BMW 6 Series Coupe (F13) 2011-2015

BMW 6 Series Coupe (F13) 2011-2015

Przejdź do galerii zdjęćBMW 6 Series Coupe (F13) 2011-2015

BMW wprowadziło trzecią generację serii 6 w 2011 roku jako coupe, a w następnym roku jako czterodrzwiowe coupe nazwane Gran Coupe.

Niemiecki producent samochodów zaprojektował serię 6 jako pojazd Grand Touring, który miał oferować zarówno luksusowy wygląd, jak i osiągi osobowego coupe.

Było jasne, że poza dzikim M6, wszystkie inne wersje były osobowymi coupe luksusowymi. Zostały zaprojektowane z eleganckimi liniami, ale jednocześnie z odrobiną agresji, jak kickboxer w garniturze. Model z 2011 roku, zwany F12, charakteryzował się eliptycznymi reflektorami, które uniwersalnie uchodziły ku górze w stronę przednich błotników. Profil samochodu z nachyloną przednią szybą, krótkim dachem i opadającą tylną szybą potwierdzał status serii 6 jako samochodu grand touring.

Wewnątrz producent zadbał o maksymalny komfort przednich siedzeń podczas długich podróży. Wysoko podparte fotele kubełkowe z licznymi regulacjami pomagały każdemu znaleźć odpowiednią pozycję do jazdy. Dodatkowo, regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicza ułatwiała sprawę. Deska rozdzielcza posiadała unoszący się ekran infotainment o przekątnej 7″, umieszczony na szczycie centralnego panelu, z opcją 10,2″ wyświetlacza oraz zaokrąglonym zestawem wskaźników. Wysoka konsola centralna oddzielała przednie siedzenia, prezentując dźwignię zmiany biegów oraz kontroler iDrive. Producent zainstalował ławkę dla dwóch pasażerów z tyłu, ale ze względu na ograniczoną przestrzeń na nogi i nad głową, długie podróże były tam niewygodne. Idealnie nadawał się natomiast do długich wypraw z bagażnikiem, który mógł pomieścić do 460 litrów (16,2 cu-ft).

Pod maską BMW zamontowało szeroki wachlarz silników, zarówno benzynowych, jak i turbo-diesla, o mocy od 313 do 450 koni mechanicznych, z napędem na tylną lub na wszystkie koła.

Serce miłośników sportowych samochodów, którzy cenią piękno, luksus oraz innowacyjną technologię, zabiije szybciej wraz z pojawieniem się nowego BMW 6-Series Coupe. Trzecia generacja luksusowego coupe to kolejny ekscytujący rozdział w wieloletniej tradycji marki BMW w produkcji ekskluzywnych aut marzeń. Nowe BMW 6-Series Coupe imponuje nieodpartym designem oraz jeszcze ostrzejszą dynamiką jazdy w porównaniu do poprzednika, zauważalnie poprawionym komfortem oraz dodatkowymi przestrzeniami. To jedyny samochód w swojej klasie, który oferuje połączenie wysokich osiągów sportowych, ekskluzywnego komfortu podróżowania oraz bagażnika o pojemności 460 litrów (16,24 ft³). Na pokładzie znajdują się także innowacyjne systemy wspomagania kierowcy oraz funkcje infotainment BMW ConnectedDrive. Nowy model spełnia więc najwyższe – a co ważniejsze, najszersze – oczekiwania związane z przyjemnością z jazdy w luksusowym 2+2 coupe w niezrównanym stylu.

Jego niepowtarzalny język designu nadaje nowemu BMW 6-Series Coupe aurę sportowej elegancji. Opływowy kształt maski, krótki przedni zwis oraz cofnięta kabina pasażerska współpracują z wydłużonym nadwoziem o 74 mm (4 894 mm) i dłuższym rozstawem osi o 75 mm (2 855 mm), tworząc charakterystyczne proporcje BMW Coupe. Dodatkowa szerokość nowego modelu – teraz szerszego o 39 mm (1 894 mm) dzięki poszerzonym osiom – nadaje mu wyjątkowo silne postawy, podkreślające jego imponującą przyczepność. Te wszystkie cechy sprawiają, że obserwatorzy są zachwyceni dynamiczną obecnością samochodu i obietnicą majestatycznych osiągów, już w chwili, gdy go ujrzą. Wierność odzwierciedleniu charakteru auta w jego stylistyce zewnętrznej jest szczególnie atrakcyjna dzięki liniom biegnącym wzdłuż całego nadwozia oraz harmonijnym, zaokrąglonym powierzchniom. Inspiracją do tych cech designu była naturalna fala. Tak jak woda jest rozdzielana przez obiekt w płynącej wodzie, linie kształtu nadwozia rozchodzą się od znaku BMW na masce w obie strony.

