Najbardziej luksusowym autem, które BMW zbudowało przed wybuchem II wojny światowej, był model 335. Jego ambicją było dorównanie modelom Mercedes-Benz pod względem komfortu, luksusu i osiągów.
Firma z Bawarii zaczęła zdobywać uznanie na rynku, szczególnie po tym, jak roadster 328 zaczął wygrywać wyścigi jeden po drugim. W 1937 roku zdobył 100 zwycięstw, w tym w brytyjskim wyścigu RAC Tourist Trophy. Model 326 miał już swoich klientów. Wkrótce po 326, modele 327 coupe i cabriolet również zaczęły przyciągać uwagę dzięki luksusowi, osiągom i komfortowi. Model 326 miał cztery drzwi i oferował wygodę, ale nie zbyt dużo osiągów z silnika o pojemności 2.0 litra. W związku z tym, producent zdecydował się na odważny krok w stronę klasy luksusowej, oferując większy silnik i więcej komfortu.
Model 335 został po raz pierwszy zaprezentowany na londyńskim salonie motoryzacyjnym w 1934 roku. Samochód był o 23 cm (9”) dłuższy niż 326. Ta zmiana była konieczna, aby pomieścić większy, 3.5-litrowy silnik. Dzięki nachylonej i zaokrąglonej do tyłu kratce, 335 przypominał przednią część modelu 327, ale był od niego większy. Podczas gdy 327 był dostępny jako coupe i 2-drzwiowy cabriolet, 335 oferował wersję 4-drzwiowego coupe i cabriolet, a także 2-drzwiowy cabriolet.
Wewnątrz kabiny znajdowało się więcej podobieństw do modeli 326 i 327, z kwadratowymi wskaźnikami prędkościomierza, poziomu paliwa, temperatury płynu chłodzącego oraz eleganckim zegarem przed pasażerem z przodu.