BMW 501/502 1952-1964

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

BMW 501/502 1952-1964

Przejdź do galerii zdjęćBMW 501/502 1952-1964

Po II wojnie światowej BMW próbowało powrócić do przemysłu motoryzacyjnego. Jego pierwszy model limuzyny był dużym samochodem, który niemal pogrzebał markę.

BMW 501 mógłby posłużyć jako lekcja na temat prób i błędów. BMW ostatecznie uzyskało zgodę na produkcję samochodów, przechodząc z motocykli i mini-pojazdów takich jak Isetta. Inżynierowie firmy wygrzebali w archiwach stare, dobre modele i wyciągnęli podwozie oraz silnik z przedwojennego modelu 326, próbując stworzyć nowy samochód. Efektem był ciężki, barokowy design. Nosił nazwę 501 i przydomek Barokowy Anioł.

Model 501 miał być przeznaczony dla nowych menedżerów z wyższej klasy w Niemczech. Bezpośrednim konkurentem był Mercedes-Benz. Długie, wykrojone nadkola i drzwi otwierane do tyłu zapewniały doskonały dostęp do wygodnych tylnych siedzeń. Miał też dziwne rozwiązanie techniczne dotyczące skrzyni biegów, która była umieszczona w większej odległości od silnika. Moment obrotowy był przesyłany do niej za pomocą krótkiego wału napędowego, a stamtąd na tylne koła.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.