BMW 3/15 PS 1929-1932

BMW 3/15 PS 1929-1932

Przejdź do galerii zdjęćBMW 3/15 PS 1929-1932

Kiedy BMW postanowiło wejść do przemysłu motoryzacyjnego, w 1928 roku zakupiło zmagającą się z problemami fabrykę samochodów w Eisenach, w której produkowano brytyjski model Austin 7 na podstawie licencji. Rok później zaprezentowano nowy model – BMW 3/15.

Fabryka w Eisenach sprzedawała licencjonowanego Austina 7 pod nazwą Dixi. Był to w zasadzie samochód zmontowany z części sprowadzonych z Wielkiej Brytanii. W 1927 roku dostosowano go do europejskich dróg, zmieniając położenie kierownicy na lewostronne. W ten sposób BMW znalazło ten pojazd, kiedy kupiło fabrykę i nadało mu nazwę BMW Dixi.

W 1929 roku BMW zainstalowało w samochodzie amortyzatory Bosch i nadało mu oznaczenie 3/15, gdzie 3 oznaczało kategorię podatkową, a 15 właściwą moc silnika. Samochód był dostępny jako coupe, roadster i turystyczny. Z niektórymi pojazdami sprzedawano także podwozia zewnętrznym producentom nadwozi.

Jednym z największych problemów tego samochodu było to, że wszystkie wymiary były podawane w jednostkach imperialnych, podczas gdy większość warsztatów dysponowała jedynie narzędziami metrycznymi. BMW postanowiło to zmienić i w 1929 roku, gdy zaczęto produkcję części, zaczęto również zmieniać elementy złączne na metryczne. Pierwszy model 3/15 nosił także oznaczenie DA1, co oznaczało Niemiecką Wersję 1. W kolejnych latach rozwijano modele DA2, DA3 i DA4.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.