Po wprowadzeniu BMW serii 4 na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku, wersja Gran Coupe zadebiutowała wiosną 2014 roku na Targach Motoryzacyjnych w Genewie.
BMW oferowało dwie różne linie samochodów w tym samym segmencie. Zarówno 3-seria GT, jak i 4-seria Gran Coupe miały nadwozie typu hatchback z pięcioma drzwiami, przy czym główną różnicą był smuklejszy i sportowszy wygląd 4-serii. BMW zapewniło, że te dwa modele nie będą sobie nawzajem przeszkadzać.
Gran Coupe miało dokładnie tę samą długość co standardowa, 2-drzwiowa 4-seria, ale było wyższe o 12 mm, co zapewniało więcej miejsca na głowę dla pasażerów z tyłu. Drzwi bezramowe nadawały podobne odczucie jak w tradycyjnym coupe. Z przodu samochód zachował identyczny wygląd jak 2-drzwiowa wersja. Producent starał się stworzyć 4-drzwiowe coupe, analogicznie do 6-serii Gran Coupe, ale w mniejszym (i bardziej przystępnym) wydaniu.
Gran Coupe było oferowane jako 4+1-osobowy. Środkowy pasażer na tylnej kanapie mógł nie czuć się zbyt komfortowo z powodu tunelu transmisyjnego. Oparcie tylnej kanapy zostało podzielone w proporcji 40:20:40, co zwiększało przestrzeń bagażową do 1300 litrów. Klapa bagażnika wyposażona była w standardowy system automatycznego otwierania i zamykania, a opcjonalnie oferowano również system otwierania bez użycia rąk. Wnętrze samochodu miało to samo wyposażenie technologiczne co w 4-serii, z systemem infotainment umieszczonym na szczycie centralnej konsoli.
Pod względem napędu, Gran Coupe miało tę samą ofertę co wersja 2-drzwiowa, z silnikami diesla i benzynowymi o mocy od 143 do 313 koni mechanicznych. Większość wersji była dostępna z napędem na wszystkie koła.
BMW z dumą prezentuje nową BMW 4-Series Gran Coupé (połączenie zużycia paliwa: 8.1-4.5 l/100 km; łączne emisje CO2: 189-119 g/km), pierwsze czterodrzwiowe coupé w klasie premium, które stanowi konsekwentne rozszerzenie oferty modelowej. Po wprowadzeniu do sprzedaży BMW 4-Series Coupé i Convertible, Gran Coupé jest trzecim modelem, który dołącza do nowej serii BMW 4, która jest dłuższa, szersza i bardziej dynamiczna niż jakakolwiek z poprzednich modeli średniej wielkości, dzięki zrównoważonym proporcjom pojazdu. Nowe BMW 4-Series Gran Coupé łączy elegancki wygląd dwudrzwiowego coupé z funkcjonalnością zapewnianą przez cztery drzwi oraz przestronnością, w tym szerokim bagażnikiem.
Nowy standard elegancji i ekstrawagancji w klasie średniej
BMW 4-Series Gran Coupé ma dokładnie te same wymiary co dwudrzwiowe coupé: długość 4,638 mm, szerokość 1,825 mm i rozstaw osi 2,810 mm. Z przodu oba modele są identyczne i dzielą typowe cechy designu BMW, takie jak podwójny grill w kształcie nerki, podwójne okrągłe reflektory oraz duże wloty powietrza w przednim zderzaku. Jednak dach BMW 4-Series Gran Coupé jest o dwanaście milimetrów wyższy, o 112 mm dłuższy i delikatnie wydłużony, co umożliwia gładkie przejście w tylne błotniki i pokrywę bagażnika. Typowe dla BMW krótkie zwisy, długi przód oraz przesunięta do tyłu kabina pasażerska dopełniają designu BMW 4-Series Gran Coupé, aby wyrazić doskonałą równowagę połączoną z wyrazistą obecnością.
Ta wydłużona linia dachu podkreśla elegancję i wyrafinowanie BMW 4-Series Gran Coupé, jednocześnie ustalając nowe standardy estetyki w klasie średniej, które mają również decydujące zalety praktyczne. Na przykład, w wnętrzu jest więcej miejsca na głowę, nie wspominając o dodatkowym komforcie. Pojemność bagażnika wynosząca 480 litrów jest o 35 litrów większa niż w wersji dwudrzwiowej, co ułatwia codzienne wyzwania związane z jazdą BMW 4-Series Gran Coupé.
Dynamiczna i elegancka koncepcja z funkcjonalnymi elementami
W porównaniu z dwudrzwiowym coupé, BMW 4-Series Gran Coupé oferuje pasażerom łatwiejszy dostęp przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu, dzięki cztero-drzwiowej konfiguracji. Drzwi są bezramkowe, mają charakterystyczne cechy designu BMW średniej wielkości coupé, które podkreślają elegancję koncepcji pojazdu. Funkcjonalna elegancja 4+1 siedzeń podkreślona jest przez wyraźne okrągłe wskaźniki w czarnej panelowej stylistyce oraz wolnostojący płaski monitor iDrive. Szeroki otwór bagażnika i przestronny obszar ładunkowy znacznie ułatwiają załadunek i rozładunek. Składane oparcie tylnej kanapy w układzie 40:20:40 zapewnia dodatkową elastyczność. Maksymalna objętość bagażnika to 1,300 litrów, co czyni go najlepszym w swojej klasie w kategorii premium czterodrzwiowych coupé. Pokrywa bagażnika jest standardowo wyposażona w automatyczny mechanizm otwierania i zamykania dla maksymalnej wygody, a funkcję Smart Opener można zamówić, aby otworzyć i zamknąć pokrywę ruchem nogi.
