BMW 4 Series Coupe (F32) 2013-2018

BMW 4 Series Coupe (F32) 2013-2018

Przejdź do galerii zdjęćBMW 4 Series Coupe (F32) 2013-2018

Seria 4 oznaczała koniec produkcji Coupe z serii 3 i początek nowej serii w ofercie BMW. Nowe Coupe serii 4 oparte było na tej samej platformie co BMW z serii 3 (F30).

Seria 3 rozpoczęła swoją historię jako coupe na początku lat 70. W ciągu lat zyskała nowe nadwozia, takie jak sedan, kombi, kabriolet, a nawet wersję skróconą, czyli 3-Series Compact. W miarę jak pojazdy w kształcie coupe przekształcały się w czterodrzwiowe coupe lub shooting-brake, konieczne stało się stworzenie nowej klasy coupe: serii 4.

Seria 4 została zaprezentowana na Targach Motoryzacyjnych w Ameryce Północnej w Detroit w 2013 roku. Niektóre elementy stylistyczne przypominały serię 3, ale poza platformą, była to zupełnie inna samochód. Wąski i szeroki grill, opływowe reflektory i nachylone słupki A nadawały mu sportowy charakter. Siedzi niżej i szerzej niż jego brat, z najszerszym punktem nad tylnymi nadkolami. Podwójne reflektory LED (opcjonalne) miały charakterystyczny kształt. Duży wlot powietrza na przednim zderzaku został uzupełniony dodatkowymi wentylami, aby poprawić aerodynamikę przepływu powietrza.

Wewnątrz standardowo zamontowane były fotele kubełkowe z wysokim podparciem bocznym. Deska rozdzielcza, centralna konsola pochylona w stronę kierowcy oraz środkowy panel były skierowane na kierowcę. Unoszący się ekran systemu i-Drive był umieszczony na szczycie deski. Na tylnych siedzeniach było miejsce dla dwóch osób, z składanym tylnym siedzeniem w proporcji 40:20:40.

Seria 4 była oferowana w czterech różnych wersjach wyposażeniowych, z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb. Jeśli chodzi o napęd, coupe serii 4 było dostępne z szerokim wyborem silników benzynowych i diesla, z napędem na tylne lub wszystkie koła. Niektóre wersje były wyposażone w manualną skrzynię biegów, podczas gdy inne oferowano wyłącznie z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.

 Premiera nowego BMW serii 4 Coupe oznacza przybycie czwartej generacji sportowego, premium coupe średniej wielkości BMW. Koncept BMW serii 4 Coupe, który zadebiutował na NAIAS 2013 w Detroit, zaprezentował ewolucyjny rozwój języka designu BMW. A teraz ta ewolucja znalazła swoje odzwierciedlenie w modelu produkcyjnym. BMW serii 4 Coupe reprezentuje szczyt estetycznej atrakcyjności i sportowej dynamiki w segmencie premium, wzmacniając pozycję firmy jako lidera na międzynarodowym rynku. Jego cechy stylistyczne obiecują potężną obecność na drodze, wyróżniającą dynamikę oraz niezrównaną przyjemność z jazdy. Rzeczywiście, nowe BMW serii 4 Coupe to wzór zrównoważonych proporcji i ostatni rozdział w historii rozwoju. Cyfra „4” w nazwie podkreśla nową erę dla coupe, akcentując nie tylko jego unikalny design, ale także wyraźnie ostry sportowy charakter, zwiększoną ekskluzywność oraz wyraźne techniczne różnice w stosunku do modelu BMW serii 3. Jednocześnie BMW korzysta z nowej nomenklatury, by nawiązać do znakomitej tradycji ustalonej przez duże coupe BMW serii 6 i serii 8.

Sportowa elegancja, doskonałe proporcje

Dynamiczne proporcje nowego BMW serii 4 Coupe znacząco różnią się od tych w poprzednim BMW serii 3 Coupe. Choć długość pojazdu zwiększyła się tylko o 26 milimetrów (4,638 mm), dłuższy rozstaw osi o 50 milimetrów (2,810 mm) oraz niższa linia dachu, która teraz znajduje się 16 milimetrów niżej niż wcześniej (1,362 mm), wyjątkowo podkreślają dynamicznie wydłużoną sylwetkę coupe. Te wymiary w połączeniu z typowymi dla BMW krótkimi zwisami, długą maską, cofniętym wnętrzem i opływową linią dachu tworzą sylwetkę o doskonałej równowadze wizualnej. Sportowy wygląd BMW serii 4 Coupe dopełnia 43-milimetrowy wzrost szerokości (1,825 mm). Po raz pierwszy tylne nadkola oznaczają najszerszy punkt pojazdu, co jest wyraźnym sygnałem dynamicznych zamiarów. Ostateczne 45-milimetrowe zwiększenie szerokości przedniego toru (1,545 mm) oraz 80 milimetrów dodatkowej szerokości na tylnej osi (1,593 mm) obiecują – zanim koło się obróci – dalsze udoskonalenia już i tak znakomitych sportowych cech, z których słynie BMW.

