BMW 2 Series Gran Tourer (F45) 2015-2018

BMW 2 Series Gran Tourer (F45) 2015-2018

Przejdź do galerii zdjęćBMW 2 Series Gran Tourer (F45) 2015-2018

BMW 2-Series Gran Tourer był pierwszą nowoczesną próbą niemieckiego producenta samochodów, aby wejść na rynek małych MPV, oferując pojazd klasy premium, który zapewniał więcej miejsca i luksusu w tym segmencie.

Gran Tourer to wersja siedmiomiejscowa BMW 2-Series Active Tourer z 2014 roku. Mimo nazwy 2-Series, samochód był bliżej związany z modelem MINI niż z innymi wersjami 2-Series. Oferował napęd na przednie koła, w przeciwieństwie do tradycyjnych modeli 2-Series, które miały napęd na tylne koła.

Przód samochodu różnił się od standardowego BMW, ale wciąż zachował charakterystyczną dla marki kratkę chłodnicy. Reflektory nie miały „zdenerwowanego wyrazu” znanego z innych modeli, a raczej spokojniejszy wygląd. Z pochylonymi słupkami A niemal w jednej linii z linią maski, 2-Series Gran Tourer miał klasyczny profil MPV. Długa linia dachu była dłuższa niż w Active Tourer. Ostatni rząd bocznych okien, za tylnymi drzwiami, był dłuższy niż w pięcioosobowej wersji.

Wewnątrz zastosowano te same wysokiej jakości materiały, co w standardowym BMW 2-Series. Płaska deska rozdzielcza została zapożyczona z 2-Series Active Tourer. System infotainment oferował opcję 6,5-calowego wyświetlacza kolorowego na centralnej konsoli, który był obsługiwany za pomocą pokrętła systemu iDrive. Ostatni rząd siedzeń był składany i umieszczony w strefie bagażowej.

Jeśli chodzi o napęd, 2-Series Gran Tourer oferował systemy napędu na przednie lub wszystkie koła. Oferował szeroki wybór silników z trzema lub czterema cylindrami oraz mocą w przedziale od 116 do 192 koni mechanicznych. W odróżnieniu od wersji Active Tourer, nie był dostępny w wersji z napędem hybrydowym typu plug-in.

Z nowym BMW 2-Series Gran Tourer, BMW wprowadza kolejny nowy segment pojazdów. Dzięki przestronności, wszechstronności i innowacyjnej elastyczności, BMW 2-Series Gran Tourer jest pierwszym na świecie premium modelem kompaktowym, który oferuje nawet siedem miejsc siedzących i w pełni odpowiada na potrzeby mobilności młodych rodzin.

Kompaktowy, ale pojemny

Mimo kompaktowych wymiarów – długości zaledwie 4,556 mm, szerokości 1,800 mm i wysokości 1,608 mm – nowe BMW 2-Series Gran Tourer oferuje dużą przestrzeń oraz pojemny bagażnik, którego objętość można zwiększyć z 645 do 805 litrów. Po złożeniu tylnych oparć siedzeń, ta pojemność wzrasta do imponujących 1,905 litrów. Maksymalną wszechstronność zapewnia standardowy tylny fotel z przesuwanym siedziskiem, z oparciem dzielącym się w proporcjach 40:20:40, które można złożyć jednym naciśnięciem przycisku, umożliwiając zamontowanie trzech fotelików dziecięcych. Dodatkowe możliwości stwarza opcjonalna trzecia rząd siedzeń, która może być całkowicie schowana w podłodze ładunkowej. Ułatwiając codzienne korzystanie z pojazdu, oferuje szereg przestrzeni do przechowywania we wszystkich trzech rzędach siedzeń, a także szyny na oparciach przednich siedzeń z rozkładanymi stolikami. Nowe BMW 2-Series Gran Tourer jest pionierem w połączeniu tradycyjnych cech segmentu – takich jak funkcjonalność przestrzenna i komfort – z charakterystycznymi wartościami BMW: dynamiką, elegancją i jakością premium.

Wkrótce na rynku: pięć silników turbo i napęd na wszystkie koła

Pięć nowo opracowanych silników turbo z trzema i czterema cylindrami (85 kW/116 hp do 141 kW/192 hp, zużycie paliwa łączne: 6.4-3.9 l/100 km [44.1-72.4 mpg imp]; emisja CO2 łącznie: 149-104 g/km) współpracuje z unikalnym pakietem BMW EfficientDynamics, zapewniając wyjątkowe doznania z jazdy, które łączą sportową dynamikę z maksymalną efektywnością oraz najniższymi emisjami CO2 w segmencie. BMW 220d xDrive Gran Tourer, jako jedyny pojazd w klasie premium kompaktowej, oferuje do siedmiu miejsc i będzie dostępny z napędem na wszystkie koła już od momentu wprowadzenia na rynek.