Szeroki wachlarz możliwości dostosowywania oferowanych przez trzy specjalne pakiety wyposażeniowe, pakiet M Sport i program BMW Individual
Wnętrze BMW 4-Series Gran Coupé jest połączeniem elegancji i wyrafinowania z doskonałą ergonomią. Wszystkie elementy sterujące są zaprojektowane tak, aby zapewnić kierowcy optymalny dostęp do nich. Podejście zwane „warstwowaniem” – inteligentne wykorzystanie przestrzeni poprzez strukturyzację linii i powierzchni w warstwy – wyraża typową orientację na kierowcę BMW. Linia z kokpitu rozciąga się wzdłuż przednich drzwi i kolumny B w kierunku tylnego przedziału pasażerskiego. Tworzą one poczucie jedności obejmujące przednie i tylne siedzenia, podobnie jak bezszwowe przejścia utworzone przez panele drzwi wewnętrznych. Kształt tylnej kanapy przypomina wygląd dwóch indywidualnych siedzeń, ale wyściełana „powierzchnia konsoli” między nimi może również pomieścić trzeciego pasażera w środku (4+1 siedzeń). Niezwykłe połączenia materiałów i niespotyka jakość wykonania definiują premium atmosferę na pokładzie nowego BMW 4-Series Gran Coupé. Standardowa wersja modelu, plus trzy opcjonalne pakiety wyposażeniowe i pakiet M Sport, nie pozostawiają żadnych pragnień niespełnionych dla kierowców, którzy chcą wyjątkowego wyglądu i odczucia. Program BMW Individual oferowany przy wprowadzeniu na rynek obejmuje opcje tworzenia ekskluzywnego pojazdu z specjalnymi pakietami skórzanych wnętrz, kolorami nadwozia i 19-calowymi felgami aluminiowymi.
Silniki benzynowe cztero- i sześciocylindrowe oraz dwa silniki diesla czterocylindrowe dostępne przy wprowadzeniu modelu
Nowe BMW 4-Series Gran Coupé oferuje pięć potężnych, wyrafinowanych i efektywnych silników. W wersji topowej znajduje się sześciocylindrowy silnik benzynowy 3.0-litr w BMW 435i, dostarczający moc 225 kW/306 hp (zużycie paliwa w miastach/poza miastem/łączne: 11.4/6.2/8.1 l/100 km; łączne emisje CO2: 189 g/km). BMW 428i Gran Coupé (zużycie paliwa w miastach/poza miastem/łączne: 8.9/5.3/6.6 l/100 km; łączne emisje CO2: 154 g/km) i BMW 420i Gran Coupé (zużycie paliwa w miastach/poza miastem/łączne: 8.7/5.1/6.4 l/100 km; łączne emisje CO2: 149 g/km) są wyposażone w lekkie i mocne silniki czterocylindrowe, które dostarczają odpowiednio 180 kW/245 hp i 135 kW/184 hp. Jak wszystkie wersje diesla BMW, dwa silniki czterocylindrowe oferowane dla BMW 4-Series Gran Coupé znane są ze swojej płynności, momentu obrotowego i doskonałej efektywności. BMW 420d Gran Coupé (zużycie paliwa w miastach/poza miastem/łączne: 5.8/4.1/4.7 l/100 km; łączne emisje CO2: 124 g/km) dostarcza moc 135 kW/184 hp przy średnim zużyciu paliwa, zależnie od opon, wynoszącym jedynie 4.7 do 4.9 litrów na 100 kilometrów (4.6 do 4.7 litrów z automatyczną skrzynią sportową) i przyspiesza od 0 do 100 km/h (0 do 62 mph) w zaledwie 7.7 sekundy (7.5 sekundy z automatyczną skrzynią sportową). Silnik w BMW 418d Gran Coupé (zużycie paliwa w miastach/poza miastem/łączne: 5.4/4.0/4.5 l/100 km; łączne emisje CO2: 119 g/km) ma moc 105 kW/143 hp i zużywa 4.5 do 4.7 litrów na 100 kilometrów.
Wszystkie silniki diesla i benzynowe wyposażone są w najnowszą technologię BMW TwinPower Turbo i spełniają standard emisji EU6. Nowoczesne silniki łączą imponującą elastyczność i dynamikę z bardzo niskim zużyciem paliwa i emisjami.
xDrive i dwie skrzynie Steptronic są dostępne
Przy wprowadzeniu modelu, BMW 428i Gran Coupé oraz 420d Gran Coupé mogą być opcjonalnie wyposażone w inteligentną technologię napędu na wszystkie koła BMW xDrive. (428i xDrive: zużycie paliwa w miastach/poza miastem/łączne: 9.0/5.5/6.8 l/100 km; łączne emisje CO2: 159 g/km; 420d xDrive: zużycie paliwa w miastach/poza miastem/łączne: 6.1/4.2/4.9 l/100 km; łączne emisje CO2: 129 g/km) Standardowa wersja nowego BMW 4-Series Gran Coupé wyposażona jest w sześciobiegową skrzynię manualną, ale wszystkie silniki można połączyć z opcjonalnymi ośmiobiegowymi skrzyniami Steptronic lub ośmiobiegowymi skrzyniami sportowymi Steptronic, które również oferują ręczne przełączanie za pomocą łopatek na kierownicy.