Zwracający uwagę przód z wyraźnymi sportowymi konturami. Charakterystyczne cechy designu przedniego BMW, takie jak podwójny grill w kształcie nerki i podwójne okrągłe reflektory, identyfikują BMW serii 4 Coupe jako BMW bez potrzeby drugiego spojrzenia. Rzeczywiście, jednoznacznie chce pokazać swoje bliskie więzi z BMW serii 3. Jednak BMW serii 4 Coupe prezentuje bardziej sportowe podejście do swojego wyglądu, podkreślając swoje dynamiczne przekonania. Oczarowujący przód samochodu to przykład precyzyjnych konturów i wielowarstwowych powierzchni. Zwracające uwagę reflektory LED (opcjonalnie) o heksagonalnym kształcie współpracują z lekko pochylonym grillem BMW, tworząc jedną spójną jednostkę stylistyczną, wzmacniając sportowy charakter BMW serii 4 Coupe na drodze. Poniżej linii reflektorów, BMW serii 4 Coupe ma duży wlot powietrza w przednim zderzaku. Jego niezwykle szeroki design tworzy wrażenie sportowego trójdzielnego podziału. Na skrajnych krawędziach wlotów powietrza znajdują się dodatkowe, aerodynamiczne, małe pionowe otwory dla Air Curtains. Te otwory poprawiają przepływ powietrza wokół przednich kół i prowadzą do zmniejszenia zużycia paliwa przy wyższych prędkościach.

Płynne linie kształtują elegancko-sportową sylwetkę

Mocno napięte powierzchnie i precyzyjne, opływowe linie definiują sportowy zarys BMW serii 4 Coupe. Lekko opadająca linia dachu – cecha charakterystyczna coupe – tworzy gładkie przejście do tyłu, wydłuża ogólny wygląd samochodu i elegancko podkreśla sportowy profil boków. Dodatkowo, płytkie, jednorodne grafiki szyb bocznych z bezramowym szkłem oraz charakterystyczne wąskie zagięcie Hofmeistera na końcu słupka C wytwarzają dynamiczne napięcie wizualne. Pod szybami, podwójna linia przetłoczeń – składająca się z dwóch linii charakterystycznych obok siebie – znana z BMW serii 3 współpracuje z wyrazistą linią progów drzwiowych, wzmacniając dynamiczny kształt nadwozia. Mały, zmniejszający cień poniżej linii przetłoczeń nad tylnym kołem podkreśla wypukłe tylne skrzydło, akcentując dynamiczny potencjał samochodu oraz charakterystyczny napęd na tylne koła BMW.

Tuż za przednimi kołami BMW serii 4 Coupe znajdują się Air Breathers, zaprojektowane w celu zmniejszenia oporu powietrza wokół nadkoli. Razem, Air Breathers i Air Curtains podkreślają sportowy charakter designu pojazdu i dostarczają namacalnych dowodów innowacyjnych rozwiązań aerodynamicznych opracowanych przez BMW w ramach strategii rozwoju BMW EfficientDynamics.

Wyraźnie wypukłe nadkola oferują jasny wgląd w jeszcze większe możliwości sportowe

Sportowy charakter BMW serii 4 Coupe sięga do mocnego designu tylnej części. Wyraziste poziome linie i szeroko rozstawione tylne światła umiejscowione na skrajnych krawędziach tyłu przyciągają dodatkową uwagę do muskularnych nadkoli i szerokiego toru. Ostro kątowe tylne okno obniża tył samochodu i nadaje całości jeszcze bardziej potężny wygląd. Wyraźnie eksponuje również szerokie ramiona samochodu. L-kształtne tylne światła BMW serii 4 Coupe harmonijnie wkomponowują się w ogólny design pojazdu. Kontynuują one linię przetłoczenia z boków, tworząc płynne połączenie z tyłem.

Ekskluzywność i sportowy charakter dominują we wnętrzu

Wnętrze BMW serii 4 Coupe łączy sportowy charakter z ekskluzywnością w stylowy sposób. Z przodu kabiny zastosowano podejście znane jako „layering” – mądrze wykorzystując przestrzeń przez strukturyzację linii i powierzchni w warstwy – co zapewnia naturalna bazę do ikonicznego skupienia się na kierowcy, ale nie wyklucza pasażera z przodu z akcji. Wszystkie elementy sterujące związane z prowadzeniem są ergonomicznie rozmieszczone wokół kierowcy, co zapewnia mu lub jej optymalny dostęp do wszystkich funkcji. Automatyczne podajniki pasów, sportowa kierownica, krystalicznie czyste okrągłe wskaźniki w czarnym panelu i wolnostojący, płaski monitor iDrive podkreślają poczucie funkcjonalnej elegancji. Kontroler dotykowy iDrive – w zasięgu ręki na konsoli centralnej – oraz opcjonalnie przesuwany skórzany podłokietnik pomiędzy przednimi siedzeniami dopełniają wyjątkowej użyteczności i komfortu wnętrza.

