształtnych prowadnic świetlnych na dolnej krawędzi świateł, w których zintegrowane są również kierunkowskazy. Adaptacyjne reflektory LED z inteligentnym asystentem świateł drogowych BMW Selective Beam są dostępne opcjonalnie. Oprócz reagowania na kąt skrętu, ich funkcja oświetlenia zakrętu może również „spoglądać w przód” – wykorzystując dane z systemu nawigacji – aby jak najlepiej oświetlić drogę. Adaptacyjne reflektory LED można zidentyfikować po złotych akcentach dekoracyjnych i prowadnicach świetlnych dla świateł dziennych oraz kierunkowskazów, które emanują szczególnie żywą mocą. A adaptacyjne reflektory LED są również dostępne w opcyjnej wersji M z ciemnymi wstawkami.

Widok z boku: wyraziste linie, muskularne powierzchnie

Długie pokrywy silnika, krótkie nawisów i przesunięta do tyłu kabina pasażerska – której tylna sekcja spoczywa na potężnie wypukłych nadkolach – nadają nowemu 2-Series Coupé proporcje wyjęte z tradycji BMW. Połączone z linią dachu, która dynamicznie opada od słupka B, oraz krótkim bagażnikiem kończącym się wyraźnym spoilerm, tworzy to zwinny wygląd trójkomorowy, charakterystyczny dla kompaktowych coupé BMW. Czysty i zredukowany język designu nadaje dodatkowej muskularności przedłużonym powierzchniom nadkoli. A położenie znajdującego się z przodu i poziomego grilla BMW również wyraźnie przyciąga wzrok, gdy samochód jest oglądany z boku.

Dokładnie wyrysowana linia ramienia, która wychodzi z reflektorów, rozciąga się wzdłuż boków do tylnych świateł. Jasność linii, podobnie jak wyrazisty kształt szklanej kabiny z dużymi przeszklonymi powierzchniami, przypominają BMW 1 serii Coupé sprzed kilku lat. Graficzny motyw okna bocznego kończy się z tyłu klasyczną interpretacją charakterystycznego zagięcia Hofmeistera. Druga linia charakterystyczna, umieszczona nisko, łączy przednie i tylne nadkola. Współpracuje z wydłużeniami progów bocznych, nadając obszarowi wokół drzwi szczególnie lekki i kompaktowy wygląd.

Potężne tylne części z wyrazistymi efektami światła i cienia

Poziomo wyraźne powierzchnie nadają tylnej części nowego BMW serii 2 Coupé strukturę. Tworzą one pociągający efekt świateł i cieni, co zwiększa wizualną moc tylnej części. Podobnie jak kompaktowe reflektory z przodu, kontury stylowo przyciemnionych tylnych świateł – umiejscowionych na zewnętrznych krańcach tylnej części – ucieleśniają sportową moc w skoncentrowanej formie. Ich powierzchnie tworzą skupiska światła z rzeźbieniami trójwymiarowymi. Stanowią one wyjątkowo elegancką ekspozycję użytej technologii LED w funkcjach oświetlenia. Tylne paski świetlne świecą jednostajnie, tworząc nową interpretację znanego kształtu L. Otaczają one jednostki światła stopu w górnej krawędzi oraz z boku. Poziome prowadnice LED poniżej tylnych świateł służą jako kierunkowskazy. Lampy cofania i światła przeciwmgielne są również zintegrowane w tylnych światłach, podczas gdy trzecie światło stopu znajduje się nad tylną szybą.

Wkładka zderzaka tylnego – wykończona matowym czarnym kolorem i z integralnymi reflektorami – sięga wysoko w górę i podkreśla sportowy wygląd. Wydechy w modelach z silnikiem benzynowym mają podwójną konstrukcję. Wchodząc z krawędzi prawego i lewego boku zderzaka tylnego, wydechy są okrągłe w BMW 220i Coupé i trapezoidalne w BMW M240i xDrive Coupé.

Klienci kupujący nowe BMW serii 2 Coupé mogą wybierać spośród dwóch niemetalicznych i sześciu metalicznych odcieni lakieru na zewnątrz. Nowym dodatkiem do gamy kolorów jest metaliczny kolor Thundernight, dostępny wyłącznie dla sportowego modelu dwudrzwiowego.