Technologia BMW TwinPower Turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny zapewnia zarówno sportowy rozwój mocy, jak i wyjątkową wydajność w silnikach dostępnych od momentu uruchomienia nowego BMW 6-Series Coupe. W nowym BMW 650i Coupe, silnik V8 z turbosprężarkami umieszczonymi między bankami cylindrów generuje maksymalną moc 300 kW/407 hp. Wyjątkową cechą 235 kW/320 hp sześciocylindrowego silnika w nowym BMW 640i Coupe jest dodanie zmiennej kontroli zaworów VALVETRONIC. Oba silniki połączone są standardowo z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów Sports. Częścią standardowego wyposażenia jest również szeroki zakres technologii BMW EfficientDynamics, obejmujący funkcję Auto Start-Stop oraz tryb ECO PRO (w BMW 640i Coupe).

Nowe BMW 6-Series Coupe osiąga idealną równowagę pomiędzy dynamiczną jazdą a komfortem podróżowania dzięki nowo opracowanemu podwoziu. Jego standardowy elektryczny układ kierowniczy oraz opcjonalny Integral Active Steering przełamują nowe granice w tej klasie. Na liście opcji znajdują się również Dynamic Damper Control oraz system Adaptive Drive, w komplecie z stabilizacją przechyłów. Drive Dynamic Control – umożliwiający kierowcom dostosowanie ustawień samochodu do indywidualnych preferencji – jest standardem w nowym BMW 6-Series Coupe.

Innowacje w nowym BMW 6-Series Coupe obejmują także technologię oświetleniową, w postaci adaptacyjnych reflektorów LED. Ich jasne, białe światło zapewnia niezwykle intensywne i równomierne oświetlenie drogi. Ta technologia jest bezkonkurencyjna w tej klasie i umożliwia również dostosowanie strumienia świateł do kształtu zakrętów. Klienci mogą również zamówić swoje Coupe z opcjonalnymi reflektorami LED do jazdy w trudnych warunkach.

Inne cechy, które wyróżniają nowy model na tle konkurencji, to systemy wspomagania kierowcy oraz usługi mobilności BMW ConnectedDrive. Kamera tylna, Surround View, asystent parkowania, BMW Night Vision z rozpoznawaniem pieszych, informacje o ograniczeniach prędkości, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu oraz system ostrzegania o zmianie pasa ruchu dołączają do listy wyposażenia nowej generacji BMW Head-Up-Display. Najnowsza wersja systemu wykorzystuje pełną gamę kolorów do wyświetlania informacji rzutowanych na przednią szybę. Z kolei system sterowania BMW iDrive jest standardem w BMW 6-Series Coupe jako portal do nawigacji, komunikacji i funkcji infotainment. Jego wyświetlacz ma formę stałego, wolnostojącego ekranu, co dodaje ekskluzywnego akcentu przestronnemu i luksusowemu wnętrzu. Ponadto, opcjonalny system dźwiękowy Bang & Olufsen High-End Surround Sound System oferuje doznania dźwiękowe rzadko spotykane w samochodach.

Design: dominująca obecność i sportowa elegancja.

Nowe BMW 6-Series Coupe zapowiada pojawienie się wyjątkowo sportowego i ekskluzywnego 2+2-osobowego modelu w segmencie luksusowych coupe. Dodatkowa długość i szerokość w porównaniu do poprzednika, w połączeniu z obniżoną wysokością o 5 mm, tworzą efektownie niską i potężną formę. Nowa interpretacja tradycyjnych proporcji BMW Coupe wzbogacona jest liniami i powierzchniami inspirowanymi ruchem fal. Płynące linie i harmonijne krzywizny nadają poczucie sportowej gracji, uzupełnione niezwykle eleganckimi i przyciągającymi wzrok cechami wizualnymi, które podkreślają luksusowy charakter i elegancki wygląd dwu-drzwiowego BMW.

Ekspresyjny przód dominowany jest przez dużą, lekko pochyloną nerkę BMW. Kratka podkreśla sportowy charakter samochodu za pomocą szerokiego, płaskiego designu, tworząc wizualne połączenie z silnikiem ukrytym z tyłu. Żebra nerki, lekko pochylone ku górze, dodatkowo akcentują charakter “nosorożca” przodu. Kontury maski zbiegają się ku nerce, tworząc kształt litery V, który kontynuowany jest przez kontury reflektorów, nerki i szerokiego wlotu powietrza, nadając autu wyraźny sporty wygląd. Wysokiej jakości chromowane elementy oraz jednostki LED opcjonalnych lamp przeciwmgłowych umieszczone przed nimi prowadzą wzrok w kierunku muskularnych nadkoli.

Widoczność innowacji: Adaptacyjne reflektory LED.