BMW EfficientDynamics – sportowe osiągi, niskie zużycie paliwa
Elegancki i dynamiczny charakter BMW 4-Series Gran Coupé towarzyszy doskonałej ekonomii i efektywności. Źródłem tego niskiego zużycia paliwa jest strategia BMW EfficientDynamics, która wprowadza szeroki wachlarz innowacji w kierunku inteligentnej mobilności. Do tych innowacji należy zoptymalizowana ekonomia paliwowa silników benzynowych i diesla, koncepcja lekkiej konstrukcji oraz doskonale wyważona aerodynamika z takimi elementami jak gładko pokryty spód nadwozia i wykorzystanie Air Curtains oraz Air Breathers. Regeneracja energii hamowania, funkcja Auto Start Stop, wskaźnik zmiany biegów oraz dodatkowe komponenty aktywowane na żądanie również przyczyniają się do oszczędności paliwa i emisji spalin. Automatyczne skrzynie biegów (Steptronic) mogą również zmniejszyć zużycie paliwa podczas jazdy na luzie, a jeszcze więcej można osiągnąć w trybie ECO PRO.
BMW ConnectedDrive – 100 procent łączności
Cała gama opcji BMW ConnectedDrive jest dostępna dla BMW 4-Series Gran Coupé. Do najważniejszych elementów należy system nawigacji Professional, pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head-Up, asystent jazdy, asystent długich świateł bez oślepiania, aktywna ochrona i najnowsza wersja systemu aktywnego tempomatu z funkcją Stop & Go. Innowacyjna technologia interfejsu umożliwia łatwą integrację smartfonów w pojazdach. Wspiera to korzystanie z dynamicznie rozwijającej się gamy aplikacji dostępnych, na przykład, z Audible lub Deezer, do różnych celów w pojazdach.
Koncepcja i design
Nowe BMW 4-Series Gran Coupé rozszerza ofertę modeli dostępnych w klasie premium średniej. Łączy elegancki wygląd dwudrzwiowego coupé z funkcjonalnością zapewnianą przez cztery drzwi oraz przestronnością, w tym szerokim bagażnikiem. Sportowy i premium charakter BMW 4-Series łączy się z inteligentną funkcjonalnością i wyrafinowaną elegancją w Gran Coupé. Chociaż model ten ma te same wymiary długości, szerokości, rozstawu osi i szerokości kół co ekstremalnie dynamiczna wersja dwudrzwiowa, linia dachu BMW 4-Series Gran Coupé jest o 112 milimetrów dłuższa i delikatnie opada w kierunku tyłu pojazdu. Co więcej, sylwetka jest o dwanaście milimetrów wyższa, aby zapewnić więcej miejsca na głowę i komfort w tylnej kabinie pasażerskiej. Przyczynia się to do zwiększonej przestronności na wszystkich miejscach i ogólnego wrażenia przestronności wnętrza. Jednocześnie krótkie przednie i tylne zwisy, długi rozstaw osi w stosunku do długości pojazdu oraz przesunięta do tyłu kabina pasażerska to typowe cechy BMW, które dodają doskonałej równowagi projektowi nadwozia i szlachetnego wyglądu tego auta, który jest wzorowany na eleganckim BMW 6-Series Gran Coupé.
Eleganckie coupé z cechami sedana i kombi
Podobnie jak wersja dwudrzwiowa, sportowe wymiary tego pojazdu odzwierciedlają jego odważne i dynamiczne właściwości jezdne. Wydłużona linia dachu, cztery bezramkowe drzwi oraz szeroko, elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika jako standard zapewniają funkcjonalność sedana w sylwetce coupé. Pojemność bagażnika wynosi 480 litrów, co jest tą samą pojemnością oferowaną przez BMW 3-Series Sedan. Oparcie tylnej kanapy można składać w konfiguracji 40:20:40 według potrzeb, aby zwiększyć pojemność ładunkową do 1,300 litrów. Płaska podłoga i dwuczęściowy pasek do załadunku wykonany ze stali nierdzewnej to praktyczne elementy wygodny, połączone z materiałami premium. Dzięki temu BMW 4-Series Gran Coupé może z łatwością transportować wózek dziecięcy, dwie torby golfowe lub sześć skrzynek z butelkami wody, bez użycia funkcji składania.
