BMW 2002 1968-1975

Dzięki swojej niskiej wadze, zwinnej obsłudze i niezawodności, BMW 2002 było jednym z kluczowych modeli marki BMW w latach 60. XX wieku. Było to również pierwotnym przodkiem serii 3, wprowadzonym na rynek w 1968 roku.

W 1968 roku Boeing 747 odbył swój pierwszy lot, a Apollo 8 stało się pierwszym załogowym statkiem kosmicznym, który okrążył Księżyc. W tym samym roku BMW zaprezentowało model 2002. Była to ewolucja modelu BMW 1600-2, bazująca na skróconej platformie „Nowej Klasy Sedanów”. „-2” oznaczało, że był to pojazd dwu-drzwiowy. Nazwa 2002 pochodziła od silnika o pojemności dwóch litrów i dwu-drzwiowej karoserii.

Samochód miał prostą konstrukcję z trzykomorową sylwetką. Maskę i pokrywę bagażnika zaprojektowano tak, aby wydawały się unosić nad bocznymi panelami. To nie była wada w projektowaniu, lecz unikalna metoda przyciągania uwagi, która okazała się skuteczna. Bardzo cienkie słupki pojazdu zapewniały doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach.

W środku nie było nic szczególnego. Nawet radia stereo, ale w 1969 roku, na prośbę rynku amerykańskiego, wprowadzono 3-biegową skrzynię automatyczną. Płaskie fotele były uznawane za wygodne. Zamontowano gruby koło kierownicy, aby zrekompensować brak wspomagania kierownicy. Samochód nie miał klimatyzacji, a jedynie szeroko otwarte okna zapewniały świeże powietrze.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.