Nowe BMW 6-Series Coupe standardowo wyposażone jest w reflektory bi-xenonowe. Element wykończeniowy przecina górną część charakterystycznych okrągłych reflektorów BMW, nadając im wyraziste spojrzenie znane z innych modeli marki. Opcjonalne Adaptacyjne reflektory LED nadają świeże spojrzenie na ten tradycyjny element. Adaptacyjne reflektory LED dla świateł mijania i drogowych zawierają pierścienie LED dla świateł parkingowych i dziennych, które są wyregulowane na dolnej krawędzi i nakładane na górnej krawędzi przez dodatkowe światło – również z LEDami. Efektem jest oszałamiająca, wyraźnie BMW prezentacja innowacyjnej technologii oświetleniowej. Dodatkowo generują one światło mijania i drogowe z dwóch pierścieni świetlnych. Źródła światła to poziome żebra LED umieszczone w centrum pierścieni świetlnych. Charakterystyczny wygląd okrągłych reflektorów BMW jest więc wyrażany jeszcze bardziej wyraziście nie tylko podczas włączonych świateł dziennych, ale również przy włączonych reflektorach w ciemności.

Jednak Adaptacyjne reflektory LED to coś więcej niż tylko atrakcyjny wygląd; zapewniają także dobrą widoczność dla kierowcy. Ich jasne, białe światło zapewnia intensywne i równomierne oświetlenie drogi przed sobą. Z perspektywy kolorystycznej, światło znacznie bardziej zbliża się do naturalnego światła dziennego niż emitowane przez konwencjonalne reflektory halogenowe czy ksenonowe, co nadaje odbijającym się przedmiotom o wiele większy kontrast. Element zakrętu reflektorów adaptacyjnych jest również dostosowany do prędkości pojazdu, kąta skrętu i prędkości obrotowej, co pozwala na automatyczne dostosowanie obrotu reflektorów do linii zakrętu. Dodatkowo, specjalnie umieszczone źródło światła w obudowie reflektora generuje światło zakrętu, które przy niskich prędkościach zapewnia oświetlenie nawierzchni drogi w kierunku, w którym skręca samochód. Technologia LED została również zastosowana w kierunkowskazach, z każdą jednostką składającą się z ośmiu diod LED ułożonych w rząd pod pierścieniami świetlnymi. Oprócz poprawienia widoczności w nocy, Adaptacyjne reflektory LED w ten sposób znacznie poprawiają również sygnalizację świetlną samochodu.

Widok z boku: elegancka linia dachu, mocno krzywe powierzchnie.

Mocno krzywe powierzchnie i linie charakterystyczne rozciągające się wzdłuż całego nadwozia definiują widok boczny BMW 6-Series Coupe. Pochylona nerkowa kratka BMW jest z tej perspektywy wyjątkowo wyraźna. Pomimo gładkich krzywizn i innowacyjnych środków ochrony pieszych, długa maska nadal ma płaski wygląd. Jej kontury szeroko się rozchodzą i wydłużają w kierunku tyłu. W połączeniu z typowymi proporcjami coupe, tworzy to wyjątkowo elegancką, wydłużoną sylwetkę.

Zewnętrzny design inspirowany był falami z wyraźnymi liniami i objętością uformowaną wokół obiektu w płynącej wodzie. Nadaje to nowemu BMW 6-Series Coupe naturalnie silną i sportową przewagę. Typowa linia przetłoczenia BMW rozciąga się od tyłu nadkola przedniego, włącza sportowy element żaluzji i dynamicznie rozciąga się wzdłuż boku samochodu do tyłu. W ten sposób optycznie wydłuża nowe BMW 6-Series Coupe i nadaje mu dynamiczny, ale elegancki urok. Uchwyty drzwi zostały precyzyjnie wkomponowane w linię przetłoczenia. Kolejna linia charakterystyczna wyłania się z wypukłości przedniego nadkola, zanim opada pomiędzy żaluzją a drzwiami, a następnie wyrównuje się w kierunku tyłu, odzwierciedlając ruch fali. Linia dolna drzwi i dodatkowe przetłoczenie nadają dolnej krawędzi nadwozia lekki i sportowy wygląd.

Linia dachu nowego BMW 6-Series Coupe również elegancko opada w kierunku tyłu. Z boku wydaje się szczególnie smukła, tworząc kontrast typowy dla BMW Coupe między potężnym nadwoziem a lekką kabiną pasażerską. Drzwi z bezramkowymi oknami podkreślają to wrażenie. Chromowana obramówka okna bocznego akcentuje „przechylenie” u podstawy słupka C (znanego jako skręt Hofmeister) z wyjątkowo ciasną linią.

Tylny widok: wyraziste oznaki dynamicznej i pewnej przyczepności.