Systemy asystujące oraz dostępne opcje informacji i rozrywki w ramach BMW ConnectedDrive zwiększają zarówno bezpieczeństwo jazdy, jak i wygodę. Na przykład, Head-Up Display, który wyświetla wszystkie istotne informacje bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, czy Asystent Korkowy, który pomaga kierowcy przyspieszać, hamować oraz utrzymywać się w pasie.

Rozrywka w podróży dla dzieci

Dzięki nowej aplikacji „myKIDIO” (początkowo dostępnej tylko w Niemczech), długie podróże mogą być zabawne nawet dla młodszych pasażerów. Aplikacja debiutuje w BMW 2-Series Gran Tourer i oferuje odpowiednie treści dla dzieci i rodzin – np. filmy fabularne, seriale, książki audio i słuchowiska – na tabletach, takich jak Apple iPad, aby umilić czas pasażerom na tylnej kanapie. Kierowca lub pasażer z przodu pozostaje w pełni kontrolować odtwarzanie treści: aplikacja jest łatwa w obsłudze za pomocą kontrolera iDrive i wyświetlacza kontrolnego, gdy tylko urządzenie mobilne jest podłączone do samochodu. W tym momencie aplikacja „myKIDIO” umożliwia kontrolowanie i odblokowywanie treści dostosowanych do wieku na podłączonych tabletach, co sprawia, że podróże długodystansowe stają się przyjemnością nawet dla dzieci. Wyświetlacz kontrolny pokazuje, co dzieci oglądają na swoim tablecie w każdej chwili, podczas gdy dzieci na tylnej kanapie mogą także korzystać z BMW Kids Cockpit, aby w łatwy i zabawny sposób sprawdzić informacje istotne dla podróży (np. czas przybycia, prędkość i temperatura zewnętrzna).

Cztery warianty modeli dla większej indywidualizacji

Oprócz wersji standardowej, nowe BMW 2-Series Gran Tourer dostępne jest w czterech kolejnych wariantach modelowych. Model Advantage oferuje zwiększoną funkcjonalność w porównaniu do modelu standardowego, w tym między innymi, dwustrefową automatyczną klimatyzację, kontrolę odległości parkingowej z tyłu, tempomat z funkcją hamowania oraz wielofunkcyjną kierownicę. Model Sport Line podkreśla sportowy aspekt ekskluzywnymi specyfikacjami zewnętrznymi, specjalnymi lekkimi kołami i sportowymi siedzeniami, podczas gdy Luxury Line podkreśla swoją ekskluzywność aplikacjami chromowanymi, wybranymi lekkimi stopami i wykończeniem ze skóry. Beyond these, the M Sport model comes with a choice of the M Aerodynamics package, BMW Individual high-gloss Shadow Line, M leather steering wheel and M Sport seats, among other features.

Koncepcja – Maksymalna wszechstronność i miejsce dla nawet siedmiu osób

Dzięki niezwykłej pojemności, wysokiemu poziomowi praktyczności codziennej i maksymalnej elastyczności, BMW 2-Series Gran Tourer jest pierwszym funkcjonalnym pojazdem w segmencie premium, który oferuje nawet siedem miejsc siedzących. Łączy te cechy z tradycyjnymi wartościami BMW, takimi jak doskonała dynamika jazdy, ekskluzywna elegancja i jakość premium. W związku z tym, BMW 2-Series Gran Tourer spełnia wymagania mobilności i oczekiwania młodych rodzin, dla których istotne są nie tylko praktyczność i wszechstronność, ale także sportowość i styl życia nastawiony na wypoczynek.

Przekonywujące możliwości przestrzenne

Przy kompaktowych wymiarach wynoszących zaledwie 4,556 x 1,800 x 1,608 mm (D x S x W), nowe BMW 2-Series Gran Tourer – które dzieli z BMW 2-Series Active Tourer zaawansowaną architekturę z napędem na przednie koła i silnikami umieszczonymi poprzecznie – prezentuje się doskonale nawet w miejskim korku. Mimo to, wygodnie pomieści do siedmiu osób, a dodatkowo oferuje przestronny bagażnik o pojemności od 645 do 1,905 litrów w wersji pięcioosobowej oraz od 560 do 1,820 litrów w wersji siedmioosobowej.

Nowe BMW 2-Series Gran Tourer jest tylko o 214 mm dłuższe i 53 mm wyższe od BMW 2-Series Active Tourer, a dzięki długiemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,780 mm zapewnia znaczne zwiększenie przestrzeni. Wyższa linia dachu pozwala kierowcy i pasażerom siedzieć prosto i wygodnie, zapewniając doskonałą widoczność we wszystkich warunkach, a także ułatwiając wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Ponadto, nowe BMW 2-Series Gran Tourer zapewnia taką ilość miejsca na nogi – szczególnie z tyłu – która zazwyczaj jest zarezerwowana dla luksusowych samochodów.