W przeciwieństwie do dwudrzwiowego coupé, BMW 4-Series Gran Coupé oferuje pasażerom łatwiejszy dostęp przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu, dzięki cztero-drzwiowej konfiguracji. Drzwi są bezramkowe, mają charakterystyczne cechy designu BMW średniej wielkości coupé. Szeroka pokrywa bagażnika harmonizuje idealnie z ogólną sylwetką. Gdy jest zamknięta, precyzyjne linie pokrywy symulują wygląd typowego bagażnika coupé. Elektryczne napędy, które pomagają w ruchu pokrywy bagażnika, odzwierciedlają perfekcję w detalu. Są zainstalowane pionowo i zajmują bardzo mało miejsca. Dzięki temu powierzchnia tylnej szyby jest znacznie większa i zapewnia bardzo dobry widok, nie ograniczając dostępnej przestrzeni.
Na pierwszy rzut oka, BMW 4-Series Gran Coupé jest wyrazem ekstremalnej dynamiki i wyrafinowanej elegancji. Przy długości 4,638 milimetrów, szerokości 1,825 milimetrów i rozstawie osi 2,810 milimetrów, czterodrzwiowa wersja ma te same wymiary co dwudrzwiowe coupé. Szerokości obu modeli – 1,545 milimetrów z przodu i 1,594 milimetrów z tyłu – są identyczne i podkreślają dynamiczny potencjał BMW 4-Series Gran Coupé. Sylwetka czterodrzwiowego modelu jest o dwanaście milimetrów wyższa niż wersji dwudrzwiowej. Wydłużona linia dachu opada delikatnie na oba tylne drzwi i wtopia się w lekko podniesiony i krótki tył pojazdu.
Atletyczne, eleganckie i potężne z każdej perspektywy
BMW 4-Series Gran Coupé jest natychmiast rozpoznawalne dzięki klasycznym cechom designu BMW, takim jak ikoniczny grill w kształcie nerki i podwójne okrągłe reflektory. Kontury nadwozia wykonane są z precyzją, a wieloaspektowe powierzchnie wyróżniają przyciągający wzrok wygląd z przodu. Pełne diodowe podwójne reflektory można zamówić jako opcję, aby wzmocnić dynamiczną aurę pojazdu. Trojdzielne, szerokie wloty powietrza w przednim zderzaku podkreślają ten efekt. Skrajne lewe i prawe narożniki zderzaka odsłaniają pionowe kanały powietrzne do tzw. Air Curtains. Generują one zasłonę powietrza wokół przednich kół, poprawiając efektywność aerodynamiczną BMW 4-Series Gran Coupé.
Boki pojazdu wyróżniają się odważną linią przetłoczenia i subtelną krawędzią odbijającą światło, które tworzą wrażenie ruchu do przodu w designie BMW 4-Series Gran Coupé. Długie linie i wyraźnie wyprofilowane powierzchnie generują dynamiczną grę światła i cieni. Bardzo delikatne nachylenie linii dachu jeszcze bardziej wydłuża wygląd boków i wizualnie wzmacnia imponującą obecność BMW 4-Series Gran Coupé. Spięta i gładka powierzchnia bocznych szyb, z kolumną B wykończoną w wysokim połysku czerni, która jest niemal niewidoczna, sprawia, że ogólne wrażenie jest jednorodne i wysokiej jakości. Tylne trzecie okno w tym zestawie to nowoczesna interpretacja charakterystycznego dla pojazdów BMW skrętu Hofmeister. Ta wydłużona powierzchnia okna wpuszcza więcej światła do wnętrza i poprawia ogólną widoczność w tylnej kabinie pasażerskiej.
Tył samochodu charakteryzuje się wyraźnymi poziomymi liniami, które podkreślają jego atletyczną elegancję. Lampy tylne umieszczone są na zewnętrznych krawędziach, aby przejąć linie przetłoczeń, pełniąc tym samym rolę elementów przejściowych, które łączą panele boczne nadwozia z tylną częścią samochodu. Jednocześnie podkreślają szeroki rozstaw kół i mocno wyprofilowane nadkola. Z perspektywy tylnej, dach BMW 4-Series Gran Coupé jest nieco szerszy niż w wersji dwudrzwiowej, co jeszcze bardziej podkreśla szlachetną obecność drogi tego premium pojazdu.
Stylowa elegancja i sportowość dominują w wnętrzu
Wnętrze BMW 4-Series Gran Coupé to stylowe połączenie sportowe atrakcyjności i ekskluzywności. Podejście zwane „warstwowaniem” – inteligentne wykorzystanie przestrzeni poprzez strukturyzację linii i powierzchni w warstwy – wyraża typową orientację BMW na kierowcę, nie rezygnując przy tym z komfortu pasażerów. Stylowa i funkcjonalna elegancja wnętrza podkreślona jest przez wyraźne okrągłe wskaźniki w czarnej panelowej stylistyce oraz wolnostojący płaski monitor iDrive. Kokpit i tylną kabinę pasażerską wizualnie łączą listwy wykończeniowe, które pochodzą z deski rozdzielczej i rozciągają się wzdłuż górnych sekcji paneli drzwi w kierunku tyłu, a ich elegancję dodatkowo podkreślają podwójnie wykończone parapety okienne. Kolumna B łączy się z designem bocznych paneli i zawiera płynne efekty graficzne w całej powierzchni. Podparcia boczne i smukłe zagłówki tylnego siedzenia są profilowane, aby uzyskać nowoczesny, pozornie formowany wygląd, co zwiększa sportowy charakter modelu 4+1.