Z tyłu, nowe BMW 6-Series Coupe emanuje mocą, atletyzmem i solidnością. Wypukłe nadkola podkreślają szeroki rozstaw kół nowego samochodu, oferując wskazówkę na jego imponującą przyczepność. Dodatkowo, poziome linie i szeroki kształt samochodu w ruchu do tyłu malują wyraźny obraz sportowej wydajności, która czeka na uwolnienie. Lekko wklęsła dolna część pokrywy bagażnika generuje efekty światła i cienia, nadając jeszcze więcej lekkości tyłowi samochodu. Krawędzie pokrywy bagażnika oraz otoczenie tablicy rejestracyjnej tworzą kształt litery V, który – podobnie jak przód samochodu – prowadzi wzrok ku drodze. Wyloty spalin umieszczone są po obu stronach zderzaka stylizowanego na dyfuzor. W BMW 650i Coupe mają one kształt trapezoidalny, natomiast w BMW 640i Coupe są okrągłe.

Dwuczęściowe zespoły tylnych świateł prezentują charakterystyczny dla BMW kształt L w szczególnie szerokiej wersji, sięgającej daleko w pokrywę bagażnika, a linia przetłoczenia płynąca w stronę tylnych świateł tworzy harmonijny związek między bokiem a tyłem pojazdu. Wnętrze zespołów tylnych świateł, dwie taśmy świetlne oparte na diodach LED tworzą znany wygląd BMW w nocy, efekt ten wzmacnia dolna jednostka świetlna w kształcie L. Kierunkowskazy oraz światła stopu również działają na LEDach. Szerokie dodatkowe światło stopu znajduje się w górnej krawędzi pokrywy bagażnika.

Wnętrze: kokpit z orientacją na kierowcę, ekskluzywna atmosfera.

Rozmieszczenie kokpitu ukierunkowanego na kierowcę, znane z modeli BMW, oraz dynamiczny ruch do przodu definiują design wnętrza. Środkowa część deski rozdzielczej – w tym wyświetlacz sterujący, centralna wentylacja oraz przyciski do systemu audio i klimatyzacji – jest lekko nachylona w stronę kierowcy. Dźwignia zmiany biegów znajduje się na powierzchni, która otwiera się w kierunku kierowcy i jest ustawiona niżej niż strona pasażera na konsoli centralnej. Ta struktura powtarza się w centralnej części deski rozdzielczej, co dodatkowo wzmacnia poczucie orientacji na kierowcę. Płynne przejście między konsolą centralną a deską rozdzielczą można podkreślić opcjonalnym przeszyciem w kontrastowym kolorze dla powierzchni skórzanych.

Tylne siedzenia również zapewniają pasażerom bardzo przyjemny poziom komfortu dzięki swojemu indywidualnemu charakterowi oraz większej przestrzeni na ramiona i łokcie w porównaniu do modelu wycofanego. Dodatkowo, dostępna jest także większa przestrzeń nad głowami wszystkich pasażerów, mimo obniżonej całkowitej wysokości samochodu. Oparcia tylnych siedzeń mogą być opcjonalnie wyposażone w możliwość przewozu nart, umożliwiając transport dwóch par nart w komfortowych warunkach. Bagażnik ma pojemność 460 litrów (16,24 ft³), co oznacza, że BMW 6-Series Coupe może pomieścić trzy torby golfowe 46-calowe lub dwie średniej wielkości twarde walizki oraz walizkę.

Optymalizacja wyświetlacza, ekskluzywne odczucie: wskaźniki w technologii czarnego panelu, wyświetlacz sterujący w designie płaskiego ekranu.

Zespół wskaźników w technologii czarnego panelu łączy nowoczesną technologię wyświetlania z klasycznymi okrągłymi wskaźnikami sportowymi. Wysokorozdzielczy wyświetlacz o średnicy 9,2 cala pod czterema tarczami zawiera licznik przebiegu, zużycie paliwa oraz wyświetlacz Efficient Dynamics, a także informacje zwrotne z systemów wspomagania kierowcy i komunikaty Check/Control. Ta technologia czarnego panelu, która zadebiutowała w BMW 7-Series, jest również stosowana w wyświetlaczach klimatyzacji w centralnej części deski rozdzielczej.

Oprócz kontrolera z bezpośrednimi przyciskami menu umieszczonymi na konsoli centralnej, standardowo dostarczany system operacyjny iDrive posiada również nowy monitor w ekskluzywnym designie płaskiego ekranu. Ten wolnostojący wyświetlacz sterujący znajduje się w prominentnej i optymalnej pozycji w obrębie deski rozdzielczej, tworząc wrażenie kokpitu motorówki, który dynamicznie wznosi się przed kierowcą i pasażerem. Centralny wyświetlacz sterujący w nowym BMW 6-Series Coupe ma standardowo ekran o średnicy 7 cali. Jednak, jeśli zamówiony zostanie opcjonalny system nawigacji Professional, zostaje on ulepszony do wersji 10,2 cala – największego monitora pokładowego w tej klasie – otoczonego wysokiej jakości chromowaną ramką.