Dynamiczne poziome linie deski rozdzielczej rozciągają się na opcjonalne dwukolorowe wykończenie paneli drzwi i boków, owinięte wokół kierowcy i pasażera z przodu w jednolitym ruchu, nadając wnętrzu dynamiczny charakter. Zestawienie powierzchni i linii w bocznych częściach samochodu stanowi również skuteczną prezentację typowo długich drzwi coupe, a poprzez kontynuację akcentu wizualnie łączy przód z tyłem wnętrza. W tylnym pomieszczeniu mocno wyprofilowane siedzenia dodatkowo podkreślają sportowe cechy BMW serii 4 Coupe. Wbudowane zagłówki i szerokie, ciągłe wsparcia boczne nadają tylnej kanapie wygląd dwóch oddzielnych siedzeń.

W interesie maksymalizacji zmienności samochodu, oparcie tylnej kanapy BMW serii 4 Coupe można złożyć, opcjonalnie, w proporcjach 40:20:40 i dostosować niezwykle skutecznie do wymagań sytuacji. Złożenie jedynie segmentu środkowego tworzy duże przeładowanie, które może pomieścić kilka par nart lub snowboardów, a jednocześnie pozwala na przestrzeń dla czterech osób na pokładzie. (Odpowiednia torba na narty i snowboardy BMW jest dostępna w ofercie akcesoriów BMW.) Bagażnik można również otworzyć zdalnie za pomocą opcjonalnego Smart Openera jako częścią funkcji Comfort Access. Tutaj wystarczy krótki ruch nogi pod środkiem tylnego zderzaka, aby podnieść klapę bagażnika.

Indywidualne warianty wyposażenia

Wysokiej jakości kombinacje materiałowe, ekskluzywne kolory i indywidualne warianty wyposażenia o niezrównanej jakości wykonania definiują premium atmosferę w nowym BMW serii 4 Coupe. Oprócz podstawowego poziomu wyposażenia, którego koncepcja materiałów i kolorów podkreśla bardziej klasyczną stronę charakteru samochodu, klienci mają wybór z trzech innych kombinacji wyposażenia oraz pakietu M Sport, który pozwala na dodanie indywidualnych akcentów stylistycznych do zewnętrznego i wewnętrznego wyglądu samochodu. Sport Line, Modern Line i Luxury Line uosabiają różne podejścia do charakteru pojazdu, dostosowując design i kolorystykę dla grilla nerkowego i wlotów powietrza, kapsli lusterek zewnętrznych, Air Breathers i grafika okien bocznych, listwy wykończeniowe w przednim i tylnym zderzaku, listew progowych, oznaczeń modelu na bocznych panelach oraz zakresu obręczy kół, aby odróżnić samochód zewnętrznie od podstawowego poziomu wyposażenia.

Sport Line

Sport Line dodaje dodatkową głębię do dynamicznego repertuaru BMW serii 4 Coupe z wyborem wyróżniających się cech zewnętrznych w wysokim połysku czerni. Dodatkowo, standardowe czarne B-słupki i czarna obwódka okien nadają sportowemu charakterowi samochodu jeszcze większy nacisk. Dziewięć wyraźnie uformowanych listków grilla w kolorze czarnym z chromowanym obramowaniem nadaje przedniemu końcowi szczególnie sportowy i czujny wygląd. Trzy czarne wloty powietrza w przednim zderzaku oraz również błyszczące czarne Air Breathers przyciągają uwagę do aerodynamicznych cech pojazdu. 18-calowe lub 19-calowe (opcjonalnie) lekkie koła aluminiowe – w zależności od modelu – w podwójnym wzorze zapewniają dodatkową dawkę sportowego teatru. Z tyłu, BMW serii 4 Coupe z Sport Line można rozpoznać po czarnej listwie wykończeniowej na poziomie tylnego zderzaka i czarnych końcówkach rur wydechowych. Wewnątrz samochodu kontrast między czarnymi a czerwonymi akcentami, takimi jak czerwone pierścienie wykończenia w wewnętrznej części wskaźników oraz czerwone przeszycia na sportowej kierownicy, zapewnia odpowiedni sportowy styl. Opcjonalny rozszerzony wariant wyposażenia z czerwonymi skórzanymi sportowymi siedzeniami, czerwonymi wykończeniami paneli drzwi i czerwonym dolnym fragmentem deski rozdzielczej może być zamówiony wyłącznie dla BMW serii 4, by przenieść sportową atmosferę na nowy poziom.