Maksymalna elastyczność i funkcjonalność

Wyjątkowa praktyczność i elastyczność nowego BMW 2-Series Gran Tourer są już ujawnione w koncepcji tylnej kanapy. W zależności od potrzeb transportowych, zarówno ładowność, jak i miejsce na kolana w drugim rzędzie mogą być zwiększone, przesuwając tylne siedzisko o 130 mm do przodu lub do tyłu. Oparcie można również regulować dla zwiększenia komfortu w trzech tylnych miejscach lub aby stworzyć dodatkową przestrzeń bagażową. Jeśli wymagana jest maksymalna przestrzeń ładunkowa, tylne oparcie siedzenia dzielone w proporcjach 40:20:40 można zdalnie odblokować naciskając przycisk w bagażniku, a następnie złożyć, aby uzyskać prawie płaską podłogę ładunkową. Oparcie pasażera z przodu można również złożyć, aby umożliwić transport długich przedmiotów, takich jak sprzęt sportowy o długości do 2.60 metra. Dostęp do bagażnika jest niezwykle prosty dzięki dużym, szerokim i szeroko otwierającym się drzwiom tylnym, które można otwierać i zamykać automatycznie przy użyciu przycisku lub, opcjonalnie, bezdotykowo za pomocą czujnika umieszczonego pod tylnym zderzakiem – wygodniej już być nie może.

Praktyczne rozwiązania na co dzień

Inną szczególnie przydatną funkcją jest wytrzymała, składana podłoga bagażnika, która ukrywa dodatkową komorę z praktyczną wielofunkcyjną tacą oferującą 100 litrów przestrzeni do przechowywania. Może być wykorzystywana, na przykład, do schludnego przechowywania opcjonalnego zapasowego koła lub składaka do rowerów na tylną część – dostępnego opcjonalnie w ofercie oryginalnych akcesoriów BMW (zobacz rozdział 7) – gdy nie jest potrzebne. Pod podłogą jest również miejsce na rolowaną osłonę bagażnika. Punkty mocowania w tylnej komorze oraz wielofunkcyjny hak na torby po obu stronach to dodatkowe praktyczne szczegóły, które podkreślają praktyczny charakter nowego BMW 2-Series Gran Tourer.

Kolejnym użytecznym dodatkiem wewnątrz nowego BMW 2-Series Gran Tourer są „monorail” na oparciach przednich siedzeń, do których można przymocować wysokiej jakości składany stół, regulowany zarówno pod względem wysokości, jak i kąta nachylenia.

Trzeci rząd siedzeń dla dwóch dodatkowych pasażerów

Opcjonalny trzeci rząd siedzeń, oferujący przestronność dla dwóch dodatkowych pasażerów, podkreśla doskonałą elastyczność nowego BMW 2-Series Gran Tourer. Antypoślizgowy stopień w otworze tylnych drzwi zapewnia wygodny dostęp w połączeniu ze składającym się i przesuwanym drugim rzędem siedzeń (Easy Entry). Nawet w tej konfiguracji w bagażniku nadal jest miejsce na drobny bagaż. Jeśli dodatkowe miejsca pasażerskie nie są potrzebne, trzeci rząd może być całkowicie schowany w podłodze ładunkowej, oszczędzając miejsce. Powierzchnia ładunkowa pozostaje niemal równa, a przestrzeń do przechowywania – z wyjątkiem wielofunkcyjnej tacy – jest w pełni zachowana.

Szeroki wachlarz możliwości przechowywania

Wysoki stopień codziennej praktyczności i elastycznego użytkowania nowego BMW 2-Series Gran Tourer odzwierciedla również jego liczne schowki i przestrzenie. Na przykład, duża komora przed konsolą centralną jest idealna do przechowywania smartfonów, okularów czy kluczy. Obszar pod przednim środkowym podłokietnikiem również może być w pełni wykorzystany jako schowek. Dwa duże, przesunięte uchwyty na kubki za dźwignią zmiany biegów pewnie utrzymują każde naczynie do picia, nie utrudniając zmiany biegów. Ponadto wszystkie panele drzwi mogą pomieścić butelki o pojemności do 1.5 litra.

Inne akcesoria podróżne, takie jak zabawki dziecięce, mogą być schowane w ukrytych komorach pod przednimi siedzeniami lub w schowkach pod siedzeniami drugiego rzędu. Istnieją również miejsca obok trzeciego rzędu siedzeń na wysokie, wąskie przedmioty, takie jak butelki czy pompki do rowerów. Specjalna konsola centralna z dwoma uchwytami na kubki oraz schowkiem i gniazdkiem 12-woltowym do ładowania urządzeń elektrycznych również przyczynia się do zwiększenia komfortu i wygody w podróży dla pasażerów w trzecim rzędzie.

Nowe BMW 2-Series Gran Tourer demonstracyjnie dostrzega potrzeby mobilności rodzin, umożliwiając zamontowanie nawet trzech uniwersalnych fotelików dziecięcych w drugim rzędzie. Istnieje także możliwość zamontowania dwóch uniwersalnych fotelików dziecięcych w trzecim rzędzie.