Lakier zewnętrzny nowego BMW 6-Series Coupe można zamówić w wyborze ośmiu metalicznych i dwóch nienaftowych odcieniach, co pozwala klientom podkreślić zarówno sportowe walory Coupe, jak i jego nowoczesny oraz elegancki charakter. Standardowe wykończenie ze skóry Dakota dostępne jest w trzech wariantach kolorystycznych, a opcjonalna skóra Nappa w wyborze czterech odcieni. Alternatywnie, zamiast standardowej powierzchni Softskin, deska rozdzielcza, drzwi i panele boczne można zamówić z wykończeniem ze skóry Nappa. Ponadto, podwójne szwy francuskie w kontrastującym kolorze pasującym do pokryć siedzeń można zamawiać zamiast czarnych szwów francuskich. Wykończenie wnętrza standardowo jest w wysoki połysk czarnym, ale można je również zamówić opcjonalnie w szczotkowanym aluminium, szaro-sosnowym lub dębie amerykańskim w wysokim połysku. Opcjonalne ceramiczne aplikacje dla systemu audio oraz kontrole klimatyzacji, dźwigni zmiany biegów i kontrolera iDrive nadają wnętrzu dodatkowy akcent.

Wyjątkowy komfort siedzeń, kompleksowe wyposażenie bezpieczeństwa, nadwozie o doskonałej sztywności skrętnej.

Lekkie fotele z wbudowanym systemem pasów stworzonym dla nowej gamy BMW 6-Series dostępne są w trzech wariantach. Zintegrowany system pasów ułatwia zarówno sięganie po pas, jak i wsiadanie do tyłu samochodu. Standardowo wyposażone fotele kierowcy i pasażera z przodu mają elektryczną regulację wysokości i położenia do przodu/tyłu, kąta oparcia i wysokości zagłówka – w tym funkcję pamięci – oraz podgrzewanie foteli i funkcję łatwego wsiadania, ułatwiającą dostęp do tylnej części kabiny.

Opcjonalne sporty fotele oferują optymalne wsparcie boczne dzięki podwyższonym bokom siedzenia i oparcia, a także są wyposażone w zintegrowane zagłówki oraz ręcznie regulowane wsparcie ud. Kolejną opcją są fotele komfortowe, które oferują komfortowe zagłówki, wsparcie lędźwiowe oraz elektryczną regulację wsparcia ud, szerokości oparcia oraz kąta górnej części oparcia. Alternatywą dla standardowego tapicerowania ze skóry Dakota jest skóra Nappa z rozszerzonymi funkcjami. Dla sportowych foteli i foteli komfortowych dostępna jest dodatkowa opcja aktywnej wentylacji siedzeń. Ponadto, fotele komfortowe mogą być również wyposażone w aktywną funkcję siedzenia.

Wszystkie warianty siedzeń dostępne dla nowego BMW 6-Series Coupe są wyposażone w aktywowane w razie wypadku zagłówki. Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje również poduszki powietrzne z przodu, boczne poduszki powietrzne osadzone w ramach foteli, kurtynowe poduszki powietrzne dla obu rzędów siedzeń, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, ograniczniki siły pasów oraz napinacze pasów, a także zaczepy ISOFIX dla fotelików dziecięcych z tyłu. Aby poprawić bierną ochronę pieszych, w niektórych krajach nowego BMW 6-Series Coupe wyposażono w system aktywnej maski; w przypadku zderzenia z pieszym, mechanizm aktorów pirotechnicznych automatycznie unosi przednią i tylną część maski.

Nowe BMW 6-Series Coupe jest wyposażone w solidne struktury drogi obciążeniowej, precyzyjnie zdefiniowane strefy deformacji oraz niezwykle sztywną kabinę ochrony pasażerów. Te cechy bezpieczeństwa zapewniają maksymalną ochronę pasażerów w różnych rodzajach zderzenia. Starannie skierowane postępy w wykorzystaniu materiałów zwiększyły wytrzymałość i obniżyły wagę nadwozia w celu poprawy zarówno bezpieczeństwa, jak i zwinności samochodu. W rzeczywistości, statyczna sztywność skrętna nowego Coupe jest o około 53% większa niż jego poprzednika. W interesie optymalizacji wagi, drzwi, maska i mocowania sprężyn przedniej osi są wykonane z aluminium, podczas gdy przednie panele boczne są z tworzywa sztucznego, a pokrywa bagażnika z kompozytu włókna szklanego.

Wysokiej klasy osiągi z ośmiu lub sześciu cylindrów: BMW TwinPower Turbo w nowym BMW 6-Series Coupe.

Dla nowego BMW 6-Series Coupe od momentu wprowadzenia na rynek dostępny jest jeden silnik V8 i jeden sześciocylindrowy silnik w linii, które obaj mogą pochwalić się unikalnymi cechami.

