W 1959 roku BMW stanęło na krawędzi bankructwa i niemal zostało przejęte przez swojego głównego rywala, Mercedesa, gdy markę uratował Herbert Quandt, prywatny inwestor, który ocalił markę i wprowadził ją na nowy poziom.
Do 1965 roku niemiecka marka zmierzała ku sukcesowi po wprowadzeniu „Neue Classe” (Nowa Klasa) w 1962 roku, zaprezentowawszy model 1600, który przekształcił się w model 2000, cztero-drzwiowy sedan. Jednak oferta wciąż nie była pełna, więc w 1965 roku BMW wprowadziło dwudrzwiowy samochód z twardym dachem oparty na tej samej platformie co 2000: coupe 2000, wyprodukowane przez firmę Karmann. Było dostępne w dwóch wersjach: 2000 C oraz 2000 CS, przy czym ta ostatnia była mocniejsza.
Nowy model wyróżniał się unikalnym przodem z charakterystycznym grillem w kształcie nerki BMW na środkowej części przedniego panelu. Cztery okrągłe reflektory były przykryte wspólną szybą. W Stanach Zjednoczonych BMW musiało sprzedawać samochód bez tej pokrywy z powodu amerykańskich przepisów. Z profilu, model 2000 CS prezentował tzw. Hofmeister kink, nietypowe połączenie słupków C z linią dachu. Co więcej, 2000 CS nie miał słupka B, gdy wszystkie cztery okna były opuszczone.
Wnętrze 2000 oferowało parę kubełkowych foteli z przodu i kanapę dla dwóch osób z tyłu. Mimo to nie brakowało mu luksusowych udogodnień, oferując klimatyzację, radio AM-FM, drewniane wykończenia i tapicerkę winylową.