Luxury Line

Dyskretne akcenty z wysokiego połysku w kolorze chromu nadają zewnętrznemu wyglądowi BMW serii 4 Coupe szczególnie elegancki i ekskluzywny urok. 11 misternie zaprojektowanych listków grilla w kolorze chromu z matowymi bokami, dwa wysokopołyskowe mostki w zewnętrznych wlotach powietrza przedniego zderzaka oraz chromowane Air Breathers to klasyczne akcenty. Błyszcząca chromowana obwódka okna jest kolejnym wizualnym wyróżnieniem, podczas gdy specjalne 18-calowe lub (opcjonalnie) 19-calowe lekkie koła aluminiowe w wielopromieniowym wzorze podkreślają ekstrawagancję Luxury Line. BMW serii 4 Coupe z Luxury Line można rozpoznać z tyłu po stylowej, błyszczącej chromowanej listwie w tylnym zderzaku oraz chromowanych końcówkach rur wydechowych. Wnętrze również wyróżnia się różnorodnymi elementami chromowanymi, takimi jak obramowanie systemu audio i klimatyzacji. Błyszczące drewniane listwy, skórzane siedzenia o charakterystycznych przeszyciach oraz wybór dwóch wariantów tapicerki w czterech klasycznie eleganckich kolorach podkreślają ekskluzywność Luxury Line. Wyłącznie w opcji dla BMW serii 4, wykończenia drewniane o antracytowej strukturze dębu oraz metalowe wkłady w kolorze Pearl Gloss Chrome dopełniają cechy Luxury Line.

Modern Line

Wysokiej jakości matowe chromowane elementy zewnętrzne definiują nowoczesną estetykę Modern Line, a grill BMW z 11 szczelinami w matowym chromie, satynowane aluminiowe Air Breathers, obramowania zewnętrznych wlotów powietrza i listwy wykończeniowe w tylnym zderzaku kontynuują ten temat. Standardowa obwódka okien w satynowanym aluminium zwraca uwagę na grafiki okien i płynnie łączy się z elementami wykończeniowymi z przodu i z tyłu. 18-calowe lub (opcjonalnie) 19-calowe koła aluminiowe w stylu turbiny nadają nowego akcentu zewnętrznemu designowi, podczas gdy jasny kokpit w połączeniu z ciemną kierownicą (oba również w kolorze czarnym) tworzy bardzo szczególne poczucie przestrzeni. Tapicerka skórzana lub kombinacja materiałów skóra-tkanina w kolorze ostrygowym lub czarnym oraz wybór czterech powierzchni wykończeniowych z akcentami w kolorze Pearl Gloss Chrome zapewniają atrakcyjne zestawienie materiałów.

Pakiet M Sport

Klienci chcący szczególnie uwydatnić wyróżniające się dynamiczne cechy nowego BMW serii 4 Coupe znajdą pakiet M Sport jako kuszącą propozycję. Oprócz aerodynamicznego pakietu, który zawiera liczne elementy nadwozia (przedni zderzak z dużym wlotem powietrza, tylny zderzak z dyfuzorem, progi boczne), i wykończenia BMW Individual High-gloss Shadow Line, ekskluzywny opcjonalny kolor nadwozia Estoril Blue metallic zapewnia niezaprzeczalnie sportowy wygląd i niezrównaną obecność na drodze – efekt, który potęgują 18-calowe lub (opcjonalnie) 19-calowe lekkie koła aluminiowe w charakterystycznym stylu M. Wnętrze pojazdu, takie jak wykończenia progowe M, skórzana kierownica M i podnóżek M, tworzy sportową, lecz elegancką atmosferę. Kierowca i pasażer z przodu mogą wygodnie zasiąść w sportowych siedzeniach Hexagon/Alcantara z lamówką M oraz niebieskimi kontrastowymi przeszyciami, oferowanych wyłącznie jako część pakietu M Sport. Elementy techniczne tego pakietu obejmują sportowe zawieszenie M oraz opcjonalne sportowe hamulce M w kontrastowym niebieskim wykończeniu.

Dynamika jazdy: Sportowe właściwości jezdne podkreślają angażujące doświadczenie jazdy

Zdecydowana dynamika i doskonałe właściwości jezdne nowego BMW serii 4 Coupe dominują w angażującym doświadczeniu jazdy. Aby spełnić nawet najbardziej wymagające oczekiwania dotyczące sportowego coupe, inżynierowie zawieszenia BMW wykonali maksimum, pozwalając sportowemu coupe oddać pełnię swoich możliwości przy każdej prędkości i w różnych warunkach. Wymagało to kolejnej serii ulepszeń uznawanych cech poprzednika pod względem precyzji, lekkości i zwinności, co jeszcze bardziej uwydatniło profil samochodu jako czystej maszyny do jazdy. Nowe BMW serii 4 Coupe jest zatem jednym z najsportowszych seryjnych modeli w gamie BMW, ustalając nowe standardy dynamiki w swoim segmencie.

Wyjątkowe ustawienie BMW robi różnicę

Nowe BMW serii 4 Coupe korzysta z typowego podejścia BMW, które dzieli siły kierownicze i napędowe między oś przednią a tylną, co tworzy idealną platformę dla dynamicznych cech jazdy, imponującej stabilności kierunkowej i zwinności. Posiada również rozkład masy 50:50, co również odróżnia go od rywali. Kiedy dodamy do tego jego niezwykle niskie położenie środka ciężkości, dostosowane ustawienie zawieszenia oraz inteligentną konstrukcję ultralekką, uzyskujemy wyjątkowo dynamiczny zestaw, który zaspokoi potrzeby klientów z pasją do sportowej jazdy.