Oparcie można składać w konfiguracji 40:20:40, aby stworzyć więcej przestrzeni na bagaż i przechowywanie, w razie potrzeby – z płaską podłogą ułatwiającą załadunek i rozładunek. Gdy siedzenie jest całkowicie złożone, maksymalna pojemność wynosi 1,300 litrów. Jeśli wykorzystana jest tylko środkowa sekcja, mogą podróżować cztery osoby, jednocześnie transportując długie i obszerne przedmioty, takie jak snowboardy, narty itp. Gdy nie jest złożona, ta środkowa sekcja zapewnia miejsce na dwa uchwyty na napoje. Opcjonalną funkcją jest Smart Opener, który automatycznie otwiera pokrywę bagażnika za pomocą kontroli gestów – mianowicie ruchu nogi pod tylnym zderzakiem, kiedy ręce są zajęte noszeniem zakupów, paczek itp.
Ekskluzywność: trzy pakiety wyposażeniowe, program BMW Individual i pakiet BMW M Sport
Premium atmosfera BMW 4-Series Gran Coupé wynika z ekskluzywnych kolorów, wysokiej jakości i bogatych kombinacji materiałów oraz specjalnych pakietów wyposażeniowych, które oferują dostosowany wygląd. Oprócz standardowego wyposażenia, które podkreśla klasyczny charakter pojazdu, dostępne są trzy „linie” wyposażeniowe oraz ekskluzywny program BMW Individual i pakiet M Sport. Te opcjonalne pakiety nadają każdemu BMW 4-Series Gran Coupé szczególny charakter i tożsamość, ozdabiając wnętrze i zewnętrze pojazdu. Linie Modern, Sport i Luxury oferują różne odmiany następujących elementów w porównaniu do podstawowego standardowego wyposażenia: wygląd i kolor grilla oraz wlotów powietrza, Air Breathers i pokrywy lusterek, design okien bocznych, wykończenia przedniego i tylnego zderzaka, wykończenia progów drzwiowych, emblematy boczne oraz centralna konsola wnętrza wykończona w wysokim połysku czerni.
Dla wyjątkowego wyglądu program BMW Individual oferuje finezyjne skóry do wnętrza i deski rozdzielczej, ekskluzywne wykończenia drewniane oraz specjalne wykończenia progów drzwiowych. Cztery specjalne kolory nadwozia, oprócz cech programu Individual, a także 19-calowe felgi aluminiowe zwieńczają listę opcji w tym pakiecie.
Aby dokonać najsilniejszego dynamicznego oświadczenia, pakiet M Sport jest również dostępny przy wprowadzeniu modelu z specjalnymi elementami nadwozia, kolorami nadwozia, felgami aluminiowymi oraz wersjami wnętrza zarówno w tkaninie, jak i skórze.
Sport Line
W tym opcjonalnym pakiecie wyposażeniowym wyróżniają się specjalne elementy nadwozia w kolorze czarnym. Subtelna kolumna B i dziewięć żeberek w chromowanym grillu mają wykończenie w wysokim połysku czerni, podczas gdy elementy okien bocznych są wykończone matowym czarnym kolorem. Wloty powietrza w przednim zderzaku oraz Air Breathers w wysokim połysku czerni zwracają uwagę na aerodynamiczne elementy BMW 4-Series Gran Coupé. Sportowy wygląd jest jeszcze bardziej podkreślony przez 18-calowe lub 19-calowe felgi aluminiowe o dynamicznym podwójnym wzorze. Tył także wyróżnia się ciemnymi elementami. Czarna listwa wykończeniowa i końcówka wydechu wykończona w czarnym chromie symbolizują sportową dynamikę. Wnętrze z kolei wyraża sportowy styl z czerwonymi akcentami. Na przykład, wewnętrzne pierścienie wskaźników deski rozdzielczej oraz kontrastowe przeszycia na kierownicy są w kolorze czerwonym. Ten charakter można jeszcze bardziej podkreślić w BMW 4-Series Gran Coupé przez dodatkowe opcje, takie jak sportowe fotele skórzane w kolorze Coral Red, czerwone pokrywy lusterka zewnętrznego i czerwony zestaw wskaźników.
Luxury Line
Jasny chrom podkreślający subtelne akcenty przyczynia się do wyjątkowo eleganckiego charakteru pojazdu. 11 żeberek grilla z chromowanymi frontami oraz jasny podwójny poprzeczny pas w wlotach powietrza z przodu to bardzo eleganckie detale. Air Breathers i detale okien w wysokim połysku dodają atrakcyjnego wyglądu. Felgi aluminiowe – 18-calowe lub 19-calowe – z misternym wzorem wielo-ramiennym odzwierciedlają czystą ekstrawagancję. Z tyłu BMW 4-Series Gran Coupé można zidentyfikować dzięki końcówce wydechu, poziomej listwie wykończeniowej w tylnej zderzaku oraz emblematowi Luxury Line, wszystkie wykończone w wysokim połysku chromu.
