BMW 2002 Turbo

Był to pierwszy europejski samochód z turbodoładowaniem, a BMW udowodniło, że można zbudować sportowy pojazd na bazie małego, dwuosobowego coupe, takiego jak model 2002.

BMW wprowadziło turbodoładowaną wersję modelu 2002 w 1973 roku, ale niestety w tym roku rynek motoryzacyjny dotknęła kryzys naftowy. Niemiecki producent zbudował 1672 egzemplarze do końca 1975 roku, zanim zdecydował się zaprzestać produkcji. Ale to wystarczyło, aby rozpocząć całą atmosferę wokół bawarskich samochodów sportowych.

Choć opierał się głównie na modelu 1600, miał kilka unikalnych cech, takich jak plastikowe nadkola zamontowane na obu nadkolach. Pomogło to producentowi nieco powiększyć rozstaw kół, gdy zainstalowano wąskie opony, które w tamtych czasach były dość szerokie. Z przodu BMW zachowało regularne okrągłe reflektory i czarny grill ozdobiony charakterystycznym wzorem grilla w kształcie nerki. Zderzak został wydłużony w dół przez dodatkowy element. Z profilu, prostokątna sylwetka miała przestronną strefę szklanej powierzchni, a z tyłu znajdował się ten sam krótki pakiet jak w pozostałych modelach z serii 1600-2002, chociaż w tym przypadku ozdobiony był małym ogonem.

Wnętrze kabiny wyróżniało się parą wyprofilowanych foteli z regulowanymi zagłówkami. W odróżnieniu od pozostałych wersji modelu 2002, wersja Turbo miała czerwony panel wskaźników w desce rozdzielczej. Zainstalowano tam trzy duże wskaźniki: po lewej stronie znajdował się wskaźnik poziomu paliwa oraz temperatura, w środku prędkościomierz, a po prawej obrotomierz. Dodatkowo, na osobnym panelu nad centralnym panelem umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania oraz zegar.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.