Wyraźnie niższe położenie środka ciężkości

Nowe BMW serii 4 Coupe ma jeszcze wyraźniejszy sportowy charakter niż poprzednie BMW serii 3 Coupe i prezentuje natychmiastową obecność na drodze. To w dużej mierze zasługa dłuższego, 2,810-milimetrowego rozstawu osi (+ 50 mm) i szerszego toru – 1,545 milimetrów z przodu i 1,594 milimetrów z tyłu (+ 45/+ 80 mm). Standardowo, BMW serii 4 Coupe jest również o 10 milimetrów bliżej asfaltu niż najnowsze BMW serii 3 Sedan. Pomaga to obniżyć środek ciężkości pojazdu poniżej 500 milimetrów, czyli znacznie poniżej położenia środka ciężkości swojego poprzednika. Jak pokazują te liczby, kierowcy nowego BMW serii 4 Coupe mogą oczekiwać atrakcyjnego pakietu zapewniającego pewne trzymanie drogi, zwinność oraz poprawioną precyzję i feedback. Niemniej jednak, te dynamiczne cechy nie odbywają się kosztem komfortu, co potwierdza status sportowego coupe jako samochodu gotowego na różnorodne wyzwania codziennego użytku.

Rygorystyczne skoncentrowanie na osiągach sportowych

Konstrukcja chassis nowego BMW serii 4 Coupe opiera się na najnowszym BMW serii 3 Sedan, chociaż jego sprężyny, tłumienie, kinematyka osi i elastokinematyka zostały dokładnie dostosowane do wysoce angażującego charakteru nowego coupe. Rzeczywiście, inżynierowie zawieszenia zdołali wprowadzić dalsze ulepszenia w zakresie zwinności i dokładności, jakie oferuje zawieszenie, dzięki modyfikacji i dostosowaniu takich zmiennych jak kąt pochylenia, tor i środek przechyłu. Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem, są specjalne wzmocnienia nadwozia w przedniej sekcji pojazdu, które pomagają jeszcze bardziej poprawić precyzję i feedback kierownicy.

Podwójny staw przedni z drążkiem stabilizacyjnym

Przednia oś nowego BMW serii 4 Coupe łączy maksymalną sztywność z minimalną wagą. Aluminiowe drążki momentu, wahacze i łożyska obrotowe znacznie redukują masy nieusprzężone. Równocześnie, brak momentu skręcającego pozwolił inżynierom zoptymalizować kinematykę podwójnej osi na rzecz zwinności i dynamizmu. Dopasowanie pozycji ramion sterujących w łożyskach obrotowych z ich układu w najnowszym BMW serii 3 Sedan nadaje samochodowi o 19 milimetrów niższy punkt przechyłu, co pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy. Dodatkowy wspornik między ramą przedniego zawieszenia a nadwoziem tworzy sztywniejsze połączenie między przednimi kołami a główną strukturą samochodu, dzięki czemu siły poprzeczne generowane przy wchodzeniu w zakręty są przekazywane do auta bardziej bezpośrednio. BMW serii 4 Coupe zatem reaguje znacznie bardziej bezpośrednio na polecenia kierowcy i wykazuje bardziej sportowy charakter oraz większą zwinność jako całość. Oznacza to, że bez problemu przejeżdża przez zakręty z najwyższą łatwością i jeszcze większą precyzją.

Oś pięciowahaczowa poprawia angażującą cechę samochodu

Tylna oś nowego BMW serii 4 Coupe odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu możliwości dynamicznych pojazdu. Ale to nie oznacza, że zrezygnowano z komfortu. Ta konstrukcja opiera się na sprawdzonej koncepcji pięciowahaczowej, a jej elastokinematyka została specjalnie dostosowana do tego sportowego coupe. Dodatkowo, szerokie uchwyty i wsparcia na nośnikach kół dla toru i kąta pochylenia, nieco przesunięte punkty obrotu, ultra-sztywne ramiona sterujące i ramy osi oraz zastosowanie drążków poprzecznych do połączenia zawieszenia z nadwoziem zapewniają doskonałą bazę do ekstremalnie sportowego i dynamicznego ustawienia. Efektem tego jest precyzyjne i pewne podparcie kół oraz niezrównana stabilność kierunkowa w każdej sytuacji jazdy. Pomysłowe aerodynamiczne cechy wokół tylnej osi również przyczyniają się do dynamiki jazdy.

Servotronic jako standard, zmienna kierownica sportowa opcjonalnie

Standardowym wyposażeniem nowego BMW serii 4 Coupe jest elektryczne wspomaganie kierownicy, z funkcją Servotronic zapewniającą wspomaganie uzależnione od prędkości. Wyraźnie zdefiniowane mapowanie systemu skutkuje ostrzejszym odczuciem kierownicy i feedbackiem. Precyzja, dokładność i bezpośrednie reakcje to cechy kierownicy, które pomagają zdefiniować sportowy charakter coupe, podczas gdy moment skręcający jest widoczny jedynie przez swoją nieobecność. Nowe BMW serii 4 Coupe może być wyposażone w zmienną kierownicę sportową jako opcję. Używa różnych przełożeń kierownicy w zależności od stopnia skrętu. Do manewrowania wymagany jest tylko mały wysiłek kierownicy, podczas gdy znakomita stabilność jazdy i stabilność toru na prostych zapewnione są przy dużych prędkościach. Dodatkowo, są też korzyści dla cech pojazdu, na przykład w przypadku wymaganych błyskawicznych manewrów.