Te jednostki napędowe są wyposażone w technologię BMW TwinPower Turbo, w tym bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection, i wyróżniają się natychmiastowym rozwojem mocy, majestatycznym przyspieszeniem, doskonałym wyciszeniem i wzorową wydajnością w swojej kategorii.

Ośmiocylindrowa jednostka napędowa w nowym BMW 650i Coupe produkuje maksymalną moc 300 kW/407 hp z pojemności 4,4 litra przy 5 500 do 6 400 obr./min. Ten wyjątkowy silnik, którego turbosprężarki znajdują się w strefie w kształcie V pomiędzy bankami cylindrów, generuje natychmiastową i trwałą falę mocy, co czyni go ucztą dla entuzjasty. Moment obrotowy wynoszący 600 niutonometrów (443 lb-ft) jest dostępny w zakresie od 1 750 do 4 500 obr./min. Sportowe atrybuty silnika V8 pozwalają nowemu BMW 650i Coupe przyspieszyć od 0 do 100 km/h (62 mph) w 4,9 sekundy, pozostawiając elektroniczne urządzenia silnika wstrzymujące czynności przy 250 km/h (155 mph). Mimo to, model o najwyższych osiągach również wykazuje niezwykłą wydajność w tej klasie, rejestrując średnie zużycie paliwa wynoszące 10,4 litra na 100 kilometrów (27,2 mpg imp) w teście UE, a emisja CO2 wynosi 243 gramy na kilometr.

Nowe BMW 640i Coupe jest napędzane sześciocylindrowym silnikiem w linii, w którym technologia BMW TwinPower Turbo łączy bezpośredni wtrysk z w pełni zmienną kontrolą zaworów VALVETRONIC. Ta kombinacja optymalizuje zarówno reakcję, jak i wydajność silnika o pojemności 3,0 litra, który generuje maksymalną moc 235 kW/320 hp przy 5 800 obr./min i dostarcza szczytowy moment obrotowy wynoszący 450 niutonometrów (332 lb-ft) w zakresie od 1 300 do 4 500 obr./min. BMW 640i Coupe pokonuje sprint od zera do 100 km/h (62 mph) w 5,4 sekundy, a jego maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h (155 mph). Średnie zużycie paliwa wynosi w teście EU 7,7 litra na 100 kilometrów (36,7 mpg imp), a emisja CO2 wynosi 179 gramów na kilometr.

Standardowo montowana osmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów Sports z łopatkami zmiany biegów w kole kierownicy; BMW 640i Coupe z funkcją Auto Start-Stop.

Zarówno BMW 650i Coupe, jak i BMW 640i Coupe przenoszą moc na tylne koła za pomocą standardowo wyposażonej osmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów Sports. Ta jednostka, montowana standardowo, potęguje sportowe doznania dzięki wyjątkowo szybkim zmianom biegów, oferując doskonały komfort zmiany biegów oraz optymalizując wydajność obu wariantów modeli.

Innowacyjna konfiguracja zestawu biegów kompaktowej, lekkiej automatycznej skrzyni biegów pozwala oferować osiem biegów i odpowiednio szeroki zakres biegów. To nie tylko zwiększa możliwości przyspieszenia samochodu, ale także wspiera ekonomiczną jazdę przy niskich obrotach. Dzięki minimalnemu poślizgowi konwertera i imponującej wydajności, osmiobiegowa automatyczna skrzynia Sports zapewnia efektywne przekazywanie mocy. Kierowca może również ręcznie zmieniać biegi, korzystając z łopatek zmiany biegów umieszczonych na kole kierownicy.

Obszerna technologia BMW EfficientDynamics również przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji w nowym BMW 6-Series Coupe. Wśród systemów standardowo montowanych znajdują się regeneracja energii hamowania, elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), obsługa komponentów pomocniczych na żądanie, inteligentna konstrukcja lekkiego pojazdu oraz opony o niskim oporze toczenia. Nowe BMW 640i Coupe jest także wyposażone w automatyczną aktywację kontrolowania klap powietrznych oraz funkcję Auto Start-Stop. Gdy kierowca zatrzymuje się na skrzyżowaniach lub w korkach, silnik automatycznie wyłącza się, aby zapobiec niepotrzebnemu zużyciu paliwa na biegu jałowym. Gdy tylko kierowca zwolni pedał hamulca, silnik uruchamia się ponownie. Jeśli kierowca korzysta z funkcji Auto Hold, silnik jest uruchamiany ponownie, gdy naciska pedał gazu.