Design – Funkcjonalność połączona z dynamiczną atrakcyjnością

Zgodnie z tradycją BMW, nowe BMW 2-Series Gran Tourer z unikalną koncepcją przestrzenną ukazuje swoje atuty już przy pierwszym spojrzeniu. Długi rozstaw osi i wysoka linia dachu już wskazują na przestronność, jaka czeka wewnątrz. Precyzyjne linie nadają BMW 2-Series Gran Tourer wydłużony wygląd i nadają mu szczególną dynamikę. W rezultacie, niezależnie od kąta patrzenia, pojazd emanuje sportowym, eleganckim i równocześnie funkcjonalnym wyglądem o wysokim współczynniku rozpoznawalności.

Potężna obecność

BMW 2-Series Gran Tourer wnosi nową dawkę dynamiki do swojego segmentu pojazdów. Z przodu charakterystyczna trójca ikon BMW – podwójne nerki, podwójne okrągłe reflektory i znak marki – jednoznacznie ukazują pokrewieństwo z innymi modelami. Mimo przestronności wnętrza, przednia część jest sportowa i niska. Interakcja niskiej szyby czołowej i wysokiej pokrywy silnika znacznie zmniejsza postrzeganą wysokość BMW 2-Series Gran Tourer, a widocznie zdefiniowana i muskularnie wyrzeźbiona maska nie pozostawia wątpliwości co do ukrytej pod nią mocy silnika. Razem z wyrazistym wyglądem podwójnych okrągłych reflektorów, silnie zarysowane linie podkreślają szerokość samochodu, a duże wloty powietrza umiejscowione na skrajach przodu tworzą sportowy i zwinny wygląd.

Jako opcja, dostępne są efektywne lampy bi-LED do funkcji świateł mijania i drogowych. Te lampy są tak jasne, jak porównywalny system xenonowy z pierścieniami świateł do jazdy dziennej w technologii LED, ale zużywają tylko połowę energii. Diody LED do skrętu pozwalają na adaptacyjne rozdzielenie światła z lepszym oświetleniem bocznym w ruchu miejskim (przyciemnione), gdy skręca się przy prędkości do 40 km/h (25 mph), oraz jako oświetlenie nieskręcane przy prędkości do 70 km/h (44 mph). Diody LED do jazdy dziennej i światła boczne w rurkach głównych świateł zapewniają niepowtarzalny wygląd.

Dynamika z każdego kąta

Już same proporcje nowego BMW 2-Series Gran Tourer od pierwszego spojrzenia sygnalizują wysoki stopień funkcjonalności zawartej w tej koncepcji pojazdu. W znanym stylu BMW, długi rozstaw osi i krótkie zwisy tworzą dynamiczny akcent. To dodatkowo potęguje uderzająca maska i pochylona krata nerek, które sprawiają, że pojazd wydaje się poruszać do przodu nawet podczas postoju – wrażenie to wzmacnia nachylony słupek D.

W obrębie sylwetki pojazdu, wyraźne linie nadają dynamiczny język nadwozia. Wznoszące się ku tyłowi, nadają one bocznemu widokowi wyraźny kształt klina, podczas gdy dodatkowe jasne powierzchnie nad tylnymi kołami podkreślają wyraźnie zarysowaną linię barku. BMW 2-Series Gran Tourer również graficznie wyraża swoje funkcjonalne cechy dzięki otwartej krzywej charakterystycznego dla BMW kształtu Hofmeistera w słupku D, a obszerne przeszklenie boczne podkreśla przestronność wnętrza i jego wszechstronność. Wysoka linia dachu i duże drzwi zapewniają wygodny dostęp do wszystkich miejsc.

Aesthetical functionality

Funkcjonalna aspiracja nowego BMW 2-Series Gran Tourer jest utrwalona w designie tyłu. Jego powierzchnie i linie definiują precyzyjną i solidną strukturę, która, pomimo wysokości pojazdu, tworzy szerokie, sportowe wrażenie. Niski próg bagażnika i szerokie otwierane drzwiczki zapewniają wygodny dostęp do przestrzeni ładunkowej. Duże światła tylne sięgają daleko w boki, harmonijnie łącząc bok i tył BMW 2-Series Gran Tourer, nadając mu solidną postawę na drodze. W typowym stylu BMW, światła tylne mają kształt litery L, a ich dwa rzędy diod LED pochylają się ku środkowi, aby wspierać dynamiczny wygląd tyłu. Aerodynamiczne rozwiązania, takie jak aeroblady – pionowe deflektory powietrza – za słupkami D dopełniają dynamiczną, nowoczesną estetykę tyłu.