Wyraziste akcenty podkreślają poczucie dynamiki: BMW M240i xDrive Coupé i specyfikacja M Sport

Specyficzne cechy designu nadają sześciocylindrowemu BMW M240i xDrive Coupé wyrazistą obecność wizualną, która wyraźnie podkreśla jego właściwości wydajnościowe. Powierzchnie otaczające dolny wlot powietrza w przednim zderzaku wyświetlają typową dla samochodów BMW M grafikę w kształcie U. Czarny spoiler dolny zaokrągla zderzak z przodu na jego najniższym punkcie do drogi. Otoczenie grilla BMW i wykończenie bocznych wlotów powietrznych są w kolorze szarym Cerium, podobnie jak kierunkowskazy, wydechy i emblemy modelu. W standardzie BMW M240i xDrive Coupé mamy również wykończenie w wysokim połysku M Shadow Line oraz 19-calowe felgi M ze stopów lekkich. Tak jak wkładka zderzaka tylnego, jego progi boczne również są w kolorze czarnym o wysokim połysku. Spojler na pokrywie bagażnika w specyfikacji M pomalowanej w kolorze nadwozia i czarny dyfuzor między rurkami wydechowymi optymalizują przepływ powietrza z tyłu samochodu. Powyżej dyfuzora, element o heksagonalnym kształcie powtarza kontury dolnego wlotu powietrza z przodu. Pionowo ustawione aerolipsy z zintegrowanymi reflektorami na zewnętrznych krawędziach zderzaka tylnego podkreślają szeroką i potężną sylwetkę modelu BMW M.

Specyfikacja M Sport, dostępna opcjonalnie dla wszystkich innych wariantów modelu, również wysyła wyraźny komunikat o dynamicznych możliwościach samochodu. Zawiera mocno skonstruowany przedni zderzak z dużymi bocznymi wlotami powietrza, wykończenie w wysokim połysku M Shadow Line oraz 18-calowe felgi M ze stopów lekkich. Progi boczne i dolna część zderzaka tylnego z integralnym dyfuzorem są malowane w kolorze Dark Shadow metallic.

Wnętrze: idealne miejsce dla intensywnej przyjemności z jazdy

Projekt wnętrza koncentruje się na bogatym i angażującym doświadczeniu z jazdy, które oferuje nowe BMW serii 2 Coupé. Wyraźny spadek w tylnej części linii dachu, wysoka konsola środkowa i gładkie połączenie wykończenia panelu instrumentów oraz paneli drzwiowych tworzą wokół kierowcy i pasażera z przodu atmosferę przytulności. Funkcja Easy-Entry przesuwa przednie siedzenia do przodu w kontrolowany sposób, gdy oparcia są złożone, co ułatwia pasażerom dostęp do tylnego przedziału. Kontury i integralne zagłówki dwóch tylnych siedzeń nadają im charakter indywidualnego siedzenia, pozwalając pasażerom z tyłu również cieszyć się poczuciem sportowej przyjemności z jazdy.

Standardowe wyposażenie obejmuje skórzaną sportową kierownicę z nowo zaprojektowanymi przyciskami wielofunkcyjnymi. Również standardowe sportowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu mają powierzchnię wykonaną z czarnego materiału/Sensatec. Nowe BMW M240i xDrive Coupé oraz samochody w specyfikacji M Sport standardowo mają tapicerkę Alcantara/Sensatec w kolorze czarnym z niebieskimi kontrastującymi szwami. Opcje obejmują powierzchnie w perforowanym Sensatec w trzech kolorach. Tapicerka z skóry Vernasca jest również dostępna – w czterech kolorach, jeśli wybierze się standardowe sportowe fotele. A opcjonalne fotele M Sport można zamówić w dwóch odcieniach skóry.

Dynamiczne linie nadają strukturę panelom drzwiowym i tylnym elementom wykończenia. Żywy element designu – którego kontury są dodatkowo podkreślone przez kontrastowe szwy w opcjonalnych wariantach wyposażenia – łączy podłokietniki z górną częścią wykończenia. Połączenie trójkątnych powierzchni i diagonalnych linii w zewnętrznych częściach samochodu przenosi się również do wnętrza. Nowym elementem designu są trapezoidalne powierzchnie akcentowe nad podłokietnikami w drzwiach. Jeśli specyfikacja opcjonalnego oświetlenia ambientowego zostanie wybrana, jej perforowane powierzchnie są stylowo podświetlone.

