BMW 507 został stworzony, aby wprowadzić niemiecką markę samochodową na amerykański rynek rozrywkowy. Został zaprezentowany w 1955 roku i trafił do garażu Elvisa Presleya.
W 1955 roku BMW wciąż zmagało się ze starymi silnikami, pojazdami na przestarzałych podwoziach oraz małym samochodem o nazwie Isetta. Daleko mu było do świetności, którą marka cieszyła się przed II wojną światową. Ich pomysłem było poprawienie ogólnej percepcji marki, dlatego zaproponowano wyjątkowy roadster: model 507.
Głównym importerem marki BMW w Stanach Zjednoczonych był Max Hoffman, ten sam człowiek, który przekonał firmę Mercedes-Benz do produkcji modelu 300 SL Gullwing. Wiedział, że rynek jest otwarty na drogie, efektowne roadstery. Model 507 miał wypełnić tę lukę, a BMW miało nadzieję na sprzedaż 1000 sztuk rocznie. Podwozie było skróconą wersją kabrioletu BMW 501, a silnik V8 został specjalnie zaprojektowany dla modelu 507.
Ze swoją długą maską i wlotami powietrza za nadkolami, 507 został przyjęty jako przełomowy model, oferujący wysokie osiągi i zaspokajający potrzebę szybkich roadsterów na rynku amerykańskim. Wraz z modelem 507 ten sam projektant stworzył model 503, który był samochodem GT-coupe.