Przestronność i sportowe DNA BMW

Obszerne powierzchnie i przestronny design wnętrza, z miejscem dla nawet siedmiu osób, także wizualnie wyrażają funkcjonalny charakter BMW 2-Series Gran Tourer, jednocześnie generując poczucie przestronności. Wyraźnie poziome ułożenie i warstwowość powierzchni i objętości sprawiają, że wnętrze wydaje się lekkie i przestronne. Równocześnie charakterystyczny, skoncentrowany na kierowcy design BMW oraz wyraźne skupienie na drodze nie pozostawiają wątpliwości, że nowe BMW 2-Series Gran Tourer ma w sobie sportowe geny, które są wspólne dla wszystkich modeli BMW. Wysoka pozycja siedzenia nie tylko zapewnia optymalny przegląd i obsługę przełączników oraz kontrolek; w połączeniu z dodatkowymi trójkątnymi oknami w słupku A, poprawia również widoczność dookoła. Wizualne wyodrębnienie między konsolą centralną a panelem instrumentów sprawia, że ten drugi wydaje się unosić w powietrzu. Elementy z powłoką elektroplated oraz duże powierzchnie wykończenia z akcentami podkreślają nowoczesny, wysokiej jakości design wnętrza. Ta premium atmosfera jest dodatkowo podkreślona przez wolnostojący centralny wyświetlacz kontrolny.

Bogata oferta schowków i komór w nowym BMW 2-Series Gran Tourer gwarantuje maksymalną codzienną praktyczność i wszechstronność. Na przykład duża komora przed konsolą centralną, która może być używana na smartfony, okulary czy klucze, lub dwa duże uchwyty na kubki za dźwignią zmiany biegów, duże uchwyty na butelki w drzwiach oraz schowki pod siedzeniami.

Obszerne, premium, indywidualne

Oprócz wersji standardowej, nowe BMW 2-Series Gran Tourer może zostać dodatkowo dostosowane, wybierając spośród czterech innych wariantów modelowych, które nadają pojazdowi swój własny charakter – Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport – a także z wielu opcji wprowadzenia indywidualnych akcentów zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Przy czym nowe BMW 2-Series Gran Tourer już w standardzie oferuje bogate wyposażenie podnoszące funkcjonalność, bezpieczeństwo jazdy i komfort.

Aby zapewnić najwyższą codzienną użyteczność i maksymalną wszechstronność, standardowe wyposażenie nowego BMW 2-Series Gran Tourer obejmuje przesuwane tylne siedzenie, które można całkowicie złożyć oraz umożliwia zamontowanie nawet trzech fotelików dziecięcych. Praktyczność zyskuje dodatkowy impuls dzięki składanej podłodze bagażnika, uchwytom na butelki w czterech drzwiach, schowkom pod przednimi i tylnymi siedzeniami oraz szeregu innych możliwości przechowywania. Trzeci rząd siedzeń, który znika z widoku pod podłogą bagażnika, gdy nie jest używany, oraz składane siedzenie pasażera są dostępne jako opcje.

Obszerne wyposażenie standardowe

W standardzie znajduje się również wysokiej jakości radio AM/FM, w tym system głośnomówiący Bluetooth i strumieniowanie audio w połączeniu z kompatybilnymi smartfonami, system operacyjny iDrive z kontrolerem na konsoli centralnej, inteligentny system awaryjnego wezwania, wyświetlacz kolorowy o przekątnej 6.5 cala oraz przełącznik Driving Experience Control z trybem ECO PRO. Ponadto każdy BMW 2-Series Gran Tourer ma również elektryczną hamulce postojowe, przedni podłokietnik, czujnik deszczu z automatycznym włączaniem świateł, a także ostrzeżenie o kolizji z funkcją hamowania w mieście.

BMW oferuje liczne funkcje dla BMW 2-Series Gran Tourer, które mają na celu podnoszenie standardów komfortu, bezpieczeństwa jazdy i przyjemności z jazdy. Oprócz panoramicznego dachu, automatycznego otwierania bagażnika (również bezdotykowo), Dynamic Damper Control i variable sport steering, dostępna jest również opcjonalna funkcja Head-Up Display. Projektuje ona wszystkie odczyty z systemów asystencji kierowcy, informacje nawigacyjne i aktualną prędkość w pełnym kolorze na przezroczystym ekranie, który rozciąga się pomiędzy kierownicą a szybą czołową w polu widzenia kierowcy. Nowa funkcja Driving Assistant Plus z kamerą dodatkowo zawiera tempomat z funkcją Stop & Go oraz Asystenta Korkowego.

Aby zapewnić jak największą możliwość personalizacji BMW 2-Series Gran Tourer, dostępna jest również szeroka gama kolorów zewnętrznych, pasów wykończeniowych wewnętrznych i lekkich kół. Łącznie dostępne są 13 różnych kolorów lakieru, a wybór felg obejmuje dziewięć różnych wzorów o średnicy od 16 do 18 cali, które stanowią alternatywę dla standardowych felg ze stopów lekkich o średnicy 16 cali.