W poczuciu jakości i sportowego stylu wnętrza pomagają także standardowe listwy wykończeniowe w wariancie Dark Graphite matt, debiutujące w nowym BMW serii 2 Coupé. Alternatywnie dostępne są warianty w Aluminium Mesh Effect i High-gloss Black. Listwy wykończeniowe w nowym BMW M240i xDrive Coupé oraz w samochodach w specyfikacji M Sport mają w standardzie kolor High-gloss Black, a opcjonalnie Aluminium Tetragon. W tych samochodach standardowe wyposażenie obejmuje także skórzaną kierownicę M, wyściełane podparcia na kolana na konsoli środkowej, czarny sufit M, wykończenia progów drzwiowych z logo M, pedały M i podnóżek M, dywaniki M oraz wyświetlacze z oznaczeniami M w zestawie wskaźników.

Technologia podwozia i doświadczenie z jazdy

Od pierwszego dnia procesu rozwoju produkcji seryjnej nowego BMW serii 2 Coupé skoncentrowano się na wyznaczaniu celów w segmencie premium kompaktowym w zakresie wydajności dynamicznej. Kompaktowe wymiary, inteligentny lekki projekt nadwozia i podwozia, prawie idealny rozkład masy 50:50 oraz zoptymalizowana aerodynamika tworzą idealny wzór dla charakterystyki pojazdu nastawionej na sportową doskonałość. Zwinność, precyzja kierownicy i dynamika w zakrętach nowego BMW serii 2 Coupé są znacząco poprawione w porównaniu do modelu poprzedniego. Szerokie ślady, starannie dostosowane wartości kąta nachylenia kół i zwiększenie sztywności skrętnej nadwozia o 12 % mają tutaj znaczenie.

Innym centralnym elementem koncepcji pojazdu, na której opiera się nowe BMW serii 2 Coupé, jest przeniesienie mocy na tylne koła lub – w nowym BMW M240i xDrive Coupé – za pomocą inteligentnego napędu na wszystkie koła z wyraźnym naciskiem na tylne koła. Obie wersje napędu polegają na wykorzystaniu mocy silnika do dostarczenia klasycznej formy przyjemności z jazdy prosto z podręcznika BMW. Super sportowy charakter tego wiodącego modelu czerpie także z całościowego pakietu, który wykorzystuje wyścigowe doświadczenie BMW M GmbH, aby poprawić zwinność, precyzję i dynamikę. Silnik, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic Sport, inteligentny napęd na wszystkie koła i dostosowana technologia podwozia (w tym dyferencjał M Sport) doskonale ze sobą współpracują.

W każdej wersji modelu, wyjątkowo wyszukane elementy podwozia, pierwotnie zaprojektowane dla modeli BMW serii 3 i BMW serii 4, zapewniają doskonałą zdolność prowadzenia w każdych warunkach. Podczas gdy nowe BMW serii 2 Coupé wyraźnie przewyższa swojego poprzednika pod względem wydajności, poziom komfortu w codziennym użytkowaniu i podczas dłuższych podróży pozostaje na tym samym wysokim poziomie. Faktycznie, jeśli chodzi o komfort jazdy i akustykę, nowy model może pochwalić się znacznymi poprawami.

W nowym BMW serii 2 Coupé współpracują ze sobą przednia oś typu sprężynowego z dwoma przegubami oraz tylna oś pięciowahaczowa, zaprojektowane w sposób specyficzny dla modelu i dopasowane do jego konstrukcji. Zasady projektowe, na których opierają się osie, oraz standardowe amortyzatory dostosowane do wysokości podwozia przyczyniają się do precyzyjnego prowadzenia w dynamicznych sytuacjach jazdy i wysokiego poziomu komfortu podczas długich podróży. Amortyzacja M Sport, w tym zmienne sportowe wspomaganie kierownicy, może być opcjonalnie dostępna i stanowi również podstawę do specyficznego dla modelu zawieszenia nowego BMW M240i xDrive Coupé. Najwyższy wariant serii Coupé standardowo wyposażony jest również w system hamulcowy M Sport, dyferencjał M Sport i 19-calowe felgi M ze stopów lekkich z oponami różnego rozmiaru. Ponadto dostępne są opcjonalnie opony wysokiej wydajności i adaptacyjne zawieszenie M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.

