Pojazd, który zrobił wrażenie na przemysł samochodowy w 1956 roku, BMW 503 cabriolet, był pierwszym modelem z elektrycznie składanym dachem w standardzie. Jego podwozie w całości wykonane było z aluminium, a jego design nie nawiązywał do zagranicznych trendów, był całkowicie produkowany i projektowany w BMW.
Cabriolet był najdroższym samochodem lat 50., będąc pierwszym pojazdem z silnikiem V8 z lekkiego stopu, który rozwijał 150 KM. Maksymalna prędkość 503 wynosiła 190 km/h. Jego cena odpowiadała kosztowi pojedynczego domu jednorodzinnego w tamtym czasie.
Elegancki cabriolet był luksusowym samochodem, produkowanym w zaledwie 139 egzemplarzach, na które niewielu mogło sobie pozwolić – kupowali go głównie bogaci ludzie, tacy jak właściciele fabryk czy gwiazdy filmowe.
Pojazd zdobył złote medale na wystawach samochodowych odbywających się w Rzymie, Lizbonie, Wiedniu i Cannes za swój oryginalny i gładki design.
Technologia zastosowana w modelu 503 była dość prosta, a samochód oferował duży komfort podczas długich podróży. Większość części technicznych pochodziła z większych sedanów, 501 i 502 – rama, silnik, skrzynia biegów i osie były niemal identyczne.
Wydawało się, że nowy model 503 stanowił punkt zwrotny w projektowaniu BMW, przesuwając się w kierunku czystszego, prostszego wyglądu z proporcjami grand turismo – długą maską i krótkim tyłem.
Wnętrze modelu 503 było piękne i schludne, z trzema okrągłymi wskaźnikami i metalową deską rozdzielczą, a także kilkoma przyciskami w kolorze kości słoniowej, które dopełniały luksusowy design.