Akcenty chromowane harmonizują również ze luksusowym wnętrzem. Ramka otaczająca system audio i elementy sterowania klimatyzacją oraz okrągłe pierścienie podkreślające wskaźniki to przyciągające wzrok detale. Luksusowa skóra, starannie wykonana z precyzyjnymi przeszyciami, z wyborem dwóch wariantów tapicerki w czterech klasycznych i eleganckich kolorach, takich jak Saddle Brown, podkreśla ekskluzywność Luxury Line.
Modern Line
Wysokiej jakości, matowe wykończenia aluminium na zewnątrz definiują nowoczesną estetykę Modern Line. 11 żeberek w grillu w kształcie nerki, krawędzie zewnętrznych wlotów powietrza w przednim zderzaku, wykończenia okien, Air Breathers oraz pozioma linia wykończeniowa z tyłu wykonane są z matowego aluminium, które symbolizuje stonowaną, harmonijną elegancję. Nowoczesny styl nadwozia uzupełniają opcjonalne 18-calowe lub 19-calowe felgi aluminiowe o wyglądzie turbiny. Jasna deska rozdzielcza połączona z kierownicą w kolorze Dark Oyster tworzy bardzo wyjątkowe poczucie luksusowej przestrzeni. Kontrastowe materiały, z tapicerką skórzaną lub materiałową połączoną z skórzanymi akcentami w kolorze Oyster lub Czarnej, oraz wybór czterech powierzchni wykończeniowych z akcentowymi paskami w Pearl Gloss Chrome, zwiększają atrakcyjność wnętrza.
Program BMW Individual
Przy wprowadzeniu modelu, BMW 4-Series Gran Coupé może być dostarczone z finezyjnymi skórzanymi wnętrzami, ekskluzywnymi wykończeniami drewnianymi oraz wyborem kół, które odpowiadają ekskluzywnym gustom każdego właściciela.
Opcje tapicerki w siedmiu kolorach dla siedzeń i deski rozdzielczej z kontrastowymi przeszyciami są oferowane w tym pakiecie wyposażeniowym razem z skórzaną kierownicą w kolorze Merino Black oraz specjalnymi wykończeniami progów drzwiowych z napisem „Individual”. Program Individual obejmuje również cztery ekskluzywne wykończenia zewnętrzne i 19-calowe felgi aluminiowe, które podkreślają pojazd z każdej perspektywy.
Pakiet M Sport
Technologia, funkcje i niezwykłe osiągi jazdy, które odróżniają każdy samochód BMW, są również widoczne w DNA BMW 4-Series Gran Coupé. Oczywiście, można je wzmocnić pakietem M Sport, który jest dostępny przy wprowadzeniu modelu. Ten pakiet wyposażeniowy składa się z elementów, które podkreślają osiągi drogowe – na przykład aerodynamiczne cechy, takie jak duży wlot powietrza z przodu, wstawka dyfuzora w tylnym zderzaku oraz wykończenie progów odpowiadające kolorowi pojazdu. Charakterystyczny styl M 18-calowych i 19-calowych kół aluminiowych dodaje odważnego wrażenia. W pakiecie M Sport oferowane są sześć kolorów zewnętrznych, w tym Carbon Black Metallic oraz Estoril Blue Metallic, które są ekskluzywnymi opcjami w tym pakiecie.
Wewnątrz samochodu, takie elementy jak wykończenia progów M, skórzana kierownica M i M pedał odciążają sportowy, ale elegancki klimat. Kierowca i pasażer z przodu mogą usiąść w eleganckich i dynamicznych sportowych fotelach tapicerowanych kombinacją Hexagon/Alcantara z wstawkami M i niebieskimi kontrastowymi przeszyciami. Całkowita tapicerka skórzana może być zamówiona dla jeszcze większego wyrafinowania wnętrza.
Cechy techniczne tego pakietu obejmują sportowe zawieszenie M oraz opcjonalne sportowe hamulce M w kontrastowym niebieskim wykończeniu.
Układ napędowy
Nowe BMW 4-Series Gran Coupé oferuje wybór pięciu potężnych, wyrafinowanych i efektywnych silników. Wszystkie silniki diesla i benzynowe są wyposażone w najnowszą technologię BMW TwinPower Turbo i spełniają standard emisji EU6. W tej gamie znajduje się silnik w wersji topowej – sześciocylindrowy silnik benzynowy w BMW 435i Gran Coupé – jak również dwa lekkie i potężne silniki czterocylindrowe w BMW 428i Gran Coupé i BMW 420i Gran Coupé. Oprócz tych silników benzynowych, oferowane są silniki diesla o pojemności dwóch litrów dla BMW 418d Gran Coupé i BMW 420d Gran Coupé. Oba te silniki diesla charakteryzują się niezwykłą dynamiką, mocą i efektywnością, jeśli chodzi o zużycie paliwa.
Moc z silników jest przekazywana na tylne koła za pomocą precyzyjnej sześciobiegowej skrzyni manualnej. BMW oferuje również wszystkie warianty silnikowe z opcjonalną ośmiobiegową skrzynią Steptronic lub ośmiobiegową sportową skrzynią Steptronic. Wszystkie skrzynie biegów są wyposażone w funkcję Auto Start Stop.
Przy wprowadzeniu modelu, BMW 428i Gran Coupé oraz 420d Gran Coupé można opcjonalnie wyposażyć w inteligentną technologię napędu na wszystkie koła BMW xDrive.
