Odświeżona wersja trzeciej generacji BMW serii 7 zadebiutowała w 1998 roku, oferując nowe, udoskonalone funkcje i bardziej wyszukany design.
Facelifting obejmował zmienione reflektory, nowe tylne światła, sportowe zawieszenie, nowe felgi oraz przekładnię hydrokinetyczną. Dodatkowo, BMW wprowadziło nowy pakiet sportowy, który początkowo był dostępny tylko dla wersji 740i, ale później stał się opcją dla obu wariantów 740iL i 750iL (z wydłużonym rozstawem osi). Silniki 728i zostały udoskonalone i wyposażone w zmienny czas otwarcia zaworów.
W nowej wersji serii 7 znalazły się także automatyczny system klimatyzacji, boczne poduszki powietrzne z przodu oraz standardowy System Ochrony Głowy. DSC stał się standardowym wyposażeniem. Co więcej, facelifting wprowadził nową funkcję pod nazwą „Aktywne Fotele Komfortowe”, która została opracowana w celu redukcji zmęczenia zarówno kierowcy, jak i pasażera z przodu. Poduszki powietrzne chroniące głowę stały się standardowym elementem bezpieczeństwa.
Do 1998 roku model 740iL był wyposażony w silnik V8 o pojemności 4.4 litra, rozwijający moc 286 KM i 499 Nm, jednak model po faceliftingu miał ten sam silnik, ale z większym momentem obrotowym wynoszącym 440 Nm.
Pojemność bagażnika wynosiła hojne 500 L, co jest tylko jednym z powodów, dla których był to idealny samochód na długie rodzinne wyjazdy. Seria 7 oferowała niezawodność, najwyższy komfort, przestronność i luksus.