BMW 635 CSI była najpotężniejszą wersją pierwszej generacji coupe serii 6 w momencie jej wprowadzenia na rynek w 1979 roku. Była to coupe szybsze i bardziej komfortowe niż inne pojazdy GT dostępne na rynku.
Po sukcesie modelu BMW 3.0 CS na początku lat 70., niemiecka firma potrzebowała zastępstwa. Paul Braq zaprojektował nowy pojazd oparty na już istniejącej platformie BMW 5-Series, co pozwoliło na wykorzystanie silników 4- i 6-cylindrowych. Jednak w przypadku sportowego coupe, BMW nie chciało używać silnika typu inline-four i wybrało tylko jednostki inline-six. Choć uznawano je za dwu-drzwiową wersję serii 7, było to połączenie platformy serii 5 i stylu serii 7.
Pierwsza generacja serii 7 i serii 6 została zaprojektowana przez ten sam zespół, dlatego są podobne w kształcie. Projekt z charakterystycznym noskiem rekina oraz opadająca linia bagażnika były podobne. Jednak w przeciwieństwie do eleganckiego sedana, seria 6 miała okna bezramowe w drzwiach oraz tylko dwa miejsca z tyłu. Deska rozdzielcza miała centralnie umiejscowiony panel przechylony w stronę kierowcy, a zestaw wskaźników składał się z czterech wskazówek. To był ten sam układ, który niemiecki producent samochodów zachował przez ponad dwie dekady: temperatura płynu chłodzącego, obrotomierz, prędkościomierz i poziom paliwa.