Cztery warianty modeli dla większej personalizacji

BMW oferuje łącznie cztery warianty modeli, aby jeszcze bardziej dopasować BMW 2-Series Gran Tourer do indywidualnych potrzeb. Wersja Advantage już dodaje dwustrefową automatyczną klimatyzację, kontrolę odległości parkingowej z tyłu, przednie światła przeciwmgielne, tempomat oraz wielofunkcyjną kierownicę do standardowego wyposażenia. Model Sport Line dodatkowo wydobywa dynamiczny charakter BMW 2-Series Gran Tourer, oferując 17-calowe lekkie felgi, sportowe siedzenia i detale karoserii w wysokim, błyszczącym czarnym wykończeniu. Elegancja i ekskluzywność są w centrum uwagi w modelu Luxury Line, który oferuje kuszącą kombinację stonowanych wykończeń chromowanych, wewnętrznych pasów wykończeniowych w finezyjnym drewnie, ekskluzywnej tapicerki skórzanej, podgrzewanych przednich siedzeń, jak również 17-calowych lekkich felg w specyficznym dla modelu wzornictwie. Na koniec, model M Sport maksymalizuje obecność pojazdu na drodze. Oferując pakiet aerodynamiczny M, wyspecjalizowane wykończenie BMW High-gloss Shadow Line, sportowe siedzenia w ekskluzywnej tapicerce, wielofunkcyjną skórzaną kierownicę M oraz dwa ekskluzywne wzory felg M w formatach 17- i 18-calowym, pozwala BMW 2-Series Gran Tourer pokazać swoje dynamiczne możliwości w szczególnie efektowny sposób.

BMW ConnectedDrive dla optymalnej łączności

BMW jest niewątpliwie pionierem w branży motoryzacyjnej, jeśli chodzi o adaptację łączności między pojazdem, kierowcą a światem zewnętrznym, i szybko zintegrowało świat cyfrowy w swoich pojazdach w ramach BMW ConnectedDrive. Niezrównane portfolio systemów asystencji kierowcy, usług cyfrowych i aplikacji oferowanych jako standardowe lub opcjonalne dodatki zapewnia najwyższy poziom wygody i informacji rozrywkowych. Wysokie standardy bezpieczeństwa można dodatkowo zwiększyć dzięki nowej generacji systemów asystujących, które działają na podstawie danych obrazowych. Należą do nich ostrzeżenie o kolizji i pieszym z funkcją hamowania w mieście, system cruise control z kamerą z funkcją Stop & Go, Asystent Korkowy, zapamiętywanie informacji o ograniczeniach prędkości, Asystent Świateł Drogowych oraz system ostrzegania o opuszczeniu pasa. Z kolei Asystent Parkowania ułatwia manewrowanie przy równym parkowaniu za pomocą czujników ultradźwiękowych.

Zintegrowany w standardzie Inteligentny System Awaryjnego Wzywania, BMW oferuje już system, którego możliwości automatycznego ustalania położenia i wykrywania ciężkości wypadku znacznie wykraczają poza wymagania prawne z 2015 roku. Jeśli poduszki powietrzne zostaną uruchomione w wypadku, czujniki wykrywają rodzaj wypadku, potencjalne ryzyko obrażeń oraz to, które miejsca są zajęte. Inteligentny System Awaryjnego Wzywania przesyła te dane razem z położeniem pojazdu i modelem samochodu do Centrum Obsługi BMW. Agent Centrum Obsługi nawiązuje kontakt telefoniczny z pasażerami uszkodzonego pojazdu i szybko organizuje jak najlepszą pomoc medyczną w oparciu o wszystkie dostępne informacje. Inteligentny System Awaryjnego Wzywania można również uruchomić ręcznie, np. aby wezwać pomoc innym użytkownikom drogi.

Inne usługi mają na celu zapewnienie dodatkowej wygody. Informacje o ruchu w czasie rzeczywistym (RTTI) informują kierowcę o bieżącej sytuacji na drodze w praktycznie czasie rzeczywistym, a więc mogą szybko zarekomendować alternatywną trasę, gdy ruch przed nimi zaczyna zwalniać. Usługa Concierge pozwala na połączenie z agentem Centrum Obsługi, który może zrobić wszystko, od zlokalizowania najbliższej apteki czynnej poza godzinami pracy, poprzez wysłanie trasy do systemu nawigacyjnego pojazdu, aż po rezerwację pokoju w hotelu.

Inteligentny program rozrywkowy w samochodzie dla pasażerów tylnych

BMW 2-Series Gran Tourer spełnia swoją rolę jako idealny samochód rodzinny, umożliwiając zintegrowanie aplikacji „myKIDIO” od BurdaNews i Deutsche Telekom po raz pierwszy do pojazdu, co oznacza, że można ją obsługiwać za pomocą kontrolera iDrive i wyświetlacza kontrolnego (początkowo tylko w Niemczech). „myKIDIO” oferuje subskrypcyjny dostęp do wysokiej jakości treści, takich jak książki audio dla dzieci, słuchowiska, filmy i seriale telewizyjne. W BMW 2-Series Gran Tourer możliwe jest również uruchomienie monitora podróży, znanego jako „BMW Kids Cockpit”, do wyświetlania danych związanych z pojazdem, takich jak aktualna prędkość. Aplikacja może również kontrolować tablety w samochodzie (np. Apple iPad), które często są używane przez dzieci na tylnej kanapie, szczególnie podczas dłuższych podróży i często razem z zestawem słuchawkowym.