Zintegrowane zastosowanie wszystkich systemów napędu i podwozia zapewnia, że cechy wydajności silnika są uzupełniane przez precyzyjnie kontrolowane prowadzenie w każdej sytuacji, uwodzicielskie dynamiki w zakrętach, zoptymalizowaną przyczepność w każdych warunkach pogodowych i drogowych oraz wyjątkowo dobrze rozwiązany komfort jazdy. Dodatkowo, działania dostosowawcze optymalizują charakterystykę kierowania pojazdem oraz rozwój sił przyspieszających, aby przepływ mocy do tylnych kół zwiększył sportowe prowadzenie i umożliwił płynne kontrolowane poślizgi.

Konstrukcja zminimalizowanej wagi przedniej i tylnej osi oraz łożysk kół

Sztywność komponentów użytych w przedniej osi sprężynowej typu dwujointowego zapewnia jeszcze dokładniejsze prowadzenie kół nowego BMW serii 2 Coupé. Nowe BMW M240i xDrive Coupé ma dodatkowe wzmocnienia wspierające nośniki przedniej osi na bokach. Hydraulicznie tłumione mocowanie wzdłużne minimalizuje wibracje i oscylacje. Aluminiowe ramiona zawieszenia i łożyska kulowe zmniejszają masę nieresorowaną.

Dodatkowo tylna oś pięciowahaczowa działa na rzecz precyzyjnego prowadzenia kół dzięki wyjątkowej sztywności podwozia i ramion zawieszenia. Podwójne elastyczne łożysko osi poprawia komfort jazdy. Połączenie stali blachowej i komponentów aluminiowych również pomaga zmniejszyć masę nieresorowaną tylnej osi. Wprowadzenie nowej generacji łożysk kół obniża masę o około 2.7 kg w porównaniu do modelu poprzedniego. Dodatkowo, nowe łożyska kół zwiększają efektywność nowego BMW serii 2 Coupé, redukując poziom tarcia o nawet 45 procent.

Amortyzatory dostosowane do wysokości zawieszenia z charakterystyką dostosowaną

Technologia zawieszenia montowana standardowo w nowym BMW serii 2 Coupé obejmuje amortyzatory dostosowane do wysokości zawieszenia. W zależności od skoku sprężyn, zapewniają one dodatkowe tłumienie, aby kontrolować ruch nadwozia podczas jazdy po dużych nierównościach i hamować nadmierne nurkowanie. System reaguje na małe niedoskonałości na powierzchni drogi, generując niskie siły tłumienia, co zapewnia wysoki poziom komfortu. Dodatkowe tłumienie przyczynia się także do doskonałego zachowania w zakrętach.

W przedniej osi dodatkowy element opadający do wewnętrznej osłony amortyzatora znosi wibracje nadwozia. Tłumienie dostosowane do wysokości na tylnej osi stosuje dodatkowy tłok i stożkową rurkę wewnętrzną, aby zapewnić optymalne hydrauliczne tłumienie nawet przy dużym obciążeniu. Tłumienie dostosowane do wysokości to aktywny element ustawienia zawieszenia, który można indywidualnie dostosować, aby zoptymalizować równowagę pomiędzy sportowością a komfortem. Opcjonalne zawieszenie M Sport zapewnia mocniejsze reakcje dla amortyzatorów i sprężyn dostosowanych do wysokości.

Adaptacyjne zawieszenie M oferuje bardzo szeroką gamę reakcji sportowych i komfortowych

Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie M dla nowego BMW M240i xDrive Coupé pozwala kierowcom na jak najszersze spektrum pomiędzy sportowymi a komfortowymi reakcjami. Adaptacyjne zawieszenie M łączy cechy zawieszenia M Sport z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Ciągle regulowane zawory pozwalają na indywidualne dawkowanie siły tłumienia na każdym kole, w zależności od obciążenia pojazdu. Przełączanie pomiędzy różnymi trybami Driving Experience Control daje wyraźnie odczuwalną różnicę w charakterystyce tłumienia – od dobrze zbalansowanego komfortu na długie dystanse w trybie COMFORT do wysoce dynamicznego dostosowania włączanego w trybie SPORT PLUS.

Dodatkowy tryb można wybrać za pomocą przełącznika Driving Experience Control w modelach z adaptacyjnym zawieszeniem M. W trybie ADAPTIVE reakcje kierownicy, tłumienia i gazu oraz charakterystyka zmiany biegów są automatycznie dostosowywane do stylu jazdy. Dane nawigacyjne mogą być również wykorzystywane do wcześniejszego przygotowania samochodu na nadchodzący zakręt lub wjazd.

