Inżynierowie BMW ciężko pracowali nad rozwojem swojego pierwszego samochodu, modelu 3/20, który trafił na linię montażową w 1932 roku, po zakończeniu produkcji licencyjnego modelu 3/15 DA4 „Dixi”.
Po małych krokach w branży motoryzacyjnej, BMW postanowiło, że nadszedł czas, aby stawić czoła wyzwaniom samodzielnie. Inżynierowie poczynili już postępy w budowie samochodu od podstaw, jednocześnie modernizując model Austin 7, produkowany na licencji jako BMW 3/15. Model 3/20 można uznać za pierwszy prawdziwy samochód wyprodukowany przez niemieckiego producenta, chociaż istniały oczywiste powiązania między modelami 3/15 a 3/20.
Zewnętrzna forma była wciąż podobna do Austin 7, ale producent zamontował światła na poprzecznej belce umieszczonej przed chłodnicą, w przeciwieństwie do brytyjskiego modelu, który miał je zamontowane po bokach komory silnikowej. BMW wyprodukowało 3/20 w wersji sedan z dwiema drzwiami, kabriolet oraz roadster. Jego podwozie nie było takie samo jak w poprzedniku i miało dłuższy rozstaw osi. Nadwozia były wykonane przez Mercedes-Benz. Wszystkie modele miały drzwi otwierane do przodu i tylko jedną wycieraczkę szyb zamontowaną przed kierowcą.
BMW oferowało 3/20 z dwiema lub czterema miejscami wewnątrz. Ponieważ inspiracją był model Austin 7, nadal był to mały pojazd, trudny w użytkowaniu dla czterech dorosłych. Lepiej nadawał się dla rodziny czteroosobowej, z dwójką dzieci.