Silniki benzynowe z technologią BMW TwinPower Turbo
Wydajność i moment obrotowy oferowane przez nowoczesne silniki benzynowe BMW zawdzięczają dużej mierze technologii TwinPower Turbo. Technologia ta obejmuje innowacyjne rozwiązania, takie jak wysokoprecyzyjny wtrysk bezpośredni, turbosprężarka działająca na zasadzie Twin-Scroll, podwójne zmienne ustawienie wałków rozrządu (VANOS) oraz zmienną kontrolę zaworów (VALVETRONIC). Silniki o niskim tarciu są również wyposażone w aluminiowy blok silnika. Ten pakiet technologii jest bezkonkurencyjny na świecie i łączy wysoką wydajność z najwyższą efektywnością.
BMW 435i Gran Coupé: sześciocylindrowy silnik benzynowy o silnych osiągach, wysokim momencie obrotowym i jedwabistej płynności
Dużo pojemnościowy, sześciocylindrowy silnik w nowym BMW 4-Series Gran Coupé oferuje wykwintną moc z wysokobrotowymi charakterystykami i niezwykłą płynnością. Silnik 3.0-litrowy dostarcza 225 kW/306 hp przy obrotach od 5,800 do 6,000 rpm, co przyczynia się do suwerennej dynamiki nowego Gran Coupé. Maksymalny moment obrotowy 400 Nm (295 lb-ft) uzyskiwany jest już przy 1,200 rpm i pozostaje dostępny do 5,000 rpm. Nowe BMW 435i Gran Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 5.5 sekundy i ma elektronicznie ograniczoną maksymalną prędkość 250 km/h (155 mph). Jednostka sześciocylindrowa nie zdradza swoich imponujących osiągów, posiadając jednocześnie bardzo niskie wartości zużycia paliwa i emisji. Średnie zużycie paliwa wynosi od 8.1 do 8.3 litra na 100 kilometrów, a emisje CO2 wahają się od 189 do 193 gramów na kilometr (cykl testowy ECE, w zależności od wybranego formatu opon). W połączeniu z ośmiobiegową skrzynią Steptronic, nowe BMW 435i Gran Coupé jest bardzo oszczędne: łączne zużycie paliwa wynosi zaledwie 7.5 – 7.6 litrów na 100 kilometrów, a emisje CO2 są ograniczone do wartości od 174 do 178 gramów na kilometr. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5.2 sekundy.
BMW 428i Gran Coupé: cztery cylindry i idealna równowaga między sportowością a efektywnością
Wyjątkowe osiągi, żywotna moc, wysokobrotowe cechy i niska masa: to cechy innowacyjnego silnika benzynowego czterocylindrowego w BMW 428i Gran Coupé, które zapewniają idealną równowagę między dynamicznymi osiągami a efektywnością. Silnik BMW TwinPower Turbo łączy wysokobrotowe cechy i wysoką moc z niskim zużyciem paliwa i obniżonymi emisjami. Silnik o pojemności 2.0 litrów dostarcza maksymalnej mocy 180 kW/245 hp, osiąganej w zakresie obrotów od 5,000 do 6,500 rpm. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm (około 258 lb-ft) uzyskiwany jest w zakresie między 1,250 rpm a 4,800 rpm. Nowe BMW 428i Gran Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6.1 (6.1) sekundy i ma elektronicznie ograniczoną maksymalną prędkość 250 km/h (155 mph). Średnie zużycie paliwa wynosi od 6.6 do 6.7 litrów na 100 kilometrów, a emisje CO2 wahają się od 154 do 156 gramów na kilometr (cykl testowy ECE, w zależności od wybranego formatu opon). Przy wyposażeniu w ośmiobiegową skrzynię Steptronic, BMW 428i Gran Coupé jest jeszcze bardziej oszczędne, zużywając tylko od 6.3 do 6.4 litrów na 100 kilometrów przy poziomie emisji CO2 od 147 do 149 gramów.
BMW 420i Gran Coupé: standardowy silnik benzynowy o wysokiej wydajności i niskim zużyciu
Podobnie jak BMW 428i, silnik w BMW 420i Gran Coupé jest silnikiem o niskim tarciu o pojemności 2.0 litrów. Ten czterocylindrowy silnik benzynowy generuje maksymalną moc 135 kW/184 hp przy 5,000 rpm i maksymalny moment obrotowy 270 Nm (około 199 lb-ft) przy 1,250 rpm. Tak więc nowe BMW 420i Gran Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7.5 (7.6) sekundy i ma elektronicznie ograniczoną maksymalną prędkość 236 km/h (około 146 mph). Średnie zużycie paliwa wynosi od 6.4 do 6.6 litrów na 100 kilometrów, a emisje CO2 wahają się od 149 do 153 gramów na kilometr (cykl testowy ECE, w zależności od wybranego formatu opon) – jeszcze lepsze wyniki osiągane są przy ośmiobiegowej skrzyni Steptronic: 6.1 do 6.3 litrów na 100 kilometrów i 142 do 146 gramów na kilometr.