Na przykład, kierowca lub pasażer z przodu mogą zobaczyć na wyświetlaczu kontrolnym, ile czasu pozostało do końca audiobooka lub filmu, aby uniknąć przerywania podróży w środku najciekawszej części. Lub mogą używać kontrolera iDrive do rozpoczęcia lub wstrzymania nowego filmu, audiobooka lub „BMW Kids Cockpit” – bardzo przydatna funkcja, jeśli dzieci na tylnych siedzeniach są jeszcze zbyt małe, aby same sięgnąć do przycisków sterujących. Gdy włączony jest kanał „myKIDIO”, tło przesyłania nowych treści wideo odbywa się automatycznie w domowej sieci WiFi, dzięki czemu jedyną rzeczą, o której rodzina musi pamiętać podczas podróży samochodem, jest zabranie tabletu ze sobą. W połączeniu z hotspotem LTE BMW, wszelkie specjalne życzenia podczas podróży mogą być również pobrane do listy odtwarzania lub oglądane bezpośrednio jako strumień online.

Po podłączeniu urządzenia mobilnego do pojazdu za pomocą kabla USB lub adaptera snap-in oraz uruchomieniu aplikacji, informacje o podróży mogą być wyświetlane na podłączonych tabletach. Dostosowane do wieku pasażerów, mogą one obejmować na przykład pozostały czas podróży, aktualną prędkość pojazdu, pozostałą odległość oraz temperaturę zewnętrzną. Podczas jazdy z „BMW Kids Cockpit” i specjalną przyjazną dzieciom reprezentacją samochodu BMW, dodatkowo można zdobywać gwiazdy za pokonaną odległość – im dłuższa podróż, tym więcej gwiazd zostanie przyznanych. Te gwiazdy można następnie wymieniać na nowe pojazdy w „BMW Kids Cockpit”.

Aby aplikacje mogły być bezpiecznie i łatwo używane podczas jazdy, Grupa BMW szybko przeszła do integracji smartfonów w swoich samochodach i już certyfikowała liczne aplikacje do użytku w pojazdach BMW. Takie aplikacje zostały specjalnie przetestowane przez BMW, aby sprawdzić, czy można je bezpiecznie używać w pojeździe z systemem operacyjnym iDrive i wyświetlaczem kontrolnym. Wykorzystują one technologię A4A (Apps for Automotive) od BMW.

Układ napędowy i podwozie – Komfortowe i sportowe

Od momentu wprowadzenia na rynek nowego BMW 2-Series Gran Tourer dostępnych będzie pięć lekkich, wydajnych silników benzynowych i diesla, wszystkie z najnowszą technologią BMW TwinPower Turbo. Wersje z trzema i czterema cylindrami z nowej rodziny silników wyróżniają się sportową krzywą mocy i wzorową efektywnością, odgrywając kluczową rolę w zapewnieniu doskonałej dynamiki jazdy i typowych dla marki doznań za kierownicą.

Oprócz czterocylindrowego silnika benzynowego w BMW 220i Gran Tourer oraz silnika trzylitrowego w BMW 218i Gran Tourer, trzy jednostki diesla dopełniają portfel silników dostępnych przy wprowadzeniu na rynek. Należą do nich czterocylindrowy silnik diesla w BMW 220d xDrive oraz BMW 218d Gran Tourer, a także trzylitrowy silnik diesla w BMW 216d Gran Tourer. Wszystkie silniki spełniają normę emisji EU6. Moc jest przekazywana na przednie koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej, jako opcję BMW oferuje sześciobiegową skrzynię Steptronic dla silników trzylitrowych, natomiast czterocylindrowe mogą skorzystać z ośmiobiegowej skrzyni Steptronic (standard w BMW 220d xDrive Gran Tourer). Wszystkie skrzynie biegów wyposażone są w funkcję Auto Start Stop, która poprawia efektywność paliwową. Wersja Steptronic oferuje również funkcję coasting, która zwiększa efektywność. Gdy kierowca zwalnia pedał gazu przy wyższych prędkościach, silnik jest odłączany od reszty układu napędowego i przechodzi w tryb coasting, aby jeszcze bardziej zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2.