Inna nowość także ułatwia osiąganie szczególnie niskiego zużycia paliwa w ruchu. Naciśnięcie przycisku Drive Dynamic Control umożliwia kierowcom BMW 640i Coupe aktywację trybu ECO PRO i odblokowanie dodatkowego potencjału zwiększającego wydajność. Tryb ECO PRO dostosowuje zarządzanie silnikiem, mapowanie pedału gazu oraz charakterystyki zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów, aby sprzyjać świadomemu, zrelaksowanemu i oszczędnemu stylowi jazdy przy niskich obrotach silnika. Równocześnie efektywne wykorzystanie energii dla funkcji elektrycznych, takich jak system klimatyzacji oraz ogrzewanie siedzeń i lusterek zewnętrznych, zapewnia niezwykle efektywne zarządzanie energią w samochodzie. Specjalne odczyty w zespole wskaźników oraz wyświetlaczu sterującym informują kierowcę o poziomach osiąganej wydajności energetycznej oraz rejestrują te informacje na przebytą trasę, zachęcając do stylu jazdy minimalizującego zużycie paliwa. Na przykład zwiększenie zasięgu dzięki używaniu trybu ECO PRO jest pokazywane w kilometrach.

Zaawansowana technologia podwozia oraz opcjonalny Adaptive Drive zapewniają doskonałą równowagę między osiągami sportowymi a komfortem.

Doświadczenie jazdy w nowym BMW 6-Series Coupe definiują sportowe cechy prowadzenia. Jednak nowoczesna technologia podwozia tego dwu-drzwiowego pojazdu również zapewnia imponujący komfort jazdy. Zarówno przedni oś podwójnego wahacza, jak i integralna oś tylna wykonane są głównie z aluminium. Ustawienie podwozia jest dostosowane do wymagań kierowców o sportowych ambicjach, chociaż amortyzatory również wrażliwie reagują na nierówności jezdni przy dużych przyspieszeniach bocznych.

Opcjonalne dla obu wariantów modeli są Dynamic Damper Control oraz system Adaptive Drive, który zawiera również aktywną stabilizację przechyłu Dynamic Drive. Elektronicznie sterowane amortyzatory dostosowują się do naturalnych warunków drogi i stylu jazdy kierowcy, aby zapobiec niepożądanym ruchom nadwozia, podczas gdy innowacyjny system amortyzacji dostosowuje ustawienia kompresji i odbicia w sposób ciągły i niezależny od siebie. Na przykład, sztywne ustawienie podwozia można imponująco połączyć z komfortowymi reakcjami na nierówności nawierzchni drogi. Funkcja stabilizacji przechyłu również zmniejsza takie efekty jak przechył nadwozia w zakrętach z dużą prędkością oraz przy nagłych zmianach kierunku.

Bezkonkurencyjne w segmencie: elektryczne wspomaganie kierownicy standardowo, Integral Active Steering opcjonalnie.

System elektrycznego wspomagania kierownicy z funkcją Servotronic, dostarczającym wspomagania w zależności od prędkości, jest unikalny w segmencie BMW 6-Series Coupe i łączy w sobie tradycyjną precyzję BMW, komfort i wydajność. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów mechanicznych/hydraulicznych, wspomaganie jest dostarczane przez silnik elektryczny, który działa – a tym samym zużywa energię – tylko wtedy, gdy wymagane lub pożądane jest wspomaganie przez kierowcę.

Dodatkowo, nowe BMW 6-Series Coupe jest pierwszym samochodem w swojej klasie, który można zamówić, jako opcję, z Integral Active Steering. Ten system łączy system Active Steering dla przedniej osi – już dostępny w modelu poprzednim – z tylną osią kierowaną, pozwalając na kontrolowanie kąta skrętu i wspomagania zarówno z przodu, jak i z tyłu przy pomocy silników elektrycznych. Precyzyjnie dostosowane odchylenia kół otwierają drogę dla wyjątkowej zwinności w dynamicznych sytuacjach jazdy. Dodatkowo, Integral Active Steering ukazuje imponującą zwinność na krętych górskich drogach oraz w ruchu miejskim. Przy prędkości do 60 km/h (37 mph) tylne koła obracają się w przeciwnym kierunku do kąta skrętu przednich kół. Ma to za efekt zmniejszenie promienia skrętu samochodu oraz ilości wysiłku, jaki jest potrzebny do skrętu. Przy wyższych prędkościach, Integral Active Steering daje samochodowi niezwykle komfortowe i pewne reakcje podczas zmiany pasa ruchu i w zakrętach. Tylne koła podążają tymi samymi ruchami skrętu co przednie koła, co pozwala samochodowi podążać za kierunkiem wyznaczonym przez kierowcę z jeszcze większą natychmiastowością i precyzją.

Drive Dynamic Control daje kierowcy wybór ustawień samochodu.

