BMW 2002 Turbo
Średnia ocena: 5.00 / 5 (liczba ocen: 1)

TurboFan1980 - ocena: 5/5

"BMW 2002 Turbo to ikona motoryzacji! Niesamowite osiągi, klasyczny design i radość z jazdy na najwyższym poziomie. To auto po prostu ma to coś!"

Był to pierwszy europejski samochód z turbodoładowaniem, a BMW udowodniło, że można zbudować sportowy pojazd na bazie małego, dwuosobowego coupe, takiego jak model 2002.

BMW wprowadziło turbodoładowaną wersję modelu 2002 w 1973 roku, ale niestety w tym roku rynek motoryzacyjny dotknęła kryzys naftowy. Niemiecki producent zbudował 1672 egzemplarze do końca 1975 roku, zanim zdecydował się zaprzestać produkcji. Ale to wystarczyło, aby rozpocząć całą atmosferę wokół bawarskich samochodów sportowych.

Choć opierał się głównie na modelu 1600, miał kilka unikalnych cech, takich jak plastikowe nadkola zamontowane na obu nadkolach. Pomogło to producentowi nieco powiększyć rozstaw kół, gdy zainstalowano wąskie opony, które w tamtych czasach były dość szerokie. Z przodu BMW zachowało regularne okrągłe reflektory i czarny grill ozdobiony charakterystycznym wzorem grilla w kształcie nerki. Zderzak został wydłużony w dół przez dodatkowy element. Z profilu, prostokątna sylwetka miała przestronną strefę szklanej powierzchni, a z tyłu znajdował się ten sam krótki pakiet jak w pozostałych modelach z serii 1600-2002, chociaż w tym przypadku ozdobiony był małym ogonem.

Wnętrze kabiny wyróżniało się parą wyprofilowanych foteli z regulowanymi zagłówkami. W odróżnieniu od pozostałych wersji modelu 2002, wersja Turbo miała czerwony panel wskaźników w desce rozdzielczej. Zainstalowano tam trzy duże wskaźniki: po lewej stronie znajdował się wskaźnik poziomu paliwa oraz temperatura, w środku prędkościomierz, a po prawej obrotomierz. Dodatkowo, na osobnym panelu nad centralnym panelem umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania oraz zegar.

2.0L 4MT RWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc125 Kw @ 5800 Rpm
170 Hp @ 5800 Rpm
168 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 4000 Rpm
240 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna131 Mph (211 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/70 Vr13
Długość166.1 In (4219 Mm)
Szerokość63.8 In (1621 Mm)
Wysokość55.5 In (1410 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)54.1/53.6 In (1
Rozstaw osi98.4 In (2499 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.4
Masa własna2336.9 Lbs (1060 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3175 Lbs (1440 Kg)
Średnie spalanie24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)

2.0L 5MT RWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc125 Kw @ 5800 Rpm
170 Hp @ 5800 Rpm
168 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 4000 Rpm
240 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna131 Mph (211 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/70 Vr13
Długość166.1 In (4219 Mm)
Szerokość63.8 In (1621 Mm)
Wysokość55.5 In (1410 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)54.1/53.6 In (1
Rozstaw osi98.4 In (2499 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.4
Masa własna2336.9 Lbs (1060 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3175 Lbs (1440 Kg)
Średnie spalanie23.5 Mpg Us (10 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.