BMW 503 Coupe 1956-1959

BMW 503 Coupe 1956-1959

Przejdź do galerii zdjęćBMW 503 Coupe 1956-1959

Był to pierwszy coupe wyprodukowany przez BMW po II wojnie światowej, a jego wyniki finansowe okazały się katastrofą. Został wyprodukowany przed modelem 507, który także przyniósł straty dla zmagającego się niemieckiego producenta samochodów.

Wojna się skończyła, a gospodarka zaczęła się odbudowywać. Amerykański dealer samochodowy Max Hoffman poprosił BMW o stworzenie auta, które mogłoby konkurować z Mercedes-Benz 300 SL coupe i kabrioletem. Model 503 zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 1955 roku i produkowany był wyłącznie w wersji z kierownicą po lewej stronie.

Design, którego autorem był hrabia Albrecht Goertz, projektant Datsuna 240Z, sprawił, że auto sprzedawano obok modeli 501 i 502 w wersjach sedan.

Model 503 to zdecydowane pożegnanie BMW z przedwojennymi formami, które charakteryzowały się wysokimi i wąskimi komorami silnikowymi oraz zaokrąglonymi, odsłoniętymi błotnikami. Gładka karoseria, z drzwiami i błotnikami w jednej linii, miała nowoczesny charakter. Długi przód i krótka kabina były wyposażone w cztery okna, które można było opuścić. To bardziej pseudo-kabriolet niż zwykłe coupe. Wąski i wysoki grill przypominał ostatnie coupe BMW sprzed II wojny światowej.

Wnętrze modelu 503 oferowało luksusowe wykończenie jak na tamte czasy, z miejscami dla czterech osób. Oferowano dwa różne modele kierownicy: jeden z czterema ramionami w kształcie litery X oraz drugi z dwoma ramionami przypominającymi skrzydło samolotu. Trzy wskaźniki na desce rozdzielczej były przykryte małym rantem u góry. To był początek zestawu wskaźników. Radio umieszczone było na środku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.