Potężny system hamulcowy z lekką konstrukcją

Zgodnie z dynamicznymi możliwościami wydajnościowymi, nowe BMW serii 4 Coupe jest wyposażone w potężne hamulce swing-calliper lub fixed-calliper i duże, wewnętrznie wentylowane tarcze hamulcowe. Zaciski na przedniej osi są wykonane z aluminium. Oprócz niskiej masy nieusprzężonej, hamulce wyróżniają się doskonałą tolerancją na ciepło, świetną wydajnością hamowania w deszczu, łatwością użytkowania i znakomitym odczuciem. Wskaznik zużycia klocków hamulcowych oraz funkcja osuszania hamulców są standardowe we wszystkich modelach.

Inteligentna koncepcja lekkiej konstrukcji i aerodynamiczne dopasowanie

Inteligentna koncepcja lekkiej konstrukcji nowego BMW serii 4 Coupe ma istotny wpływ na dynamiczne cechy pojazdu. Zastosowanie stali o wysokiej i ultrawysokiej wytrzymałości oraz formatek dostosowanych maksymalizuje wytrzymałość nadwozia, nie zwiększając masy. Komponenty kluczowe dla sztywności są wykonane ze stali mikrostopowanej. Przednia część nadwozia jest o 60 procent sztywniejsza niż w poprzednim BMW serii 3 Coupe, co przynosi korzyści nie tylko dla zwinności i precyzji kierowania. Co najbardziej zaskakujące, nowe BMW serii 4 Coupe waży do 45 kg mniej niż jego poprzednik, w zależności od wybranej jednostki napędowej i wyposażenia, mimo że znacząco zwiększyło się wymiary.

Nowe BMW serii 4 Coupe podkreśla swoje aerodynamiczne cechy współczynnikiem Cd (oporu powietrza) wynoszącym 0,28. Działania optymalizacyjne przeprowadzone na przednim zderzaku i tylniej części pojazdu zapewniły dwumiejscowemu pojazdowi współczynnik siły nośnej, który dorównuje sportowym osiągom aktualnego BMW M3 Coupe. Innym czynnikiem jest design podwozia: aerodynamicznie zoptymalizowana konstrukcja obejmuje gładkie panele, które sięgają boków, pod osłoną komory silnika i wokół przedniej części tunelu wydechowego. Wspólnie uszczelniają one podwozie w bezprecedensowy sposób.

Air Curtains i Air Breathers

Proces finezyjnego dostosowywania aerodynamicznego obejmuje każdy obszar nadwozia. Na przykład, teraz znane BMW Air Curtains w przednim zderzaku generują zasłonę powietrza, która redukuje turbulencje – a tym samym opór – wokół przednich kół. Aerodynamicznie zaprojektowane nadkola i deflektory powietrzne przed nimi przyczyniają się do dynamicznych cech nowego BMW serii 4 Coupe. Nowe Air Breathers umiejscowione za przednimi nadkolami odprowadzają część powietrza płynącego przez nadkola, co zmniejsza opór powietrza. Działają szczególnie skutecznie w połączeniu z Air Curtains.

Zawieszenie M Sport, zawieszenie adaptacyjne i hamulce M Sport

Zawieszenie M Sport, które jest częścią pakietu M Sport, można zamówić także osobno. Działa w oparciu o sztywniejszą konfigurację sprężyny/tłumienia i twardsze stabilizatory, a także jego kinematyka/elastokinematyka zostały dostosowane do nowego BMW serii 4 Coupe. Zawieszenie M Sport obejmuje również 18-calowe lub (opcjonalnie) 19-calowe koła aluminiowe M. Alternatywnie, klienci mogą wybrać obniżone, adaptacyjne zawieszenie – o skoncentrowanym ustawieniu sportowym i elektronicznie kontrolowanych tłumikach – które dostosowuje mapowanie tłumika do nawierzchni drogi oraz aktualnej sytuacji jazdy. Kierowca może również użyć przełącznika Driving Experience Control, aby zmieniać podstawowe ustawienia zawieszenia pomiędzy bardziej komfortowymi a sportowymi, w zależności od osobistych preferencji. Dla klientów z nastawieniem na wydajność, BMW oferuje hamulce M Sport. Zespół aluminiowych zacisków stałych (czterotłokowych z przodu, dwutłokowych z tyłu) i dużych tarcz łączy bardzo niską wagę z bardzo krótkimi odległościami hamowania.