Dzięki Drive Dynamic Control, cnoty sportowości i komfortu mogą dominować w zależności od sytuacji. Kierowcy mogą dokonywać własnego wyboru ustawień zawieszenia w trybach NORMAL, SPORT i SPORT+ za pomocą przycisku na konsoli centralnej. W nowym BMW 640i Coupe można także aktywować tryb ECO PRO. Jeśli wybrano opcję Dynamic Damper Control lub Adaptive Drive, można również użyć ustawienia COMFORT. W tym trybie, poza dostosowaniem progresji pedału gazu, reakcji silnika, charakterystyki wspomagania kierownicy, progów reakcji DSC oraz dynamiki zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów, Drive Dynamic Control również dostosowuje reakcje amortyzatorów oraz, jeśli to konieczne, ustawienia stabilizacji przechyłu. W samochodach wyposażonych również w Integral Active Steering, podstawowe ustawienie kierownicy jest również dostosowywane w zależności od wybranego trybu, a także poziomu wspomagania. W rezultacie, w trybach SPORT i SPORT+ sportowe reakcje samochodu są jeszcze bardziej wyostrzane.

Lekkie, unoszące się zaciski hamulcowe z wewnętrznie wentylowanymi tarczami łatwo wykorzystać precyzyjnie, a ich skuteczność jest wzmacniana przez Dynamic Stability Control (DSC). Ten system stabilności prowadzenia łączy technologię taką jak system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), Dynamic Traction Control (DTC), Cornering Brake Control (CBC), Dynamic Brake Control (DBC), asystenta startu, automatyczną funkcję suszenia hamulców oraz kompensację zużycia hamulców. Standardowe wyposażenie obejmuje również 18-calowe obręcze z lekkiego stopu w nowym BMW 650i Coupe lub 17-calowe obręcze dla nowego BMW 640i Coupe, a także opony runflat i wskaźnik wytrzymałości opon.

Wyjątkowość od BMW ConnectedDrive: szeroki wachlarz systemów wspomagania kierowcy, w tym BMW Head-Up Display z pełną gamą kolorów.

Wybór systemów wspomagania kierowcy oraz usług mobilności dostępnych od BMW ConnectedDrive dla nowego BMW 6-Series Coupe jest nawet szerszy niż w przypadku jego poprzednika. Te systemy i usługi umożliwiają inteligentne połączenie kierowcy i samochodu z otaczającym światem, zwiększając komfort i bezpieczeństwo oraz korzystanie z funkcji infotainment samochodu. Wśród opcji, które są w dużej mierze niedostępne w tej kategorii pojazdów, znajdują się system ostrzegania o zmianie pasa ruchu, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, informacje o ograniczeniach prędkości, BMW Night Vision z rozpoznawaniem pieszych, kamera tylna, Surround View oraz asystent parkowania BMW. Innowacyjne technologie optymalizują integrację z Apple iPhone i innymi smartfonami, a także odtwarzaczami muzyki. Oprócz dostępu do internetu, BMW ConnectedDrive pozwala także na wyświetlanie wiadomości e-mail odbieranych na smartfonie na wyświetlaczu sterującym, a także korzystanie z usług internetowych do nawigacji i rozrywki. Inne funkcje, które nie są oferowane przez rywali nowego Coupe, to usługa informacji telefonicznych opartych na lokalizacji od BMW Assist oraz zaawansowana funkcja awaryjnego wezwania z automatyczną lokalizacją pojazdu i detekcją ciężkości wypadku.

Opcjonalny system BMW Head-Up Display – który wyświetla ważne informacje na przedniej szybie, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy – pozostaje jedynym takim systemem w segmencie. A najnowsza generacja tej innowacji BMW jest teraz dostępna w nowym BMW 6-Series Coupe. Po raz pierwszy do wyświetlania grafik i symboli wykorzystywana jest pełna gama kolorów, co sprawia, że symbole znaków drogowych są na przykład niezwykle realistyczne. Równocześnie, Head-Up Display jest teraz w stanie prezentować szerszy zakres informacji. W zależności od specyfikacji pojazdu, w Head-Up Display mogą być wyświetlane następujące informacje: informacje z funkcji nawigacji, dane z systemu informacji o ograniczeniach prędkości, komunikaty Check/Control, statusowe wiadomości z systemu ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu oraz ostrzeżenia z systemu BMW Night Vision.

Wysokiej klasy funkcje komfortu: Bang & Olufsen High-End Surround Sound System dostarcza niezrównanych doznań audio.

Standardowe funkcje poprawiające komfort w nowym BMW 6-Series Coupe obejmują klimatyzację w strefach, wielofunkcyjną kierownicę, elektryczną regulację kolumny kierowniczej, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, tempomat z funkcją hamowania, czujnik deszczu z wbudowanym automatycznym sterowaniem świateł, oraz system audio HiFi z dziewięcioma głośnikami, napędem CD kompatybilnym z MP3 oraz złączem AUX-IN. Z kolei technologie, takie jak zmieniacz DVD, moduł telewizyjny, odbiornik DAB (Digital Audio Broadcasting) oraz interfejs audio USB, pozwalają pasażerom cieszyć się własnym wyborem rozrywki na pokładzie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.