Zmienna sportowa kierownica: większa zwinność w zakrętach, łatwiejsze manewrowanie

Modelowa adaptacja systemów kierowniczych do nowego BMW serii 2 Coupé czyni je wyjątkowo precyzyjnymi. Elektryczne wspomaganie kierownicy, w tym wspomaganie wrażliwe na prędkość Servotronic, jest standardowo zamontowane. Zmienna sportowa kierownica jest częścią zawieszenia M Sport oraz adaptacyjnego zawieszenia M. Jej zmienna proporcja dostosowuje się do kąta skrętu, pozwalając zapewnić zarówno stabilność kierunkową, jak i zwinne reakcje w zakrętach. Dodatkowo parkowanie, manewrowanie i skręcanie przy niskich prędkościach wymagają znacznie mniej wysiłku kierownicy – a tym samym są dużo łatwiejsze.

Modele BMW 220i Coupé i BMW 220d Coupé są standardowo wyposażone w 17-calowe felgi ze stopów lekkich. 18-calowe felgi M ze stopów lekkich z oponami różnego rozmiaru są częścią specyfikacji M Sport. Nowe BMW M240i xDrive Coupé opuszcza fabrykę na standardowych 19-calowych felgach M ze stopów lekkich, które również są wyposażone w opony różnego rozmiaru. Dalsze felgi ze stopów lekkich w rozmiarach 18- i 19-calowych oraz opony wysokiej wydajności znajdują się na liście opcji. Oferta M Performance Parts dodaje więcej opcji do mixu, oferując dalsze warianty felg ze stopów lekkich w rozmiarach 18-, 19- i nawet 20-calowych. Wskaźnik ciśnienia w oponach obejmujący każde indywidualne koło umożliwia kierowcy wygenerowanie wartości wykrytych przez czujniki na wyświetlaczu kontrolnym. Jest on standardowo dostępny w nowym BMW serii 2 Coupé, niezależnie od kombinacji kół/opon, jakie wybierze klient.

System hamulcowy M Sport z dostosowaniami specyficznymi dla modelu, zaciski hamulcowe malowane na niebiesko lub czerwono

Potężne, lekkie układy hamulcowe z dostosowaną konfiguracją również odgrywają rolę w precyzyjnie kontrolowanej wydajności pojazdu. Opcjonalne hamulce M Sport (standardowe w nowym BMW M240i xDrive Coupé) zapewniają doskonałą wydajność hamowania i intuicyjny odczucie, zarówno podczas manewrowania po ulicach miasta, jak i podczas intensywnej jazdy po torze. Posiadają one inną konfigurację hydrauliczną, w tym czterotłoczkowe stałe zaciski hamulcowe z przodu i jednolity zacisk pływający z tyłu. Zaciski mają logo M i są malowane na niebiesko, choć klienci mogą również zamówić wykończenie w kolorze czerwonym.

Funkcje systemu Dynamic Stability Control (DSC) obejmują nie tylko system przeciwblokujący (ABS) i Dynamic Traction Control (DTC), ale także różne funkcje stabilizacyjne i asystenta startowego. Funkcja Performance Control zapewnia jeszcze bardziej zwrotne prowadzenie pojazdu poprzez różnicowanie rozkładu momentu obrotowego na tylne koła w zależności od sytuacji. Aby zoptymalizować stabilność kierunkową podczas intensywnego hamowania na powierzchniach o różnorodnym poziomie przyczepności dla prawych i lewych kół, zastosowany jest impuls kierowniczy, aby pomóc kierowcy skorygować kierunek jazdy. Działanie elektrycznej hamulca postojowego jest również zintegrowane z tylnymi zaciskami hamulcowymi za pomocą systemu DSC.

Dyferencjał M Sport montowany standardowo w BMW M240i xDrive Coupé

Wybitne właściwości wydajnościowe nowego BMW M240i xDrive Coupé wynikają z starannie skomponowanego pakietu technologii napędowych i podwoziowych, który obejmuje również dyferencjał M Sport jako standard, obok niezwykle mocnego silnika sześciocylindrowego w układzie rzędowym i inteligentnego napędu na wszystkie koła. Jego elektronicznie sterowana, w pełni zmienna funkcja blokady w tylnym dyferencjale optymalizuje przyczepność i stabilność kierunkową, a także zwinność i dynamikę w zakrętach, co przynosi szczególnie dobre efekty.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.