Przełącznik Driving Experience Control z trybem ECO PRO: dodatkowo-sportowe lub ekonomiczne tryby jazdy za naciśnięciem przycisku

Nowe BMW serii 4 Coupe oferuje również kierowcom możliwość nadania ogólnemu charakterowi pojazdu sportowego lub bardziej komfortowego akcentu, w zależności od sytuacji jazdy lub osobistych preferencji. Używając przełącznika Driving Experience Control z trybem ECO PRO na konsoli centralnej, kierowcy mogą wybrać pożądany tryb – ECO PRO, COMFORT, SPORT lub SPORT+ (w połączeniu z pakietem Sport Line lub M Sport). Każde z tych predefiniowanych ustawień aktywuje różne ustawienia dla odpowiednich komponentów napędowych i zawieszenia.

W trybie SPORT, na przykład, reakcja na gaz staje się jeszcze szybsza, a kierownica bardziej bezpośrednia. Jeśli montowana jest automatyczna skrzynia biegów, punkty zmiany biegów są również zmieniane, aby zapewnić znacznie sportowsze prowadzenie. W zależności od specyfikacji samochodu, można wybrać różne ustawienia dla komponentów napędowych i podwozi. W trybie SPORT+ progi Dynamic Stability Control są podnoszone, a Dynamic Traction Control (DTC) jest aktywowane. Funkcja elektronicznego ogranicznika poślizgu w tylnym dyfrenecjalu zapewnia dodatkowe sportowe przyspieszenie na wyjściu z zakrętów lub ostrych zakrętów.

Napęd: Potężne silniki maksymalizują dynamiczną wydajność

Posiadanie coupe odzwierciedla pasję kierowcy do eleganckich linii, osiągów sportowych i wysokiej klasy dynamiki. A nowoczesna technologia napędowa kryjąca się pod maską nowego BMW serii 4 Coupe zapewnia angażujące doświadczenie jazdy, które spełnia nawet najbardziej wymagające oczekiwania.

Silniki umieszczone wzdłużnie z przodu, w układzie inline, przekazujące moc na tylne koła, to potwierdzenie zaufania BMW do sprawdzonej i szanowanej koncepcji napędu, która zapewnia niezrównaną przyjemność z jazdy. Wszystkie silniki dostępne w nowym BMW serii 4 Coupe wykorzystują technologię BMW TwinPower Turbo, która łączy sportowe cechy osiągów z wyjątkową efektywnością. Co więcej, wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin EU6. Już od premiery dostępny jest sześciocylindrowy silnik benzynowy w BMW 435i Coupe, czterocylindrowa jednostka benzynowa w BMW 428i Coupe oraz czterocylindrowy silnik diesla w BMW 420d Coupe. Te nowoczesne silniki nie tylko obdarzają BMW serii 4 Coupe znakomitym przyspieszeniem i elastycznością, ale również współpracują z inteligentną koncepcją lekkiej konstrukcji pojazdu, co przynosi dalsze poprawki w dynamice jazdy i mniejsze zużycie paliwa.

Moc jest przekazywana z silnika na drogę za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej jako standard, chociaż wszystkie warianty silników mogą również współpracować z opcjonalną, ośmiobiegową automatyczną skrzynią sportową. Obie skrzynie współpracują z funkcją Auto Start Stop, która zmniejsza zużycie paliwa. Inteligentny system napędu na wszystkie koła BMW xDrive można zamówić jako opcję już od premiery dla dwóch wariantów silników benzynowych.

Elitarny sportowiec: sześciocylindrowy silnik w BMW 435i Coupe

Nowe BMW 435i Coupe w pełni zaspokaja potrzeby kierowców z nastawieniem na osiągi dzięki prostemu silnikowi benzynowemu o sześciu cylindrach, który zachwyca natychmiastowym dostarczaniem mocy, żądzą obrotów, której można się spodziewać po BMW, doskonałym wyważeniem i wyjątkową efektywnością. Wyposażony w system bezpośredniego wtrysku wysokociśnieniowego i zmienną kontrolę zaworów Valvetronic, 3.0-litrowy silnik z aluminiową miską osiąga maksymalną moc 225 kW/306 hp przy 5,800 – 6,000 rpm. Moment obrotowy na poziomie 400 Nm (295 lb-ft) generowany jest już przy 1,200 rpm i pozostaje dostępny do 5,000 rpm. Obietnica czystej dynamiki zawarta w tych liczbach w pełni spełnia się na drodze.

Sportowe właściwości wydajnościowe potężnego silnika sześciocylindrowego pozwalają nowemu BMW 435i Coupe przyspieszyć od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 5.4 sekundy (zaledwie 4.9 sekundy z xDrive) w drodze do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h (155 mph). Silnik sześciocylindrowy zdradza swoje imponujące osiągi niezwykle niskim zużyciem paliwa i emisjami. Średnie zużycie paliwa wynosi od 7.9 do 8.1 litrów na 100 kilometrów (35.8 – 34.9 mpg imp), a emisje CO2 wahają się od 185 do 189 gramów na kilometr (cykl testowy EU, w zależności od wybranej formatu opon). A nowe BMW 435i Coupe jest jeszcze bardziej oszczędne, gdy jest wyposażone w opcjonalną ośmiobiegową skrzynię automatyczną. W tym przypadku flagowe coupe serii 4 osiąga łączną średnią zużycia paliwa tylko 7.3 – 7.4 litrów na 100 kilometrów (38.7 – 38.2 mpg imp), podczas gdy emisje CO2 ograniczone są do 169 – 172 gramów na kilometr.