Silniki diesla z technologią BMW TwinPower Turbo
Wszystkie silniki diesla dostępne w nowym BMW 4-Series Gran Coupé charakteryzują się ultranowoczesną technologią BMW TwinPower Turbo. Technologia najnowszej generacji wtrysku bezpośredniego ze wspólną szyną, turbosprężarki ze zmienną geometrią turbiny, precyzyjnych wtryskiwaczy zaworowych oraz aluminiowego bloku silnika zapewniają imponującą moc i płynność, w połączeniu z doskonałą efektywnością. W swoim designie i jakości te silniki diesla BMW ustanawiają nowe standardy w technologii i rozwoju silników.
BMW 420d Gran Coupé: czterocylindrowy diesel o wysokiej mocy i płynnej pracy
Nowe BMW 420d Gran Coupé z silnikiem diesla czterocylindrowym najnowszej generacji imponuje swoim mocnym momentem obrotowym, wyjątkową płynnością i doskonałą efektywnością. Przy maksymalnej mocy 135 kW/184 hp przy 4,000 rpm oraz maksymalnym momencie obrotowym osiągającym 380 Nm (około 280 lb-ft) między 1,750 a 2,750 rpm, nowe BMW 420d Gran Coupé demonstruje niezwykłą dynamikę. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 7.7 sekundy (automatyczna skrzynia: 7.5 sekundy), a maksymalna prędkość tego zwrotnego silnika diesla wynosi 236 km/h (około 146 mph). Łączne zużycie paliwa (cykl testowy ECE) wynosi od 4.7 do 4.9 litrów na 100 kilometrów i emisje CO2 wynoszą 124 – 128 gramów na kilometr, co stanowi przekonywującą ekonomię dostarczaną przez BMW 420d Gran Coupé. Opcjonalna ośmiobiegowa skrzynia Steptronic dodaje więcej komfortu i wygody oraz dodatkowo redukuje zużycie paliwa: 4.6 do 4.7 litrów na 100 kilometrów i emisje CO2 wynoszące 121 – 124 gramów na kilometr.
BMW 418d Gran Coupé: diesel, który jest zwrotny i bardzo oszczędny
Wysoka moc i moment obrotowy charakteryzują ten standardowy diesel, który ma ten sam design co silnik 2.0 litrowy zasilający BMW 420d. W BMW 418d Gran Coupé ten silnik diesla generuje maksymalną moc 105 kW/143 hp przy 4,000 rpm i maksymalny moment obrotowy 320 Nm (około 263 lb-ft) między 1,750 rpm a 2,500 rpm. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 9.2 sekundy (automatyczna skrzynia: 9.1 sekundy), a nawet przy maksymalnej prędkości 213 km/h (około 132 mph) BMW 418d Gran Coupé jest bardzo oszczędne, wyposażone w manualne lub automatyczne (Steptronic) skrzynie, silnik zużywa średnio 4.5 do 4.7 litrów na 100 kilometrów (w zależności od formatu opon). Odpowiednie emisje CO2 wynoszą od 119 do 124 gramów na kilometr.
BMW xDrive: inteligentny napęd na wszystkie koła dla dwóch wariantów silnikowych
Przy wprowadzeniu modelu, BMW 428i Gran Coupé oraz 420d Gran Coupé mogą być opcjonalnie wyposażone w inteligentną technologię napędu na wszystkie koła BMW xDrive jako alternatywę dla klasycznego napędu na tylne koła. Oprócz typowych zalet napędu na wszystkie koła, takich jak optymalna transmisja mocy silnika na drogę, doskonała przyczepność i maksymalne bezpieczeństwo, BMW xDrive redukuje podsterowność i nadsterowność w zakrętach, co przyczynia się do zwrotności i precyzyjnego prowadzenia, szczególnie przy wjeżdżaniu i przyspieszaniu w zakręcie. System napędu na wszystkie koła niweluje również nagłe zmiany obciążenia z łatwością – kierowcy natychmiast odczuwają dynamiczne cechy nowego BMW 4-Series Gran Coupé.
Nowe warianty silników w lecie 2014: BMW 435d xDrive Gran Coupé, BMW 430d Gran Coupé i inne opcje BMW xDrive
W 2014 roku BMW rozszerza gamę silników dla nowego BMW 4-Series Gran Coupé, dodając do oferty dwa mocne diesle. Najwyższą wersją diesla jest sześciocylindrowy silnik w BMW 435d xDrive Gran Coupé, dostarczający 230 kW/313 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący 630 Nm (około 465 lb-ft). Ośmiobiegowa skrzynia Steptronic oraz inteligentny napęd na wszystkie koła xDrive są standardowym wyposażeniem tego modelu i są idealnie dopasowane do wykorzystania mocy oraz ogromnego momentu obrotowego tego silnika, zapewniając gładki i komfortowy ruch. Sześciocylindrowy silnik w BMW 430d Gran Coupé ma moc 190 kW/258 hp i rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 560 Nm (około 413 lb-ft). Tu również zmiany biegów są realizowane przez ośmiobiegową skrzynię Steptronic. Napęd na wszystkie koła BMW xDrive można zamówić jako opcję. Latem 2014 roku będzie to dotyczyło także BMW 435i Gran Coupé oraz 420i Gran Coupé.
Sześciobiegowa skrzynia manualna to standardowe wyposażenie