Nowa rodzina silników łączy moc z lekką konstrukcją

Nowa rodzina silników oparta jest na jednostce głównej wykonanej w całości z aluminium, zaprojektowanej z myślą o ultra-niskim tarciu. Zamknięta chłodnica ma szczególnie sztywną budowę, podczas gdy cylindry z termalnie połączonymi wkładkami wykazują podwójny, natryskowy powłokę, co pozwala zmniejszyć wagę oraz tarcie. Wałek wyważający lub dwa przeciwnie obracające się wałki wyważające w silnikach trzylitrowych i czterocylindrowych zapewniają płynność pracy w całym zakresie obrotów. Silniki benzynowe mają turbosprężarki zintegrowane w kolektorze wydechowym i ciecz chłodzącą zarówno dla kolektora, jak i aluminiowej obudowy turbiny. Gazy spalinowe pokonują krótką odległość do układu doładowania, co zapewnia zwinność reakcji, podczas gdy bardzo krótki czas rozgrzewania zmniejsza wewnętrzne tarcie w systemie, a tym samym zużycie paliwa. Zbliżona lokalizacja katalizatora i elektrycznie sterowanej jednostki regulacji ciśnienia doładowania – lub wastegate – wpływa również pozytywnie na emisje silników benzynowych.

Wszystkie jednostki benzynowe i diesla z nowej rodziny silników są wyposażone w najnowszą wersję technologii BMW TwinPower Turbo. Silniki benzynowe mają doładowanie, bezpośredni wtrysk benzyny, zmienny czas rozrządu Double-VANOS i w pełni zmienną kontrolę zaworów VALVETRONIC. Pakiet technologiczny dla termodynamicznie zoptymalizowanych silników diesla obejmuje doładowanie, zmienną geometrię turbiny oraz wtrysk bezpośredni common rail z maksymalnym ciśnieniem 2,000 bar. Te światowe cechy umożliwiły BMW optymalizację wydajności przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiego poziomu efektywności. W związku z tym przedstawiciele tej nowej rodziny silników znów podnieśli poprzeczkę zarówno w obu aspektach.

BMW 220i Gran Tourer: wysokowydajny silnik benzynowy o czterech cylindrach

Dzięki dużej mocy szczytowej, spontanicznej reakcji na gaz oraz wysokiemu momentowi obrotowemu, czterocylindrowy silnik benzynowy znany już z Active Tourer pomaga BMW 220i Gran Tourer osiągnąć doskonałe osiągi połączone z efektywnością paliwową (zużycie paliwa łączne: 6.4-6.2 l/100 km [44.1-45.6 mpg imp]; emisja CO2 łącznie: 149-144 g/km). Jednostka o pojemności 2.0 litra osiąga maksymalną moc 141 kW/192 hp przy 5,000 obr/min, podczas gdy maksymalny moment obrotowy dostępny jest w zakresie od 1,250 do 4,600 obr/min. Sportowa krzywa wydajności przyspiesza BMW 220i Gran Tourer od 0 do 100 km/h (62 mph) w 7.7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 223 km/h (138 mph).

BMW 218i Gran Tourer: zwinny silnik benzynowy o trzech cylindrach

BMW 218i Gran Tourer (zużycie paliwa łączne: 5.5-5.1 l/100 km [51.4-55.4 mpg imp]; emisja CO2 łącznie: 127-119 g/km) napędzany jest niezwykle kompaktowym i lekkim silnikiem benzynowym o trzech cylindrach. Dzięki technologii BMW TwinPower Turbo imponuje wysoką mocą i wzorową efektywnością. Maksymalną płynność pracy w całym zakresie obrotów zapewniają wałek wyważający oraz rzadko spotykana w tej klasie kombinacja koła zamachowego o podwójnej masie oraz przeciwwagi. Jednostka o pojemności 1.5 litra rozwija 100 kW/136 hp od 4,400 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 220 Nm (162 lb-ft) dostępny już od 1,250 obr/min oraz może wzrosnąć do 230 Nm (169 lb-ft) na krótkie okresy dzięki funkcji overboost. BMW 218i Gran Tourer z sześciobiegową skrzynią manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 9.5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 205 km/h (127 mph).

BMW 220d xDrive Gran Tourer: moc diesla i napęd na wszystkie koła

Najwyższym wykonawcą w gamie silników jest jednostka diesla 2.0 litra zasilająca nowe BMW 220d xDrive Gran Tourer (zużycie paliwa łączne: 5.1-4.9 l/100 km [55.4-57.6 mpg imp]; emisja CO2 łącznie: 133-128 g/km). Przy maksymalnej mocy 140 kW/190 hp przy 4,000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm (295 lb-ft) przy 1,750 obr/min, ten BMW Gran Tourer oferuje niezwykle dynamiczny napęd. Ten model diesla jest ponadto jedynym pojazdem w segmencie premium kompaktowym z do siedmiu miejscami i standardowym napędem na wszystkie koła. BMW xDrive rozdziela moc na wszystkie cztery koła w zależności od potrzeb, optymalizując przyczepność i stabilność jazdy we wszystkich warunkach drogowych i pogodowych. Ten inteligentny system napędu na wszystkie koła poprawia również dynamikę pokonywania zakrętów w BMW 220d xDrive Gran Tourer. Moment obrotowy diesla przyspiesza z 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 7.6 sekundy i bez wysiłku osiąga 218 km/h (135 mph).

BMW 218d Gran Tourer: moc i efektywność

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.