Lekki, ale wydajny: czterocylindrowy silnik w BMW 428i Coupe

Żywotne dostarczanie mocy, imponujący moment obrotowy, wysokie maksymalne obroty i niska waga to kluczowe cechy 2.0-litrowego czterocylindrowego silnika turbo, który doskonale wpisuje się w dynamiczny koncept nowego BMW serii 4 Coupe. Tutaj znowu, pakiet technologii BMW – w tym bezpośredni wtrysk wysokociśnieniowy, podwójne turbodoładowanie, zmienna kontrola wałków rozrządu Double-Vanos i zmienna kontrola zaworów Valvetronic – zapewnia imponujący potencjał osiągów połączony z niskim zużyciem paliwa i emisjami.

Nowoczesny, czterocylindrowy silnik benzynowy generuje maksymalną moc 180 kW/245 hp przy 5,000 – 6,500 rpm oraz moment obrotowy na poziomie 350 Nm (258 lb-ft), do którego kierowca ma dostęp w zakresie od 1,250 do 4,800 rpm. Nowe BMW 428i Coupe wykorzystuje te sportowe cechy, aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h (62 mph) w 5.9 sekundy i ma elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h (155 mph). Silnik natychmiast przekłada każde naciśnięcie pedału przyspieszenia na ruch do przodu i potrafi osiągnąć przekonywujące dostarczanie mocy, gdy tylko przekroczy wolne obroty, aż do górnych rejestrów swojej skali prędkości obrotowej w prawie liniowej krzywej. Średnie zużycie paliwa BMW 428i Coupe w cyklu testowym EU wynosi zaledwie 6.6 – 6.7 litrów na 100 kilometrów (42.8 – 42.2 mpg imp), a emisje CO2 wynoszą 154 – 156 gramów na kilometr (w zależności od wybranego formatu opon) są równie niskie. Opcjonalna ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów zapewnia również dodatkowy potencjał oszczędności paliwa w BMW 428i Coupe; łączne zużycie paliwa wynoszące od 6.3 do 6.4 litrów na 100 kilometrów (44.8 – 44.1 mpg imp) oraz emisje CO2 na poziomie 147 – 149 gramów na kilometr stanowią kuszącą propozycję.

Potężny i efektywny: czterocylindrowy silnik diesla w BMW 420d Coupe

Minęło już kilka lat, odkąd BMW po raz pierwszy udowodniło, że silniki diesla mogą być niezwykle atrakcyjnym wyborem do coupei. Dziś to kwestia powszechnie uznana, a silniki diesla w żaden sposób nie stoją w sprzeczności ze sportowymi aspiracjami tego rodzaju samochodów. Nowe BMW 420d Coupe prezentuje nową generację czterocylindrowego silnika diesla, który jest wyjątkowo mocny, wyjątkowo wyważony i wydajny – osiągany bez naruszania angażującego doświadczenia jazdy. Ta nowoczesna jednostka diesla z aluminiowym blokiem osiąga różne normy. Najnowsza technologia wtrysku paliwa common rail, turbodoładowanie z zmienną geometrią turbin oraz precyzyjne wtryskiwacze elektrozaworowe zapewniają natychmiastową reakcję na gaz i imponującą moc, a wszystko to przy niezwykle niskim zużyciu paliwa i emisjach.

Z maksymalną mocą 135 kW/184 hp przy 4,000 rpm i momentem obrotowym osiągającym 380 Nm (280 lb-ft) w zakresie od 1,750 do 2,750 rpm, nowe BMW 420d Coupe demonstruje niezwykle dynamiczne tempo. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) zajmuje zaledwie 7.5 sekundy a zwinny diesel może osiągnąć nawet 240 km/h (149 mph), jeśli zajdzie taka potrzeba. Średnie zużycie paliwa wynoszące od 4.7 do 4.8 litrów na 100 kilometrów (60.1 – 58.9 mpg imp) oraz emisje CO2 w przedziale od 124 do 126 gramów na kilometr (cykl testowy EU, w zależności od wybranego formatu opon) dopełniają profilu nowego BMW 420d Coupe jako potężnego i efektywnego sportowca, wyposażonego w jeden z najczystszych i najbardziej oszczędnych silników diesla w swojej klasie.

Sześciobiegowa skrzynia manualna jako standard

Łatwe zmiany biegów, precyzyjny skok zmiany biegów i optymalne odstępy między biegami to cechy wyróżniające sportową sześciobiegową skrzynię manualną w nowym BMW serii 4 Coupe. Dla kierowców z ambicjami sportowymi, interfejs, przez który moc z silnika jest przekazywana na napęd, jest kluczowy dla maksymalizacji dynamicznych osiągów samochodu. Manualna skrzynia biegów, dzięki doskonałej jakości przełączania, otwiera drzwi do potężnych sprintów i szybkich, krótkich wybuchów prędkości, a także wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.